• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda cbf 600

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Squirrel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Squirrel

New member
En löytänyt pyörälle yleistä topiccia, jossa voisi käsitellä mitä vain ko. pyörään liittyen kuten cbf 1000:lle.

Aloitan ketjun kysymällä, että sopiikohan nämä lämpökahvat tähän pyörään?

Jos ei, niin voitteko suositella helposti asennettavia, suunnilleen saman hintaisia ja hyvällä säätövaralla (lue portaaton / parempi kuin OFF/ON) olevia kahvoja.
 
Terve!
Kyllä varmaan sopivat.Mun cbf -08 sopisivat.
talktohand.gif
 
Se voisi olla ihan kiva kokeilla, eikä taida olla paha hintakaan tuo 167€ suomesta ostetuksi. Petyin jotenkin tuohon Z6:n kulutuskestävyyteen vaikka kovasti mainostetaan kestäväksi.
 
Voin myös lämpimästi suositella Pilot Road 2:ta. Sekä mun puimurissa, että emännän CBF 600:ssa tuollaiset alla edessä ja takana ja kestää ja kestää ja kestää. Takasella yli 10 000 ei ole mikään kummallinen saavutus kun pitää rengaspaineet kohdallaan, ei edes tuolla puimurilla joka on suht´ raskas ja tehokas mopo.

Radallakin oli amatöörivauhdeille ihan riittävästi pitoa, mukavasti suli reunoilta ja oli kuin purkkaa, eli 2-komponentti toimi niin kuin pitikin. Ratakuskit -pyörät ja -renkaat on sitten erikseen.
 
Laitanpa tähän aiheeseen kyselyn vakuutuksista, vaikka niistä onkin puhetta ollut tuolla yleisellä palstalla.

Yllätykseni oli todella suuri kun syksyllä laitoin CBFn ja vakuutusta pyörälle otettiin.. Miehellä on CB R1100XXn vakuutuksetkin saa halvemmalla (731 e/v).

Tällä hetkellä vakuutukset Ifissä miehen nimissä syntymävuosi -69, paikkakunta Rovaniemi, käyttöönottovuosi 2009, liikennevakuutus 692 e/v (bonus 20 % ja keskittämisalennus 14 % sis. hintaan), huippukasko 396,08 e/v (bonus 70 % ja keskittämisalennus 14 % sis. hintaan) yhteensä 1 061, 46 e/v.

Melko kallista, mutta harrastukset ON
buttrock.gif
 
Juu Michelin Pilot Road 2 on oiva valinta, sellaset mullakin Bläkkärin alla ja näillä neljän lämpöasteen keleilläkin toimii mainiosti, pitoa piisaa, mutta kulumisesta en sano vielä mitään, kun vasta 1300 km on tullut tälle kaudelle.
cool.gif
,

-Harri-
 
Tällä hetkellä vakuutukset Ifissä miehen nimissä...
Eikö Rovaniemellä ole kuin If? Jos on muitakin, niin suosittelen pientä kilpailutusta yhtiöiden välillä. Itselläni vastaavanlainen kokoonpano Turvassa suurin piirtein samoilla bonuksilla 650 euroa. Sisältää sekä liikennevakuutuksen että täyskaskon 160 euron omavastuulla.
Siis todellakin on, mutta syksyllä kyseltiin hintoja ja Tapiola voitti hienoisesti. Nyt keväällä siirrettiin kaikki vakuutukset If:in niin keskittämisen kanssa suht samoilla kuin Tapiolassa.

Täytynee kysyä Turvasta vielä ja tuo Veritas:sta, vai onko se nykyään Aktia, mitä siellä tuumavat vakuutuksen hinnasta. Tosin yllättynyt olin kovasta hinnasta..

Otin kyllä kausivakuutuksen nyt Ifistä ja otettiin sitten aikaisemmin moottoripyörä käyttöön että pääsi harjoittelemaan ja silloinhan se hinta pompsahti entisestään..
062802moto_prv.gif
 
Tuohon takapyörä kyssäriin.... Eli minun mielipide ehdottomasti Pilot Road2... Itsellä tonnisessa CBF:ssä nyt 13 tonnia ajettu takanen ja vielä mennään ainakin jonkun aikaa, pintaa reilusti. Edellinen Z6:nen oli raudoilla jo kympissä ja kantikas reilussa kuudessa. Nyt ei ole tuo 13 tonnia ajettu vielä edes pahemmin kantikkaaksi kulunut. Pitoa löytyy ihan riittävästi normi ajoon... Seuraava PR2 odottaa jo hyllyssä, muita en edes katsele...

