• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Harkinnassa r6 ja zx-6r. malleista mielipiteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pepponen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pepponen

New member
Moro

Keväänkynnyksellä olis pyöränvaihto uudempaan edessä. Harkinnassa on R6 tai ZX-6R:ään vaihtaminen. Kyseesä olis varmaankin vuosimallit 03-04 taloudellisten syiden pakottamana. Haluaisin vähän tietoa kyseisistä pyöristä. Erityisesti siitä, että onko pyörien tekniikat kuinka kestäviä. Onko malleissa jotain lapsentauteja jotka pitäisi ottaa huomioon. Eikös R6 ole pysynyt samana vuosimallit 03 ja 04?

Koeajollahan varsinaisesti huomaa, että kumpi malli sopii paremmin omaan lapaseen, mutta mielipiteitähän siitäkin voi antaa. Minkälaiset pyörät on ajaa ihan arkisessa ajossa. Entä mitenkäs moottorien luontet? Onko koneiden väännöissä paljon ero erityisesti ala ja keskirekisterissä (käppyröitä olen nähnyt, mutta entäpä käytänössä)?

Vielä sellainen tuli mieleen, että osaako joku sanoa millaiset moottorit on ajaa verrattuna 95 ja 96 mallisiin zx-6r ja cbr 600 verrattuna. Lähinnä jos ajatellaan keskirekisterin vääntöä.

Kiitokset kovasti jo etukäteen.

Ite ostaisin R6:n.

-Venojen säätöväli 40000km
-Helvetin hauska ajaa
-Näyttää moottoripyörältä eikä neonväriseltä koristeelta.

Kawa on eniten, eikai siihen muuta tarvi..
tounge.gif

03 ja 04 on myös kawassa samoja malleja.

Pistä hakua peliin!! Tästä aiheesta löytyy varmaan tuhat topicia ja juurikin näistä pyöristä! ..ja saman luet sieltä---->osta Kawa!!
bowdown.gif

Pistä hakua peliin!! Tästä aiheesta löytyy varmaan tuhat topicia ja juurikin näistä pyöristä! ..ja saman luet sieltä---->osta Kawa!!  
bowdown.gif
Jep kyllä haulla paljon tietoa löytyikin. Tosin ei aivan välttämätty juuri tekniikan kestävyydestä (vai jäikö minulta taas tapanimukaan puolet huomaamatta). Lisäksi noista moottorien käytännön luenteesta ei mielestäni kauheasti ollut juttua. Ainakaan mitään kovin vertailevaa.

Kawassa eniten tehoa/vääntöä/vihrein, niinkuin yleensäkin
wink.gif
Ei sillä käytännön jutuilla ole väliä, pääasia että on parhaimmat "käppyrät"
wink.gif

Ei kande ottaa vakavasti näitä kwakan haukkujia, niitä ottaa kupoliin kun ovat menneet ostamaan jonkun muun tehottoman pelin. Kuitenkin näkevät unia kwakoista ja haluavat sellaisen.
wink.gif

Periaatteessa on vain kaksi moottoripyörä merkkiä suzuki ja kwaka. Honda vois keskittyä niiden autojen valmistukseen ja yamaha musiikkivehkeiden. Ducati ja aprilia vois yhdistyä ja myydä itsensä HD, koneet menisi heittämällä ducatin runkoon eikä huomaisi eroa!
wink.gif

Elikkäs, jos sinussa on ainesta kehua oma pyörä maasta taivaaseen, haukkua muiden pyörät ja selittää vielä suu vaahdossa että se on vain vitsiä, osta ihmeessä Kawa.

Itse muuten ajelen Hondalla
smile_org.gif

Edit: Minulla painaisi vaa'assa aika paljon tuo venojen säätöväli. Kaikki muut huollot pystyy helposti tehdä itse mutta tuo vie jo enemmän aikaa.

Mistä se johtuu, että kun katsoo myynnissä olevia kusiaisia, niin kawoja on reilusti enemmän myynnissä kuin hondia, suzukeja tai yamahoita? Onko niitä myyty kaksi kertaa enemmän, vai mikä selittää vaihtotarpeen?

