• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Haaveena Ducati 916

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 10100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

10100

New member
Ikuinen haaveiluni jatkuu... 916 haaveena olisiko kellään JÄRKEVÄÄN hintaan moista myynnissä. Taitaa olla keräilykamaa ja hinta sen mukainen.
 
Kaveri osti viime keväänä sellasen järkevään hintaan ja on kehunnut pyörää aika paljon.

Vähän suolaa haavoihin
biggrin.gif
 
Osta Saksasta jos tarjonta kotoSuomessa on vähäistä. 4 - 5 k€ hintaluokassa tarjontaa kohtalaisesti. Verot, puhdas heitto, 1 - 1,5 k€.
Onko hinta järkevä vai ei, sen jokainen päättää itse.
Kyse on siitä mitä haluaa ja mitä on haluistaan valmis maksamaan.
 
Osta Saksasta jos tarjonta kotoSuomessa on vähäistä. 4 - 5 k€ hintaluokassa tarjontaa kohtalaisesti. Verot, puhdas heitto, 1 - 1,5 k€.
Onko hinta järkevä vai ei, sen jokainen päättää itse.
Kyse on siitä mitä haluaa ja mitä on haluistaan valmis maksamaan.
Ehkä 4-5k€ maksavat ei ole järkeviä hankintoja, pari tonnia lisää niin saa paljon paremman.
 
Jos et ole niin tarkka mallin suhteen osta 998, jossa on testastretta moottori. Toisaalta jos 916 on must, niin eihän siinä mitään. On ne ainakin halvempia kuin nuo uudemmat.
 
Jos et ole niin tarkka mallin suhteen osta 998, jossa on testastretta moottori. Toisaalta jos 916 on must, niin eihän siinä mitään. On ne ainakin halvempia kuin nuo uudemmat.
Joo, kyllähän se minunkin märkä unelma piti sisällään uudenkarhean 998s:n. Tarjonta aikoinaan oli tosi vähäistä ja hinnat sen mukaisia. Itse päädyin sitten tuohon 999s:ään.

Tuohon aiempaan kommenttiini:
mitä katselin mobile.de.stä noita 916 Ducateja, niin siellä oli useampikin tuossa 4 - 5 k€ hintaluokassa. Muutama jopa tutustumisen arvoinen jos kilometrilukemiin on yhtään uskomista.
 
Yleensä Mobilessa halvimmissa on alhaisimmat kilometritkin.
biggrin.gif
Laatu maksaa myös Saksassa.
 
Mikkelin Rinta-Joupilla on keltanen vm.2000 996, aj.31tkm. Pyynti 9980€, mutta pyytäähän aina saa
tounge.gif


Kävin sen kokeilemassa ja ihan toimivalta tuntu. Pikkusta laittoa on, mutta ihan yleiskunnoltaan hyvä. Ilmeisesti on saanu jonku osuman vasemmalle puolelle, ku sivukate on maalattu.... ei sit tietoa millanen hitti on ollut???

Mut tuolta löytyy, ku laittaa hakuun "moottoripyörä" ja mikkelin toimipaikka...
 
Laitetaas toi oma fiksaatio kans tähä:

http://www.salo-fi.de/ducati/a_IMG_4398.JPG
http://www.salo-fi.de/ducati/a_IMG_4408.JPG
Edit: katukondis: http://www.salo-fi.de/ducati/DSC00740.jpg

Kyseessä tietääkseni ainoa 998S FE Suomessa. Peli on katumopo, mutta sakkoihin kyllästyneenä ratavaatetin sen ympäriinsä kuidulla ja nostin muovit hyvään talteen.

Kyllä 1098/1198 kelpaisi nekin, mutta tätä mallia oleva on vaan omistettava. Odottamassa on tuollaisen aito kilpamoottori aitoa kilparunkoa, kun sellainen vastaan tulee.

Vinkkinä, jos rata-ajo on 10100:n haaveissa, etsi sellainen jossa on Öhlinsin alusta valmiina. Suomessa niitä voiolla vähänlaisesti, mutta mobilesta löytyy.
 
Ikuinen haaveiluni jatkuu... 916 haaveena olisiko kellään JÄRKEVÄÄN hintaan moista myynnissä. Taitaa olla keräilykamaa ja hinta sen mukainen.
Aika vähän on joo myynnissä... mutta ei ne kalliita ole kuten ei enää myöskään 996:t. Itse ostin silloin tuon 748:n muutaman vuoden vanhana kun lähti ihan edullisesti, ja tuskin luovun siitä koskaan. "Käyttöpyöränä" on kyllä rinnalla aina joku muu...
 
