Hinta-laatu suhteessa täydellinen piikki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mayza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mayza

New member
Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
 
ehkäpä

Ei taida olla ainaskaan hinnalla pilattu.
En kyllä osaa sanoa että miten hyvä on metsässä tai edes kadulla, mutta ainaskin tulee kahdet renkaat ja välityksiä helppo vaihtaa.

Mikään maantie vehje tuo ei todellakaan ole.
 
Joo noi on mun mielestä niitä vehkeitä joilla älypäät leijuu... mä enemmän häpeisin jos tollasella ajaisin :P Mutt en tie saako noita ees kilpiin... Ja ei sen uus tarvi olla että jos on joku malli mitä löytyy paljon käytettynä hyvään hintaan tai jotain?
 
Sellaista enduroa ei olekaan, joka olisi täydellinen pusikossa ja katukäytössä. Oikea kisavehje katukäytössä toki menee mutta huoltoa saa tehdä tosi tiheään, eikä ole kovin hääviä ajaa satasta asvaltilla jollain tappiin viritetyllä 2-tahtisella (kokemusta 250cc enskasta katukäytössä).

Molempiin soveltuva on aina kompromissi jonkin suhteen, ja katuendurothan näitä kompromisseja on.
 
Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
Metsään: Husse, KTM, GasGas.
Kadulle: Japsit tai joku KTM/HVA supermoto.
Ehkäpä kannattaisi hommata vaihtovanteet SM/Enduro käyttöön

Tai osta kaksi pyörää
062802jumpie_prv.gif
 
Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
Metsään: Husse, KTM, GasGas.
Kadulle: Japsit tai joku KTM/HVA supermoto.
Ehkäpä kannattaisi hommata vaihtovanteet SM/Enduro käyttöön

Tai osta kaksi pyörää
062802jumpie_prv.gif
Noinhan se menee.
Noilla edellämainituilla "kurapyörillä" kyllä ajaa tielläkin (ja jättää kaverien pyörät viivalta
smile_org.gif
) Ei tosin maantiellä ja pidempää matkaa. Mutta katuvehkeillä ei pahemmin spoorissa vedetä.
Hinnat on vaan vähän eri luokissa ja kyllä tuollainen jammun DT metsäpoluilla eteni kun vaan kuskilla oli tahota pelissä
biggrin.gif
 
Siis sen ei tarvi olla "täydellinen" kummassakaan vaan sillain että sopii mahollisimman hyvin molempiin... Mutta silloin se on kai tyyliin joku KTM/Husse?

Ajatus siis on ajaa yhdellä pyörällä metsässä ja tiellä
sport05.gif
 
KTM exc on kohtuu suosittu pyörä myös kadulle. Johtunee huimasta tehoreservistä muihin piikkeihin verrattuna. Tästä ei kyllä laillisilla tehoilla pääse nauttimaan. Kadulla pyörä tuntuu varmasti aika on/off tyyliseltä ja huoltaakkin pitää selvästi enemmän kuin katupyöriä. Eikä se kyllä halpakaan ole.
Kyllä mun valinta olisi edelleen joku rehellinen katuenduro esim. DT, mutta sillä pitää kyllä pahimmat polut unohtaa. Sorateillä aivan hemmetin hauska peli.
 
wink.gif
joo... mutt ei niin tyhjää lompakkoo olekaan ettei sillä kunnon enskaa sais ostettua :P kaveri ajaa kunnon enskaa siis sillain et välillä ei pysty ees ajamaan niin reilun tonnin pyörällä ja hyvin toimii...
 
Käytetty on käytetty ja uus on uus takuulla. Kuka sitä vanhalle crossille takuuta antaa, ei kukaan. Vähän niinkuin perseaukisen säätämistä. Sori vaan.
 
Honda CRM on aikalailla tehokkaampi kuin esim DT ja alustaltaankin ilmeisesti parempi. Husqvarna WRE on näistä "normikevareista" kaikkein tehokkain ja ilmeisesti ajo-ominaisuuksiltaan lähimpänä kisakonetta.

En kylläkään tiedä onko kumpaakaan näistä enää edes uutena saatavilla, mun tieto perustuu omiin muistikuviin 90-luvun puoliväliltä
smile_org.gif
 
CRM:n myynti taisi loppua jo paljon ennen "vanhanmallin" dt:tä. Varaosien kanssa voi olla aavistuksen vaikeampaa kuin dt:n mutta ainakin kone tuossa taitaa olla sama kuin nsr:ssä.

KDX kawassa olisi usd keula (vm.jostain eteenpäin) ja mielestäni enemmän enduro kuin dt. Siihen taisi mennä kx:n sylinterikin aika kivuttomasti?
 
Käytetty on käytetty ja uus on uus takuulla. Kuka sitä vanhalle crossille takuuta antaa, ei kukaan. Vähän niinkuin perseaukisen säätämistä. Sori vaan.
Ei niitä takuita ole uusissakaan crossipyörissä pahemmin nähty.
Ei sen tartte uusi olla, kyllä käytettykin on varteenotettava vaihtoehto.
Kysymys nyt onkin siitä, että millaiseen käyttöön se pyörä todellakin tulee. Ajatko oikein vaativia enskapolkuja vaiko oletko vasta kokeilemassa harrastusta?
 
allroad käyttöön en ole ihan varma vielä että meneekö se pahimmillaan huonolle hiekkä tielle ja kivoille poluille vai kunnon enska reitille =/
 
Niin mikä on hyvä piikkinen enska metsään (ei soratie vaan oikee pusikko) ja kadulle (ei erikseen vaan sopii molempiin)? Hinta on tärkeempi kun oma lompakko aika tyhjä :P
Jos lompakkosi kovin tyhjä, unohda koko juttu  
wink.gif
Ainahan sitä voi vaihtaa mallia. Tallissa olisi piikkinen tzr 80 luvun loppupuolelta. Ylikokoon porattu eikä mitään tehorajoituksia. Ei sillä oikein metsässä pääse, mutta kadulla näillä nykypiikeistä ei taida olla juurikaan vastusta  
tounge.gif
 
Nimikin sen paljastaa... KTM =kevyt työntää metsässä tai maantiellä... Vitsi vitsinä... Silti kaatuisin KTM:n puolelle moni- puolisuudessa... Ja hyvän tekniikankin pojat sielä tehtaalla osaa tehä...
 
Back
Ylös