• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hallittua luistoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zupe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zupe

New member
Menneenä suvena alastaroon ja apparaan tutustuneena
jäi kytemään ajatus että kyllä se ulostulovaihde pitäis saada
pesään jo jarruissa , menis jotensakii luonnikkaaammin toi
kornerin kierto.Nyky tuntumalla jää kyllä tekemättä takapään
irtoilemisen takia , en oo varma onk onkelma rauta- vai (kuskin)softapuolella, vaiko yhistetysti molemmissa??
Messuilla tuli kyseltyä kissannahkapukuiselta merkin edustajalta :paikallatuulee:luistohommeleitten vaihtoehtoja....
sanaili et kyllä käy ...ekei vaan tarvitaan yhestä kolomeen tuhatta, riippuen siitä mitä asiakas haluaa...toivottavasti ymmärsin oikein.
Kakspyäräkeskuksen A-P sitt taas jutteli aikalailla asiasta, tosin huomattavasti tylsemmissä releissä....., se tarjos edukasta vaihtoehtoo jossa omat levyt jäis käyttöön,about pualituhatta eetä ja silleen.Onhan tää ästeeämmä näitä slipperyitä tehny jo kait iätajat, mut tää köyhisversio tais olla uus.... olin kyllä johieman huispauskunnossa tässäkohdin kierrosta joten jaetun invormaation vastaanotto ei ollut täydellinen.... mut sillähän tässä kyselenkin jos jonkulla
olis tietoo paremmin asiasta.
Tollaset kolmentontun satsit on varmaan aika varmoja hyvän lopputuloksen saavuttamiseen, mutmutko muutenki se "elämä on..."
 
Anna sen takanallin vaan luistella. On tyylikkäämmän näköistä tulla mutkaan sisään pikku slaikkarissa. Tulee muutenkin vähän tunnelmaa koko touhuun.
 
Anna sen takanallin vaan luistella. On tyylikkäämmän näköistä tulla mutkaan sisään pikku slaikkarissa. Tulee muutenkin vähän tunnelmaa koko touhuun.
Onhan se komeata juu
biggrin.gif


Itse sain viime kesänä pari "hienoa" sivuluisua aikaiseksi.

Mielestäni kyllä esim. Motoparkin takasuoran pääty ei kyllä tuntunut parhaalta mahdolliselta paikalta pieneen takapyöräluisuun. Melkein sotkin housuni
smile_org.gif
 
Mielestäni kyllä esim. Motoparkin takasuoran pääty ei kyllä tuntunut parhaalta mahdolliselta paikalta pieneen takapyöräluisuun. Melkein sotkin housuni
smile_org.gif
Parkin takasuoran jarru on vielä ihan OK paikka luistatella, mutta Apparan pääsuoran loppu ei ole. Silti siinäkin moni luistelee, ja pahalta se näyttää.
 
Kyllähän se STM:n perusversio taitaa olla ihan ok vaihtoehto kytkimeksi. Toinen oikein toimiva merkki on TSS, niitä saa jonnekin noin 700 € hintaan ulkomailta.

Täytyy kokeilla omassa putkirunkoisessa jotain noista, mutta epäilen, että se ei ole DP:n tuote... Ehkä STM Basic?

Tutulla on 748R:ssä TSS:n slipper clutch, ja hän sitä kyllä kehuu. Ainoa "ongelma" on lähinnä siinä, että se vaatii säätöä noin 3000 km välein.
 
Kyllähän se STM:n perusversio taitaa olla ihan ok vaihtoehto kytkimeksi. Toinen oikein toimiva merkki on TSS, niitä saa jonnekin noin 700 € hintaan ulkomailta.

Täytyy kokeilla omassa putkirunkoisessa jotain noista, mutta epäilen, että se ei ole DP:n tuote... Ehkä STM Basic?

Tutulla on 748R:ssä TSS:n slipper clutch, ja hän sitä kyllä kehuu. Ainoa "ongelma" on lähinnä siinä, että se vaatii säätöä noin 3000 km välein.
Tarkoittaakohan toi "säätö" kolmen tontun välein
a) vartin ruuvausta, vai
b) kahensadan investointia kuluviin osiin ??
 
Kyllähän se STM:n perusversio taitaa olla ihan ok vaihtoehto kytkimeksi. Toinen oikein toimiva merkki on TSS, niitä saa jonnekin noin 700 € hintaan ulkomailta.

Täytyy kokeilla omassa putkirunkoisessa jotain noista, mutta epäilen, että se ei ole DP:n tuote... Ehkä STM Basic?

Tutulla on 748R:ssä TSS:n slipper clutch, ja hän sitä kyllä kehuu. Ainoa "ongelma" on lähinnä siinä, että se vaatii säätöä noin 3000 km välein.
Tarkoittaakohan toi "säätö" kolmen tontun välein
a) vartin ruuvausta, vai
b) kahensadan investointia kuluviin osiin ??
3 minuutin ruuvausta perustyökaluilla, ei vaadi muuta kuin sen, että tekee sen.
 
Kun / jos opettelee käyttämään välikaasua niin säästää tuonkin rahan johonkin hyödyllisempään.

Ei ole mikään mahdoton asia opetella ja ajamisen hauskuus säilyy edelleen, tarvittaessa.
 
