• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gyrocam

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulihan tääkin testattua ja kesti kokonaiset 5-6 kierrosta. Sen jälkeen nyykähti aina tärinästä. No, takuu toimii ja uus on tulossa. Tietty voi olla että tuo italialainen täryjyrä on vaan elektroniikalle liikaa. Kauden avaus, toiselle ajovuorolle kamera mukana, joten pliis älkää arvostelko tätä ruosteenpoistoa ajamisena vaan FeiyuTechin ja EKEN H9 kameran kokoonpanoa.

Ei helvetti tota Panokallen näyttöä, voiks tolla pelata Nintendoa samalla ku kurvailee menemään? :D

Hienoa kuvaa sen aikaa kun pelitti. Siis tuo gyrotoiminta. Joitakin gyrolla varustettuja halpiskameroitakin näkyy olevan, mitä sitten lienevät toiminnaltaan.

Kyllä tuossa kaalepissa vaikuttaa pissa- ja muut näytteet hyvin sekoittuvan noissa kipoissa, varsinkin kytkimen puolella! Luulisi ilmaakin helposti haukkaavan. Ja kuka pentele ajoi moottoripyörällä ohi!?

Eka ohittaja oli tyttö, tokaa en tunnistanu. Aika tavalla se tosiaan täristää. Muutenki toi kamera on ajaessa tossa kohtaa edessä eikä saa kypärää painettua ees niin lähelle tankkia kuin maha sallisi. Joutuu kokeilemaan sorvilla tehdä uudet kiinnikkeet edemmäs. En tiedä auttasko vai pahentasko tärinää jos koittais leipoa jotkin tärinänvaimennuskumit kiinnitykseen.

Gimbal on n satasen värkki, thriidin ekan postauksen sisältä löytyy linkki, kannattaa vaihtaa tilausvarastoksi Eurooppa.

Nyt hokasin itsekin katsoa kytkinnestettä. Aika sekoitus käy. Pitää koittaa rakentaa tärinänvaimennusta kiinnikkeeseen v2, esim:
40616s.jpg

Tai
40605.jpg

Voi vaan olla että tollanen viritys vähentää rajun iskun G-voimaa, mutta lisää jatkuvaa heiluntaa.

Mulla vastaava setuppi, mutta 3-akselisena.
Tossa kiinni kypärässä -video-

Samat väränähaasteet oli tässäkin kun oli pyörässä kiinni.
Noita vaimennuskumeja olen käyttänyt quadkopterissa ja käy niinkuin arvelitkin. Tärinä kyllä vähenee mutta jousi-efekti aikaansaa jatkumista.
Mulla oli ajatus kokeilla josko moniakselinen gimbaali saisi poistettua tärinää jos kääntäisi sen niin että pari akselia olis 45 asteen kulmassa tärinän suuntaa vastaan, mutta en ole vielä ehtinyt.

Ihan näppärää kuvaa. Jotenkin tuosta gyrokuvasta helpompi seurata kuin normikamerasta, että mitä tapahtuu. Eritoten, että milloin/ mistä kuski taittaa sisään. Ihan hyvä opetusmielessä/ harjoittelumielessä.

Mitä tulee lopun nyykähtämiseen kesken leikin, niin sitä sattuu kuulemma kaikille joskus.

Hmm... Mulla ois hyllyssä laatikossaan yks kertaakaan käyttämätön alumiininen 2D Gimbal. Tietäs vaan mitä siihen pitää kytkeä että alkaa toimimaan...

Back