• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Helsingin Pyörä ja Mopo / Motomarket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jmac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jmac

New member
Tässä päiväkirjanomainen tarina pienen motoristin kesätapahtumista. Ostin Aprilia RST 1000 Futuran Motomarketista toukokuun lopulla. Ei liene kovin vaikea arvata mitä mieltä olen otsikossa olevista liikkeistä..

Toivottavasti joku jaksaa lukea tämän.

--

27.5.
Pyörän osto. EFI-valo (vikavalo) paloi Motomarketin pihasta lähtiessä. En tiennyt silloin mitä se tarkoittaa. Loppumatkasta päättelin sen olevan pahasta, koska valon väri oli punainen. Matka meni kuitenkin hyvin kotiin asti.

28.5. (2. päivä)
Soitto heti aamusta Motomarkettiin, että pyörässä on jotain vialla. Myyjä XYZ kehotti kääntymään Helsingin Pyörän ja Mopon puoleen, koska asustelen lähellä Helsinkiä. Hän epäili, että akun vaihdon takia EFI-valo on jäänyt palamaan. HPM voisi käyttää pyörän tietokoneessa ja putsata vikamuistin. Myyjä XYZ lupasi, että laskun hommasta voi lähettää Motomarkettiin.

30.5. (4. päivä)
Soitto HPM:ään. He lupasivat ottaa pyörän katsottavaksi muiden töiden ohella. Vein pyörän sinne noin klo. 16:00.

31.5. - 3.6. (5.- 8. päivä)
Muutama puhelu HPM:ään. Ei mitään uutta. Eivät olleet ehtineet katsoa mikä pyörää vaivaa.

6.6. (11. päivä)
Soitto HPM:ään ja ilmoitin, että minun on pakko hakea tänään pyörä pois, koska seuraavaksi päiväksi oli varattu takarenkaan vaihto JL-bikeen. Hain pyörän pois noin klo. 15:00. HPM oli ehtinyt tutkia viikonloppuna pyörää kolme tuntia ja löysivät todella likaisen ilmansuodattimen, mutta pyörä ei edelleen lähtenyt kunnolla käyntiin. Juttelin huoltomiehen kanssa, joka sanoi, että pyörässä on niin hengenvaaralliset ketjut, että hän ei ajaisi sillä metriäkään. Ja jos ajaa, niin mutkat kannattaa ottaa rauhallisesti. Ajoin silti pyörän kotiin. Ei ollut vaihtoehtoa.

7.6. (12. päivä)
Aamulla klo. 9:00 JL-bikeen rauhallisesti ajaen. Takarengas vaihdettavaksi. Muutaman minuutin jälkeen JL-biken asentaja tuli sanomaan, että he eivät saa takarenkaan pulttia auki millään. Ei auttanut muuta kuin hypätä pyörän päälle ja ajaa hiljaa töihin. Soitto Motomarkettiin ja kerroin tilanteen. Myyjä XYZ ehdotti, että vie pyörä uudestaan HPM:lle. Ja Motomarket maksaa pyörään uudet ketjut, rattaat ja takarenkaan korvauksena koko asiasta. Menin iltapäivällä HPM:ään ja päätin jättää pyöräni sinne, koska sillä oli ketjujen takia vaarallista ajaa. Sain virallisesti huoltoajan 27.6, mutta HPM lupasi yrittää saada pyörän valmiiksi aiemmin.

8.6. - 19.6. (13.- 24. päivä)
Erinäisiä puheluita HPM:lle. Tähän väliin osui myös neljän päivän työmatka, niin en ehtinyt soitella koko ajan.

20.6. (25. päivä)
Soitin taas kerran HPM:lle ja he vihdosta viimein kertoivat löytäneensä vian. Rikkinäinen tyhjäkäynnin askelmoottori. Pyörä oli koeajoa lukuunottamatta valmis. He lupasivat ilmoitella kun pyörä on noudettavissa.

