Helsingin lähettyvillä olevia hyviä pätkiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja obsesson
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

obsesson

New member
pahoittelen että todennäköisesti avaan jo ennestään löytyvän aiheen, mutta haku ei suostu toimimaan jostain syystä.

mutta asiaan, eli pitäisi kaveri lähteä ajeluttamaan helsingin lähi ympäristössä (max 50km päähän) jotain rauhallista mukavaa mutka pätkää ois kiva kurvailla. jos joku vois jelpata ja laittaa ehdotuksia niin olisin hyvin kiitollinen.

Tässä tällainen perussetti.

http://maps.google.fi/maps?f=....51&z=12

Ite pruukaan päräyttämään motaria pikkasen ulos kaupungista ja sama takas, kun ei jaksa noissa valoissa seisoa/40kmh alueilla sahata. Tuosta Nikkilän jälkeen voi jatkaa suoraan Porvoon rantaankin kaffeelle ja motaria 20 min takasin.

kiitoksia nopeista vastauksista, menee ens viikkoon ennenkä kerkeen kokeilemaan. mut molemmat laitan kyllä naviin ylös.

WP tiedoksi! Porkkalante on mahti kunnoaa
Jep, niinkuin mekin
033102beer_1_prv.gif

Joo, laittelin vaan tuohon huvikseen vaihtoehdon. max 50km päähän voi tehdä 150km pituisen lenkin
biggrin.gif

Tuolla on mun mielestä eteläsuomen- mutkareitit osio. Ei siellä kyllä montaa reittiä ole. Ite Olen vähän huono kartoittamaan reittejä, kun ei ole Navinuvi käytössä; hyvä, että kotia löydän retkiltäni.
sport05.gif

edit: katsos nyt; tämä tollo ei edes huomannut olevansa kyseisessä osiossa....
crazy.gif

joo toi max 50km oli sellanen karkee arvio. viimeks käytiin ajamassa noin 100km kyytiläinen ekaa kertaa minkään pyörän kyydissä ja puristuksesta päätellen jännitti aikas paljon.

hiukan valitteli polvikulmaa mihin kyydissä joutuu menemään. luulen että matkat saattaa venyä kun hiukan saa rentoutumaan.

sillä oonkin miettiny oliskohan miten kikka kolmonen tehhä siirtosarja takatapeille jos ei jossain jopa valmiita ois.

Tossa hyvä sivu jossa reittejä uudelle maalle ja valmiita .gdb-tiedostaja Garminin naviin.

Kannattaa tseka nuo sivut.

--linkki--

Kiitokset suuret näistä kaikille!

Tulee tarpeeseen. Vajaan kaksi kuukautta olen pyörän omistanut, ja aika päättömästi ja mielikuvituksettomasti tulee ajeltua samoja reittejä päivästä toiseen. Pitänee joku navi tosiaan hankkia vielä avuksi ...

Ei siihen mitään navia tartte, katot vaan että gasoa riittää ja sitten vaan ajoa.
Mä joskus yritin eksyttää itseni ja onnistuinkin vartiksi, katoin että tota en oo ajanut ennen eli sinne vaan outoja teitä ajelemaan.

Ei siihen mitään navia tartte, katot vaan että gasoa riittää ja sitten vaan ajoa.
Mä joskus yritin eksyttää itseni ja onnistuinkin vartiksi, katoin että tota en oo ajanut ennen eli sinne vaan outoja teitä ajelemaan.
Ite kanssa tänä kautena koittanut noin, aina ajelen yleensä samoja pätkiä tässä nurkilla ja viime kautena snavinaattori kiinni, nyt en edes viitsinyt laittaa.

Liikaa itse tuijottelen navia ja huomannut että kylmästi vaan uudelle tielle, olen yleensä hukassa mut jostain jotain tuttua löytyy.

Toi aiempi linkki missä oli valmiita pohjia, niin oli muuten pirun hyvä (JTK) pitääkin tutkia..

Kiitoksia minunkin puolesta näistä... PK-seudun reiteille luulis olevan enemmänkin kysyntää.

No määrittele PK-seutu... Meinaan että hyvä lenkki on esim H:ki - J:pää - Kellokoski - Mäntsälä - Sälinkää - Hausjärvi - Mommila - Lammi - Turenki - Turkhauta - Hyvinkää - Helsinki pätkä, neljä tuntia mukavia leppoisia kaartelevia teitä.
Yhtenä päivänä ajaa helposti Stadista Imatralle ja Puumalaan, siitä Sulkavalle ja sieltä Telataipaleen ja Ruokolahden kautta takaisin, semmonen 800km menee kivasti. Imatran koskea juoksutetan kello 18:00
biggrin.gif

Mukavia pätkiä myös Kuninkaalasta Porvooseen Vanhaa Kuninkaantietä, siitä Epooseen ja Pellingin lossille tai Porvoon ABC:ltä Emäsalon kärkeen Varlaxuddeniin.

Tossa W-P:n reitissä on muutama kilsa soraa ja sitä ei varmaan R1:llä ole mitenkään mukavaa vedellä...
No hitto, niinpäs onkin tuosta Lanbo ja Immersby risteyksistä.
Landbo Knutersintie soraosuus hieman lyhentynyt; laitettu uutta päällystettä. Jos olis kokonaan päällystetty niin kiva pikis(mutta lyhyt) olisi. Immersbyn tie tais olla melkein kokonaan soraa; muuten kiva ajaa.

Eli siis motaria Söderkullaan, Boxintie- Nikkilä- Paippinen- motarille ja takas; jos niinkuin lenkin heittää. Ei kai sitä mopoa pudoteta helikoopterilla
eek.gif
sinne lähtöpisteeseen ja takas taasen
062802moto_prv.gif

Go-Za!!! no kyl sä nyt sitten nuo sorat huomaat
biggrin.gif

No määrittele PK-seutu... Meinaan että hyvä lenkki on esim H:ki - J:pää - Kellokoski - Mäntsälä - Sälinkää - Hausjärvi - Mommila - Lammi - Turenki - Turkhauta - Hyvinkää - Helsinki pätkä, neljä tuntia mukavia leppoisia kaartelevia teitä.
Yhtenä päivänä ajaa helposti Stadista Imatralle ja Puumalaan, siitä Sulkavalle ja sieltä Telataipaleen ja Ruokolahden kautta takaisin, semmonen 800km menee kivasti. Imatran koskea juoksutetan kello 18:00  
biggrin.gif

Mukavia pätkiä myös Kuninkaalasta Porvooseen Vanhaa Kuninkaantietä, siitä Epooseen ja Pellingin lossille tai Porvoon ABC:ltä Emäsalon kärkeen Varlaxuddeniin.
Hyvä reitti tämäkin
smile_org.gif
Vähän samoja mutkia tuli viikonloppuna suhattua, kun ajoin Lammilta takaisin Heslinkiin.

Solvallan tie on hieno aloittelijalle. Kokemattomalle kyytiläiselle vastaa vuoristorataa. Sieltä Siikajärvelle, Veikkolaan, Kylmälään, Evitskogiin ja Volsiin ja Masalan kautta kotiin.

Solvallan tie nuuksionpäähän on kyllä aika karmeassa kunnossa, kovaa siellä ei ainakaan kengittää voi. Kävin eilen illalla tutustumassa nykytilaan. Ilmeisesti korjaavat sitä kun tietöitä pitkin matkaa ja useammassa kohdassa toinen kaista poissa käytöstä. Tienpintakin pahoilla routavaurioilla. Hienoa mäkistä pätkää muuten kyllä noi lolvallan alpit.

Back