H-D Softail -87 tuonti suomeen

jumpingstone

New member
Kannattaisiko muuttokuorman mukana tuoda suomeen vuosimallia -87 oleva Harley Davidson softail? Pyora on edelleen ensimmaisella omistajalla ja silla on ajettu n. 77tkm. Kunto on taysin alkuperainen ja suurinpiirtein uutta vastaava. Rahtikuluja ei periaatteessa tulisi mitaan kun se tulisi samalla muiden tavaroiden mukana. Saisin sen ostettua n. 7000 eurolla. Kannattaako? Kuin paljon siita joutuisi maksamaan jotain veroja ennen kun sen saa Suomessa kilpiin?

Semmoista viela ajattelin, etta kun se on kohta 25 vuotta vanha, niin voinko pitaa sen tallissa siihen saakka kun 25 vuotta tulee tayteen ja vasta sitten rekisteroida sen?

Mikäli tuot sen ns muuttopyöränä, ei tuon hintaisesta pelistä tarvitse maksaa enää tulleja tai veroja. Kilvittäminenkin on muuttopeleissä suht´helppoa ja edullista.
Tuo pyörä mukanasi vain. Kyllä noille aina käyttöä/ostaja löytyy.

Mulla on jo tulossa yks oma moottoripyora muuttopyorana verovapaasti, joten jotain veroa tosta HD:sta ilmeisesti joutuu joka tapauksessa maksamaan, mutta jos veron osuus ei ole paljoa ja sen saa helposti kilpiin, niin tekis mieli se ostaa. Kunto on aivan uskomattoman upea. Vaaditaanko noin vanhasta pyorasta mitaan ihmeellisia todistuksia rekisteroitaessa?

Se kannattaa pitää tallissa, kunnes ikää on vähintään 25 vuotta. Vero pienenee olennaisesti tuolloin.

-87 pyörästä ei tarvii oikein mitään lappuja. FMVSS kelpaa. Ohjauslukon joutuu hitsauttamaan.

Nopealla googletuksella totesin etta FMVSS tarkoittaa Federal Motor Vehicle Safety Standard. Mista tuommoisen lapun saa? Pyora (kuten minakin) olen Uudessa Seelannissa ja se on myyty taalla uutena.

Se kannattaa pitää tallissa, kunnes ikää on vähintään 25 vuotta. Vero pienenee olennaisesti tuolloin.

-87 pyörästä ei tarvii oikein mitään lappuja. FMVSS kelpaa. Ohjauslukon joutuu hitsauttamaan.
Jos tuo muttopyöränä,niin voi rekisteröidä heti.Mitään veroja ei mene,jos tuo muuten vaan silloin kannattaa odottaa parivuotta että pääsee pikkuverolla.Tai kannattaa ja kannattaa,jos hilloa piisaa rekisteröi samantien
cool.gif

Eikö muuttopyörältä vaadita, että olis ollut omistuksessa tietyn aikaa (6kk tms.)? Aikaisemmin kai sellainen pykälä oli.

Nopealla googletuksella totesin etta FMVSS tarkoittaa Federal Motor Vehicle Safety Standard. Mista tuommoisen lapun saa? Pyora (kuten minakin) olen Uudessa Seelannissa ja se on myyty taalla uutena.
Se on tarra siinä prätkän rungossa...

Muoks: juusaatana, enhän mä tiedä, mitä standardeja tai tarroja Uudessa Seelannissa on...
lookaround_orig.gif

Yllä onkin asiantuntevaa neuvoa vaadittavista papereista ja maksuista yms. Mutta sitten itse pääasiaan, "kannattaako" on toisen hankala ottaa kantaa. Olistko tuomassa myyntiä varten vai omaan käyttöön vuosikymmeniksi? Sikäli voidaan kyllä sanoa että täysin ( täysin!) alkuperäinen 25 v. HD on jo jossain määrin spesiaali. Mutta laskeeko kukaan alkuperäisyydelle ihan rahallista lisäarvoa? Vai onko seikalla sulle itsellesi tunnearvoa? Vai onko seikalla itseasissa väliäkään?

Back