• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halpoja uusia ducateja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

750S

New member
EE-Speed

Onko tuosta puljusta kokemusta? Näkyisi olevan hinnoitelu ihan kohdillaan!

Ai niin, saa sieltä riisikippojakin jos se jotakuta kiinnostaa  
biggrin.gif
 
M620:n ja M800:n vm. 2004 hintaerot ovat kyllä hyvin pienet verrattuna Hailacin poistohintoihin, mutta muissa näyttää sitten eroa olevankin. Taitaa muuten olla EE:n kataloogissa pieni virhe, 748S:ää vm. 2004 ei ole olemassakaan, viimeisethän olivat vuosimallia 2003, silloinkin ilman S:ää.
 
Tietysti kilpailu on positiivinen ilmiö, mutta hieman pistää miettimään mahdolliset tulevaisuuden näkymät. Jos viralliset maahantuojat ja jälleenmyyjät lähtevät voimalla hintakilpailuun mukaan, se melko varmasti tietää kulujen karsimista minimiin:

- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.

Hintakilpailun edelleen kiristyessä tietysti kierre pahenee ja kuluja karsitaan lisää, henkilökuntaa siirretään työttömyyskortistoon, jälleenmyyjiä ja samalla palvelua katoaa ym.

Tämä on nyt vain tällaista kevyttä visiointia siitä, millaista toiminta voisi tulevaisuudessa olla. Takuuasioiden suhteen ei onneksi tarvitse olla ainakaan nykylainsäädännön vallitessa huolissaan, myyjähän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta. Tietysti tilannetta mutkistaa se, että kiristyneessä hinta- ja kulukilpailussa myyjiä kuolee ja syntyy nykyistä nopeammin, joka aina mutkistaa mahdollisten takuukäsittelyiden hoitoa.
 
Tietysti kilpailu on positiivinen ilmiö, mutta hieman pistää miettimään mahdolliset tulevaisuuden näkymät. Jos viralliset maahantuojat ja jälleenmyyjät lähtevät voimalla hintakilpailuun mukaan, se melko varmasti tietää kulujen karsimista minimiin:

- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.

Hintakilpailun edelleen kiristyessä tietysti kierre pahenee ja kuluja karsitaan lisää, henkilökuntaa siirretään työttömyyskortistoon, jälleenmyyjiä ja samalla palvelua katoaa ym.

Tämä on nyt vain tällaista kevyttä visiointia siitä, millaista toiminta voisi tulevaisuudessa olla. Takuuasioiden suhteen ei onneksi tarvitse olla ainakaan nykylainsäädännön vallitessa huolissaan, myyjähän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta. Tietysti tilannetta mutkistaa se, että kiristyneessä hinta- ja kulukilpailussa myyjiä kuolee ja syntyy nykyistä nopeammin, joka aina mutkistaa mahdollisten takuukäsittelyiden hoitoa.
toivotaan nyt kuitenkin, että ensinmäinen vaihe on se, että maahantuojat/jälleenmyyjät puristavat sen ylimääräisen ilman pois hinnoista..

Tietty, jos kauppiaalta kysyy niin se on jo tehty
wink.gif
 
- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.
Niin, siis meinaat, että tämä olisi vasta synkkä tulevaisuudenkuvaus? Enemmänkin vaikuttaisi siltä maailmalta, jossa olen moottoripyöräillyt vuodesta 1999...
biggrin.gif
 
Tietysti kilpailu on positiivinen ilmiö, mutta hieman pistää miettimään mahdolliset tulevaisuuden näkymät. Jos viralliset maahantuojat ja jälleenmyyjät lähtevät voimalla hintakilpailuun mukaan, se melko varmasti tietää kulujen karsimista minimiin:

- Pyöriä ei enää oteta varastoon, jolloin toimitusajat tietysti pitenevät huomattavasti.
- Omakohtaista koeajo- ja tutustumismahdollisuutta ei enää ole eikä siis näitä Ducatin koeajopäiviäkään, uuden mallin näkee vain kuvissa.
- MP-näyttely muuttuu asu- ja tarvikenäyttelyksi, jossa kylläkin voidaan jakaa uusien pyörämallien tilauskuponkeja. Uudet mallit, tiedot ja värivaihtoehdot ovat nähtävissä maahantuojan osaston l. pienen kojun seinällä.
- Kukaan ei ota käytettyä vaihdossa, koska se sitoo rahaa. Motoristit tietysti myyvät niitä sitten toisillensa, kaikki vain eivät pysty käytettyäkään ostamaan käteisellä.
- Mahdollisesti varaosa- ja huoltohenkilöstön koulutusta ja määrää vähennetään sekä supistetaan varastoitavien tuotteiden määrää.