21.6. (26. päivä)
Sain tekstiviestin HPM:ltä: Pyörä on valmis.

22.6. (27. päivä)
Hain pyörän pois HPM:ltä. Lähti pihalta käyntiin. Pyörässä oli uudet ketjut, rattaat ja takarengas. Kaikki näytti hyvältä.

23.6. (28. päivä)
Toiseksi viimeinen päivä ennen lomamatkaa. Siirsin pyörän pihan toiselle laidalle. Pyörä lähti nätisti käyntiin ja heitin sillä pienen lenkin pihatiellä.

24.6 (29. päivä)
Juhannusaatto. En ajanut pyörällä. Syyn voinee arvata
smile_org.gif

25.6. - 2.7. (30.- 37. päivä)
Lomamatkalla mökillä. Matka tehtiin autolla ja pyörä odotteli kotipihalla.

4.7. (39. päivä)
Intoa uhkuen pihalle moottoripyörän avaimen kanssa ... ja ... pyörä ei lähde käyntiin. No voi helv!! Jätin pyörän rauhaan muutamaksi tunniksi ja kokeilin illalla uudestaan. Ei se lähde mihinkään.

5.7. (40. päivä)
Kokeilin saada pyörää käyntiin, mutta tuloksetta. Ei edes lupaa, pyörittää vain starttia. Soitto Motomarkettiin myyjälle XYZ. Hän pyysi taas soittamaan HPM:ään ja viemään pyörä sinne. Minä soitin ja HPM:stä sanottiin, että asentaja on lomilla. Menee ainakin kolmen viikon päähän. Soitto uudestaan Motomarkettiin myyjälle XYZ ja hän lupasi kysellä vähän kolleegoiltaan tms. miten voitaisiin saada pyörä kuntoon.

6.7. (41. päivä)
Soitto Motomarkettiin. Myyjä XYZ sanoi, että heidän kuskillaan on ajoa perjantaina 8.7. meille päin ja he voisivat noutaa pyörän pois omalle korjaamolle. Sanoin sen sopivan minulle.

7.7. (42. päivä)
Soitto Motomarkettiin. Myyjä XYZ kertoi, että ajo on siirtynyt maanantaille 11.7. Myönnyin tähän.

8.7. (43. päivä)
Soitto Motomarkettiin. Kysyin myyjältä XYZ, että olisiko mahdollista saada jokin varapyörä, jos vaikka korjaus venähtää. Myyjä XYZ sanoi, että ei tarvitse, koska he ottavat pyörän työn alle heti ja parissa päivässä valmista. Mikäli tästä venähtää, niin sitten katsotaan. Hän kertoi myös mahdollisuudesta lähettää pyörä maahantuojalle Nakkilaan, jos he eivät parissa päivässä keksi mikä pyörää vaivaa.

11.7. (46. päivä)
Motomarketin kuski haki pyörän pois pihasta. Kuski sanoi vielä, että kyllä heidän täytyy saada pyörä äkkiä kuntoon, ettei mene maine. Olin jostain kumman syystä asiasta täysin samaa mieltä.

12.7. - 13.7 (47.- 48. päivä)
Useita soittoja Motomarkettiin. Myyjän XYZ mukaan epäiltiin jotain vikaa, mutta ei osannut sanoa, koska pyörä valmistuu.

14.7. (49. päivä)
Taas soitto myyjälle XYZ. Lopulta hän sanoi, että hän voisi itse soittaa takaisin (vau!) ja kertoa heti kun joitain uutta on tiedossa. Hän vielä sanoi pitävänsä minut koko ajan mielessään. Otti jopa minun kännykkänumeroni ylös. Mieletöntä palvelua!

15.7. (50. päivä)
Pyörästä ei kuulu mitään..

16.7. (51. päivä)
Pyörästä ei kuulu mitään..

