• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hailacin hinnat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja genesis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

genesis

New member
hei hyvät ystävät.
onko teillä mitään hyviä vinkkejä mistä löytyisi halvempia osia kuin hailac. siis lähinnä menee varmaan netti ostoksiin. jotain olen löytänyt googlettamalla mutta saksankielen sivut rupee olemaan sen verran hepreaa ettei uskalla tilata.

ajokausikin loppui jo ennen aikojaan kun vehkeet levis.
nixweiss.gif

kyllä vituttaa
sad_orig.gif
 
kysymys. mix ette ducati hemmot kerää porukkaa kasaan ja tilaa isompaa läjää varaosia/tarvikkeita ulkomailta kyllä luulis maahantuojan hinnat putoavan ku tarpeeks moni hommais kamat muualta
idea3.gif
idea3.gif
 
kysymys. mix ette ducati hemmot kerää porukkaa kasaan ja tilaa isompaa läjää varaosia/tarvikkeita ulkomailta kyllä luulis maahantuojan hinnat putoavan ku tarpeeks moni hommais kamat muualta
idea3.gif
idea3.gif
Kyllä jotkut tilaakin. Kimpassa tilaamisen elinehto vain on, että kaikki suurinpiirtein ajallaan tietää mitä haluaa ja SITOUTUU SIIHEN. Aina pieni riski vääristä toimituksista, viallisesta osasta jne. ja sellaiseenkin pitää palautus- ja selvitysviiveineen sitoutua ilman itkemistä. Kaikki ei aina tule kuin manulle illallinen. Halpa ei ole aina = helppo homma. Tosiasiassa saksan hinnat ovat alkuperäisosasta riippuen ehkä 10-60% täkäläisistä. Täällä tingitään, Saksassa ei. Kimppatilaus on hyödyksi vain postituskuluissa ja saksasta tavara kulkee kotiovelle yllättävän halvalla. Tilaamisesta alkaa mielestäni olla todellinen hyöty vasta kun on senverran valveutunut, että tilaa ennakoiden ja sijoittaa tuleviin tarpeisiin, ei pelkkään ensi viikolla tarvittavaan öljynsuodattimeen.

Annan kyllä vinkkejä, jos joku orkkisosia tai niitä korvaavia etsii, mutta aiempia keskusteluja kannattaa selata.
 
Hailacissa on nyt tarjousviikot. Kaikki varastossa olevat Ducati varaosat ja tarvikkeet -30% ym. Tarjoukset ovat voimassa 19.9.-8.10.2005.
 
Toi on aikalailla kaks piippunen juttu....

Ostat maahantuojalta / valtuutetusta liikkeestä ja saat heti sopivan osan, jos ei ollutkaan (kommunikaatio erheestä johtuva ongelma esmes.) niin vaihto sopivaan onnistuu helposti. Tuotteen sekä osan takuu säilyy varmasti.

Ostat "harmaana" ulkomailta niin osan vaihtaminen on hankalaa ja miten käy takuun kun paljastuu että osa ei olekaan täältä valtuutetulta myyjältä ostettua / asennettua tavaraa. Itse veikkaisin että takuun käy kehnosti.

Kirjoittelin tämän jutun siis siinä mielessä että kyseessä on uusi / uudehko pyörä. Käytetyille se on sit se ja sama mistä niitä osia tilailee / miten. Pitää itse vaan laskea että mikä on riskin arvoista...

Ja oikeasti! Jokainen yrittäjä yrittää pysyä hengissä ja tienata omaa leipäänsä. Niin siis tekisitte tekin. Eli silloin kun on maksumiehenä niin mikään ei saisi maksaa mitään, mutta silloin kun on myymässä niin silloin pitää saada omat pois ja vähän lisääkin. Katsokaan vaan sinne peiliin.
smile_org.gif


Jos / kun sattuu käymään niin iloisesti että saat kunnon asiakassuhteen luotua yrityksen (minkä tahansa) kanssa niin silloin tuskin listahintaa asiakkaalta otetaan, vaan siihen tulee ns. hyvänmiehen alennuksia ja muuta. Jos yrittäjä voi 100% luottaa siihen että käyt aina asioimassa heillä ja kannat rahaa sinne niin kyllä niitä alennuksiakin tulee. Uskaltaisin olla melko varma asiasta. Ja sama pätee myös toisin päin, eli jos saan sellaisen suhteen aikaiseksi niin en jokaisesta eurosta narise (vaikka aika liki niin teenkin
smile_org.gif
), koska saan kuitenkin kunnon palvelua ja joissakin paikoissa vielä v-tuilut kaupan päälle.
tounge.gif


Asiakas äänestää jaloillaan, mutta kannattaa oikeasti miettiä hiukan pidemmällekin noita asioita... ei pelkästään sitä yhtä ostosta.

