HD Nighster

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja barfly
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

barfly

Näillä mennään...
Semmosta vaan, että sain tilausvahvistuksen kaikkinen kilkkeineen kun soitin ja kysyin, notta koskas maahan tulee tilaamani vehje.

Ja hinta-erittelyssä oli kilpitelineen hinta 550 euroa.
tounge.gif

Qe?

Siirtosarjakin on jo tarpeeksi suolainen, 600 netto.

No, se mitään.
Kilpiteline tulee mukaan irrallisena ja kaupanpäälle, koska muutoin on kuulemma ku monttupyörä.
Siis sivukilpiteline kiinni.
Taitaa Suomioloihin olla korkeemmat jouset, ku jenkkiversioon.

Ja jatkoa, kun ajan noi alkurenkaat loppuun, hommaan nappularenkaat.

HDllakin voi päästä hiekkatiellä ja maastossa.

cool.gif

Ja ideahan tuohon tuli Bling-Blingiltä.
Siis jenkeissä toimivalta rakentajalta.

On mielestäni oikealla linjalla "MPllä pitää pystyä ajamaan 150 Mph ja ajamaan maastossa mäki ylös".

Suomessa kuulemma (sen artikkelin mukaan) ainoastaa pari harrastajaa vannoo nappularenkaiden nimeen.

Nyt on 3:s mukana!

Juu siitä vaan. Roheen näköset varmastikin customissa. Ja helevetin paljon epämukavammat ja ehkäpä myös liukkaammat asfaltilla kuin katurenkaat.
FatBobin orkkisrenkaiden kuvio näyttää hyvältä. Vähän samantyyppinen kuin supermotojen rinkulat.

Ku tää ei sinänsä custom ole, paitti siirtosarjoilla.

Kun soittivat ton kilpitelineen suhteen jotta: "Jos siirrät sivulle, niin on ku monttupyörä".

Kai se niin sit on.

Mutta kun ei ny heti alussa viittis ottaa asuntolainaa siksi, että HD:stä saa mieleisensä.

Eli pitäis hommata madallusiskarit jotta ton sais "plaaniin".

Joten, sehän sit sopii ku nenä anukseen toi nappularengasideakin!
tounge.gif

Ja epäilijöille, toi fillari on valmistettu 1.1.2008, tullee maahan noin helmikuun puoles välis ja saan se noin maaliskuun puoles välis.

Ja mulla on itteasiassa kaverin Spora cstom kellarissa, johon vertaan näitä ideoitani.

Ei se nappularengas muuten ole yhtään paskempi idea.
062802jumpie_prv.gif

Tekeekö siirtosarjat pyörästä customin?
eek.gif
No, perhhana! Mullakin on sitte sporttipyärä.
tounge.gif

Tuo nappularengas ajatus on mun mielestä huono. Ei Nighsteria saa, pelkästään nappularenkaisiin vaihtamalla, edes etäisesti muistuttamaan Bill Dodgen rakennelmia, jotka ovat hienoja. Vaikkeivät ihan omaa makuani hivelekään.

Mutta kukin tavallaan. Siitä vaan krossirenkaat customiin, jos siltä tuntuu! Oon joskus nähnyt rakennelmia, joissa eturengas on nappularenkas ja takanakki "sileä". Ehkä silloin ei tärinästä puudu kuin kädet...
biggrin.gif
tounge.gif

onks tää naigster semmonen harrikan scrambler muunnos? niinkuin enskantyylinen. jonkun semmosen mallin olen nähnyt kuvissa. aika räyheennäköinen laite. vai oliko se joku xr1000? kun en nuita juuri tunne.

onks tää naigster semmonen harrikan scrambler muunnos? niinkuin enskantyylinen. jonkun semmosen mallin olen nähnyt kuvissa. aika räyheennäköinen laite. vai oliko se joku xr1000? kun en nuita juuri tunne.
XR1000 tais olla siviiliversio tehtaan flattrack-raaseri XR750:sta. Korjatkoon joku jos olen ihan metikössä...Storzin palikoilla saa Sportstereista väsättyä xr750 replikoita. Varsin maukkaita ovat! Nighster on kyllä sinällään hieno pyörä, mutta ei kyllä vastaa Scrambleria tyyliltään. Eiköhän Nighsterilla ole vähän jotain bobber-tyyliä haettu... Nythän tehtaalta on tulossa myös XR1200R, jolla sanotaan olevat "XR750:n geenit". Mielenkiintoinen tapaus joka täytyy käydä kokemassa!

edit. Onpas hankala sana näin "aamutuimaan" tuo naigstert...

