Heinola GNCC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niinpä näkyy, samassa sarjassa mennään, joskin ainoana FireMX:n edustajana taidan tyytyä ihan safari-vauhtiin...
ghostface.gif
 
Oli hieman haaveissa yhessä vaiheessa mutta alamäkipyöräilessä meni olkapää sijoiltaan tuossa vähän aikaa sitten. Tais jäädä kisatouhut siihen tältä vuodelta, kirottua...

Varmasti hyvä setti tuolla tiedossa.
 
Näyttää youtubessa reitti suhteellisen kapealle polulle, vähän voi mennä karseaan kuntoon tai tulla jonoa semmosella uralla... Saapa nähä miten käy.
 
Juu ihan hyva, että on kapeeta, puut lähellä ja vielä kun olis kaatosade, niin olis MX kuskeillekkin vähän mantsameininkiä. Parolahan oli melkein krossiradan levyistä baanaa koko reitin matkalta
biggrin.gif


Messissä ollaan siis
buttrock.gif
 
Juu, irtokiveä ja juurakkoa sateen kastelemana
cool.gif
Toi reitin kapeus vaan teettää tapaturmia kun me häntäpään kuskit aletaan väsyyn 5min ajamisen jälkeen
biggrin.gif
 
Nooh! Tässä on just ja just saatu kroppa ajokuntoon kolmisen viikkoa sitten Kiteen MX "kapinoissa" tulleista kylki ja hartiavammoista. Enää ei tartte kolmiolääkkeitäkään kuin öisin.

Täytyy vaan vauhti sopeuttaa rataan ja jakaa voimat koko 2-tuntiselle.

Mulle tuo Heinola GNCC on hyvä treenikisa ennen Ränneslättsloppettia. Se kun on kolmen tunnin kisa...  
062802jumpie_prv.gif


Niin ja sieltä häntäpäästä ainakin lähdetään - onhan enemmän ohitettavia  
biggrin.gif


Taidat Mad Max olla juuri sama Yamaha heebo, jota ohittaessa heitin lipat Kiteellä
bowdown.gif
 
Kapee reitti vaan kuluu äkkiä huonoksi. Sitten on ajettava ku enskapenat pitkin samaa spooria, ei voi katella parempaa ajolinjaa mitä leveellä baanalla on aina tarjolla
smile_org.gif
 
"Enskapenat" vaan löytää ajolinjoja sen sporin ulkopuoleltakin... Ajosilmää nääs
cool.gif
 
Suurinta kiveä päin ja täysillä... sen takana on taatusti ajamatonta ajolinjaa... Crossi ja enska"penailu" kun ovat ihan eri lajit, vaikkakin niitä suht saman näköisellä kalustolla ajetaankin. Muutakin eroa toki pyörissä on kuin pelkästään valot.

Ei rata-autokaan sovellu ralliin ilman alustan muokkausta kovalla kädellä...

Mutta GNCC on hieno laji just sen takia että kisoissa otetaan mittaa "penojen" ja MX kuskien kesken. Radat ovat riittävän helppoja molemmille.

Viivalla nähdään... Rata on sama kaikille...
 
Jaa, jäikös meillä TiTun kanssa jokin keskenäinen taisto vaiheeseen Kiteellä. Tasaistä vääntöä oli koko kisan ajan. Se sun edellis illan putkenvaihto oli virhe niinkuin taidettiin asiasta mainitakin, lienee aiheuttanut jonkinlaista turbulenssia ja siitä syystä tuiskaisit rinnalla nurin  
biggrin.gif
Mutt onnex oli pehmeä alusta, vältyit kuitenkin isoimmilta vaurioilta  
pftroest.gif


Mutt joo, takarivin keskeltä lähdetään, tällä asenteella  
biggrin.gif
 
Ei jäänyt hampaankoloon muuta kuin kiteeläistä hiekkamaata. Ainoa harmittava asia oli etten pystynyt lähtemään mukaan enskalenkille kisan jälkeen.

Huomenna sitten citius altius ja (spirittus)forttius!
buttrock.gif
 
Juuri näin! Jos mä vaikka availen reittiä niin körötellään se pari tuntia perätoukuria sillain ihan hissuksiin...
biggrin.gif
 
Mitääh!!!
Eiks meidän pitännytkin heittää ylävitoset podiumilla???
biggrin.gif
 
no niin tulihan oltua oli kyllä omasta mielestä haastava reitti kelin takia... no mutta omalta osalta jäi kesken neljännellä kieroksella kun sain pyörän keittämään sapettaa vieläkin omat hölmöilyt mut syyskuussa uudestaan ja toivottavasti hieman viileämmällä kelillä ja jos sais pikkusen tunteja enemmän taakse
 
Joo, keli oli melko sietämätön, +32 ja helvetillinen pöly metsässä. Välillä mentiin kovaa, välillä ei. Takki oli melko tyhjä 2 tunnin ajon jälkeen mutt voittaja-meininki jo maaliinpääsystä: 270 lähtijää, 90 keskeyttänyttä ja omakohtainen ensimmäinen "virallinen enska-kisa", sijoituksena 131. Hieno laji, perse hellänä hiertymistä ja kädet rakoilla!
062802jumpie_prv.gif
 
Samat oli oireet täälläkin: Perse hiertymillä - kun ei jaksa kahta tuntia tapeilta ajaa, peukuntyvet rakkuloilla - kun jäi hanskat Kiteen crossien jälkeen pesemättä. Huimausta maalissa ja hirvee jano  
033102beer_1_prv.gif
.

Kyynärsuojat piti ripustella stongaan jo kolmannella rundilla ja jättää varikolle, kun rupesivat raapimaan ranteita auki valuttuaan paikoiltaan (Acerbisin automaatti suicidemalli ilmeisesti).

Sijoitus 114 silti ihan hyvä omaan tasoon nähden.

Rata oli ihan ok - vähän ahdas tuolle väkimäärälle kylläkin. Pöly oli pirullista, kun ei arvannut lähtee aina suoraan vauhdilla siihen suurimpaan ylämäkeen ennenkuin oli varma ettei ajolinjalla ollut ketään kumossa.

Kiitos kilpkumppaneille ja järjestäjille, jos joku heistä sattuu lueskelemaan...
 
Back
Ylös