Toi on aikalailla kaks piippunen juttu....
Ostat maahantuojalta / valtuutetusta liikkeestä ja saat heti sopivan osan, jos ei ollutkaan (kommunikaatio erheestä johtuva ongelma esmes.) niin vaihto sopivaan onnistuu helposti. Tuotteen sekä osan takuu säilyy varmasti.
Ostat "harmaana" ulkomailta niin osan vaihtaminen on hankalaa ja miten käy takuun kun paljastuu että osa ei olekaan täältä valtuutetulta myyjältä ostettua / asennettua tavaraa. Itse veikkaisin että takuun käy kehnosti.
Kirjoittelin tämän jutun siis siinä mielessä että kyseessä on uusi / uudehko pyörä. Käytetyille se on sit se ja sama mistä niitä osia tilailee / miten. Pitää itse vaan laskea että mikä on riskin arvoista...
Ja oikeasti! Jokainen yrittäjä yrittää pysyä hengissä ja tienata omaa leipäänsä. Niin siis tekisitte tekin. Eli silloin kun on maksumiehenä niin mikään ei saisi maksaa mitään, mutta silloin kun on myymässä niin silloin pitää saada omat pois ja vähän lisääkin. Katsokaan vaan sinne peiliin.
Jos / kun sattuu käymään niin iloisesti että saat kunnon asiakassuhteen luotua yrityksen (minkä tahansa) kanssa niin silloin tuskin listahintaa asiakkaalta otetaan, vaan siihen tulee ns. hyvänmiehen alennuksia ja muuta. Jos yrittäjä voi 100% luottaa siihen että käyt aina asioimassa heillä ja kannat rahaa sinne niin kyllä niitä alennuksiakin tulee. Uskaltaisin olla melko varma asiasta. Ja sama pätee myös toisin päin, eli jos saan sellaisen suhteen aikaiseksi niin en jokaisesta eurosta narise (vaikka aika liki niin teenkin
), koska saan kuitenkin kunnon palvelua ja joissakin paikoissa vielä v-tuilut kaupan päälle.
Asiakas äänestää jaloillaan, mutta kannattaa oikeasti miettiä hiukan pidemmällekin noita asioita... ei pelkästään sitä yhtä ostosta.
Tää on siis vaan mun oma mielipiteeni ja lähinnä yleistetty, ei kosketa pelkästään Hailacia.