Hiiripyäkö

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun kattoo Alastaron rataennätyksiä, ni joka ikisessä luokassa (mm. 125cc) rataennätykset on sekuntikaupalla kovempaa tasoa kuin mitä snägärin jormat vetelee naama irvessä hiki poskella Orgin hitaassa ryhmässä markkinoiden nopeimmalla R1:llä jossa on 263 heppaa takarenkaalla ja hiilikuitua jopa kumeissa...

Eipä se kuutioita katso jos ei sitä pyörää osaa viedä. Rohkeasti vain joukkoon tummaan vaikka ois minimoto alla.

:WAZAAP:

Juu ei kato. Muutama vuosi sitten Alastarossa oli klubin vuorolla Felix ajamassa 100cc Hondalla. Etenkin ennen kuin sai renkaat lämpimäksi niin ruohonleikkuri päristi suvereenisti ohi mutkissa oikealta tai vasemmalta. Siinä tonnista vietiin kuin litran mittaa ihan kirjaimellisesti. Eikä mutkanopeudessa pärjännyt lämpimilläkään kumeilla, mutta sentään suorilla sai kompensoitua. Unelmointiin ei silloinkaan jäänyt aikaa.
 
Kun kattoo Alastaron rataennätyksiä, ni joka ikisessä luokassa (mm. 125cc) rataennätykset on sekuntikaupalla kovempaa tasoa kuin mitä snägärin jormat vetelee naama irvessä hiki poskella Orgin hitaassa ryhmässä markkinoiden nopeimmalla R1:llä jossa on 263 heppaa takarenkaalla ja hiilikuitua jopa kumeissa...

Eipä se kuutioita katso jos ei sitä pyörää osaa viedä. Rohkeasti vain joukkoon tummaan vaikka ois minimoto alla.

:WAZAAP:

Aika harvaa katumotorista kiinnostaa Alastaron kierrosajat. Veikkaan että BMW G 310 R omistajissa kiinnostus on lähempänä nollaa.

Mikä olisi sun mielestä ratkaisu siihen kun joku rahamies ostaa haluamansa pyörän Osallistuu sillä meidän koulutukseen tai ajaa sillä hitaassa ryhmässä. Pitäisikö kuljettajakokouksessa ottaa lakki päästä ja pyytää köyhiltä anteeksi. Vai kielletäänkö ajoharjoitteluun osallistuminen jo portilla.
 
Täysin väärää käytöstä nakkikioskijonossa ottaa puhelin esiin ja kaivaa googlesta jotain kierrosaikoja (ts. faktoja). Snägärillä vedetään ainoastaan tunteella mutta isosti!

Mitä tulee ketjun ihan aloituspostaukseen, niin sehän lienee inhimillistä että "ennemmän on parempi" -tyyppinen ajattelu hallitsee. Isompi talo, vene, auto, tissit, kalliimmat stereot, tehokkaampi ym ym. Psykologi selittäisi ehkä kilpailuvietillä tms.?

Jos itse pitää pienempää pyörää parempana (niinkuin se monasti onkin), niin ajelee sitten tyytyväisenä sillä, eikä alennu alemmuudentunteeseen. Mutta turha toisaalta dissata toista joka puolestaan tahtoo sen isomman, olipa tarve aitoon käytännön tarpeeseen perustuva tai jostain alitajunnasta kumpuava.
 
Mikä olisi sun mielestä ratkaisu siihen kun joku rahamies ostaa haluamansa pyörän Osallistuu sillä meidän koulutukseen tai ajaa sillä hitaassa ryhmässä. Pitäisikö kuljettajakokouksessa ottaa lakki päästä ja pyytää köyhiltä anteeksi. Vai kielletäänkö ajoharjoitteluun osallistuminen jo portilla.


Ehdottomasti pitää kieltää, jos ei osaa ottaa pyörästä kaikkea irti. Radalla viedään täysiä kilpailukykyisillä kierrosajoilla tai sitten ei ole asiaa koko radalle.