Hintakilpailun edelleen kiristyessä tietysti kierre pahenee ja kuluja karsitaan lisää, henkilökuntaa siirretään työttömyyskortistoon, jälleenmyyjiä ja samalla palvelua katoaa ym.

Tämä on nyt vain tällaista kevyttä visiointia siitä, millaista toiminta voisi tulevaisuudessa olla. Takuuasioiden suhteen ei onneksi tarvitse olla ainakaan nykylainsäädännön vallitessa huolissaan, myyjähän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta. Tietysti tilannetta mutkistaa se, että kiristyneessä hinta- ja kulukilpailussa myyjiä kuolee ja syntyy nykyistä nopeammin, joka aina mutkistaa mahdollisten takuukäsittelyiden hoitoa.
Kaikkein hienointahan tässä on se, että vapaa kilpailu ei koskaan heikennä kuluttajan asemaa.

Siis toisin sanoen, vaikka kauppias joutuisi tiputtamaan hintojaan kilpailun takia, ei se voi näkyä tuotteiden tai palvelun laadussa jne. Mikäli näkyy, suuntaa kuluttaja mielenkiintonsa muualle. Merkkien välinen kilpailu vapautuu syksyllä, ainakin autokaupassa miksei siis mopokaupassakin. Mikäli joku yksittäinen kauppias ei kykene tarpeeksi korkeaan tavaran tai palvelun tasoon, joku toinen aina yltää.
wink.gif
Eikä kilpailu enää ole kansallista vaan koko EU:n alueella tapahtuvaa.

Ja sitäpaitsi, ei mopomarkkinoilla päde mitkään täydellisen kilpailun lait ja jossa on vain yksi hinta ja kaikki jotka eivät siihen pysyt tippuvat pelistä.
 
Vaikka nyt aivan "väärän" merkin kannattaja olenkin, niin pakko kommentoida. Eli olen nyt kaksi mopoa tuolta ostanut, ja ei voi kun suositella.

Ei oikeasti mitään valitettavaa. Asiantuntevan oleinen kauppias, huollot, toimitukset, lupaukset ja "krääsän" kaupustelu toiminut juuri sillä tavalla kun pitää näinkin kalliissa ja tunteita herättävässä asiasssa.
smile_org.gif


Itsestäni tuo kilpailun vapautuminen, ja ee-speedin tyylisten toimijoiden alalle tuleminen ei ole kuin hyvästä. Se että vanhojen partojen markkina-asema horjuu, on vain tervettä. Eli heidänkin on sitä kulurakennetta tarkistettava, keskityttävä aitoon asiakaspalveluun jne. Muutamasta isosta liikkeestä mahdotonta saada sellaista palvelua, joka itseäni tyydyttäisi. Esim jos niihin vertaa Enzon toimintaa, ei voi muuta kuin hehkuttaa ko. kauppiaan toimia.

Aidosti kiinnostunut asiakkaidensa palvelemisesta, olen siellä esim pienessä kiireessä sunnuntai-iltana viime kesänä pärrää huollattanut, kun omat aikataulut ja suunnitelmat kusi. Ei olisi varmaan bikeworldissa onnistunut..
smile_org.gif
Näin niinku esimerkkinä.