Menneenä suvena alastaroon ja apparaan tutustuneena
jäi kytemään ajatus että kyllä se ulostulovaihde pitäis saada
pesään jo jarruissa , menis jotensakii luonnikkaaammin toi
kornerin kierto.Nyky tuntumalla jää kyllä tekemättä takapään
irtoilemisen takia , en oo varma onk onkelma rauta- vai (kuskin)softapuolella, vaiko yhistetysti molemmissa??
Eräällä ison maailman foorumilla kovat ratahemmot sanovat että tuolla luistokytkimellä vaan paikataan ajotaidon puutetta.. Välikaasullahan se homma *pitäisi* saada onnistumaan, vaatii vaan harjotusta.. En itse rahojani moiseen laittaisi, ennenkuin kaikki rata-ajon perusteet on selkäytimessä. Alustaankin saa jotain pientä kytkimen hinnalla..
 
Eihän näistä vitkuttimista mikään ole "tarpeellinen", ainaskaan mulle. Kyllä se fillari on varmaan jo tehtaalla suunniteltu sellaseks , että sillä voi ajaa... vaikka vähän kovempaakin.
karsastaa vaan vähän ajatus, että jo ekalla välikaasuharjoittelureissulla sekundäärikustannukset ylittää
suunnitellut vitkutininvestoinnit
bawling.gif
 
Uudesta takaiskarista saa salettiin enemmän hyötyä! Se on ihan varma. Ja varmaa on myös se, että luistokytkimestä ei ole muualle haittaa, kuin kukkarolle. Köyhä kun olen -> tuskin ostan... ja vaikka ostaisinkin, siirtäisin rahat uuteen takapumppuun.
 
karsastaa vaan vähän ajatus, että jo ekalla välikaasuharjoittelureissulla sekundäärikustannukset ylittää
suunnitellut vitkutininvestoinnit
bawling.gif
Kannattaa sitä välikaasua harjotella muuallakin kuin niissä +200km/h suorien päissä ennen neulansilmää.. Liikennevaloihin ajaessa voi jo treenailla, eikä radallakaan kannata niin kiirettä pitää ettei ehdi alkeita ensin harjottelemaan..
 
kröhöm...onneksi tuo löytyy jo oman pyörän vakiovarusteista niin ei tarvi siihen rahoja tuhlata
tounge.gif
 
on siinä joku karvalakki-versio, mikä ei edes toimi niin kuin sen racingissa pitäisi ilman isoa ja kallista lisäosasarjaa, jossa vaihdetaan jokainen komponentti.

(tuttua Ducati-miehille)
 
Menneenä suvena alastaroon ja apparaan tutustuneena
jäi kytemään ajatus että kyllä se ulostulovaihde pitäis saada
pesään jo jarruissa , menis jotensakii luonnikkaaammin toi
kornerin kierto.Nyky tuntumalla jää kyllä tekemättä takapään
irtoilemisen takia , en oo varma onk onkelma rauta- vai (kuskin)softapuolella, vaiko yhistetysti molemmissa??
Eräällä ison maailman foorumilla kovat ratahemmot sanovat että tuolla luistokytkimellä vaan paikataan ajotaidon puutetta.. Välikaasullahan se homma *pitäisi* saada onnistumaan, vaatii vaan harjotusta.. En itse rahojani moiseen laittaisi, ennenkuin kaikki rata-ajon perusteet on selkäytimessä. Alustaankin saa jotain pientä kytkimen hinnalla..
Juu...siitä ajotaidon puuteen paikkaamisesta tässä onkin kyse.
Eikä ees hävetä tunnustaa
lookaround_orig.gif

Näyttävät vaan yleistyvän jo vakilaitteissakin aika vauhtia, kai niillä jotain hyötyä saavutetaan.
 
kröhöm...onneksi tuo löytyy jo oman pyörän vakiovarusteista niin ei tarvi siihen rahoja tuhlata  
tounge.gif
Mistäs asti ZXR:ssä on ollut tehtaalta tullessa luistokytkin?
hehehehe... ja kyllähän se yks varteenotettava syy niille hilavitkuttimille on; jos rehellisiä ollaan; se , ettei sellasia vielä kaikilla oo...
tounge.gif


Tosissaan oon kyllä aika nöyrä poika näissä asfalttikuvioissa,
ja vastaanotan oikeen mielelläni kokeneempien neuvoja,
kilpaa oon ajanu aikoinani moottoripyörällä kymmenkunta vuotta, alusta vaan oli aikalailla kurasempi.
 
Näyttävät vaan yleistyvän  jo vakilaitteissakin aika vauhtia, kai niillä jotain hyötyä saavutetaan.
Yleistyvät kai vaan siksi, että noi laitteet tehdään kilparadoille, ja saadaan kilpailuetua kun asennetaan palikat jo tehtaalla, kun vakioluokissa ei saa paljoa kajota kokoonpanoon.. Ja kyllähän se saattaa jonkun ostajan valintaan vaikuttaa kun on race-henkistä palaa mopottimessa kiinni.
 
Näyttävät vaan yleistyvän jo vakilaitteissakin aika vauhtia, kai niillä jotain hyötyä saavutetaan.
Yleistyvät kai vaan siksi, että noi laitteet tehdään kilparadoille, ja saadaan kilpailuetua kun asennetaan palikat jo tehtaalla, kun vakioluokissa ei saa paljoa kajota kokoonpanoon.. Ja kyllähän se saattaa jonkun ostajan valintaan vaikuttaa kun on race-henkistä palaa mopottimessa kiinni.
osittain varmaan niinkin,mut esim. zx6r -05:sta on rr versiokin saatavilla nimenomaan kisapyöräpohjaksi.silti myös 636:sessa on luistokytkin.
 
Back
Ylös