• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hälytin Speed Tripleen

_peed_riple

New member
Hälyttimen hommaaminen on ollut mielessä Speed Tripleen (-03).

Minkälaisia kokemuksia löytyy eri hälyttimistä ? Defa, Laserline, Trumpan oma häly.

Trumpan oma häly on loppujen lopuksi ihan toimiva kun sitä vähän säätää.

Esim tankatessa, kun häly menee päälle 30s kuluttua siitä kun virta on katkaistu, sitten se piippaa jos vähänkin tönäiset pyörää ellet ole erikseen kaukosäätimestä aktivoinnin jälkeen deaktivoinut asentotunnistinta. Tämän ominaisuuden saa poiskytkettyä. Asentotunnistimen voi kuitenkin aktivoida kaukosäätimestä koska vaan.

Myös sen piippausäänen, aktivoinnin/deaktivoinnin yhteydessä, saa pois.

Nämä molemmat ominaisuudet saa helposti kytkettyä pois liittämällä johtosarjassa olevat irralliset liittimet(keltainen ja valkoinen) vastaaviin maadoitusliittimiin.

Tuota 30s automaattista aktivointia ei vissiin pääse muuttamaan. Ainakaan ohjeissa ei mainittu mitään siitä. Saattaa olla että Trumppahuolto voisi sen saada kytkettyä pois. Mutta kun pari kertaa kiertää virrat päälle ja häläri pärähtää niin äkkiä siinä oppii ottamaan hälyn ensin pois päältä.

Kaukosäädin on tyylikkään näköinen ja siinä vilahtaa kirkas valkoinen ledi aina kun nappia painaa
tounge.gif

Jos kaukosäädin hukkuu niin pyörän saa silti käyntiin kunhan on ohjelmoinut PIN-koodin jolla saa hälyttimen pois päältä manuaalisesti.

Hätävilkkutoiminto sisältyy myös hälyttimeen, eli halutessasi saat hätävilkut päälle mopoon esim. onnettomuuspaikalla(jos et ite ole sattumoisin ojan pohjalla..)

Paljonko tästä Trumpetin häläristä täytyy pulittaa euroja , ja onko kovinkin kinkkinen homma asentaa itse ?

Kallishan se on. Mulla maksoi 500e asennettuna pyörän oston yhteydessä. Ei kyllä ole vaikea asentaa itsekään. Mukana tulee mallikohtaiset ohjeet ja Trumpissahan on se valmis liitin hälyä varten joten aika plug 'n' play pitäs olla.

Ite oon tykästynyt kyllä tuohon Spyballin hälyyn. Ainoa valittamisen aihe tulee siitä että ajonesto kytkeytyy automaagisesti noin puolen minuutin kuluessa virtojen sammutuksesta ja se poistaakseen pitää häly kytkeä päälle ja pois kaukosäätimestä. Itse hälytys ei ole päällä kuin itse kytkemällä.

Itsekin olen meinannut hommata spyballin hälyttimen, mutta en ole löytänyt vielä siihen triumphiin tarkoitettua johtosarjaa. Valmistajan sivuilla on merkintä, että pitäisi olla.

Ite oon tykästynyt kyllä tuohon Spyballin hälyyn. Ainoa valittamisen aihe tulee siitä että ajonesto kytkeytyy automaagisesti noin puolen minuutin kuluessa virtojen sammutuksesta ja se poistaakseen pitää häly kytkeä päälle ja pois kaukosäätimestä. Itse hälytys ei ole päällä kuin itse kytkemällä.
Laiteltiin äsken spyball pyörään. Sen automaagisen ajoneston saa pois päältä myös painamalla 1-näppäintä senjälkeen kun on laittanut mopoon virrat päälle. Häly alkaa piipittelemään virran laiton jälkeen muistutukseksi ja jos ei minuutin sisällä ota estoa pois päältä niin häly laukeaa.

Back