Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
toivotaan nyt kuitenkin, että ensinmäinen vaihe on se, että maahantuojat/jälleenmyyjät puristavat sen ylimääräisen ilman pois hinnoista..Tietysti kilpailu on positiivinen ilmiö, mutta hieman pistää miettimään mahdolliset tulevaisuuden näkymät. Jos viralliset maahantuojat ja jälleenmyyjät lähtevät voimalla hintakilpailuun mukaan, se melko varmasti tietää kulujen karsimista minimiin:
- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.
Hintakilpailun edelleen kiristyessä tietysti kierre pahenee ja kuluja karsitaan lisää, henkilökuntaa siirretään työttömyyskortistoon, jälleenmyyjiä ja samalla palvelua katoaa ym.
Tämä on nyt vain tällaista kevyttä visiointia siitä, millaista toiminta voisi tulevaisuudessa olla. Takuuasioiden suhteen ei onneksi tarvitse olla ainakaan nykylainsäädännön vallitessa huolissaan, myyjähän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta. Tietysti tilannetta mutkistaa se, että kiristyneessä hinta- ja kulukilpailussa myyjiä kuolee ja syntyy nykyistä nopeammin, joka aina mutkistaa mahdollisten takuukäsittelyiden hoitoa.
Niin, siis meinaat, että tämä olisi vasta synkkä tulevaisuudenkuvaus? Enemmänkin vaikuttaisi siltä maailmalta, jossa olen moottoripyöräillyt vuodesta 1999...- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.
Kaikkein hienointahan tässä on se, että vapaa kilpailu ei koskaan heikennä kuluttajan asemaa.Tietysti kilpailu on positiivinen ilmiö, mutta hieman pistää miettimään mahdolliset tulevaisuuden näkymät. Jos viralliset maahantuojat ja jälleenmyyjät lähtevät voimalla hintakilpailuun mukaan, se melko varmasti tietää kulujen karsimista minimiin:
- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.
Hintakilpailun edelleen kiristyessä tietysti kierre pahenee ja kuluja karsitaan lisää, henkilökuntaa siirretään työttömyyskortistoon, jälleenmyyjiä ja samalla palvelua katoaa ym.
Tämä on nyt vain tällaista kevyttä visiointia siitä, millaista toiminta voisi tulevaisuudessa olla. Takuuasioiden suhteen ei onneksi tarvitse olla ainakaan nykylainsäädännön vallitessa huolissaan, myyjähän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta. Tietysti tilannetta mutkistaa se, että kiristyneessä hinta- ja kulukilpailussa myyjiä kuolee ja syntyy nykyistä nopeammin, joka aina mutkistaa mahdollisten takuukäsittelyiden hoitoa.
Noista maahantuojien ja jälleenmyyjien tuloksista en tiedä, kun ei ole mitään faktaa, mutta sen tiedän, että nollatulos on kyllä pidemmän päälle huono juttu. Jos osien hinnat ovat täällä kolminkertaiset Italiaan verrattuna, niin se on kyllä aika hurjaa, vaikka Italia onkin Ducatin kotimaa. Vertasin muuten viime keväänä Termignonin vaimenninsarjan hintaa (DP:n), jolloin totesin, että ainakin Saksan ja Englannin hinnat olivat lähes samat kuin täällä meillä, ehkä hieman halvemmat, mutta rahtikuluineen kuitenkin jo kalliimmat. En sitten tiedä muista osista. Nuo väärin saamasi osat taitavat menevät kyllä asiantuntemattoman varaosamyyjän piikkiin. Elikkä myyjältä puuttuu koulutusta ja/tai kokemusta.Käsittääkseni ducatin suomen maahantuoja on tähänasti tehnyt jotain muuta kuin nollatulostaJos osa on 3 kertaa kalliimpi kuin italiassa niin saa ihan vapaasti vaikka tulla 100 maahantuojaa. Saatanan runkut!
Sitäpaitsi moni osa joudutaan kuitenkin tilaamaan ja tulee vittu mitä sattuu paskaa. venttiilinohjureiden koko ei ole oikea, etujarruvalokatkaisija on nesteessä olevaa tyyppiä niin kuin takana ja vielä epäillään että onko pyörä harmaatuotu![]()
Tai miten olisi sellainen vaihtoehto että noi ongelmat johtuvat vain välinpitämättömyydestä? Että kun ei oikeesti kiinnosta? "Pikkuasiakas, ostaa vain tonnilla jotain tavaraa, joten ei sen niin väliä". Ja kukaan muu ei kuitenkaan tuu hämmentämään hiekkalaatikkoa, niin ei niin väliä.No okei, hyviähän nuo vastaväittämät ovat. Kuten alussa totesinkin, kilpailu on hyvästä, myös MP-alalla. Tuo oli vain sellainen mieleen juolahtanut ajatuskulku, eikä missään tapauksessa mikään trolli. Minun on kyllä todettava, että huonoa palvelua en ole juuri saanut, mutta enpä ole kyllä asioinutkaan näissä liikkeissä, joita täällä monissa yhteyksissä tunnutaan haukkuvan. Kyllä kait sitä on käytävä kesällä tutustumassa tähän uuteen kauppapaikkaan, vaikka en ole nyt pyörää ostamassakaan.Noista maahantuojien ja jälleenmyyjien tuloksista en tiedä, kun ei ole mitään faktaa, mutta sen tiedän, että nollatulos on kyllä pidemmän päälle huono juttu. Jos osien hinnat ovat täällä kolminkertaiset Italiaan verrattuna, niin se on kyllä aika hurjaa, vaikka Italia onkin Ducatin kotimaa. Vertasin muuten viime keväänä Termignonin vaimenninsarjan hintaa (DP:n), jolloin totesin, että ainakin Saksan ja Englannin hinnat olivat lähes samat kuin täällä meillä, ehkä hieman halvemmat, mutta rahtikuluineen kuitenkin jo kalliimmat. En sitten tiedä muista osista. Nuo väärin saamasi osat taitavat menevät kyllä asiantuntemattoman varaosamyyjän piikkiin. Elikkä myyjältä puuttuu koulutusta ja/tai kokemusta.Käsittääkseni ducatin suomen maahantuoja on tähänasti tehnyt jotain muuta kuin nollatulostaJos osa on 3 kertaa kalliimpi kuin italiassa niin saa ihan vapaasti vaikka tulla 100 maahantuojaa. Saatanan runkut!![]()
Sitäpaitsi moni osa joudutaan kuitenkin tilaamaan ja tulee vittu mitä sattuu paskaa. venttiilinohjureiden koko ei ole oikea, etujarruvalokatkaisija on nesteessä olevaa tyyppiä niin kuin takana ja vielä epäillään että onko pyörä harmaatuotu![]()