öööö Nighstrer on mun mielestä vain tummalla värityksellä ja muilla yksitysoikophdilal synnytetty "pahis" versio tavan sporasta. että ei se nyt mikään oikea monttukone ole. ne etuhaarukan haitarikumit on mielstäni vain nyökkäys 60-luvin bobber-tyylin suuntaan. kilpi sivulla suosittu rakentelukikka joka meni läpi jenkeissä mutta ei eu-viranomaisille. sinällään idealtaan pyörää voisi verrata vikojen rautapää-vuosien XLX:ään (vai mikä se nyt oli)

jos ajaa suht paljon hiekkateitä niin etteikö joku matkaenskan rengastus voisi toimiakkin. Kun miettii vaikkapa 70-luvun tiestöä pääosin hiekkateitä ja senaikaisten pyörien stuukkia. Sattumosin olen omistanut sekä hinckey-bonnen että katuenskan ja pidin bonnea parempana hiekkateillä. tästä vedän johtopäätöksen että sporakin voi olla ihan näppärä peli hiekkateillä jos ei ihan pyri samaan suorotuskykyyn jonkun KTM:n tms. kanssa. en ihan syty ajatukselle laittaa nappularenkaat pelkästään ulkonäkösyystä / kopterin artikkelin innostamana, muuta omahan on pyöräsi.

mitä tulee h-d osiin niin niin niitä tekee myös tsiljardi ns. aftermarket valmistajaa, että ei ole pakko uskoa kaikkea mitä stealer väittää.

xr 750 on /oli flat track -kilpalaite
xr1000 oli 80-luvulla ollut versio rautapäästä, joka kaasari-pakarijärjestelyiltään seuraili xr750:ntä
nyt tämä tuleva xr1200, olen sisäistänyt sen busines-logiikan että kilpilee vaikkapa ducati mosteria vastaan. markkinontiosasto ottanut sitten tämän xr750-teeman mukaan

(ei muuten pitäis baarista tultua mennä koneelle, eikä varsinkaan yrittää selittää jotain, v*tun hankallaaa ja aikaavievää)

^Noi kirjoitukseni oli spekulaatioita asiasta.
Saadaan tällekin foorumille jotain aktiviteettia.
tounge.gif

Tuli noi ideat vaan samalla mieleen, kun muistelin kaverini ajamista talliin ruohokentällä ylämäkeen.
tounge.gif

Ja en siitä monttukonetta ole tekemässä.
Vaan peliä, joka ei ruohokenttää, soratietä yms säiky.

Aika "matalalla" kuviolla olevaa, esim Pirelli MT40.

Sorakoneet on sorakoneita, mutta ei se saa olla ruoholle menon este, että alla on H-D.
tounge.gif

Kts kuvaukseni.
033102bebe_1_prv.gif

Soralla oon ajellu kaikilla pyörillä jotka oon omistanut. Sujuu kyllä renkailla kuin renkailla, kun vaan välttää kaasukapulan liian äkkinäistä käyttöä. Jopa HD:lla...
wink.gif
Ruohikolla en ole juuri ajellut. Onko sellasiakin teitä jossain??
tounge.gif

Soralla oon ajellu kaikilla pyörillä jotka oon omistanut. Sujuu kyllä renkailla kuin renkailla, kun vaan välttää kaasukapulan liian äkkinäistä käyttöä. Jopa HD:lla...
wink.gif
Ruohikolla en ole juuri ajellut. Onko sellasiakin teitä jossain??
tounge.gif
pihassa.

Ku talli on ylämäkeen ja ruohoa.

Johanny toki pärjää vaikka slikseillä, jos alla on soraa yms.

Itsekin oon autoilla ajanu kitkoilla jo vuodesta -99 (Cvy Van, Cvy Caprice Classic(Korean kitkat eli M+S) , Opel Vectra ja nyt vuodesta 2004 asti Citikka Xsara).

Pärjäsin niilla renkailla eilenkin, vaikka oli peräkärry lastin kanssa perseessä ja keli oli "hirvee".

Mutta mitä sitä junnaamaan, jos muutenkin voi toimia on toi kumimietteeni HDhen?

Ymmärrän. Kannattaa kyllä olla tarkkana kun sen pienen matkankin ruoholla ajelet. Varsinkin kosteana ruohikko on perkeleen liukas alusta, kuten varmasti tiedätkin.