Panigale kun tuli niin nakkarimiehet valittivat Ameriikan foorumilla, kuinka paljon alavääntöä oli kadonnut 1198 verrattuna. Siihen ameriikan vetomies, että mikä alavääntö? Radalla ajetaan taysillä eikä alaväännöllä.
 
Aika harvaa katumotorista kiinnostaa Alastaron kierrosajat. Veikkaan että BMW G 310 R omistajissa kiinnostus on lähempänä nollaa.

Mikä olisi sun mielestä ratkaisu siihen kun joku rahamies ostaa haluamansa pyörän Osallistuu sillä meidän koulutukseen tai ajaa sillä hitaassa ryhmässä. Pitäisikö kuljettajakokouksessa ottaa lakki päästä ja pyytää köyhiltä anteeksi. Vai kielletäänkö ajoharjoitteluun osallistuminen jo portilla.
Ei missään nimessä. Tarkoituksenani oli jotakin dataa vasten ilmentää se että ei se pyörän koko kaikkea kerro. Tuota kun on kuullut TODELLA monta kertaa viime vuonnaki varikolla naapuriloosista että pelätään tulla radalle ku alla ei oo viimeisin muoviluoti yms... Ni aattelin nyt vain ilmentää että ei se pyörän koko kerro yhtään mitään siitä, että uskaltaako käydä radalla, tulla sen kanssa foorumille juttelemaan, vaiko mennä letka-ajeluun yms.
 
Aika harvaa katumotorista kiinnostaa Alastaron kierrosajat. Veikkaan että BMW G 310 R omistajissa kiinnostus on lähempänä nollaa.

Mikä olisi sun mielestä ratkaisu siihen kun joku rahamies ostaa haluamansa pyörän Osallistuu sillä meidän koulutukseen tai ajaa sillä hitaassa ryhmässä. Pitäisikö kuljettajakokouksessa ottaa lakki päästä ja pyytää köyhiltä anteeksi. Vai kielletäänkö ajoharjoitteluun osallistuminen jo portilla.

Sopiva rangaistus moisesta väärin harrastamisesta olisi takavarikoida massikeisareiden pyörät ja lahjoittaa ne persaukisille vetomiehille.
 
Ei ole ajaminen tosiaan pyörän koosta tai tehoista kiinni. Tuohon T1mppan linkkaamaan kuvaan liittyen muistan kun oli SF:llä Stelviolta tulossa ja edessä meni jokin pyörä. Uteliaisuus heräsi ja päätin katsoa että mikäköhän se on. Kuski oli varmaan ajanut reitin ennenkin koska jarruvalot syttyi juuri oikeassa kohdassa pieneksi hetkeksi ja laite poistui kaarteesta hämmästyttävän vikkelästi. Lopulta oikein uurastamalla pääsin sen verran lähelle että tunnistin pyörän. Wingihän se siinä meni.

Sen reissun jälkeen aloinkin käydä radalla. Silti varmaan löytyy paljonkin wingimiehiä joita en saisi vieläkään ajamalla kiinni.
 
Pyöristä nyt niin tiiä mutta mitä tuo otsikko oikein tarkoittaa? Ikinä tullut vastaan tuollaista sanaa tai sanontaa.

En ollut koulussakaan penaalin terävin kynä :) Ajamaan kuitenkin opin jo nuorena ja riittää
kun ymmärtää Muitakin :jpstyle:
Meillä on pari terrieriä ne niinkuin ja muijakin aina haukkuu, varmaan syystäkin:hanuria:
 
Viimeksi muokattu:
Jos aloitusviestin viimeinen sana tarkoittaa nimimerkkiä/allekirjoitusta niin jatkoa odotellessa..
Ainoa jonka juttuja ei tarvi kurapyöräfoorumilla lukea..
Jokainen toki tyylillään!
 
Sopiva rangaistus moisesta väärin harrastamisesta olisi takavarikoida massikeisareiden pyörät ja lahjoittaa ne persaukisille vetomiehille.
Itse en edes kehtaisi 20k tonnarilla ajella vaikka mikään ei estäisi, mutta tervehdin aina vetomiestä kun sellainen menee ohi :right:
 
Back
Ylös