Tää on siis vaan mun oma mielipiteeni ja lähinnä yleistetty, ei kosketa pelkästään Hailacia.
 
Kyllä silti ihmetyttää todella suuret hintaerot osissa verraten esim Ruotsi vs. Suomi. Kyseessä on monesti kuitenkin alkuperäiset osat
 
Pakkohan niillä on olla kauheet katteet. Ducatia myydään niin pirun vähän... Ja lähes jokaiseen joutuu tekemään takuuhommia (tämän kuulin ducatia myyvältä taholta ;)
 
Asiakas äänestää jaloillaan, mutta kannattaa oikeasti miettiä hiukan pidemmällekin noita asioita... ei  pelkästään sitä yhtä ostosta.

Tää on siis vaan mun oma mielipiteeni ja lähinnä yleistetty, ei kosketa pelkästään Hailacia.
Lick,lick...terveisin nimimerkki "Oma lehmä ojassa"  
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Nyt on pakko tarkentaa että ei ole. Tällä hetkellä en omaa yhtään Ducatia, mikä on sinällään harmi.

Jatkosta ei koskaan tiedä, se kun riippuu niin monesta eri tekijästä.
 
Heheheheh....ja senkin..kleen Parjani !... lopeta nyt niillä japsimopoilla pelaaminen ja keskity "olennaiseen" !!... kun sulla kerran olisi kykyä ja taitoa !!!
 
Pakkohan niillä on olla kauheet katteet. Ducatia myydään niin pirun vähän... Ja lähes jokaiseen joutuu tekemään takuuhommia (tämän kuulin ducatia myyvältä taholta ;)
Ei ymmärrä tätä perustetta
confused_orig.gif


Kyllähän laatukustannukset, joihin takuuhommatkin kuuluvat, pitää olla mukana tuotteen hinnassa, eikä saa nostaa varaosien hintoja.

Tietty varaosienkin hinnoissa on laatukustannukset mukana, mutta se ei selitä korkeampia hintoja kuin muualla maailmassa.

Jos taas Ducatit ovat niin vikaherkkiä kuin väitetään, sen pitäisi nopeutta varaosavaraston kiertoa ja vaikuttaa hintoihin alentavasti.
 
Pakkohan niillä on olla kauheet katteet. Ducatia myydään niin pirun vähän... Ja lähes jokaiseen joutuu tekemään takuuhommia (tämän kuulin ducatia myyvältä taholta ;)
Ei ymmärrä tätä perustetta
confused_orig.gif


Kyllähän laatukustannukset, joihin takuuhommatkin kuuluvat, pitää olla mukana tuotteen hinnassa, eikä saa nostaa varaosien hintoja.

Tietty varaosienkin hinnoissa on laatukustannukset mukana, mutta se ei selitä korkeampia hintoja kuin muualla maailmassa.

Jos taas Ducatit ovat niin vikaherkkiä kuin väitetään, sen pitäisi nopeutta varaosavaraston kiertoa ja vaikuttaa hintoihin alentavasti.
Meinasin vaan, että pyöriä myydään pirun vähän. Eli jos haluaa että jotain jää, niin korkeat katteet. Ja kun on vähän pyöriä, menee myös vähän varaosia (vaikka suhteessa per pyörä niitä meneekin paljon ;) -> jälleen kovat katteet.
 
Heheheheh....ja  senkin..kleen Parjani !... lopeta nyt niillä japsimopoilla pelaaminen ja keskity "olennaiseen" !!... kun sulla kerran olisi kykyä ja taitoa !!!
Kiitoksia luottamuksesta taitojani ja kykyjäni kohtaan. Itse niitä vielä epäilen kovasti...

Mutta homma vaan on niin että persaukisella ei ole varaa ajella niillä millä tekisi mieli. Niin se vaan menee. Paljon pitää taloudellisella puolella tai tiettyjen laitteiden hinnoissa muuttua, jotta sellainen kilpapuolella näkyisi meikäläisen alla.
 
Back
Ylös