18.7. (53. päivä)
Soitto Motomarkettiin, kun ei ole kuulunut mitään. Vaihteenhoitaja kertoi, että myyjä XYZ on jäänyt lomalle!!!! (Pieniä räjähdyksiä otsalohkossa ja silmien kipinöintä).  
veryangry.gif
 Vaihteenhoitaja yhdisti huoltomiehelle, joka sanoi, että hän alkaa työstämään pyörää heti. Tässä vaiheessa minulle valkeni, että siellähän se pyörä oli maannut taas yhden viikon ilman, että sille oltiin tehty mitään. Asentaja otti numeroni ylös ja sanoi soittavansa minulle huomenna takaisin. Lupasi tulla seuraavana aamuna jo klo. 6 töihin katsomaan mistä vika voisi löytyä.

19.7. (54. päivä)
Odottelin noin puolelle päiville ja soitin sitten Motomarkettiin. Joku toinen myyjä vastasi puheluun ja sanoi, että pyörääni ollaan parasta aikaa korjaamassa. Sanoin, että tarvitsen pyörän ylihuomiseen mennessä pihalle tai olen lirissä. Hän ei osannut sanoa muuta kuin kehoitti soittamaan klo 15-16 uudestaan ja katsotaan tilanne sitten. Samalla selvisi, että myyjälle XYZ on koko viikon lomalla. Soitto Motomarkettiin klo 15:30, pyörä edelleen samassa tilassa. Keskustelun jälkeen selvisi, että myyjä XYZ olisi tulossa luovuttamaan pyörää klo 17:00. Soitin Motomarkettiin klo 17:05 ja edellinen tieto oli ilmeisesti väärä, koska myyjä XYZ ei ollut paikalla. Sain toiselta myyjältä myyjä XYZ kännykkänumeron ja soitin hänelle. Myyjä XYZ lupasi soitella Motomarkettiin katsoa mitä asialle tehdään. Sanoin kyseleväni huomenna aamulla Motomarketista tilannetta. Kerroin myös (ties kuinka monennen kerran), että tarvitsen jonkin pyörän torstaihin mennessä. Motomarketin toinen myyjä jo sanoi aiemmin, että ei kai tässä auta muu kuin toimittaa huomenna minulle jokin varapyörä.

20.7. (55. päivä)
Aamulla soitto Motomarkettiin. Pyörä kunnossa ja vikana sulanut sulake! Ja tämän keksimiseen meni puolitoista viikkoa. Lupasivat heittää pyörän Lahnajärvelle, josta haen sen itse. Klo. 17:00 Lahnajärvelle ja pyörä odotti siellä. Lähti käyntiin ja kaikki näyttää taas hyvältä ...

--

Voitte kuvitella miten mukavaa on ollut soitella koko ajan pyörän perään ja pitää itse koko ajan huolta, että asiat etenevät. Ajokelitkin on olleet melkoisen huonot, vai mitä?

Koko aikana olen ihmetellyt, että missä ihmeessä se asiakaspalvelu ja vastuu on. Varsinkin Motomarketin tapauksessa luulisi, että jossain vaiheessa olisi tullut huono omatunto, kun pilataan toisen ajokausi hälläväliä-asenteella.

Tiedän myös sen, että asiat olisivat menneet varmasti nopeammin eteenpäin jos olisi ottanut alusta ns. V-asenteen ja vaatimalla vaatinut koko ajan. En vain ole sellainen ihminen. Näköjään kun käyttäytyy korrektisti, niin siitä saa kärsiä. Pitäisi ilmeisesti opetella *ittumaisuutta.

