Harley vai Bemari matkapyöräksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Thankjuu Nostalgia... Taidanpa käväistä ajamassa tuon GS:n, varsinkin tuon tissiosion takia...
062802jumpie_prv.gif

033102beer_1_prv.gif

buttrock.gif

Ongelman nimi on se, että moottoripyöräily on aivan liian monivivahteinen juttu koettavaksi vain yhdellä pyörällä. Optimissaan erilaisia pyöriä pitäisi olla kolme.
Miettikääpä.

Ongelman nimi on se, että moottoripyöräily on aivan liian monivivahteinen juttu koettavaksi vain yhdellä pyörällä. Optimissaan erilaisia pyöriä pitäisi olla kolme.
Miettikääpä.
Riittääkö muka kolme?? Oon joskus tuota ihan miettinyt(haaveillut), niin viisi erityyppistä ois semmonen vähimmäismäärä. Matkaan, cruisailuun, mutkaan, ikuisuusprojektiksi, kurapyörä/supermoto...
tounge.gif

Tervehdys!

Tässä kirjoittaa viisikymppinen mies, jolla olisi vihdoin mahdollisuus hankkia moottoripyörä. Olen tätä nyt toteuttamassa vaikka en ole kolmeenkymmeneen vuoteen ajanut.
Ajatuksena on aloittaa matkapyöräily yhdessä vaimon kanssa.
Vaihtoehtona on tällä hetkellä kaksi ääripäätä, Harrikka vs Bemari. Bemarin ykkösvaihtoehto on K 1200 GT, Harrikka FLHR Road King tai FLHR Road King Classic.
Pyörän olen tilaamassa vuoden -09 kevääksi.
Ongelmana on että pää menee sekaisin kun kuuntelee myyjien puheita eikä itse ole asiasta mitään kokemusta.
Lähden nyt liikkeelle siitä, että treenaan ajatuntumaa poikani Yamaha piikillä ensi kesän. Isoon pyörään pitäisi saada jostakin koulutusta että uskaltaa lähteä edes koeajajamaan vaihtoehtoja.
Bemarin myyjät tuovat esille Bemarin kehittyneen tekniikan; on mahdollisuus renkaiden ilmanpaineen valvontaan, elektrooniseen jousituksen säätöön, Xenon valoihin , on Duolever etuhaarukkaa ja paralevel takahaarukkaa yms.
Pitävät Harrikkaa tekniikaltaan vanhanaikaisena ja kömpelönä joskin kuitenkin kehuvat matka-ajo-ominaisuuksia.

Toisaalta vanha tekniikka on usein varmaa tekniikkaa. Lisäksi näissä malleissa on ABS ja ilmeisesti myös ruiskutus.
Jos tämä herättää mitään ajatuksia olisi mukava jos joku ennättää kirjoittamaan muutaman rivin.
lyhyesti ja ytimekkäästi bmw.

Itse poden H-D kuumetta, joten minun valintani olis harrikka. Jos ei 30 vuoteen ole ajanut ja nyt aloittaa taas, niin mistä sitä tietää ekan parin vuoden jälkeen, että pitääkökään koko touhusta loppujenlopuksi enää ja ehkä päätyykin taas hävittämään moottoripyörän pois. No, jos se harrikka kerran pitää sen hintansa paremmin, kuin muut, niin sittenhän sitä vois saada myydessä jonkusen ropposen enemmänkin ja vaikka ei päätyyskään myymiseen, niin eipä tartte sitten ruveta vaihtamaan siihen harrikkaan enää, kun se jo on.

Ei kait tekstistä vain huomaa, että mulla on harrikka kuume
smile_org.gif
. Japsi kylläkin nyt alla ja aika rauhallinen semmonen.

Itse poden H-D kuumetta, joten minun valintani olis harrikka. Jos ei 30 vuoteen ole ajanut ja nyt aloittaa taas, niin mistä sitä tietää ekan parin vuoden jälkeen, että pitääkökään koko touhusta loppujenlopuksi enää ja ehkä päätyykin taas hävittämään moottoripyörän pois. No, jos se harrikka kerran pitää sen hintansa paremmin, kuin muut, niin sittenhän sitä vois saada myydessä jonkusen ropposen enemmänkin ja vaikka ei päätyyskään myymiseen, niin eipä tartte sitten ruveta vaihtamaan siihen harrikkaan enää, kun se jo on.

Ei kait tekstistä vain huomaa, että mulla on harrikka kuume  
smile_org.gif
. Japsi kylläkin nyt alla ja aika rauhallinen semmonen.
Tuo on kyllä hyvä perustelu ja omastakin mielestä oikein päin ajateltu. Vaikka myöhemmin vaihtaisikin esim. BMW:n, niin kurssi on silti parempi, kuin toisin päin.
cool.gif

Back