Mulla myös Rangerissani M+S renkaat. Hyvin pärjää. Varsinkin nelivedolla... Mutta em. renkaat kyllä kuluvat ihan helvetin äkkiä vain kesärenkaan veroisiksi. Mun kohdalla paska homma kun ei ole kuin yhet vanteet...
sad_orig.gif

Hommaa joko Nokian Q:t tai ne Korean M+St.

Ne tuntui kestävän.

Ajoin Vanilla 50 000 Nokia Q:lla kesät talvet ja vielä olis kesä menny.
Talvella olis tehny tiukkaa.

Sama ne Vectran alla ollee Ranskalaiset Fulda Crystal Gravitot, voi päivää ku sais ne kitkat vielä, ne ei kesällä kuumentunu ja ne kesti saman 50 000.
Molemmissa renkaissa (sekä Fulda että Nokia) oli samanlainen negaatio traktorikuvio.

Nykyisillä kitkoilla (Nokia RSI) ei tulis ees mieleen ajaa kesällä.

Noi lamellikuviot ei kestä kesä-ajoa.

Semmosta vaan, että sain tilausvahvistuksen kaikkinen kilkkeineen kun soitin ja kysyin, notta koskas maahan tulee tilaamani vehje.

Ja hinta-erittelyssä oli kilpitelineen hinta 550 euroa.
tounge.gif

Qe?

Siirtosarjakin on jo tarpeeksi suolainen, 600 netto.

No, se mitään.
Kilpiteline tulee mukaan irrallisena ja kaupanpäälle, koska muutoin on kuulemma ku monttupyörä.
Siis sivukilpiteline kiinni.
Taitaa Suomioloihin olla korkeemmat jouset, ku jenkkiversioon.

Ja jatkoa, kun ajan noi alkurenkaat loppuun, hommaan nappularenkaat.

HDllakin voi päästä hiekkatiellä ja maastossa.

cool.gif
Missäs meinasit ajella tuolla nighsterillä? Montulla vai valtilla? Mielenkiintoista nähdä/kuulla keväällä, missä mennään? Ja minkä näköinen on pyörä?
062802jumpie_prv.gif

Kopterista tuli luettua Nighsterin esittely ja nyt näin MP-messuilla livenä sellaisen, täytyy sanoa että mielyttää silmää kovastikin.

Nappularenkaista sekä Bling Blingin rakennelmista täytyy sanoa että, mukavaa kun joillakin on mielikuvitusta ja käyttävätkin sitä. Sekä uskaltavat poiketa massasta. No, Usassa on toisenlaiset puitteet muutenkin rakentamiselle.

No voi helavata!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tänään sen sitten sain!!!!!!!!!!!

Voi hyvää päivää mitkä jytinät!!!!!!!

Kun sen käynnistin noin kello 16:00, niin ajattelin, että on sellaiset hiukka "put-put-puttia" voimakkaammat äänet.

Mitä vielä, täräjää niin että tuntuu!

Rushin putket rules!

Ja se H-Dn ominaisääni!

inlove.gif

Miljoona vuotta sitten (kun olin 18 v ja ajelin C-kadetilla p* rallia pitkin raittia, kävin usein syömässä "Meidän Muoria" vastapäätä olevan Shellin pihalla, jossa sijaitsi Snacky niminen hampurilaispaikka ja GRILLI.
Siis sellainen, josta sai kunnon "Kytän" tms nälän vievää sapuskaa.

Kerran siellä oli Dodge Charger, sellainen keltainen.

Kävi tyhjäkäyntiä siinä Snackyn jonossa, ja jumalavita mikkä äänet!

Se kasi ei ollu vakio.

Oli sellaiset kireet paukkeet, ku vaan viritetyssä voi olla.
Samat fiilikset oli, ku käynnistin ZZ-***:ani.

"PAU_PAU_PAU!"

Amen!

Ja se sivukilpiteli, ku nyrkki silmään.

Sopii, vaikka on vakiokorkea, joidenkin mieleen jopa liian, mutta minä tykkään.

Ja iso kiitos Moto-Seinäjoen henkilökunnalle!

Eritoten Marko Ristiluomalle ja Irma Takaniemelle loistavasta palvelusta!

En voi moittia, en tosiaankaan.

Sen lisäksi, että se sivukilpiteline ja putket tuli kaupanpäälle.

Tuli kaupanpäälle myös hälyjärjestelmä, kotiinkuljetus, H-Dn lisävarustekatalooki.

Erityiskiitos kuskille, joka pyörän Kirkkonummelle toi.
Appiukko kehui käytöksestä.

Back