hallin hitaat 2011

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tl72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tl72

New member
kymmenen nopeimman tulokset nyt löytyy mutta vähän hitaammin kiiruhtaneitten aikoja ei löydy mistään,putki viri 12r
meni 302 304 ja 303 mites muilla  
biggrin.gif

edit. tossa oli välitykset 17/45 normi 18/46
 
Kolme vetoa Hayabusa 2001 (ajettu 117 tkm ilman että mittään tehty moottorille), Yoshimura RS-3 kokoputkista, peilit pois, busa normikorkeuessa (ja kaatumatapit paikoilhan
tounge.gif
):

1. 288kmh
2. 289kmh
3. 287kmh

Syy "hitauteen" selvisi: kutosella punaselle ja rajottajaa vasten katkaisi tuon toisen veon, koska ostaessani uuet ketjut ja rattaat, niin eipä ollukkaan alkuperäset vaan 42-piikkinen takanen ja ?? -etunen (en ole aukonu ja kurkkinu). Mutta hieno oli keli ajella.

Samalla Busalla "oikeilla" välityksillä v. 2009 vitosvaihteella 290kmh. Melkonen ero noilla ratastuksilla.

Olin kait hittain busanisti?
 
-08 zzr1400 slipareilla, peilit kiinni, tankki täynnä ja ukko ekaa kertaa kentällä.

284, 292, 285

ainakin ensi kerralla tiedän mitä pitää tehdä toisin.
smile_org.gif
 
YZF-R1 -09, vakio välitykset, peilit pois, Akran kokoputkisto, Bazzaz-purkki ja joku ilmanputsari laitettu:

I    284
II   284
III  ei tulosta
IV  283

 
bowdown.gif
 
Eihän listoille pääse alle 200mph tuloksella.

BMW S1000RR. Akran kokoputki, PowerCommander, pienempi takahammasratas ja hieman madallettu.

Nopeudet olivat 302, 316 ja 318km/h. Kiersi melkein rajoittajalle, vielä pienempi takahammasratas tilattu. Jos sillä saisi 200mph rikki, tai sitten ei.

Uudestaan viimeistään ensi kesänä. Joensuu jää ainakin väliin.
 
GSX-R 1000 K8 295,5 298,1 298,7 302,8

Katti pois, Yoshin Japan Race slipari, ECU-Editorilla säädetty, vakiovälit. Viimeisessä vedossa peilit ja kilpiteline pois.
 
Gsx-r 750 -01 , 271km/h, 267km/h, 275km/h


Ensimmäisessä loppui välitys, toinen veto totuttelua pidempään välitykseen. Kolmas sitten onnistui ok.

toimeve, et kyllä ollut hitain busanisti. Yksi veteli 27x lukemia.
 
Täysin vakio Busa K9. Vedot 287, 292 ja 296. Joensuuhun en ehdi, joten Halliin sitten taas ensi kesänä.
 
Gsx-r 750 -01 , 271km/h, 267km/h, 275km/h


Ensimmäisessä loppui välitys, toinen veto totuttelua pidempään välitykseen. Kolmas sitten onnistui ok.

toimeve, et kyllä ollut hitain busanisti. Yksi veteli 27x lukemia.


Moi,

Oletko säilyttänyt mitää dokumenttiä 275 vedosta tai tuloslistaa tapahtumasta ylipäätään?
Mitä oli mopolle tehty? Putki? Muuta?
 
Moi,

Oletko säilyttänyt mitää dokumenttiä 275 vedosta tai tuloslistaa tapahtumasta ylipäätään?
Mitä oli mopolle tehty? Putki? Muuta?

Moro!

Eipä ole dokumenttia tai tuloslistaa tuosta 2011 hallin ajosta missään(eivät listanneet tuloksia kuten nykyään). Mutta tutkataululta se on luettu ja kaverit olivat saman kuulutuksena lähtöpäässä "rekisteröineet". Siinä oli pelkästään Akrapovicin putkisto. Ja itse asiassa noissa 2011 Hallin ajoissa teho kateissa 12500rpm jälkeen(kävi 2päivää ennen ajoja säädössä penkissä)... johtui vioittuneesta k&n elementistä joka ei hengittänyt enää riittävästi täyskaasulla, niin jäi seos rikkaalle ylärekisteristä väkisin. Toki paljon siitä ei puuttunut, mutta 3-5hp joka nousu tulee 12500rpm ja 13500rpm välissä. Sopivat välitykset nopeusajoa varten vaihdettu(-1/-1), kun vakiot on noissa liian pitkät. Mieto madallus... Joensuussa ajoin sitten samana kesänä 4 vai 5 vetoa, 2x 274 ja pari huonompaa. GPS:n mukaan silloin tutka näytti 2-3kmh matalampia lukemia. Eli siinä 276-277 oli ton pyörän pohjat kentällä. Jos jälkeenpäin jossittelee, niin ehkä muutama km/h olisi ollut parantamisen varaa siellä Hallin ajoissa kun olosuhteet oli melko hyvät, sen kesän 3 ekaa vetoa oli katuhissuttelun lisäksi. Pienempi kuski ja kyttyräpuku niin olisi voinut parantua "selkeästi" vielä. Nykyään n.110-kiloisena en usko että pääsisin sillä 275 tuolla kenttäajoissa. Joskin täytyy sanoa että aika pro-touhuksi se ajaminen pitää mennä jos tuolla olisi 280 halunnut ylittää kentällä, niin ei kadunmiehenä kiinnostanut enään yrittää. Jos tällä 12r:llä pääsisi.

Tuossa jotain lehtijuttua vuodelta 2000 tuosta pyörästä vakiokunnossa:

"Recently the GSX-R won a Superbike standoff in Jerez, Spain. Pitched against the likes of Ducati’s 996SPS, Yamaha’s R1, Honda’s Fireblade and Kawasaki’s ZX-9R, the Suzuki GSX-R750 was fastest around the track and destroyed the field. That’s great going and proves what we’ve all been hearing for ages, the new GSX-R will launch Suzuki back onto the podium and give us all something to save up for. A German publication Motorrad had the following findings: "Hold tight: with a maximum speed of 278km/h, the sprightly GSX-R750 can keep up with the R1 and CBR and more. When pushed to the limit, the new engine produces an unbelievable 144hp, and can reach 200km/h from a standing start in 8.1 seconds."

Eli kyllä tollaset orkkiksenakin katuvermeillä(motorrad mitannut 278 huippua) on hämmästyttävän kovaa mennyt ottaen huomioon ylipitkän vakiovälityksen. Minulla oli myös vastaava 00-mallinen pelkällä vaimenninmodilla ja vakiokorkuisena, ajoin sillä ~300 mittariin ja olisi vielä kiihtynyt, tuskin oli juurikaan hitaampi mitä se putkimodi k1. Eli mitään ihmeellistä tuossa pyörässä ei kyllä ollut.

Toivottavasti en erehdy henkilöstä, mutta ajoiko emäntäsi hallissa madallettua 750 k8 276 lukemaan(ainakin tuloslistan mukaan) ? Noin puolivälissä rataa olleena katsojana voisin mutuna heittää, että hieman liian pitkä on välitys tuossa pyörässä. Kokeilisin itse 16/44 tai 17/46 välityksillä(jos tossa vakiot on 17/45), nekin kuitenkin riittää noin 280 asti. Putkiviritteisenä kun ton pitäsi työntää huipputeho ulos kohtuullisen lähellä kierrostenrajoitinta, niin pääsisi paremmin kutosvaihteella "alueelle". Oliko vakiovälityksillä Hallissa?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös