• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Healtech Quick Shifter - kokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

D-Iivil

New member
Otsikkohan tuon kertookin. Kawaan olen katselemassa shifteriä ja tuli uutena tuotteena moinen vastaan. Erikoisen tuosta tekee mm. mahdollisuus säätää asetuksia blöötöötillä suoraan kännykästä ja lisäksi tuo sensori ei tule perinteisesti vaihdelinkkiin.

Hintakin olis aika kutkuttava, Stormilta 299e.
 
Viime viikolla tuli tommoinen laitettua zx-6r. Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta pukilla testatessa toimi hyvin. Anturille menevä johto tuntuu aika hieveröiselle, mutta kyseisellä osalla pitäisi olla kahden vuoden takuu.
 
Viime viikolla tuli tommoinen laitettua zx-6r. Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta pukilla testatessa toimi hyvin. Anturille menevä johto tuntuu aika hieveröiselle, mutta kyseisellä osalla pitäisi olla kahden vuoden takuu.

Itseäni juuri lähinnä askarruttaa tuo anturin toiminta, mutta kai sen joku insinööri on laskenut että toimii riittävän tarkasti noinkin :)
 
Healtechin sähköhimmeleistä hyviä kokemuksia, joten voipi olla että tollasen Shifterin vois ens kesänä Gixxeriin istuttaa!
 
Toi lopultakin otti korvaan, eika toi kantiale-summa ole käytettävissä vaan kuukauden siitä kun se viides ostos on tehty.

Joo viides ostos on vielä tekemättä, vähintäin 90 euroa on tulossa lahjakortin muodossa seuraavan ostoksen jälkeen. Tuli oikein vasiten käytyä liikkeessä sitä kysymässä viimeksi ja nyt on sitten sitä viidettä ostosta strategisesti panttailtu. :orgmp:

Jotta jotain aiheestakin, tuossa on informaatiopitoisen näköinen mainossivu tästä Healtechin facebook sivun perusteella vasta reilu kuukausi sitten julkaistusta shifteristä:
http://www.bluemonkeymotorsports.com/qse/
 
Vaikuttaa mielenkiintoiselta tuo anturi, taitaa minultakin vaihtua Dynojetit muun merkkisiin vehkeisiin.
 
Mitähän signaalia tuo anturi tyrkkää ulos? Anturi vaikuttaa periaatteessa mielenkiintoselta, mutta noi piggy bag-lisäpurkit ei kiinnosta sitten yhtään. Ton anturin kun sais mopon omaan ECU:un tommosen perinteisen shifterin kytkimen tilalle niin vois jopa harkita.
 
Katkoaikoja saa näemmä säädettyä kierrosluvun mukaan mutta onko niin että tuossa ei ole mahdollisuutta vaihdekohtaisille katkoajoille :dunno:
Kuinkahan herkkä toi anturi mahtaa olla - katkooko heti jos hipaiseekin vaihdepoljinta...
 
Mitähän signaalia tuo anturi tyrkkää ulos? Anturi vaikuttaa periaatteessa mielenkiintoselta, mutta noi piggy bag-lisäpurkit ei kiinnosta sitten yhtään. Ton anturin kun sais mopon omaan ECU:un tommosen perinteisen shifterin kytkimen tilalle niin vois jopa harkita.

Pelkkä "strain gauge" anturi ei ikävä kyllä toimi suoraan mitenkään, vaatii aina elektroniikkaa väliin käyttösähkön syöttämiseksi anturille ja sieltä takaisinpäin tulevan signaalin vahvistamiseksi ja muuttamiseksi sellaiseen muotoon että sitä voidaan käyttää moottoripyörän elektroniikan ohjaamiseen. Toki näppärä kaveri sen elektroniikan siihen väliin rakentelee mutta ei ihan yksinkertaista koska jos mm. haluaa että katkaisu tapahtuu olosuhteista riippumatta aina samalla poljinvoimalla niin vaatii lämpötilakompensoinnin yms. Ja varsinkin sun tapauksessa kun kyseessä HRC ecu ja johtosarja niin olisi hyvä olla ratkaisu jossa saa myös katkaisuaikaa säätää.

Allaolevan linkin takana tavallaan vastaava "pelkkä anturi" mallia strain gauge joka toimii HRC ecun ja johtosarjan kanssa.

http://hmquickshifter.com/shop/hm-quickshifter-plus/hrc-600rr-kit-ecu/

Ja Ten Kate myy samaa tuotetta nettikaupassaan

http://www.tenkateracingproducts.co...ickshifter/quickshifter-hm-tkr-pc-tkr-22.html

Myös Cordonalla on vastaava "pelkkä anturi" joka tarkoitettu 600RR HRC kikkareiden kanssa toimivaksi.