Täytyy myöntää, et on sulla ollu kyl pa...a tuuri. Tolleenhan noi tahtoo joskus mennä. Itelle sattu vähän samanlainen juttu oman pyörän kanssa, mut ei kuitenkaan ihan noin monimutkainen ja vaikee, mut kyllä se syö miestä ku mieli tekis baanalle ja tietää, et toiset ei oo kiinnostuneita tekemään asialle yhtään mitään vaikka lupailevat melkein kuut ja tähdet taivaalta.. No onneks sulla vissiin nyt on pyörä kunnossa, joten eikun  
062802moto_prv.gif

sport05.gif

Tiedän myös sen, että asiat olisivat menneet varmasti nopeammin eteenpäin jos olisi ottanut alusta ns. V-asenteen ja vaatimalla vaatinut koko ajan. En vain ole sellainen ihminen. Näköjään kun käyttäytyy korrektisti, niin siitä saa kärsiä. Pitäisi ilmeisesti opetella *ittumaisuutta.
Itsekkin olen saanut joskus kärsiä samasta asiasta. Sitä luottaa liikaa siihen, että hommat luistaa, kun itse käyttäytyy asiallisesti, ystävällisesti ja kärsivällisesti.

On tehnyt mieli joskus suomeksi sanottuna leipoa turpaan, kun omaa kyltymätöntä hyväntahtosuutta toiset käyttää väärin...

Pärjäile !
pftroest.gif

Tuo on kait aika tyypillistä silloin, kun oikeastaan kukaan ei hoida asiaa.
Täytyy sanoa, että omassa työssäni/työpaikallani on siitä hyvä meininki, että se joka vastaa puhelimeen...hoitaa asian myös loppuun asti.
Kuuluipa asia hänen osastolleen tai ei.
Pitää kuitenkin silmällä, että homma tulee hoidetuksi.Ei pompottele asiakasta, vaan tekee itse sen jalkatyön talon sisällä.
Talon ulkopuolisen on vaikea saada hommaa hoitumaan ja oikeita ihmisiä kiinni.
Tuollainen turhauttaa asiakasta ja jättää huonon maun suuhun.
Toivottavasti pyörä ei nyt sitten oikkuile, ettei ala sama uudelleen.
Turvallisia kilometrejä.
biggrin.gif

4.7. (39. päivä)
Intoa uhkuen pihalle moottoripyörän avaimen kanssa ... ja ... pyörä ei lähde käyntiin. No voi helv!! Jätin pyörän rauhaan muutamaksi tunniksi ja kokeilin illalla uudestaan. Ei se lähde mihinkään.

5.7. (40. päivä)
Kokeilin saada pyörää käyntiin, mutta tuloksetta. Ei edes lupaa, pyörittää vain starttia. Soitto Motomarkettiin myyjälle XYZ. Hän pyysi taas soittamaan HPM:ään ja viemään pyörä sinne. Minä soitin ja HPM:stä sanottiin, että asentaja on lomilla. Menee ainakin kolmen viikon päähän. Soitto uudestaan Motomarkettiin myyjälle XYZ ja hän lupasi kysellä vähän kolleegoiltaan tms. miten voitaisiin saada pyörä kuntoon.

20.7. (55. päivä)
Aamulla soitto Motomarkettiin. Pyörä kunnossa ja vikana sulanut sulake! Ja tämän keksimiseen meni puolitoista viikkoa. Lupasivat heittää pyörän Lahnajärvelle, josta haen sen itse. Klo. 17:00 Lahnajärvelle ja pyörä odotti siellä. Lähti käyntiin ja kaikki näyttää taas hyvältä ...

--
Tässä kohtaa omistajallakin on vähän oppimista. Vaikka mopo olisi justiin pajalta tullut ja ei lähde käyntiin niin sitä sulakeboksin kantta kannattaa raottaa. Varsinkin jos sähköihin on koskettu. Se sulake voi palaa vaikka mitään virhettä ei olisikaan missään vaiheessa tehty. Sähkö on sen verran omalaatuista tavaraa. Eli ei kannata hiiltyä vaan pitää pää kylmänä ja tarkistaa ilmeisin paikka itse. Tässä loppuvaiheessa kävi vaan niin onnettomasti että kaikki osapuolet urautuivat etsimään vikaa liian vaikeasta paikasta. No joo pyöräsi oli jokatap. useamman päivän valohoidossa. Mutta ne sulakkeet voi ja kannattaa tarkistaa itekkin. Tai no italialaisten sähköjen maailmassa ehkä ei voi... olenkin varmuuden vuoksi yrittänyt vältellä omakohtaisia kokoemuksia niistä.

