TÖSÖS !
Munniin viiltää !
Niion ko sillon -68 ko itekkin aloteltiin iiskalla ! Heheeee ja henkis selvittii .
Välil ei ollu jarrui ko takan korkeintaan ! Sit kerran unohtu säätää takajarrun vetotanko ko ketjui säädettii . Meinasin törmätä linja-auton persiisiin mut onneks ol tilaa väistääja samalla ohi vaan jotta savu sakeni . Eihää iiska pahemmin kiihtynny ko kahvasta väänti mutta savvuu riittii sinisenä ol tie usseemman kilometrin . Mitenkähä lie ol palamattomii hiilivetylöitä ! heheeeeeeeee !
Ja ne soratiet jos raiteelta lipsahit sivummalle kaarteessa olit ko liukulaakerin pääl . Niinpä sitä sit kerran hirveen horsmikon läpi tömäytettiin kaarteesta ulos ja kohti naapurin saunannurkkaa takapyörä lukossa kokoajan . No osuha se siihen hirsiseinään lopulta vähä . Eiku äkkiä tiellä ja uuestaan menoks ko ol vähä kiire jonnee tärkeeseen tietty .
Niin se kypärä , ko jostain näkis ees kuvan Töysäläisestä OHEI kypärästä heheee ol se hirvee laite !
Meijän kylällä oli pyöriä hirveesti !
Vanhemmilla miehillä Iiskaa ; Pannoniaa ,MZ ja Jawaa hyötykäytös eli ajoivat kirkolle töihinsä kesät talvet .Isompien poikien kovia vehkeitä ol Rudke Ulster 350 Indian 500 boxer
Royal 350 ol sivuvaunullinen , Matchles 500 vm 55 oli ehoton kylän kovin vehe .
Sit Hondan 50-125 ol Ossuuskaupan pihas iltasin pitkä rivi ja Muutama Suzuki 80 . Sit ko naapurikylään tul Honda 750 alkoi uusi aikakausi se kun oli maaliman tehokkain pyörä silloin . Ja naapurikylään , kyllä kävi katteeks .
Eli pyöriä oli tosi paljon .Ja kaikilla !