HRC ecustahan ei saa katkaisuaikaa säädettyä vaikka siinä ikäänkuin valmius shifterille onkin joten se vaatii pelkän anturin lisäksi väliin mielellään jonkunverran elektroniikkaakin. HRC toki myy myös omaan johtosarjaansa /ecuun käypästä hienoa shifterikittiä jossa tuollainen vastaava anturi ja jonka säätämiseen on sitten oikein oma softa ja hintakin vaivaiset muutaman tonnin....eli siinä heti yksi syy miksi edes Ten Kate ei käytä sitä vaan jotain muuta....

Ps. jos joskus tarvitsee päästä Ecun säätöihin käsiksi niin mulla löytyy HRC:n piuha ja softat.
 
Kiitti visu. Aikalailla noin asian epäilinkin olevan, mutta en ehtiny tarkemmin asiaan perehtymään vielä. Tällä hetkellä siellä on dynojetin boxi hoitamassa shifterin virkaa. Ja säädölle tosiaan tulee tarvetta tässä talven aikana kun kone käynee auki. Tuun sit koputtelemaan jos/kun tulee piuhalle tarvista.
 
Minkäslaisia kokemuksia shifterin omistajilla on noista, missä katkoaikaa ei saa säädettyä eri vaihteille? Itselläni on Annitorin shifteri zx6r:ssä jossa ei ole muuta säätöä kuin tuo venymäanturin herkkyys. 2-3 väli nykäisee reippaasti, 3-> toimii hienosti, näin siis isoilla kierroksilla.
 
No perskeles, kait se minä sitten tuommoisen tilaan ja raportoin sitten keväällä miten jörnii :)
 
Katkoaikoja saa näemmä säädettyä kierrosluvun mukaan mutta onko niin että tuossa ei ole mahdollisuutta vaihdekohtaisille katkoajoille :dunno:
Kuinkahan herkkä toi anturi mahtaa olla - katkooko heti jos hipaiseekin vaihdepoljinta...

Anturin herkkyyttä pystyy säätämään.
 
Minkäslaisia kokemuksia shifterin omistajilla on noista, missä katkoaikaa ei saa säädettyä eri vaihteille? Itselläni on Annitorin shifteri zx6r:ssä jossa ei ole muuta säätöä kuin tuo venymäanturin herkkyys. 2-3 väli nykäisee reippaasti, 3-> toimii hienosti, näin siis isoilla kierroksilla.

Annitorista ei kokemusta mutta ZX-6R:stä kyllä. Kannattaa kokeilla muuttaa katkaisuaikaa, ensin kokeilisin pidemmän suuntaan koska nykäisy vähän viittaisi siihen että veto tulee takaisin päälle ennenkuin vaihde on kytkeytynyt kunnolla perille ja se ei tee hyvää laatikolle. Jos kyseessä '06 tai vanhempi 6R niin niissä on laatikko vakiona senverran väljä että ovat herkkiä varsinkin juuri 3 vaihteen kytkentähampaiden pyöristymiselle ja sitä kautta vähitellen ko. vaihteen hylkimiselle eli kannattaa pitää mielessä ja säätää shifteri siten että vaihtaminen toimii 2->3 jouheasti. '07-> eli kasettilaatikolla varustetut ei ole tuolle yhtä herkkiä.

Shiftereitä joissa käyttäjän säädettävissä on vain 1 katkaisuaika on karkeasti kahden sorttisia: Niitä joissa tosiaan on vaan se 1 katkaisuaika jota laite käyttää aina ja kaikissa tilanteissa sekä niitä joissa tuo kyseinen aika on vaan viitteellinen "peruskatkaisuaika" ja laite sitten vaihtelee varsinaista katkaisuaikaa mm. moottorin kierrosluvun ja kierrosten nousunopeuden perusteella.

En tiedä kumpaan kategoriaan Annitori kuuluu, tosin tuntuisi oudolta että siinä olisi vain 1 kiinteä aika koska sen version laitteista on aika ajanut ohi. Niitä ei juuri saa toimimaan täydellisesti edes pelkässä ratakäytössä koska yleensä kun katkaisuajan säätää pikkuvaihteilla hyväksi, se on isoilla vaihteilla vähän pitkä.

No, joka tapauksessa mikäli katkaisuajat ei ole säädettävissä vaihdekohtaisesti ja joutuu tekemään kompromissin eri vaihteiden kytkeytymisen jouheuden suhteen niin kannattaa siis ennemmin valita riittävän pitkä katkaisuaika että pikkuvaihteet kytkeytyy jouheasti koska näin saattaa säästyä laatikkoremontilta.
 
Back
Ylös