Laitetaas toi oma fiksaatio kans tähä:

http://www.salo-fi.de/ducati/a_IMG_4398.JPG
http://www.salo-fi.de/ducati/a_IMG_4408.JPG
Edit: katukondis: http://www.salo-fi.de/ducati/DSC00740.jpg

Kyseessä tietääkseni ainoa 998S FE Suomessa. Peli on katumopo, mutta sakkoihin kyllästyneenä ratavaatetin sen ympäriinsä kuidulla ja nostin muovit hyvään talteen.

Kyllä 1098/1198 kelpaisi nekin, mutta tätä mallia oleva on vaan omistettava. Odottamassa on tuollaisen aito kilpamoottori aitoa kilparunkoa, kun sellainen vastaan tulee.

Vinkkinä, jos rata-ajo on 10100:n haaveissa, etsi sellainen jossa on Öhlinsin alusta valmiina. Suomessa niitä voiolla vähänlaisesti, mutta mobilesta löytyy.
Tahtovat olla nuo Ö-alustaiset monesti sen verran kalliita, että päivittämällä takaiskarin ja keulan sisuskalut pääsee yhtä hyvään lopputulokseen ja paljon sopivampaan hintaan.
cool.gif


Vein omassa Ducatissani tätä ajatusta siinä mielessä vielä pidemmälle, että päivitin siihen kevyet vanteetkin, ja kaikkea muutakin... (749 Dark).
 
Nakojaan aika hinnoissa taalla saarellakin, ilmeisesti todellakin saavuttanut klassikko statuksen. Yleensa taalla kaytettyjen hinnat on murto-osia suomalaisista mutta taman pyoran kohdalla ei ilmeisesti hirveasti halpoja loydy. Halvin MCN:ssa tanaan on tassa.
 
Jos vaan pussi jotenkuten kärsii niin osta Saksasta ja osta hyvä,ei halvinta.Nyt alkaa olla ne ajat että ne siirtyvät keräilijöille/harrastajille jotka aikovat pitää niitä.En usko hintojen enää hyvien osalta laskevan.Ja oma veikkaus että juuri 916 on se malli valmistusmääristään huolimatta josta tulee se halutuin.Niinkuin Tuutin nollasarjasta,koska se on vanhin niistä,se,josta maine alkoi nousta.
 
Ehkä jotkut harvinaisemmat SPS- ja myöhemmät saman malliston r-mallit pysyvätkin kalliina, mutta ei kukaan maksa jostain 916:sta omaisuuksia, vaikka olisikin hyvässä kondiksessa. 749/999 -mallistossa on 0 harvinaisuutta ja jo pelkästään käytettyjen hinnat todistavat sen.
 
En tarkoittanutkaan sitä,vaan sitä mikä näkyy nyt esim.Tuuteissa.Nehän oli välillä sellaisessa kurssissa ettet saanut myytyä sitä millään hinnalla.Liikkeet eivät tahtoneet ottaa edes vaihdossa niitä kun jokaisella oli niitä rivitolkulla.Se on totta että erikoismallit on aina joillekin haluttuja ja he ovat yleensä niitä jotka kykenevät ne myös hankkimaan.
 
Nyt oli halvin 998S FE mobilessa 8550€ -04 17tkm. Ja tuossa on muutakin eroa perusmalliin kuin kepit jarruista alkaen.

Pari viikkoa sitten virheetön hyvin varusteltu 748R meni ebay.de:ssä 6550€:llä uuteen kotiin. Suhteessa halvalla liikkuvat, kun kohdalle sattuu. Kallein S FE mobilessa nyt 24t€, mutta se on ajamaton.

Veroa tollaseen tuli viime vuonna ~3500€.

S FE ei ole kaukana R-mallista, hieman miedommat nokat, ilmaboxi jne jolla ärrän lisähepat on kaivettu.

Kunnossa olevien näköisten 916:ten hinnat alkoi vähän alta vitosesta.
 
Johonkin reiluun neljään tonniinhan noiden syöksy lopulta katkeaa ja vähän paremmat mallit sitten muutaman tontun enemmän. Jos esimerkiksi xx9 mallit miellyttävät, niin saahan niitä suorastaan rikollisen halvalla hankintahintaan nähden, mutta mikäs siinä.
 
Ostin 999R:n alkuperäiset Marchesinin takovanteet. Alumiinia...
Kyllähän sitä tuli katseltua jos jonkinmerkkistä tuotetta. Noissa oli vaan hinta/laatu kohdallaan.

En näemmä ollut perehtynyt riittävästi tähän 998SFe tarjontaan. Näköjään ehkä kannattaa sittenkin hankkia Ö-kepeillä varustettu malli.

748R on hieno peli. Siinä saa kyllä paljon hienoja komponentteja kohtuulliseen hintaan.
 
Vanhemmat Ducatit on aina klassikoita. Tuo 916 koppanen on kyllä todella hieno edelleen
smile_org.gif
!
 
Back
Ylös