Ja kyllä niille messuille aina maksajia löytyy, ei hätää. Ja vaikka ei löytyisikään, niin ihan sama. Jos joudun pyörästä sen takia maksamaan vaikka 1500 egeä vähemmän, etten ihan jokaista uutuutta tammikuussa näe messukeskuksessa, niin pystyn ko. jutun kestämään.. Menee sitten vaikka mutterille ihailemaan kesäkuussa. Ja eiköhän noi pankit myös vastaa tohon rahotusongelmaan yksityisten välistä kauppaa ajatellen. Itselleni ainakin jokin nordean kirje tuli jossa hehkutettiin uutta pikalainaa, suunnilleen samoilla ehdoilla/koroilla kuin vaikka GE-rahotus

750S, sun olisi pitänyt olla aikasemmin liikkeellä. Syksyllähän tuolla oli jotain tarjouksia, muutama 999 aivan törkeän huokeaan hintaan. Tai no, kaikki suhteellista, mutta jos ovh:t pyörii siellä 30 kilon pinnassa, myytiin niitä kuitenkin alle kahteenkymppiin. Sellasella ducatilla jo viittis kyllä ajella..
smile_org.gif
 
EE-Speedissä en ole koskaan käynyt, mutta näiden kehujen perusteella pitää pistää korvan taakse.

Kilpailu todellakin on tervetullutta. Ainakin BikeWorldin kulurakenteessa on taatusti löysää. On sitten niin maan perusteellisen rento meininki siellä. Jos nyt siellä pyörii jotain kuus-seitsemän myyjää (Vantaalla), niin hommaa pyörittäisi varmaan helposti puolet vähemmän ukkoja ja akkoja kunhan vaan tekisivät aktiivisesti duunia. Kikatteleva ja ylimielinen nykyväki ei selvästikään tee. Ja sama juttu näemmä huoltopuolella.
033102ass_1_prv.gif

Jos terve kilpailu lisääntyisi, joutuisi noi vakiintuneemmat puljut oikeasti panostamaan asiakaspalveluun ja vetämään omatkin hintansa kireälle.

Sama meininki se on muuallakin työmaailmassa, nimimerkillä kokemusta löytyy. Niin että tervetuloa vaan nykyaikaan...
 
Kun noi pyorien hinnat on mita on suomessa ja verottaja, naapurit seka postinkantajatkin tuntuvat olevan kaikkea kivaa vastaan, niin miks ei muuttais ulkomaille?

Tollaisen kalliimman ducatin hankinnassa saastyisi akkia niin monta egee et niillahan asustais ja nauttisi pitemmista ajokausista leikiten jossakin muualla kuin napapiirin katveessa!

okei, olen vain kateellinen ducatisteille!
 
Käsittääkseni ducatin suomen maahantuoja on tähänasti tehnyt jotain muuta kuin nollatulosta
tounge.gif
Jos osa on 3 kertaa kalliimpi kuin italiassa niin saa ihan vapaasti vaikka tulla 100 maahantuojaa. Saatanan runkut!
Sitäpaitsi moni osa joudutaan kuitenkin tilaamaan ja tulee vittu mitä sattuu paskaa. venttiilinohjureiden koko ei ole oikea, etujarruvalokatkaisija on nesteessä olevaa tyyppiä niin kuin takana ja vielä epäillään että onko pyörä harmaatuotu
crazy.gif
 
No okei, hyviähän nuo vastaväittämät ovat. Kuten alussa totesinkin, kilpailu on hyvästä, myös MP-alalla. Tuo oli vain sellainen mieleen juolahtanut ajatuskulku, eikä missään tapauksessa mikään trolli. Minun on kyllä todettava, että huonoa palvelua en ole juuri saanut, mutta enpä ole kyllä asioinutkaan näissä liikkeissä, joita täällä monissa yhteyksissä tunnutaan haukkuvan. Kyllä kait sitä on käytävä kesällä tutustumassa tähän uuteen kauppapaikkaan, vaikka en ole nyt pyörää ostamassakaan.
Käsittääkseni ducatin suomen maahantuoja on tähänasti tehnyt jotain muuta kuin nollatulosta :p Jos osa on 3 kertaa kalliimpi kuin italiassa niin saa ihan vapaasti vaikka tulla 100 maahantuojaa. Saatanan runkut!
Sitäpaitsi moni osa joudutaan kuitenkin tilaamaan ja tulee vittu mitä sattuu paskaa. venttiilinohjureiden koko ei ole oikea, etujarruvalokatkaisija on nesteessä olevaa tyyppiä niin kuin takana ja vielä epäillään että onko pyörä harmaatuotu :kääk:
Noista maahantuojien ja jälleenmyyjien tuloksista en tiedä, kun ei ole mitään faktaa, mutta sen tiedän, että nollatulos on kyllä pidemmän päälle huono juttu. Jos osien hinnat ovat täällä kolminkertaiset Italiaan verrattuna, niin se on kyllä aika hurjaa, vaikka Italia onkin Ducatin kotimaa. Vertasin muuten viime keväänä Termignonin vaimenninsarjan hintaa (DP:n), jolloin totesin, että ainakin Saksan ja Englannin hinnat olivat lähes samat kuin täällä meillä, ehkä hieman halvemmat, mutta rahtikuluineen kuitenkin jo kalliimmat. En sitten tiedä muista osista. Nuo väärin saamasi osat taitavat menevät kyllä asiantuntemattoman varaosamyyjän piikkiin. Elikkä myyjältä puuttuu koulutusta ja/tai kokemusta.
 
