Haltijavastuulaki tuloo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JIMJAK

New member
Kansanedustaja Salovaara just telkussa mainitsi, että Haltijavastuulaki l. automaattisakotusjärjetelmä tulee voimaan keväällä.
Nonnih! Tätä olen pitänyt eräänä rajapyykkinä siitä, että kansalaisten täytyy alkaa todistamaan syyttömyytensä ja käräyttelemään kavereitaan.
Voihan VITTU!

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
mad.gif

P.S. Jaa, etteikö vaikuta prätkiin: ei tartte kun kamerat kääntää menosuuntaan..

Tämä systeemi säästää kuitenkin valtavasti poliisin resursseja, näin olen asian ymmärtänyt.

Tätä olen pitänyt eräänä rajapyykkinä siitä, että kansalaisten täytyy alkaa todistamaan syyttömyytensä ja käräyttelemään kavereitaan.
Voihan VITTU!

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
mad.gif
No jos ei kaveri myönnä itse ajaneensa mun kulkuvälineellä ylinopeutta kameraan, niin on kyllä entinen kaveri sen jälkeen.
Tosin ei pitäisi olla tommosesta pelkoa
smile_org.gif

Omasta tuttavapiiristäni sanon, että pyörän lainaaminen kaverille on kyllä hyvin harvinaista. Siitä ei tule valtakunnan ongelmaa.

MP-liikkeiden koe-ajopäivien aikaan oikeassa paikassa oleva takaapäin kuvaava tolppakamera tai parkissa oleva kuvaava paketti-auto voi kyllä kirpaista aika monta ihmistä...

MP:n koeajopäivillä taitavat yleensä kysellä jotain henkilötietoja. Mutta autojahan, erityisesti käytettyjä, on tähän asti saanut liikkeistä koeajolla pelkällä kysymisellä. Voi tulla ylläreitä kauppialle kun käy "vähän" kokeilemassa vehkeen kulkua.

Tätä olen pitänyt eräänä rajapyykkinä siitä, että kansalaisten täytyy alkaa todistamaan syyttömyytensä ja käräyttelemään kavereitaan.
Voihan VITTU!

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif

mad.gif
No jos ei kaveri myönnä itse ajaneensa mun kulkuvälineellä ylinopeutta kameraan, niin on kyllä entinen kaveri sen jälkeen.
Tosin ei pitäisi olla tommosesta pelkoa  
smile_org.gif
Samaa mieltä. Toistanpa, mitä tuolla turvallisuustopicissa aiheesta jo sanoin:
sanoi:
Vaikka ulkosuomalainen olenkin, en ole vielä unohtanut reilun pelin meininkiä, eli jokainen vastaa huudostaan. Taitaa vaan olla osalle nykynuorisoa tuntematon koko käsite...    
confused_orig.gif

Tuo ei häiritsisi mun elämää millää lailla.

Jos lainaan kulkuneuvojani niin lainaaja kyllä vastaa tekosistaan. Yksinkertaista ja oikeutettua...

Niimpä, automaattinen valvonta ja automaattinen sakotusjärjetelmä onkin se mikä pistää vihaksi.
En kavereitani epäilekkään, mutta homma alkaa haiskahtaan valtion rahasammolta jonka päätarkoitus on vain lisätä sakkotuloja eikä niinkään parantaa liikenneturvallisuutta. Se kaahaaminen tapahtuu sitten siellä kameratolppien välissä, kuten saa nykin jo havaita.
Myös k.o. laki aiheuttaa mitä luultavimmin sen, että automaattivalvonta-alueet tulevat roimasti lisääntymään.
Ei hyvä!

confused_orig.gif

Mutta tämä haltijavastuu avaa myös ovia pienelle kikkailulle: oletetaan, että kotilolla/mopolla lipsahti vähän ylimääräistä ja tolppa nappasi kuvan. Aikanaan kun posti kiikuttaa lapun kotiin, ei tunnusteta, vaan nimetään kuskiksi jo valmiiksi hankittu sijaiskärsijä, joku rantojen arska, jolla on jo valmiiksi svidusti sakkoja ulosotossa. Heitetään arskalle satanen tai pullo Tallinnasta rahdattua verotonta viinaa, ja arska tunnustaa ajaneensa ko kulkuvälineellä tapahtuma-aikana. Tämä toimii erityisen hyvin tietysti mopolla, koska kuskin tunnistaminen kuvista on niin kovin hankalaa.