Mistä se johtuu, että kun katsoo myynnissä olevia kusiaisia, niin kawoja on reilusti enemmän myynnissä kuin hondia, suzukeja tai yamahoita? Onko niitä myyty kaksi kertaa enemmän, vai mikä selittää vaihtotarpeen?
Samaa mieltä tuossa asiassa, eli tarkoituksena olisi hommata 600:n RR toiseksi laitteeksi talouteen mutta kyllä tarjonta on niukkaa kawaa on tarjolla paljon.

antaa. Minkälaiset pyörät on ajaa ihan arkisessa ajossa.
636:nen kawa on musta jo aika äärimmäinen ajoasennoltaan, joten arkikäytössä ei varmasti ole mukavin! Mutta eipä mukavuutta sporttipyörästä haetakaan. Oma ruho menee mukavasti kiloisen päälle, ensi viikolla pitäis tulla tallille! Siis kiloisen pianokaupan tuotteen:-D

Aika saman laiska keskivääntö noissa, luulisin. 6r:ään piti vaihtaa, mut ajoasento aivan liian kyykky, cbr paljon parempi mulle, joten siihen vaihdoin. Edelliseen Z750:seen verrattuna ei vääntöä tunnu keskialuella ollenkaan, tämä kuitenkin koeajon perusteella, mut ylhäällä heräilee...

Nyt kukin saa lukea tekstin miten haluaa, tarkoitukseni ei ole mollata mitään, eikä kehua toista. Vaan näkemääni ja havaitsemaani faktaa. Suurin osahan varmasti nyt jo tietää että olen Yamahan miehiä... joten...

Mutta 03 - 04 -malliset Kawan ja Jampin kutoset.

Mulla merkkais eniten omalla kohdallani Kawan vaihdelaatikon kestävyys, varsinkin kun puhutaan 6RR mallista. Siitä on varmasti ollut puhetta aikaisemminkin. Ja onhan tapauksia missä ei tuo kawan kansi ole oikein pysynyt iskussaan, siis 6R:ssä.

Varmaan siis ihan turha edes sanoa että olen Yamahan kannalla. Tuollaiset asiat on vaan aikasta ratkaisevia kun mopoa hankitaan. Kisapuolellakin 03 ja 04:set Yamahat on todistaneet kestävyytensä ja nopeutensa. Tekniikka kun on paljoltikin perujaan 99 - 02 mallin 5EB -koneesta.

-03 Kawan lisäksi kokemuksia on -01 ja -02 R6:sta ja ainakin noihin verrattuna kawa on parempi joka suhteessa.

Nyt kukin saa lukea tekstin miten haluaa, tarkoitukseni ei ole mollata mitään, eikä kehua toista. Vaan näkemääni ja havaitsemaani faktaa. Suurin osahan varmasti nyt jo tietää että olen Yamahan miehiä... joten...

Mutta 03 - 04 -malliset Kawan ja Jampin kutoset.

Mulla merkkais eniten omalla kohdallani Kawan vaihdelaatikon kestävyys, varsinkin kun puhutaan 6RR mallista. Siitä on varmasti ollut puhetta aikaisemminkin. Ja onhan tapauksia missä ei tuo kawan kansi ole oikein pysynyt iskussaan, siis 6R:ssä.

Varmaan siis ihan turha edes sanoa että olen Yamahan kannalla. Tuollaiset asiat on vaan aikasta ratkaisevia kun mopoa hankitaan. Kisapuolellakin 03 ja 04:set Yamahat on todistaneet kestävyytensä ja nopeutensa. Tekniikka kun on paljoltikin perujaan 99 - 02 mallin 5EB -koneesta.

No saatiinhan se Kawan laatikkokortti tähänkin keskusteluun.

Vm. 03-04 ZX-6RR:ää nyt ei tähän keskusteluun kannattaisi ottaa, kun kysyjä kaipailee nähtävästi pyörää katukäyttöön.

Vm. 03-04 ZX-6R:iä (ZX636-B1H ja B2H) myytiin noina vuosina todella runsaasti eikä niissä ole ollut mitään suuria lastentauteja eikä epidemioita. Mitä näkemääsi ja havaitsemaasi faktaa sinulla on liittyen 6R:n kanteen?