Tässä kohtaa omistajallakin on vähän oppimista. Vaikka mopo olisi justiin pajalta tullut ja ei lähde käyntiin niin sitä sulakeboksin kantta kannattaa raottaa. Varsinkin jos sähköihin on koskettu. Se sulake voi palaa vaikka mitään virhettä ei olisikaan missään vaiheessa tehty. Sähkö on sen verran omalaatuista tavaraa. Eli ei kannata hiiltyä vaan pitää pää kylmänä ja tarkistaa ilmeisin paikka itse. Tässä loppuvaiheessa kävi vaan niin onnettomasti että kaikki osapuolet urautuivat etsimään vikaa liian vaikeasta paikasta. No joo pyöräsi oli jokatap. useamman päivän valohoidossa. Mutta ne sulakkeet voi ja kannattaa tarkistaa itekkin. Tai no italialaisten sähköjen maailmassa ehkä ei voi... olenkin varmuuden vuoksi yrittänyt vältellä omakohtaisia kokoemuksia niistä.
Jep jep, ei sitä osaa ajatella järkevästi kun on riittävä *itutus päälle. Lisäksi vielä pyörä starttasi aluksi siten, että se lupasi ja lupasi ja oli viittä vailla lähteä käyntiin. Jatkossa se sitten lopetti sen lupaamisenkin. Ei tuossa vaiheessa osannut arvata, että vika johtuu sulakkeesta. Motomarketista kertoivat, että sulake oli hajonnut niin, että se välillä päästi virtaa lävitse ja välillä ei. Voi olla, että hekin menivät tuohon lankaan. Ja sitten tuo yletön starttailu suttasi tulpat vielä rikki, jotka jouduttiin vaihtamaan.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin valohoitoa riitti kahden liikkeen toimesta useaksi viikoksi.

Mutta ymmärsin toki pointtisi tuosta sulakkeesta ja oppimisnäkökulmasta, no problem. Täytyy ottaa repullinen jäitä mukaan ensi kerralla  
smile_org.gif
Tai oikeastaan täytyy toivoa ettei ensi kertaa tule.

Tuota.....eihän tämä tietenkään minulle kuulu, mutta pakko hieman avautua. Ymmärrän yskän, että kaikki ei mennyt hyvin, mutta mistäs se negatiivinen mielipide muodostuu HPM:n kohdalla:

lupasivat virallisen huoltoajan 27,6

sait pyörän valmiina kuitenkin 21.6

........ei mun mielestä nyt niin hirveen huonosti, 6 päivää etuajassa.

Vaikkakin omalla kohdallakin asiat nyt hyvin.Vastaavanlaista toimintaa Turun suunnasta olen saanut itsekin kokea.
Lisää kokemuksistani Trumppa osastolta otsikolla:"Daytona vollottaa"...
crazy.gif

Omia kokemuksia Motomarketista:
Ostin keväällä uuden Speed triplen vm. 2004. Kävin tekemässä kaupat helmikuun viimeisinä päivinä ja sovittiin, että vehkeeseen asennetaan belly pan ja uusi ruiskusofta. Soittelin huhtikuun alkupuolella että olisin tulossa hakemaan mopon. Ei oltu asennettu bellypania eikä käsittääkseni käyttöönottohuoltoa oltu tehty. Huolto tehtiin ja hain mopon parin päivän päästä. Sovittiin että tilaavat bellypanin ja lähettävät sen perässä.
Loppujen lopuksi jouduin soittelemaan firmaan useita kertoja (tasaisin väliajoin) ja aina sanottiin että oli kohta tulossa ja että lähettävät postissa. Sain bellypanin heinäkuun puolessa välissä. Tämäkin varmaan johtui siitä, että puhelimessa oli jonkin kesä tuuraaja, eikä myyjä XYZ, joka ei saanut sitä bellypania lähetettyä/tilattua.
Näyttää siltä, että kun rahat on moposta saatu, niin ei paljon enää kiinnosta asiakaspalvelu.
veryangry.gif