br, Mikko

En kavereitani epäilekkään, mutta homma alkaa haiskahtaan valtion rahasammolta jonka päätarkoitus on vain lisätä sakkotuloja eikä niinkään parantaa liikenneturvallisuutta. Se kaahaaminen tapahtuu sitten siellä kameratolppien välissä, kuten saa nykin jo havaita.
Tämähän siitä paistaa läpi, kieltämättä. Täällä (takkaa ottavien) kameroiden ja haltijavastuun luvatussa valtakunnassa tätä kameroiden kohdalla hölläilyä kyllä esiintyy, mutta on se rauhoittanutkin liikennettä. Tosin oli lähtötasokin hivenen erilainen kuin Suomessa.
sanoi:
Aikanaan kun posti kiikuttaa lapun kotiin, ei tunnusteta, vaan nimetään kuskiksi jo valmiiksi hankittu sijaiskärsijä, joku rantojen arska, jolla on jo valmiiksi svidusti sakkoja ulosotossa. Heitetään arskalle satanen tai pullo Tallinnasta rahdattua verotonta viinaa, ja arska tunnustaa ajaneensa ko kulkuvälineellä tapahtuma-aikana.
Ja saadaan rapsut ajoneuvon luovuttamisesta ajo-oikeudettomalle alkoholin vaikutuksen alaisena olleelle henkilölle. Känniä voi olla vaikeampi todistaa, mutta Ranta-Arskan korttia hiukan epäilen...
tounge.gif

sanoi:
Aikanaan kun posti kiikuttaa lapun kotiin, ei tunnusteta, vaan nimetään kuskiksi jo valmiiksi hankittu sijaiskärsijä, joku rantojen arska, jolla on jo valmiiksi svidusti sakkoja ulosotossa. Heitetään arskalle satanen tai pullo Tallinnasta rahdattua verotonta viinaa, ja arska tunnustaa ajaneensa ko kulkuvälineellä tapahtuma-aikana.
Ja saadaan rapsut ajoneuvon luovuttamisesta ajo-oikeudettomalle alkoholin vaikutuksen alaisena olleelle henkilölle. Känniä voi olla vaikeampi todistaa, mutta Ranta-Arskan korttia hiukan epäilen...
tounge.gif
No ainahan kaveripiiristä löytyy joku työtön runoilija, joka ottaa teon niskoilleen. Tietty kaverisovun säilyttämiseksi rikas motoristi sitten maksaa köyhälle runoilijalle sakkoa vastaavan eurokasan. Itse voisin kysyä vaikka 95v isoäitiäni mukaan juoneen
smile_org.gif

br, Mikko

Mitäköhän tapahtuu jos parempi puoliskoni ajaa ilman kypärää bussilla kameran ohi... saanko tosiaan sakon, vaikka syyllinen on 100% varmasti joku muu - jos vain päätän tunnustaa, että minähän se tuossa transuilen juu.

withstupid.gif

Sama tietysti autoni ratissa... jos tekijä on ilmiselvästi joku muu kuin minä (istun vaikka kuskin vieressä) - en todellakaan koe olevani velvollinen selvittämään oikeudessa kuljettajan henkilöllisyyttä. Vähiten kiinnostaisi alkaa vasikoimaan puolisoa, sukulaisia jne.. noh, toivottavasti arvostavat jos otan sakon vastuulleni. Siitä sakkorahan maksamisestahan se nykyinen liikenneturvallisuus on kiinni.

"ei tuossa mitään pahaa ole, ainostaan epärehelliset ilmeisesti eniten on äänessä"

Onhan se hyvä että on meitäkin. Mitenkäs muuten umpirehelliset ja lainkuuliaiset kirkasotsat voisivatkaan tuntea moraalista ylemmyydentunnetta?

cool.gif
wink.gif

Mitäköhän tapahtuu jos parempi puoliskoni ajaa ilman kypärää bussilla kameran ohi... saanko tosiaan sakon, vaikka syyllinen on 100% varmasti joku muu - jos vain päätän tunnustaa, että minähän se tuossa transuilen juu.

withstupid.gif

Sama tietysti autoni ratissa... jos tekijä on ilmiselvästi joku muu kuin minä (istun vaikka kuskin vieressä) - en todellakaan koe olevani velvollinen selvittämään oikeudessa kuljettajan henkilöllisyyttä. Vähiten kiinnostaisi alkaa vasikoimaan puolisoa, sukulaisia jne.. noh, toivottavasti arvostavat jos otan sakon vastuulleni. Siitä sakkorahan maksamisestahan se nykyinen liikenneturvallisuus on kiinni.
Eikös se ole niin että puolisoa vastaan ei tarvitte todistaa?
lookaround_orig.gif

Back