• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hinattu pyörä kaatui

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lasse73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lasse73

New member
Kliks

Ööö mietin vain että eikös nuo pyörät yleensä kuljeteta lavalla tai pakettiautossa? vai hinaatteeko te pyöriänne,jos jää tielle?
 
Kerran yritettiin hinata käyntiin mökkitiellä kun akku oli aika kaput, mutta ei tulisi mieleenkään hinata yleisillä teillä.
 
Kuka idiootti hinaa pyöräänsä? Ei siis nyt millään pahalla ketää joka on hinannu mutta vaikka tekninen vika tulee nii siinä on nopeesti katteetki solmussa. En kyllä ite lähtis hinattavaks mutta kukin tyylillään.
thumbs-up.gif
 
Eijoo Hondan kans tarvinnu tuommosta miettiä..
biggrin.gif


Kyllä tuo hinaaminen on melko viimesiä vaihtoehtoja, eikä sillonkaan missään tapauksesa passaa sitoa vetoköyttä omaan pyörään kiinni. Iteltä ainaki löytyy vakuutuksista autopalvelu tms. eli voi soittaa huoletta hinausauton paikalle, jos sattuu pyörä jättään välille. Eikä tuon hintakaan ollut, kuin muutaman euron vuodessa, eli ei mitään tässä konkurssissa.
 
Tulihan sitä oltua hinauksessa piikin kanssa, kaverin faija veti samaralla ~10km matkan
crazy.gif

Toista kertaa en moiseen ryhdy
tounge.gif
 
En helvetti alkais kyllä hinaan vajaa 300 kilosta möllykkää. Ihan mahtava homma kun kaarteessa menis vauhti liian pieneksi, niin siinä sitä sitten oltais -> luetaan myös kusessa
biggrin.gif
 
voihan tuossa olla tilanne jossa haluttiin vakuutuksista olevan jotain hyötyäkin...
biggrin.gif
 
Kerran olen ollut mukana moisessa tapahtumassa, kun kaverilta katkesi ketjut kesken ajoreissun. Toinen kaveri veti omalla Guzzillaan, epäonnen soturi oli sidontaliinan avulla hinauksessa ja minä ajelin varmistuksena risteyksiin/pimeisiin paikkohin, että saatiin vauhti pysymään tasaisena. Liina oli kiinnitetty kiertämällä joten hinattava olisi saanut tarvittaessa sen irti helposti. Onneksi oli hiljainen kesäilta ja syrjäiset pikkutiet, ei ole hauskaa hommaa. Ajallisesti homma meni tasoihin jos joku olisi ajanut heti hakemaan kotoaan kuljetusauton...
 
Piikillä hinattiin toinen piikki joskus pienenä parinsadan kilometrin matka. Ei sitä tien poskeenkaan voinut jättää ja millä sitä olisi sen paremmin myöhemmin haettu? Ketään pakun omistajaa ei kuulunut tuttuihin ja autokuljetus olisi maksanut aika paljon..
Vaan oppihan tuossa keskittymään kun parin metrin pituisen narun päässä ohjasteli moottoririkkoista Jammua.
cool.gif
 
Piikin kanssa olen mennyt hinauksessa auton perässä, kun otti peijakas ja leikkasi kone kiinni.

Muuten tuo noin 5km matka äidin micran perässä meni suht koht ok, mutta lopussa meinasi tulla noutaja kun käännyttiin pihatielle 90 astetta, naru pääsi löysään ja sitten kurvan jälkeen sellainen veto, että pyörän eturengas meni pienen matkan täysin sivuttain.

Pystyssä kuitenkin pysyttiin ja opin myös sen, ettei pyörää hinatessa kannata sitoa sitä hinausköytää etupumppujen ympäri!!!
crazy.gif
 
Piikkiaikoina käytiin Jyväskylässä kotasrallissa ja sillä matkalla toisesta seurueesta yhden kaverin pyörä kilahti jo menomatkalla. Kuuleman mukaan ajojen jälkeen tuli toisen pyörän hinauksessa Orivedeltä Turkuun. Aika matka, eikä muistaakseni kaverin kertomaan järin mukava kokemus.
 