Tuota.....eihän tämä tietenkään minulle kuulu, mutta pakko hieman avautua. Ymmärrän yskän, että kaikki ei mennyt hyvin, mutta mistäs se negatiivinen mielipide muodostuu HPM:n kohdalla:

lupasivat virallisen huoltoajan 27,6

sait pyörän valmiina kuitenkin 21.6

........ei mun mielestä nyt niin hirveen huonosti, 6 päivää etuajassa.
Pyörä kävi siis kaksi kertaa laitettavana HPM:ssä. Molemmilla kerroilla lupasivat katsoa "jossain välissä kun asentajalle tulee luppoaikaa" ja kehottivat jättämään pyörän sinne. Jälkimmäisellä kerralla varttiin sitten ihan oikea korjausaikakin, jolloin saan pyörän viimeistään valmiiksi.

Itseäni tässä inhottaa se, että miksi he suostuvat ottamaan pyörän sinne "ohi jonon" seisotukseen jos vaikka jossain välissä tulee luppoaikaa. Minä ymmärsin tämän luppoajan siten, että he saavat pyörän kuntoon lähipäivinä, mutta pyörä makasi heille yhteensä yli kolme viikkoa. Mikäli HPM olisi heti alusta sanonut, että tilauskirja on täysi seuraavat n viikoa, ei pysty mitään ja voi voi, niin olisin tietysti kääntynyt Motomarketin ja vaatinut heiltä korjauksen tms. Itse tietysti ymmärsin, että pyörä hoidetaan nopeasti alta pois, mutta totuus olikin toinen. Eli HPM:n tapauksessa: älä lupaa jos et pysty toteuttamaan.

Edit: Ja he toki tekivätkin korrektisti sitten viimeisellä kerralla, kun sanoivat, että asentaja lomilla ja nyt ei pysty ottamaan pyörää korjattavaksi. Näin heidän olisi pitänyt todeta jo kahdella ensimmäisellä kerralla. Sikäli parannusta asiaan.

Ja maksoit vakuutuksia koko episodin ajalta -> sama kun heittäisi rahat kaivoon (tai kaivolta voi edes toivoa). Saisivat hyvittää jotenkin koko asian sinulle, muutenkin kuin toimivan pyörän muodossa.

Ja maksoit vakuutuksia koko episodin ajalta -> sama kun heittäisi rahat kaivoon (tai kaivolta voi edes toivoa). Saisivat hyvittää jotenkin koko asian sinulle, muutenkin kuin toimivan pyörän muodossa.
Tottamooses maksoin.

Toki Motomarket antoi minulle ketjut, rattaat ja takarenkaan ilmaiseksi. Jos tuota alkaa laskemaan, niin myyja XYZ lupasi jo kaupanhieronnan yhteydessä puhelimessa, että pyörään laitetaan uudet ketjut kun nykyiset on huonot. No, eihän niitä siihen oltu laitettu vaikka puhelimessa kysyin juuri ennen kuin lähdin hakemaan pyörää, että onhan pyörä nyt kunnossa ja laitettu valmiiksi. Myyjä XYZ:n vastaus oli, että pyörä on valmis. Ketjujen tila selvisi sitten HPM:n asentajan kautta, kun hän sanoi niitä hengenvaarallisiksi. Eli ainoaksi plussaksi jää siis uusi takarengas luokkaa pari sataa euroa ja jos laskee, että pyörä oli käyttämättömänä melkein 2 kuukautta ja yksi kuukausi maksaa minulle noin 110 euroa, niin aika plus miinus nolla...

