Onko kellään kokemusta harmaatuontifirman kautta ostetun pyörän takuukorjauksista virallisen maahanttuojaliikkeen kautta? Eikös tehdastakuu koske kaikkia pyöriä, oli se sitten ostettu mistä vaan!? Onko tähän suhtautuminen merkkikohtaista? Entäs määräaikaishuollot... ottavatko merkkiliikkeet "nyrpistelemättä" harmaatuotuja pyöriä huollettavaksi?
Tehdastakuu koskee kaikkia pyöriä,takuuaika saattaa vaihdella eri maissa .
Määräaikaishuollothan vain lisäävät myyntiä,takanapäin alkavat olla ne ajat jolloin harmaatuontivehkeitä kartettiin.
kiitos ryhmäpoikkeusasetuksen
Ainakin isot maahantuojat ovat käsitykseni mukaan hoitaneet takuu käsittelyt hienosti ,sillä harvemmin rajojen ulkopuolelta tulee takuunalaisia pyöriä.
Joskus olen kuullut että jokin firma on tehnyt työn ja asiakas joutunut maksamaan,jonka jälkeen asiakas on itse joutunut tekemään selvityksen ja anomaan rahat valmistajalta kuitteja vastaan.
Sillä osa näistä katteista mitä suomipyörästä tulee menee väkisinkin niiden henkilöiden palkkoihin jotka näitä takuuselvityksiä tekee .Ja osat jotka joudutaan laittamaan, on myös myyntihyllystä pois. Ja raha palautuu vasta kun tehdas on sen hyväksynyt ,ei mikään päivän juttu.
Vaikkakin osia tilataan enenevässä määrin keskusvarastoilta,on maahantuojien varaosavarastojen arvo nykyään päätähuimaava ja katerahoilla sekin liiteri on lämmitettävä talvellakin.
Sivustaseuranneena olen alkanut ymmärtää osien hintoja ja mistä se muodostuu.
Vaikkakin ne tuntuvat aivan poskettomilta joka kerta kun pitää kukkaronnyöriä raottaa