• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda CB1300

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Patec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Patec

New member
Olisko jollain kokemuksia ko:pyörästä millainen tuo on ajella.
Minkä luonteinen mottori ilmeisesti vääntöä on RIITTÄVÄSTI.
Kuinka muuten tuollaisella "nakupyörällä"matkanteko, kun ei ole mitään suojaa (katteita)minkä taakse painautua,onnistuu ja entäs kaks päällä?
Olen alkanut harkitsemaan moisen ostamista kun tuo VFR käy matkantekoon hieman pieneksi,eikä joku PanEuropean oiken istu luonteeseen
tounge.gif

Kävinmpä sitten omatoimisesti koeajamassa pyörän ja taisinpa ihastua masinaan aivan loistava moottori vääntää rekan lailla jo heti tyhjäkäntikierroksilta ja ajoasento oli kuin olisin itse ollut tehtaalla mittanukkena :-)
Ainoa mikä jäi askarruttamaan makanteko tuollaisella nakupyörällä ajeleehan nuo kustomistitkin tietty ilman katteiden tuomaa suojaa.
Millaisia kokemuksia ja vinkkejä muilla nakupyöräilijöillä on antaa jätänkö kauppaan vai menenkö maanantaina ostoksille?
withstupid.gif

"Nakuilijana" voin sanoa sen verran, että kyllä silläkin matkaa taittaa, mutta maltillisilla nopeuksilla. Motarin veuhtominen 140 km/h välillä Helsinki-Lahti on jo ylärajoilla. 100km/h pintaan jaksaa ajella pitkään ja n. 90 km/h loputtomiin. Voihan siihen ostaa pleksin, mutta ei mitään törkeää "touring" mallia. Sellanen Fighter-mallinen on hyvä ja suojaa kohtuullisesti. Muoviluotiin en vaihtaisi. Naturelli asu sopii mulle.
tounge.gif

kokeilin 900 hornettia ja kiva oli ajella, kun vauhti alle 100. Mutkat oli vähän vääntämistä, mut kai se kuuluu asiaan... pyydä koeajoon päiväksi, sillähän se selviää.

Ajelin aikoinaan nakuna, sittemmin on katteita. En enää nakupyörää huolisi sellaisenaan, asentaisin heti katteen. Mutta saahan niitä fiksuja katteita sun muita ostettua. Tuollainen perusvehje sinällään on juuri minunkin mieleeni, mutta suojaa pitää olla.

Omistan kyseisen pyörän. Eilen tuli käytyä ahvenistolla, kilometrejä taisi tulla noin 300 sen illan aikana. Mukavasti meni kun matkavauhti oli 80-120. Lujemmassa vauhdissa joutuu kahvoissa jo roikkumaan. Olen harkinnut pidemmille matkoille kyllä plexin hankintaa. Hontalla näyttää olevan tuommoinen "tuulisuoja" ainakin joka näyttää ihan hyvältä. Loistava pyörä! Öhöm. Tottakai. Kuka nyt ei omaansa kehuis  
wink.gif

+
Erittäin ketterä ja kevyt käsitellä.
Vääntöä löytyy.
Ajoasento.

-
Keskijalka puuttuu
Äänet (hiljaiset  
biggrin.gif
)

Tottakai ilman katteitakin pärjää! Ne vain helpottavat elämää.
wink.gif
Itselläni on myös suht uusi CB1300, ja hyvin sillä vetelee ilman pleksiäkin. Kyllä mopoiluun mielestäni pieni viima kuuluu, eipähän tarvitse ajaa 300 km/h, jotta tuntuu.

Mutta aiheeseen. Kuten todettua, moottori on 10 +, samoin runko, koko mopotti! Tuntuu lisäksi kerrassaan luoteja kestävältä. Tosi mukava ajaa, niin 1- kuin 2-päälläkin. Eipä sitä matkustajaa juuri edes huomaa. Mun mielestäni pyörä on vieläpä munakkaan näköinen, kuvat eivät tee sille oikeutta. Suosittelen.
062802moto_prv.gif

Näyttäis nyt sitten siltä notta moinen kapistus pitää noutaa,ei se kai sitten hullumpi ostos voi olla kun noin kehutaan,palaan aiheeseen kun semmonen seisoo pihalla.
biggrin.gif

Kauppaan vaan  
062802jumpie_prv.gif
Se on sitten jo kolmas cb1300 mitä täällä foorumilla pyörii. Eiku cb1300 kerho pystyyn  
tounge.gif

Kauppaan vaan  
062802jumpie_prv.gif
Se on sitten jo kolmas cb1300 mitä täällä foorumilla pyörii. Eiku cb1300 kerho pystyyn  
tounge.gif
Taitaa olla jo neljäs..
wink.gif