Ja kun muistelee tällaisena pilvisenä päivänä, että millaiset ajokelit on olleet viimeiset pari kuukautta, niin alkaa taas *ituttamaan. Tuota ei voi korvata edes rahallisesti.

En tiiä, jotenkin tuntuu, että jos itse olisi myyjän asemassa ja tietää, että huonon asioiden hoitamisen takia toisen ajokaudesta meni parhaat pilalle, niin luulisi tulevan huono omatunto. Itselle ainakin tulisi. Varmaan monet myyjät ovat itsekin motoristeja, joten luulisi ymmärtävän yskän.

Ja jos joku haluaa kokeilla miltä tämä tuntuu, niin voin kyllä tulla hakemaan moottoripyörän avaimet pois vajaaksi 60. päiväksi. Niitä voi sitten vapaasti soitella ja kysellä koska ne saisi takaisin. Minä voin keksiä hyviä syitä päivän tekosyykirjasta ja pyytää soittelemaan taas huomenna uudestaan. Vapaaehtoisia?  
biggrin.gif

Useamman vuoden korjaamoalalla työskenneenä ( ei mp ) voin sanoa, että "luppoaika" ei tarkoita, että laite on valmis muutamassa päivässä. Vaan, että se pyritään tekemään JOS jää aikaa ja viimeistään korjaus aloitetaan sovittuna päivämääränä. Yleisesti tätä käytetään ainakin autoalalla asiakkaiden toivomuksesta, esim. asiakas ei halua ajaa autolla jossa on vikaa ja varattu huoltoaika menee vaikkapa 3 viikon päähän. Näin on mahdollisuus saada laite kuntoon kuitenkin aiemmin.

Ja jos joku haluaa kokeilla miltä tämä tuntuu, niin voin kyllä tulla hakemaan moottoripyörän avaimet pois vajaaksi 60. päiväksi. Niitä voi sitten vapaasti soitella ja kysellä koska ne saisi takaisin. Minä voin keksiä hyviä syitä päivän tekosyykirjasta ja pyytää soittelemaan taas huomenna uudestaan. Vapaaehtoisia?  
biggrin.gif
biggrin.gif
Elämyskesä motoristeille. Lisähinnasta toimitetaan nalkuttava anoppi joka piilottaa viinat ettei pahinta v***tusta voi juomalla helpottaa...

sanoi:
En tiiä, jotenkin tuntuu, että jos itse olisi myyjän asemassa ja tietää, että huonon asioiden hoitamisen takia toisen ajokaudesta meni parhaat pilalle, niin luulisi tulevan huono omatunto. Itselle ainakin tulisi. Varmaan monet myyjät ovat itsekin motoristeja, joten luulisi ymmärtävän yskän.
Niin, näitä tuntuu -asioitahan tämä useimmiten ovat. Minustakin tuntuu, että ei noissa alan liikkeissä ja etenkään huolloissa kovin hirveästi sitä duunin puutetta taida olla. Edelleen musta tuntuu, että et varmaankaan ole ollut läheskään ainoa vastaavanlainen, kiireesti mopoaan ajoon hinkuva tapaus, jolle on pitänyt jotain luvata, kun se toimivin vaihtoehto ei useimmiten kuulosta kovin hyvältä. Varsinkin jos vielä vika on sellainen ei-tavanomainen, jonka käsittelyyn kuluvaa aikaa on aika vaikea arvioida tarkasti.