Mutta itse pyöristä. 03/04 Yamaha on ihan jees pyörä, mutta Kawassa on tehokkaampi ja vääntävämpi kone, joka on aina katukäytössä plussaa. Lisäksi Kawasakin jarrut ovat ylivoimaiset Yamahaan nähden. Eikä tuo Kawasaki nyt ajo-ominaisuuksiltaankaan jälkeen jää, pikemminkin päinvastoin.

Kilpakäyttö on eri asia, enkä sille hirveästi painoa antaisi katukäyttöön pyörää valittaessa. Nykypäivän japsisporttipyörät ovat kaikki hyviä kilpapyörän aihioita ja lopullinen menestyminen maailmalla on kyllä hyvin paljon kiinni tehtaan halukkuudesta panostaa kilpailutoimintaan. Mutta hyvinhän nuo Pirilä ja Haarala Kawalla stanuissakin pärjäsivät.

antaa. Minkälaiset pyörät on ajaa ihan arkisessa ajossa.
636:nen kawa on musta jo aika äärimmäinen ajoasennoltaan, joten arkikäytössä ei varmasti ole mukavin! Mutta eipä mukavuutta sporttipyörästä haetakaan. Oma ruho menee mukavasti kiloisen päälle, ensi viikolla pitäis tulla tallille! Siis kiloisen pianokaupan tuotteen:-D
Ite kyllä oon viihtyny hyvin tuon 636:n päällä, pituutta löytyy 179cm. Lisäksi eukko viihtyy (välillä liiankin)
wink.gif
hyvin kyytillä, pituutta 170cm. Alussa oli vähän hakemista, että sopiva asento kakspäällä löytyypi, mutta alun jälkeen nyt
062802moto_prv.gif
ja
inlove.gif

No saatiinhan se Kawan laatikkokortti tähänkin keskusteluun.

Vm. 03-04 ZX-6RR:ää nyt ei tähän keskusteluun kannattaisi ottaa, kun kysyjä kaipailee nähtävästi pyörää katukäyttöön.

Vm. 03-04 ZX-6R:iä (ZX636-B1H ja B2H) myytiin noina vuosina todella runsaasti eikä niissä ole ollut mitään suuria lastentauteja eikä epidemioita. Mitä näkemääsi ja havaitsemaasi faktaa sinulla on liittyen 6R:n kanteen?

Mutta itse pyöristä. 03/04 Yamaha on ihan jees pyörä, mutta Kawassa on tehokkaampi ja vääntävämpi kone, joka on aina katukäytössä plussaa. Lisäksi Kawasakin jarrut ovat ylivoimaiset Yamahaan nähden. Eikä tuo Kawasaki nyt ajo-ominaisuuksiltaankaan jälkeen jää, pikemminkin päinvastoin.

Kilpakäyttö on eri asia, enkä sille hirveästi painoa antaisi katukäyttöön pyörää valittaessa. Nykypäivän japsisporttipyörät ovat kaikki hyviä kilpapyörän aihioita ja lopullinen menestyminen maailmalla on kyllä hyvin paljon kiinni tehtaan halukkuudesta panostaa kilpailutoimintaan. Mutta hyvinhän nuo Pirilä ja Haarala Kawalla stanuissakin pärjäsivät.
Äläs ny Pete hermostu.

Kawan kannesta on kuulunut ikäviä, seetit painunu kanteen ja siksi säätövälykset loppuneet ja kannelle tullut isompi remppa.

Siinä oon samaa mieltä et hyviä aihioita kaikki tyyni.

Itse antaisin painoa kisapuolenkäytölle, sillä jos laite siellä kestää moitteetta niin silloin se varmasti kestää myös katukäytössä.

Ja millä sä vertaat että jarrut on ylivoimaiset? *hihi*

No mulle se ja sama. Sä oot Kawan miäs, mä Yamahan. Jokainen tekee oman päätöksensä sen mukaan mitä itse haluaa laitteeltaan.

Äläs ny Pete hermostu.

Kawan kannesta on kuulunut ikäviä, seetit painunu kanteen ja siksi säätövälykset loppuneet ja kannelle tullut isompi remppa.

Siinä oon samaa mieltä et hyviä aihioita kaikki tyyni.

