Hassut vilkut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naakka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Naakka

MC Mettäläiset
Tämä vissiin kuuluu tänne.

Sattui hassu juttu tossa pari päivää sitten. Ootin risteyksessä oikealle kääntymistä, ja tuli auto. Ihan selkeesti oli vilkku päällä. Helvetinmoinen säikähdys kun se jatkoikin suoraan, hitaasti se tuli ennen risteystä. Mut en silti ilman vilkkua oli menny eteen noin "pieneen väliin".

Joku ihme, sillä oli joko vilkuissa vikaa. Tai sitten valot vilautteli joka pienestä pompusta oranssia...peileistä seurasin ja ihmettelin sitä oranssin vilkuttelua.

Hämäävää.
Joko valaisimien ominaisuus, tai vilkut todellakin vilkahteli joka pompusta. Joku foordi se oli...mut tiiä onko se autosta kii vai polttimoista/umpioista.....:kääk:

E: sitä ihmettelen, onko joku muu törmänny moiseen ilmiöön?

Hah. Näyttäis asuvan saman kadun varrella...meen keskustelemaan het ku pystyy. En todellakaan riitaisasti. Mut että tietää ton ominaisuuden, on se sitten vika tai ominaisuus :no:

No johan on sattuma.. :thumbup:

(vialtahan toi kuulostaa eikä varmaan itse tiedä siitä)

No se. Mut mitä peileistä seurasin...näytti olevan joku polttimoiden/valaisinten ominaisuus. Vilkutteli joka pompusta oranssia. Eikä varmaan tajuu miks tuppasin eteen...ei siinä mitään hätätilannetta kellekään. MUT varmaan ihmetteli suuresti. Ja saa ihmetellä useamminkin :kääk:

E: käyn kyllä jutskaamassa kyseisen ihmisen kanssa, jos tosiaan asuu tän tien varrella...

Jos ajat alle, niin se vilkun päälle unohtanut ei ole syyllinen.
Tästä on käräjäoikeuden päätös parin vuosikymmenen takaa.

Jos se oli voorti tai joku ranskalainen valmiste niin eihän ne sähköviat ole sillein niinkuin vikoja vaan ihan perus ominaisuuksia. :)

Anyway, onneks ei tullut vahinkoja, ja asiallinen palaute on ihan hyvä kertoa kun eihän tuommosia vikoja välttämättä edes itse sieltä ruorin takaa tiedosta.

Melko varma olen ettei ole missään kytkennöissä tms. vikaa. Vaan näyttää tietyissä oloissa (pompuissa) että palais oranssi valo. Ja kun se vilkahtelee = näyttää vilkulta.

Jos ajat alle, niin se vilkun päälle unohtanut ei ole syyllinen.
Tästä on käräjäoikeuden päätös parin vuosikymmenen takaa.

Kyse ei ole tosta. Vaan siitä että toi valon toimiminen on hämäävää. Melko varma siitä ettei ole kyse vilkun valosta, vaan jostain muusta...joku hieno uus xenoni tietystä kulmasta näyttää oranssilta. Siltä se näytti.
Toisaalta vois olla ihan sama mulle, kerkesin alta pois...

E: ja kyseisen autoilijan olisi hyvä olla tietoinen asiasta? :)

Monissa autoissa, joissa on kirkas vilkun lasi on vilkussa oranssi polttimo. Tekstin perusteella niin tuossakin autossa.

Voihan siellä joku kosketusvika hyvinkin olla siellä autossa. Tai sitten auringon valo vain heijastui sieltä.

Kerran ajoin auton takana joka vilkutti aina väärään suuntaan. Otin rekkarin ylös, selvitin kuskin ja soitin sille. Selvitin asian ja kertoi, että oli juuri ollut huollossa jossa juuri noihin asioihin koskettu. Taisi olla asentaja kytkenyt jotain väärinpäin. Eli kaikkea voi tulla vastaan eikä kannata luottaa noihin vilkuttajiin. Ja hyvä kertoa kuskille asiasta, jos kyseessä on joku vika.

Mulla on omassa autossa tämmöset "kosketusvilkut" (en tiedä oikeaa termiä), eli kun nostaa vilkun viikseä vähän niin se vilkuttaa kolme kertaa haluttuun suuntaan ja lopettaa siihen.

Välillä tapahtuu kuitenkin seuraavaa: Olen esim. risteyksessä kääntyäkseni oikealle laittanut vilkun oikealle, nostanut viiksen siis ihan kokonaan, niin että se on päällä jatkuvasti. Käännyttyäni oikealle ja suoristaessa ratin, vilkun viiksi palautuu normaalisti keskiasentoon, mutta joskus hieman "yli" ja vilkuttaa samantien kolme kertaa vasemmalle! Voin kuvitella että aiheuttaa pientä sekaannusta liikenteen harmoniaan ja takana tulevassa ajoneuvossa kiroillaan että "mihin se nyt on oikein menossa!?"

Ennen nykyisen auton omistamista muistan nähneeni motarilla edessä ajavan auton vilkuttavan samaisella tavalla vastakkaiseen suuntaan heti kaistanvaihdon jälkeen ja mietin silloin itsekin että "päätä nyt missä haluut ajaa". Eli kaikenlaista vilkuttajaa voi tosiaan liikenteessä näkyä, kuten minä :sad:

Meinasin ajaa kauden aloitusreissulla dösän alle, kun kiertoliittymässä katoin sen vilkuttavan oikeelle. Sehän jatkoi liittymässä ja ajoin pari metriä sen keulan ohi :-E. Hereillä ois pitäny olla vaa en ollu. Aurinko se siellä näytti oranssia valoa

Mulla on omassa autossa tämmöset "kosketusvilkut" (en tiedä oikeaa termiä), eli kun nostaa vilkun viikseä vähän niin se vilkuttaa kolme kertaa haluttuun suuntaan ja lopettaa siihen.

Välillä tapahtuu kuitenkin seuraavaa: Olen esim. risteyksessä kääntyäkseni oikealle laittanut vilkun oikealle, nostanut viiksen siis ihan kokonaan, niin että se on päällä jatkuvasti. Käännyttyäni oikealle ja suoristaessa ratin, vilkun viiksi palautuu normaalisti keskiasentoon, mutta joskus hieman "yli" ja vilkuttaa samantien kolme kertaa vasemmalle! Voin kuvitella että aiheuttaa pientä sekaannusta liikenteen harmoniaan ja takana tulevassa ajoneuvossa kiroillaan että "mihin se nyt on oikein menossa!?"

Ennen nykyisen auton omistamista muistan nähneeni motarilla edessä ajavan auton vilkuttavan samaisella tavalla vastakkaiseen suuntaan heti kaistanvaihdon jälkeen ja mietin silloin itsekin että "päätä nyt missä haluut ajaa". Eli kaikenlaista vilkuttajaa voi tosiaan liikenteessä näkyä, kuten minä :sad:

Rouvan Opelissa on samanlainen vilkkuvipu ja minulla on aina paniikin tunne sitä käyttäessä.
Pahinta siinä on se, että se ei jää sinne vilkkuasentoon, vaan palaa siihen keskelle. Se on vipukatkaisija, jota käyttämällä halutussa suunnassa kytkee joko 3Xvilkun tai normaalin kääntymisvilkun. Välillä vilkut vilkuttelee ihan miten sattuu. Anteeksi kaikille muille tienkäyttäjille.
Ärsyttää, kun kun digitaalitekniikan ha hitecin ihailu ja sitä kautta toteutus menee käyttäystävällisyyden ohi.
Rouva kyllä sanoi, että siihen tottuu aika nopeasti.

Back