• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Heldin vetoketjut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joe

New member
Onkos muilla ollut ongelmia vetoketjujen tai muuten laadun kanssa. Olin siinä uskossa että ostin ihan laadukkaan takin. Kalvokin on aitoa Gorea eikä kopio.

Kolmisen viikkoa sitten ostin Heldin takin ja nyt jo korkkasi vetoketju hihasta. Muuten takki vaikutti tosi mukavalta päällä, ilma ei tuntunut menevät läpi ylimääräisistä paikoista yms. Tänään testattiin tarkoituksella vesisateessa ja tunnin lenkin jälkeen olin edelleen kuiva. Ei päästy kunnon vesisateeseen, mutta sen verran että takista valui päälypuolelta vesi kun pysähtyi. Oli eka kerta kun olen tarkoituksella vesisadetta odottanut ja sinne hakeutunut ajamaan.

Pitää nyt ekana ottaa myyjään yhteyttä, se siis hajosi tänään. Ei vielä edes spekuloida hyvällä tai huonolla takuulla tms. jutuilla.

Ei kokemusta Heldistä mutta Sweepin vetoketjut tuntuu kanssa olevan sieltä ja syvältä.. jos heittää sentin kerroksen valjasrasvaa vetoketjuun niin menee vähän pehmeämmin mutta ei siltikään mitään laadukkaita.

Eilen ostin Heldin housut ja myyjä ainakin kovasti kehu takuuta Heldin tuotteissa. Toivotravasti ei tule tarvetta käyttää.

Suunnilleen joka toisen vetoketjullisen asusteen vetoketju tuntuisi pettävän viikon sisään ostamisesta. Aika tavallista ettei toista päivää kestä.

Eilen ostin Heldin housut ja myyjä ainakin kovasti kehu takuuta Heldin tuotteissa. Toivotravasti ei tule tarvetta käyttää.
Jep, toivotaan että tämä hoituu hyvin. En nyt usko edes että tästä ongelmaa tulee, lähes uusi takki ja ostokuitit tallessa. Vetoketju hajosi vielä sieltä alkupäästä, kyynärpään suunnasta, eli ei voi oikein sanoa edes että olisin väkisin kiskonut sitä loppua kiinni.

Se viimeinen 20 kilsaa tankkauspaikalta kotiin (hajosi siellä) kyllä kertoi että se on tärkeä vetoketju. Tuuli ikävästi sisään takin hihasta niin että se tuntui jo rinnassa asti.

Päivitystä tilanteeseen. Kävin siis maanantaina näyttämässä takkia liikkeessä, vetoketjusta otettiin kuva ja pistettiin maahantuojalle. Eilen tuli tuli liikkeestä viestiä että Held korjaa tuon vetoketjun. Halvemman takin kohdalla se olisi kuulemma vaihdettu uuteen takkiin, mutta tuo on vähän arvokkaampi takki ja siksi se halutaan korjata.

Eipä siinä, mulle passaa hyvin jos sen korjaus oikeasti onnistuu. Takki tuntui hyvälle, piti vettä sateessa yms. seikat tuntui olevan kunnossa. Ikävin skenaario mun kannalta olis ollut että olisin saanut rahat takaisin, se kun oli 55% alennuksessa, joten samalla rahalla en olisi saanut mitään järkevää tilalle. Toivotaan nyt että se korjataan niin että kalvo säilyy ehjänä. Toisekseen ettei homma kestä kovin pitkään.

Ainakaan asian kanssa ei vängätty käyttövirhettä tms. soopaa vaan homma lähti heti rullaamaan oikeaan suuntaan. DHL kuskaa sen saksaan, korjaus ja takaisin mulle.

Eilen tuli sitten takki takaisin.

En voi kyllä mitenkään olla tyytyväinen tuohon korjaukseen menneeseen aikaan. Mun mielestä on jo kohtuutonta että menee 6 viikkoa. Tältä osin Heldin takuuta ei voi kyllä kehua, nopeammin pitää tuollaisen asian hoitua.

Jälki sen sijaan on moitteetonta, etsimälläkään ei löydy mitään merkkejä että se olisi korjattu, veikkaisin kohta että takki on vaihdettu uuteen, jälki on selvästi ammattilaisen tekemää.

Vielä en päässyt vesisateeseen kunnolla kokeilemaan, vasta testilenkki kunnon vesisateessa kertoo miten se on korjattu ja onko kalvot edelleen ehjänä. Jos on niin silloin tämä meni aikaa lukuunottamatta hyvin.

Nyt tuota takkia on lähes koko ajokausi testailtu. Norjassa tuli testattua sateessa enemmänkin ja kyllähän se kuntoon tuli. Jälki on siistiä, siitä ei voi nähdä kumpi hiha on korjattu jos ei tiedä. Ennen kaikkea vesi ja tuuli ei tule siitä sisään.

Takuu siis toimi ja se saatiin kuntoon, siinä mielessä hyvä. Se ei myöskään ole hajonnut uudestaan siitä eikä mistään muualtakaan. Sen korjaus vaan kesti liian kauan mun mielestä.

Back