Niin ja siitä omatunnosta, ei siellä tiskin takana juuri kukaan veetuillessaan odottamista järkkää. Aika epäkiitollinen se on sen vastapuolenkin asema kiireaikaan tapahtuvissa ongelmatapauksissa. Niitä asiakkaita ja tehtäviä/muistettavia asioita on sesonki- ja kiireaikaan ihan riittävästi, ja toisaalta voin omasta kokemuksestakin kertoa, että niiden asiakkaidenkin joukossa on kaikenlaisia tapauksia. Osalle joku varovainen arvio on yhtä kuin vuorenvarma lupaus, osa taas ei jummarra yli kolmesanaisia lauseita, ja niistäkin yleensä muistavat vain ne itselleen sopivimmat sanat, osa taas on kuin isoja lapsia, haluaa kaiken heti tässä ja just nyt, ja alkaa parkumaan jos ei saa heti tahtoaan läpi. Useimpien kanssa kyllä yleensä pärjää ongelmatapauksissakin, pienen joukon kanssa ei tahdo jaksaa. Aina on silti helppo syyttää huonoa asiakaspalvelua, ja siihenhän se kiukku yleensä ensimmäisenä suunnataankin.

Toki tuossakin tapauksessa on varmaan ollut sekä huonoa tuuria että pieniä mokiakin, mutta ei tuo kohtelu minusta mitenkään erityisen arveluttavalta kuulostanut. Paska mäihä mikä paska mäihä.

Mutta sellaista elämä on, mopotin hajoaminen tai oikkuilu keskellä sesonkia on aina hankala juttu ja veetutuksen lähde, ainakin jos vikaa ei itse osaa korjata ja/tai osia ei saa.
Kyllä noita ihmevikoja on joskus etsitty ammattimiestenkin voimin tosi antaumuksella, ennenkuin on löytynyt. Naapurin autosta, esimerkiksi. Itsekin ajattelin tuossa korjauttaa mopotista yhden pikkuvian huoltomiehellä, mutta eipäs se niin helposti käykään. "Ei ehdi" on yleinen vastaus, joten päätin antaa olla, ainakin tämän keskikesän ajan, kun se vika ei sentäs ajamista estä. Itse korjaisin jos ois osa ja hiukan enemmän asentajakokemusta.

Toki tuossakin tapauksessa on varmaan ollut sekä huonoa tuuria että pieniä mokiakin, mutta ei tuo kohtelu minusta mitenkään erityisen arveluttavalta kuulostanut. Paska mäihä mikä paska mäihä.
Mun mielestä paskaa mäihää tai huonoa tuuria ei ole. On ainoastaan huonosti hoidettuja asioita ja välinpitämättömyyttä. Sama asia, mutta eri nimillä.

Olisivat saaneet varmasti tyytyväisen asiakkaan, kun olisivat antaneet minulle käyttöön jonkin toisen pyörän korjauksen ajaksi. Pieni asia heille, mutta iso minulle. Ja itse ehdotin tätä muutamaan kertaan, mutta en sitä koskaan saanut. Heillä on kuitenkin talli täynnä pyöriä, isompia ja pienempiä. Monta muutakin jossittelun aihetta olisi, mutta antaa olla.

sanoi:
Mun mielestä paskaa mäihää tai huonoa tuuria ei ole. On ainoastaan huonosti hoidettuja asioita ja välinpitämättömyyttä. Sama asia, mutta eri nimillä.
No, jos aina noin tiukan yksioikoisesti asioista ajattelet, ei ole varmaan ihme, jos saat joskus - jos ei peräti usein - 'huonoa asiakaspalvelua'. Tämä ei nyt tietty tarkoita sitä, etteikö joskus jossain asioita hoidettaisi huonostikin, MM/HPM mukaanlukien.

sanoi:
Olisivat saaneet varmasti tyytyväisen asiakkaan, kun olisivat antaneet minulle käyttöön jonkin toisen pyörän korjauksen ajaksi.
No pyörän myynyt liike oisi tosiaan niin voinut tehdä, eli tässä tapauksessa varmaan se motomarket. Kumma ettei huoltotyötä tehty pyörän myyneessä liikkeessä, oispahan ollut vähemmän sotkeentuvia asioita alunperinkin. Mutta oikeassa olet, ihan tarpeeksi jo konditionaaleja.

Enivei, näissäkin tapauksissa on aina vähintään kaksi osapuolta ja näkövinkkeliä, mutta näillä nettinarinapalstoilla tulee yleensä esille vain yksi.

Back