• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HJC fg-14

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VoDe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

VoDe

New member
eli miten lähtee fg-14 visiiri pois?
withstupid.gif
ku en uskalla alkaa repiä sitä pois tai jotain vastaavaa.

On muuten helkkarin kätevä ottaa visiiri tommosesta pois. Hyvä systeemi.

Saakohan tuota visiiriä miten säädettyä, kun omassani tuntuu että ei aina mene ihan kunnolla visiiri kiinni asti. Silloin tällöin jää viheltelemään.
sad_orig.gif

Mutta mutta... korjautuu kun avaa ja sulkee uudestaan vaan eihän sen niin pitäisi olla.

Kävin tuossa sovittamassa ko. kypärää kun hinta/laatu-suhde pitäisi olla kohdillaan ja koin sellaisen yllätyksen että meikäläisen molopäähän jopa S koko oli liian iso, XS puristi poskia melko voimakkaasti mutta niin sen käsittääkseni pitääkin etenkin noin uudenkarheana. Tämä XS ei puristanut "vannetta päässä", joten sen pistin tilaukseen. Hiukan kuitenkin hämää kun edelliset kypäräni (tosin muovipottia piikki- ja mopoajoilta) ovat olleetm kokoa L ja 58-59! Onko muilla FG-14:a sovittaneilla vastaavia kokemuksia?

Kävin tuossa sovittamassa ko. kypärää kun hinta/laatu-suhde pitäisi olla kohdillaan ja koin sellaisen yllätyksen että meikäläisen molopäähän jopa S koko oli liian iso, XS puristi poskia melko voimakkaasti mutta niin sen käsittääkseni pitääkin etenkin noin uudenkarheana. Tämä XS ei puristanut "vannetta päässä", joten sen pistin tilaukseen. Hiukan kuitenkin hämää kun edelliset kypäräni (tosin muovipottia piikki- ja mopoajoilta) ovat olleetm kokoa L ja 58-59! Onko muilla FG-14:a sovittaneilla vastaavia kokemuksia?
Ei minulla ainakaan. M on normaalisti ollut ok ja tälläkin kertaa olin päätynyt M-kokoon, joka itse asiassa tuntui hyvin kireältä aluksi mutta muotoutui sitten nopeasti nuppiin sopivaksi.

ostin hjc fg-14 potan XL koon ja se oli sopiva kun kokeilin mutta nyt se on liian iso, ja nyt harmittaa, ois pitänny ostaa L koko

Itse koin vähän toisensuuntaista. Pitkän kauppakierroksen jälkeen päädyin kyseiseen pottaan ja tilasin sen saksasta. Liikkeessäni sovittamani M -kokoinen kypärä oli sopiva, saksata tullut meinaa napata ohimon sekä korvat mukanaan pois otettaessa. Onneksi kypärähuppu auttaa. Saa vaan nähdä minkälaista ujellusta tai vihellystä kyseinen kypärä pitää kun vauhtia on enemmän kun juostessa
smile_org.gif

Itse ostin HJC:n ZF-9 ja kokoa pienempi istui päähän kuin aikaisemmissa merkeissä. Kai se johtuu muotoilusta.

ostin hjc fg-14 potan XL koon ja se oli sopiva kun kokeilin mutta nyt se on liian iso, ja nyt harmittaa, ois pitänny ostaa L koko
Sama vika, mulla L koko oli hyvä sovittaessa, mut jo puolen kesännjälkeen pyöri ja hyöri, eli olis pitäny ottaa pykälää pienempi.

Visiiri lähtee siis silleen, et vetää eka ne harmaat (joissa on nuoli) alas, eli nuolen suuntaan. Visiiri on luonnollisesti jo tossa vaiheessa auki, eli ihan auki asentoon ja sit vaan vääntämään puoli kerrallaan irti, alareuna ekana. Muutamat ekat irrotukset voi olla aika jäykkiä mut kyllä se siitä.

Itse koin vähän toisensuuntaista. Pitkän kauppakierroksen jälkeen päädyin kyseiseen pottaan ja tilasin sen saksasta. Liikkeessäni sovittamani M -kokoinen kypärä oli sopiva, saksata tullut meinaa napata ohimon sekä korvat mukanaan pois otettaessa. Onneksi kypärähuppu auttaa. Saa vaan nähdä minkälaista ujellusta tai vihellystä kyseinen kypärä pitää kun vauhtia on enemmän kun juostessa
smile_org.gif
Mulle tuli myös tuo fg-14 ja otin aika tiukan koon. Nyt ei kyllä kaduta yhtään muutaman ajokerran jälkeen istuu päähän kuin tauti  
lookaround_orig.gif
. Tuo perhanan niskatuki vaan on tiellä kun ottaa tosiaan sitä päästä  
veryangry.gif
. Onneksi on pienet korvat  
blush.gif
. Eikä muuten pahasti ääntänytkään maantienopeuksissa  
buttrock.gif
.

Itelläki on ollut tuo, ja hyvin on toiminut. Visiiri on helppo ottaa pois, ja laittaa paikoilleen. Ostin iridium sininen -visiirin tuohon, mikä toimii kans hyvin, mutta huurtuu helposti. Tummentaa aika sopivasti. Mutta sitten taas kun ulkootapäin katsoo, niin näkee kasvot aika helposti.. Ei se silti hävetä.
wink.gif
tounge.gif

Kun mulla ei oo oikein kokemuksia (ajon aikana) muista kypäristä, niin kertokaapa mitä mieltä ootte ollu tuon hiljasuudesta yms.? Onko tuo hiljanen vai äänekäs kypärä?

Niin ja se on plussaa, että leuan kohalla on kypärässä se kangas juttu, estää hyvin tuulen tulemisen leukaan!

Kun mulla ei oo oikein kokemuksia (ajon aikana) muista kypäristä, niin kertokaapa mitä mieltä ootte ollu tuon hiljasuudesta yms.? Onko tuo hiljanen vai äänekäs kypärä?
Vähäset on meikäläiselläki eri kypäristä noi kokemukset, mut toi tuntuu aika julmetun kovaääniseltä ajoasennossa. Kun nostaa pään pystyyn, eli silleen niinku naama suoraan menosuuntaan ni hiljenaa aika tavalla. Pitänee mennä kokeilemaan jotain koeajokypäri, josko sitä jotain hiljasempaa...

Back