• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HJC FS-10 kypärä

diversion600

New member
Onko minkäänlaisia kokemuksia tuosta kypärästä, se malli jossa on sellanen aurinkovisiiri jonka voi kipata alas...

Hajookohan helposti? Entä onko HJC kypärät hyvälaatuisia hintaansa nähden? Tuossa oli hintaa muistaakseni 320€.

Älä osta.....laita 80 € lisää ja osta esim Shoei...

Itsellä oli FG-14 ja tippui muovimatolle....leukasuoja halki.. Tän jälkeen ajattelin, että en enää HJC osta...

Mulla on HJC Symax mikä on käsittääkseni tuo sama ilman aurinkovisiiriä. En minä kyllä kestävyyttä moittisi, 4 kesää ajanut ja ihan OK. Hiljaisemmasta päästä se ei ole. Minä käytän tulppia eli ei ole varsinaisesti haitannut. Olen itsekin harkinnut tuon visiiriversion ostamista, mutta taitaa jäädä tältä kesältä. Teki mieli schuuberttia, mutta sain siinä ahtaan paikan kammon.
tounge.gif

sport05.gif

Onkohan mikään lehti tms. suorittanut kypärien kestävyystestiä? Itse en ainakaan äkkiseltään googlella löydä.

Voi olla, että HJC on huonompi päässä ja kovaäänisempi, kuin esim. 200e kalliimpi Shoei tai Arai, mutta onko se OIKEASTI heikompi iskun saadessaan?

Mahtaakohan tulla itsellekin vielä Shoein osto eteen
omg.gif

Onkohan mikään lehti tms. suorittanut kypärien kestävyystestiä?
Aina silloin tällöin niitä on näkynyt, Biken viimeisestäkin on jo aikaa. Jossain Stormilla saattaa olla kopio ainakin siitä testistä, kun muistaakseni edelleen mainostavat jotain x-liteä "testivoittajana".

Testejä lukemalla saa varmasti hieman yleiskuvaa kestävyydestä, mutta tokkopa nuo mitkään hyväksytyt "kunnollisen" merkkiset sangot täyttä huttua on. Jos itselläni muuten ehjästä kypärästä halkeaisi leukasuoja, kun muovimatolle tippuu, niin kiikuttaisin kyllä suoraan maahantuojalle- Ei tuon nyt normaalia luulisi olevan...

Kypäriä ostaessani pidän itse tärkeimpänä kriteerinä kuupan sopivuutta päähäni. Toki katson vain ns. suurten valmistajien hyväksyttyjä malleja, mutta sen jälkeen tärkeintä on se että tuntuu päässä mukavalta. Esim Arai ei istu päähäni sitten millään.
Ulkonäöstähän saa aina mieleisensä vaikka maalauttamalla, joten ulkoisiin seikkoihinkaan en jaksa huomiota kiinnittää.

HJC: laadun suhteen en osaa muuta sanoa, kuin että itse moisella ajan, ja hieman FG14 "vuotaa" tumman visiirin välistä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen merkin kypäriin. Crossikuupankin ostin täksi kesäksi samalta valmistajalta, ja se tuntuu myös erittäin asialliselta sangolta muutaman sadan kilometrin perusteella. Kestävyydestä en tiedä, kun en onneksi ole vielä joutunut/päässyt kokeilemaan...

Edit: Typoja siistin...

Saako kypärään maalailla jälkikäteen!?. Ihan kuin olisin jostain lukenut, että ei.
Saa.
Hieman eroa eri pinnoitteilla miten kestää liuotteita (Arain GT Viper ei esim. kestä liuotinpohjaisia maaleja), mutta vesiohenteisillä väreillä tehdessä ei mitään esteitä maalaamiselle ole tähän mennessä vastaan tullut.

Back