• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hellepöksyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

s&s

New member
Hellepöksyt?

Otsake kertookin jo asian eli olen katsellut kesäksi hellepöksyjä raahalliseen kaupunti-/mökkiajeluun... Ajatuksena olisi siis vaalea väri ja ilmastointi. Lisäksi alle pitää mahtua kunnon polvarit ja toisinaan lahkeet mx-popojen päälle. Endurohousujen nimellä löytyy joitakin melko sopivan oloisia byysiä ja olin jo painamassa liipasinta vaaleanharmaista klim dakareista mutta piru vie, niitä ei saa tall-kokoisina ollengan, heillä w34:n lahje on 32 ja mulla se on tavan farkuissakin jo 34.

Mustia munanhiostajia tuntuisi löytyvän melkein joka kaupasta, mutta olisikos foorumilla kokemusta ja näkemystä mistä löytyisi vaaleat ilmastoidut suht' pitkälahkeiset pöksyt?

Otsake kertookin jo asian eli olen katsellut kesäksi hellepöksyjä raahalliseen kaupunti-/mökkiajeluun... Ajatuksena olisi siis vaalea väri ja ilmastointi. Lisäksi alle pitää mahtua kunnon polvarit ja toisinaan lahkeet mx-popojen päälle. Endurohousujen nimellä löytyy joitakin melko sopivan oloisia byysiä ja olin jo painamassa liipasinta vaaleanharmaista klim dakareista mutta piru vie, niitä ei saa tall-kokoisina ollengan, heillä w34:n lahje on 32 ja mulla se on tavan farkuissakin jo 34.

Mustia munanhiostajia tuntuisi löytyvän melkein joka kaupasta, mutta olisikos foorumilla kokemusta ja näkemystä mistä löytyisi vaaleat ilmastoidut suht' pitkälahkeiset pöksyt?

Vaaleista en tiedä, mutta edellisellä kaudella tapahtui jotain siihen asti varsin epätodennäköistä omalla kohdalla.
Kävin siellä Espoossa, Niittarin ostarilla, mikä se onkaan.... juu DEMENTIA :D.
Noo, kuitenkin, täräytin keväällä ostaen Spyken kevlarfarkut.

Ei oo mustat, muttei ihan harmaatkaan.
Ainakin tällaiselle pitkänhuiskealle myöhäisteiniruodolle:grin: pahuksen istuva malli.
Mikä olennaista..... Todella pitkät lahkeet! Mikään ei satu päähän enempää kuin ajella
muuten hyvillä housuilla joiden lahkeet istuessa kiipeää polviin.
Lahkeet on "bootcut" ja polvitaskuihin menee kunnon polvarit. (ihan must- juttu)
Itse tykkään ajella "lähes offroad popoissa", eli mahtuu lahkeen alle rennosti.
Jonkinnäköiset lannesuojatkin on, mutta pöksyn kokoa tuunaamalla saa tietty
paksumpaakin fylliä mahtumaan.
Lämpö tosin nousee varmaan potenssiin joka millillä toppausten paksuntuessa.

Mutta muuten.... olivat ihan helvetin hyvät.

Ei edellisen kesän ajoissa, saksanmaallakaan, munat vaahdonneet :jippikaijee:.

Bonarina vielä riittävän korkea vyötärön takaosa!

Juu-ei, ei tuu komikoita tästä :D.

Ajattelin vaan kertoa, kuinka epäluuloiselle ja mielipiteisiinsä pinttyneelle
vanhalle kähmyllekin saattaa käydä.

Ajelee tyytyväisenä "normiajot" toimivissa ja mukavan viileissa kevlarfarkuissa :D.

Sävy ei tosin ole "Teuwo Loman" paletista, mutta toisaalta, ei niissä ihan
kaikki kökkö (päälipuolella) :D näy heti ja just.

Mulla on sartson kevlar-farkut, ovatten tuollaista kovinniin rennoksi leikattua mallia, mutta silti polvareiden kanssa ahdistaa ja lahkeen saa mx-popon päälle vain pingottamalla. Siksi luulisin että hakemani pöksy löytyy tuolta enskapuolen ilmastoiduista malleista... Vaalea väri on hakusessa vain ettei aurinko lämmittäisi niin huolella.

Rukka R-star valkoisena on just sellaset. Olisin itekki ottanu ne, mutku mul pitää olla lyhkäset lahkeet ja just siitä mallista ei sellasia löytyny. Housuissa on ilmastointi, joten lyhentäminen ei onnaa.
Täytyy siis tyytyä mustiin/harmaisiin housuihin ja ottaa vaan se takki valkosena.
:orgmp:

Ei niiden tarvitse olla vaaleat että olisi viileät, riittää että ilmaa virtaa lävitte. All Rightista tuli poimittua tämmöiset, noissa on kohtuu hyvät polvi-, sääri- ja lonkkasuojat ja vetoketju takkiin liittämistä varten.

Viimeksi muokattu:
R-starit ei olis ollenkaan hullumman oloiset, tosin niissä on ominaisuuksia ja hintaa vähän turhan paljon tähän nimenomaiseen tarpeeseen... Noitakaan ei kyllä näyttäisi saavan pitkänä.

EDIT: Rev'itillä näyttäis olevan vaaleaa pöksyä pitkällä lahkeella ja muutamakin versio, jossa näyttäisi olevan huolella reikäpaneelia.

Viimeksi muokattu:
Noita lizardeja, mitä joka housutopiikkiin aina tuputetaan, olen käyttänyt muutaman kerran mx-kenkien ja polvisuojien kanssa ja hyvin on mahtunut. Lahkeet saa irti jos tarvii ja reisissä on vetoketjulla tuuletusaukot. Mielestäni mitoitus on suht pitkä ainakin L koossa. Materiaali nyt ei ole mitään ihmeellistä mutta jos suojaukset hoitaa muutoin niin hinnaltaan kohtalaiset yleispökät lämpimään keliin. Housuissa tulee mukana myös sadeasutyyppinen tuuli/vesieristekalvo. Ilman tuota ihan ok pitää päällä. Hiukan kahisevat kävellessä mutta eikös se ole kotoinen tunne tuulipukukansalle.
lizard2_b.jpg

Päädyin sitten kuitenkin enduropökiin kun haluamaani rev'itin mallia ei löytynyt sovitettavaksi... Shift reconit löytyi netistä huokeasti, värissä annoin periksi ja otin tummat kun vaaleita ei ollut enää saatavana, mutta eiköhän viilennys järjesty kun nappaa lahkeet irti. Ja jollei järjesty niin jatketaan etsintää...

Back