Kyllä sillä matkaa ajelee kohtuu nopeuksilla ilman pleksejä ja ite kun olin aikanaan cbr 1100xx:n ja cb 1300 f:n kahden vaiheilla niin lopulta aattelin että pysyy korttikin paremmin taskussa ku ei noita tuulitunnelivehkeitä oo ja hondan varustepaketissakihan tulee mukana semmonen pikkupleksi joka ei ny niin kauheen näkönenkään oo.. Löytyy muuten iteltäki tallista ja pitää katella pistääkö kesäloma reissulle kiinni pyörään.
sport05.gif

Mistä kyseinen peli löytyis koeajoon kun on tullu polte vaihtaa peliä ja on kaksi vaihtoehtoa.Cb 1300 ja gsx 1400.

Jiihaa :jippikaijee:nyt se on tallissa ja ekat 100km takana
Naama on yhtä hymyä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Aika kiva peli ja sainpa heti kokea mitä on nakupyöräily kun paahdoin motaria vastatuuleen
omg.gif
meinas lähtee rotsi päältä.
On se kokoisekseen pyöräksi käsittämättömän ketterä ja hauska ajaa, kävin sipoossa mutkia vääntämässä ja alkuun meinas mennä sisäkurvista metsään kun käänsin kurvaan kun vanhalla pyörällä.
Tulis vaan paremmat kelit että pääsis polttaan tuota superkallista pensaa.
No sunnuntaina hämeenlinnaan jos kelit sallii...
BTW:mies se oli sen cb1300 kerhon kans
smile_org.gif

Kertokaapas muuten Patec ja muutkin ison CB:n omistajat että minkä mittaisia olette? Itse ajelen tällä hetkellä tuolla pienemmällä eli Sevenfiftyllä, mittaa kuskilla 183/100 ja tuo pyörä ehkä pikkuriikkisen pieneltä saattaa tuntua, ainakin persausta pitää lepuuttaa n. 100-150km välein. Tommosesta isosta CB:stä hieman haaveilen, josko sellaisen sitten joskus...
wink.gif

Onnea, Patec!!! Mikäli näitä vielä tässä siunaantuu, niin kyllä se on vissiin kerhoa alettava pakertamaan!  
wink.gif
Pyörä on tosiaan yllättävän ketterä. Ja kunhan olet sisäänajon tehnyt, tulet huomaamaan, että eturinkula nousee hätäisesti. Tehoa on loputtomasti.

Gsf, kyllä iso Honda pitäisi löytyä koeajosta melkein mistä hyvänsä Honda-kaupiaalta. Soittele ympäriinsä, eiköhän esittelypeli jostain löydy. Suosittelen kokeilemaan, tosin koukkuun jäät!  
biggrin.gif

Mara, samasta paikasta omanikin hommasin.

Raparperi, mäpä oon 175 cm, 67 kg. Eli kyllä tuolla tumppikin ajelee!
062802jumpie_prv.gif
Eikä mitään ongelmia.

EDIT: Mä haluun under seat -putket. Kertokaa, jos satutte huomaamaan jonkun valmistajan alkaneen niitä kyhäilemään.

Kertokaapas muuten Patec ja muutkin ison CB:n omistajat että minkä mittaisia olette? mittaa kuskilla 183/100 ja tuo pyörä ehkä pikkuriikkisen pieneltä saattaa tuntua, ainakin persausta pitää lepuuttaa n. 100-150km välein. Tommosesta isosta CB:stä hieman haaveilen, josko sellaisen sitten joskus...
wink.gif
Itse olen 180cm/95kg ja pyörä istuu mulle kuin nyrkki silmään.
Tänään sata kilsaa eikä persaus tykänny kyttyrää,huomenna hämeenlinnaan,tulee motari kokemustakin vähän enemmän.
Ei muuta Raparperi kun lähimmälle hondakauppiaalle ja iso CB ostamaan.

Ei muuta Raparperi kun lähimmälle hondakauppiaalle ja iso CB ostamaan.
Ei hemmetin hemmetti, vasta tässä yritän päästä tuota viime keväänä hommattua Sevenfiftyä laittamaan, nytkö tässä pitäis sitte jo pyörää vaihtaa...aijai...pojat pojat, ei saa houkutella  
blush.gif

Kieltämättä mieli kyllä tekis...ärg...  
withstupid.gif
tounge.gif
Itsellä pituutta: 189,99 ja painoa: nooh ei punnita neuvolassa enää  
biggrin.gif

Ei me houkutella, eihän, mutta kuitenkin...  
wink.gif

Back