-Onko nykyajan motoristit niin munatonta porukkaa,ettei pyörää saa edes hinattua? Tietysti täyskatetun wingin hinaaminen itseltäkin voisi jäädä,mutta en epäröisi hetkeäkään hinausta,mikäli sen pystyy turvallisesti tekemään. Ainakin nykyinen naku olisi turvallinen hinattava.
nixweiss.gif

...on kädettömässä nuorisossa tulevaisuus,hinaustakin pelätään...
033102ass_1_prv.gif
 
Suuremmat tuhot taitaa tulla hinauksesta kuin siitä, että odottaa kunnon kuljetusta..
 
Jovvain..
sport05.gif




Hinattu on ja hinattavana ollaan oltu, mitä ihmeellistä tuo nyt on ?
lookaround_orig.gif

Pitää vaan tietää mitä tekee. Sitä köyttä ei ensinnäkään sidota kiinni pyörään vaan se on hinattavan irroitettavissa milloin tahansa, eli heti kun vain siltä tuntuu. Köysi muutenkin laitetaan mahdollisimman keskeltä ohjaustankoa siksi että hinaus ei aiheuta puoltamista suuntaan tahi toiseen. Itse köydenpää on sitten esim. vasemman käden ranteen ympäri kiepautettavissa vapaaksi ja nopiasti. Reenaaamaan ja heti !

Lisäksi mp:llä voi ajaa pitkospuilla, sitten sitä voidaan nostaa suosta, sitä voidaan säilyttää taivasalla, sillä voidaan viedä lautoja, sillä voidaan hinata tukkeja metsästä, jne, jne,

Lisäksi, nuotio voidaan sytyttää ilman tulitikkuja. Auringosta ja tähdistä näkee ilmansuunnat. Tuohiastiassa voidaan keittää vettä jne, jne
 
Jos siinä hinaushommassa vähänkin järkeä niin ei mitään ongelmia. Mieluummin kuitenkin hinaisin pyörää toisella pyörällä kuin autolla. Säilyy parempi tunuma hinaustapahtumaan.
 
Mun Triplen manuskassa kielletään hinaaminen, kun painevoitelu puuttuu. Sitä en sit tiedä, et onko varoitus kuinkakin aiheellinen, mutta mitään pidempiä matkoja en tuolleen pyörää siirtelis, ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
Joskus vajaa 8 vuotta sitten muistan, että ihan autokoulussakin neuvottiin, miten pyörää tulisi hinata... Nykypäivästä en tiedä..
 
Valtaosa ei ilmeisesti ymmärrä että myös siinä hinattavassa pyörässä pitää istua kuski kyydissä.

Mutta vinkiksi, säästytte monilta ongelmilta pyörän hinauksessa kun sekä hinattavassa että vetävässä ajoneuvossa on kuljettajat.

Tämän jälkeen hinauksessa ei sitten mitään ongelmia pitäisi ilmetä, jos vielä on normaalilla järjenjuoksulla varustetut kuljettajat.
 
On hinattu ja oltu hinauksessa.
Naru hinattavan pyörän keskeltä "sisään" ja siitä käteen.
Eikä solmuja hinattavan päähän narua.

Viimeksi hinattiin yksi kaveri huoltoasemalle Virossa, noin 20 km, tankkilaukun hihnoilla.
 
Mitä tahansa varmaan pystyy tekemään kun osaa, mutta silti hinaus on
033102ass_1_prv.gif
:stä.

Ensin koittaisin itse ainakin korjata ja jos ei vekotin suostu yhteistyöhön, niin sitten tilaisin pakun paikalle ja menisin
033102beer_1_prv.gif
:lle.
 
Back
Ylös