Itse antaisin painoa kisapuolenkäytölle, sillä jos laite siellä kestää moitteetta niin silloin se varmasti kestää myös katukäytössä.

Ja millä sä vertaat että jarrut on ylivoimaiset? *hihi*

No mulle se ja sama. Sä oot Kawan miäs, mä Yamahan. Jokainen tekee oman päätöksensä sen mukaan mitä itse haluaa laitteeltaan.

Jani, no eihän tässä kukaan hermostunut ole. Kyllähän sä mut tunnet  
smile_org.gif

Mutta kun totesit, että sulla on faktaa Kawan ZX636AE moottorin kansiongelmista, niin haluaisin tietää onko todella näin? Eikä nyt mitään yksittäistä tapausta, vaan todellisista ongelmista. Vanhat Kawasakit ehkä eri asia, mutta niistä ei nyt ollut kyse.

Ja jarruista vielä, tiedät itsekin että 03/04 Yamahan jarrut eivät vertailussa pärjää vastaavien vuosimallien Kawasakin jarruille. Tietty eri asia haluaako sitä myöntää...

Kisakäyttö on edelleen kisakäyttöä. Tuosta kirjoituksestasi saisi nyt sellaisen kuvan, että Yamaha kestää kisakäyttöä moitteetta, Kawasaki ei. Itse olisin tuostakin vähän eri mieltä, mutta ei liene kuitenkaan tarpeellista ruveta luettelemaan mitä kaikkea minkäkin merkkisistä pyöristä hajoaa kilpailukäytössä. Tuohon kestävyyteenkin kun kuitenkin vaikuttaa huollon ja käytön laatu.

On se hyvä että on historian tiedot hallussa
smile_org.gif

Eri asia on se, perustuvatko tiedot oikeasti siihen mainittuun "itse nähtyyn ja havaittuun faktaan"...?

Kawoissa oli tosiaan noin pari vuosikymmentä sitten tämä, nykypäivänä jo legendaksi kutsuttava valmistusvirhe, eli kannen materiaali oli liian pehmeää, jonka takia venttiiliseetit painuivat kanteen sisään.

Havaintoni mukaan kawasakin tehdas on virheestään oppinut, sillä näitä ongelmia ei ole ollut parin viime vuosikymmenen kawasakeissa joten eiköhän se 03-04 kutoskawa ole kannen osalta ihan turvallinen ostos..

On se hyvä että on historian tiedot hallussa
smile_org.gif

Eri asia on se, perustuvatko tiedot oikeasti siihen mainittuun "itse nähtyyn ja havaittuun faktaan"...?

Kawoissa oli tosiaan noin pari vuosikymmentä sitten tämä, nykypäivänä jo legendaksi kutsuttava valmistusvirhe, eli kannen materiaali oli liian pehmeää, jonka takia venttiiliseetit painuivat kanteen sisään.

Havaintoni mukaan kawasakin tehdas on virheestään oppinut, sillä näitä ongelmia ei ole ollut parin viime vuosikymmenen kawasakeissa joten eiköhän se 03-04 kutoskawa ole kannen osalta ihan turvallinen ostos..
Vanhemmissa Kawoissa myös venat on ollu niin pehmeetä kamaa, että lautaset taipuivat ja kuluivat ihan liian nopeasti. Tuo on kyllä koneistamoissa tiedossa. Tällöin välykset menee koko ajan kiinni ja jossain kohtaa säätövara loppuu -> kansiremppa ja uudet venat.

Kunnon venoilla ongelmaa ei ollut (parempaa matskua). Jotkut puhelevat että näissä venoissa karkaisu oli mennyt ihan **tuiks, jolloin vena on liian pehmeä, josta nuo ongelmat johtuivat.

Kansiongelmia oli ainakin vielä 10 vuotta sitten Kawoissa enemmän kuin muissa Japseissa.

Yammuissa on ollut sitten myös kansiongelmia. Pako-ohjurit ovat useassakin Yammun mallissa olleet ihan liian pehmeetä kamaa. Esim R1 ja FJR. Ei läheskään kaikissa, mutta niin monessa, että voisi puhua tyyppiviasta.

Back