No okei, hyviähän nuo vastaväittämät ovat. Kuten alussa totesinkin, kilpailu on hyvästä, myös MP-alalla. Tuo oli vain sellainen mieleen juolahtanut ajatuskulku, eikä missään tapauksessa mikään trolli. Minun on kyllä todettava, että huonoa palvelua en ole juuri saanut, mutta enpä ole kyllä asioinutkaan näissä liikkeissä, joita täällä monissa yhteyksissä tunnutaan haukkuvan. Kyllä kait sitä on käytävä kesällä tutustumassa tähän uuteen kauppapaikkaan, vaikka en ole nyt pyörää ostamassakaan.
Käsittääkseni ducatin suomen maahantuoja on tähänasti tehnyt jotain muuta kuin nollatulosta
tounge.gif
Jos osa on 3 kertaa kalliimpi kuin italiassa niin saa ihan vapaasti vaikka tulla 100 maahantuojaa. Saatanan runkut!
Sitäpaitsi moni osa joudutaan kuitenkin tilaamaan ja tulee vittu mitä sattuu paskaa. venttiilinohjureiden koko ei ole oikea, etujarruvalokatkaisija on nesteessä olevaa tyyppiä niin kuin takana ja vielä epäillään että onko pyörä harmaatuotu
crazy.gif
Noista maahantuojien ja jälleenmyyjien tuloksista en tiedä, kun ei ole mitään faktaa, mutta sen tiedän, että nollatulos on kyllä pidemmän päälle huono juttu. Jos osien hinnat ovat täällä kolminkertaiset Italiaan verrattuna, niin se on kyllä aika hurjaa, vaikka Italia onkin Ducatin kotimaa. Vertasin muuten viime keväänä Termignonin vaimenninsarjan hintaa (DP:n), jolloin totesin, että ainakin Saksan ja Englannin hinnat olivat lähes samat kuin täällä meillä, ehkä hieman halvemmat, mutta rahtikuluineen kuitenkin jo kalliimmat. En sitten tiedä muista osista. Nuo väärin saamasi osat taitavat menevät kyllä asiantuntemattoman varaosamyyjän piikkiin. Elikkä myyjältä puuttuu koulutusta ja/tai kokemusta.
Tai miten olisi sellainen vaihtoehto että noi ongelmat johtuvat vain välinpitämättömyydestä? Että kun ei oikeesti kiinnosta? "Pikkuasiakas, ostaa vain tonnilla jotain tavaraa, joten ei sen niin väliä". Ja kukaan muu ei kuitenkaan tuu hämmentämään hiekkalaatikkoa, niin ei niin väliä.
smile_org.gif


Tiedä noista.

Varaosien hinnoista en sinänsä tiedä mitään, kun puuttuu rahaa. Jos se 999:n hinta olisi ollut mahdollista irrottaa syksyllä, sellasen olisi joutunut poistamaan, ei kuitenkaan tuolta viralliselta maahantuojalta.

En vain sitä ymmärrä, että miten voi olla mahdollista jonkin pienen puljun myydä vekottimia kolmasosan (tjsp) halvemmalla, kuin tehtaan virallisen edustajan? Varsinkin kun puhutaan näistä "luxery" malleista, jotka maksaa pikkupomon vuosipalkan verran.. Kaiketi Hailac myös joutuu moponsa jonkin välikäden kautta suomeen raahaamaan? Eikös se ainakin muilla merkeillä ole normaali käytäntö?

Mut joo, hommatkaa mulle jokin oikeen kovapalkkanen homma, tahtoo isona sellasen 999:n..
smile_org.gif
 
Back
Ylös