Hiilikuitu-slipari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nano
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nano

New member
Elikkäs tällainen pieni kyssäri. Jostain netin uumenista olen joskus lukenut, että tuollaisen hiilikuituisen sliparin pesemiseen ei olisi suositeltavaa käyttää liuottavia pesuaineita. Itselläni on tuollainen Tri-Oval-Race putkisto lyhyellä hiilaripöntöllä kiinni gixerissä ja tuossa mietiskelin että voiko sen pestä normaalisti niinkuin koko muun pyörän painepesurilla ja pesuaineella ?

Itse en pese pyörästä vahvemmilla tököttimillä kun vanteet ja niiden lähistöt.Tuskin se siitä miksikään menee, eikös niissä ole jonkin sortin lakkasuojaus tjs.?

Elikkäs tällainen pieni kyssäri. Jostain netin uumenista olen joskus lukenut, että tuollaisen hiilikuituisen sliparin pesemiseen ei olisi suositeltavaa käyttää liuottavia pesuaineita. Itselläni on tuollainen Tri-Oval-Race putkisto lyhyellä hiilaripöntöllä kiinni gixerissä ja tuossa mietiskelin että voiko sen pestä normaalisti niinkuin koko muun pyörän painepesurilla ja pesuaineella ?
En ainakaan itse omiin hiilaridevileihin liutottimia ruiski,enkä muutenkaan pyörän pesussa käytä ,paitsi takavanteeseen joskus crc jarru/kytkinosien rasvanpoistajaa,on meinaan tehokasta,mopottimen pesen teepolilla.
biggrin.gif
.BIKE lehden sliparitestissä sanotaan hiilarin hoidosta näin:ei kestä ns. liotintyyppisiä pesuaineita,ne liuottavat hartsia irti hiilikuidusta ja sen jälkeen hiilikuitu altistuu herkemmin uv-säteilylle.

Hyvä homma että tuli selväksi! Tuossa kaverin kanssa käytiin tuollaisella "stop'n go" pesupaikalla jossa pystyi valitsemaan tuota liuotinta. Kaveri sillä oman pyöränsä pesi ja kyllä tuli puhdasta!

Back