Testejä lukemalla saa varmasti hieman yleiskuvaa kestävyydestä, mutta tokkopa nuo mitkään hyväksytyt "kunnollisen" merkkiset sangot täyttä huttua on. Jos itselläni muuten ehjästä kypärästä halkeaisi leukasuoja, kun muovimatolle tippuu, niin kiikuttaisin kyllä suoraan maahantuojalle- Ei tuon nyt normaalia luulisi olevan...
Kypäriä ostaessani pidän itse tärkeimpänä kriteerinä kuupan sopivuutta päähäni. Toki katson vain ns. suurten valmistajien hyväksyttyjä malleja, mutta sen jälkeen tärkeintä on se että tuntuu päässä mukavalta. Esim Arai ei istu päähäni sitten millään.
Ulkonäöstähän saa aina mieleisensä vaikka maalauttamalla, joten ulkoisiin seikkoihinkaan en jaksa huomiota kiinnittää.
HJC: laadun suhteen en osaa muuta sanoa, kuin että itse moisella ajan, ja hieman FG14 "vuotaa" tumman visiirin välistä. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen merkin kypäriin. Crossikuupankin ostin täksi kesäksi samalta valmistajalta, ja se tuntuu myös erittäin asialliselta sangolta muutaman sadan kilometrin perusteella. Kestävyydestä en tiedä, kun en onneksi ole vielä joutunut/päässyt kokeilemaan...
Edit: Typoja siistin...