-Tonppa
 
Kahvanlämppäreistä: mulla oli 600:ssa jotkut lämppärit jotka makso 59e Moto-Hämeestä (en muista merkkiä) joissa oli portaaton säätö. Olivat tosi tehottomat. No joululahjaksi ostin ittelleni tonnisen, ja sovin kauppaan kuuluvaksi Oxfordin kahvanlämppärit (30, 40, 70 ja 100%) ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Lämppärit on tullu tarpeeseen, alotin 26.3. ja jos olis ne 600:sen lämppärit ei niillä olis tehny mitään. Okei, voi olla että toi ko. Stromilla oleva merkki on ihan OK mutta 30 euron lisäsatsaus että saa varmana toimivat lämppärit ei ole paha. Käsittääkseni asennus ei ole sen kummempi kuin muissakaan.

Renkaista: tonnisen kauppaan sovittiin myös uudet renkaat, muuta ei sovittu kuin että ns. "kunnon" merkki. No myyjäliike laitto Z6:set. Nyt takana n. 7000 kilsaa, kulutuspintaa on vielä oikein hyvin mutta vähän alkaa olee kantikas takanen. Pilot Road 2:sta on kehuttu myös maailmalla. Se saattaa olla mun seuraava renkuli, kuukauden sisään ne on vaihdettava... Sitä on kehuttu sekä pidon että kestävyyden kannalta. Toinen joka oli hyvä oli Bridgestonen Battlax 021 (oli siinä 600:ssa). 8tkm niillä ajoin viime syksynä (syys-joulukuu) eikä oikeestaan mitään kulumisen merkkejä. Jommat kummat laitan alle seuraavaks. Molemmat on siis touring-renkaita.

Vakuutuksista... Fenniassa 600:n vakuutus 912e/v (liikenne 20%, kasko 70%, pienimmät omavastuut, asuinpaikka Hesa, nainen 36v). Tonninen 22 e enemmän vuodessa... Go figure... Olen miettinyt yhtiön vaihtoa, otin tarjouksen Pohjantähdestä ja Pohjolasta. Fennia edelleen halvin. Mulla tosin valintaan vaikuttaa yhteyshenkilö Fenniassa joka on loistava ja ruusut ansainnut.
 
Vakuutuksista... Fenniassa 600:n vakuutus 912e/v (liikenne 20%, kasko 70%, pienimmät omavastuut, asuinpaikka Hesa, nainen 36v). Tonninen 22 e enemmän vuodessa... Go figure... Olen miettinyt yhtiön vaihtoa, otin tarjouksen Pohjantähdestä ja Pohjolasta. Fennia edelleen halvin. Mulla tosin valintaan vaikuttaa yhteyshenkilö Fenniassa joka on loistava ja ruusut ansainnut.
Kiitos Anu viestistä, täytyy kysä Fenniasta noita vakuutuksia. Olin oikeesti tosissaan ihmeissäni noista maksuista, kun olivat niin korkeat. Kysymättä jäi tuo Fennia ja Aktia. Ne hoidetaan heti nousuvikolla
bowdown.gif
.
 
Vakuutuksista... Fenniassa 600:n vakuutus 912e/v (liikenne 20%, kasko 70%, pienimmät omavastuut, asuinpaikka Hesa, nainen 36v). Tonninen 22 e enemmän vuodessa... Go figure... Olen miettinyt yhtiön vaihtoa, otin tarjouksen Pohjantähdestä ja Pohjolasta. Fennia edelleen halvin. Mulla tosin valintaan vaikuttaa yhteyshenkilö Fenniassa joka on loistava ja ruusut ansainnut.
Kiitos Anu viestistä, täytyy kysä Fenniasta noita vakuutuksia. Olin oikeesti tosissaan ihmeissäni noista maksuista, kun olivat niin korkeat. Kysymättä jäi tuo Fennia ja Aktia. Ne hoidetaan heti nousuvikolla
bowdown.gif
.
Laitan mun Fennian yhteyshlön tiedot sulle privana. Ihan loistomimmi, on muistaakseni Vaasassa duunissa. Tosin, mulla on koti, tapaturma, matka jne vakuutusket Fenniassa, ja saan jonku ekstra-alen, "hyvän vahinkosuhteen ale" ja joistain 30% ekstra-alen, ja sen takii edukas... En tiijä, kysäse, olen ollut 100% tyytyväinen myös korvauspalveluihin. Mm. yks aika vaikee kotivakuutusjuttu ja yks kaato pyörällä johon myönteinen vastaus tuli tekstarina 3 päivässä.
 
Kiittäen kovasti Anu tiedoista Fenniaan, tosin täytyy sanoa että vakuutukset meni kyllä Aktiaan. Liikennevakuutus ja kasko 726 e. Että huomattavasti halpeni mp-vakuutus.
062802jumpie_prv.gif
 
Kiittäen kovasti Anu tiedoista Fenniaan, tosin täytyy sanoa että vakuutukset meni kyllä Aktiaan. Liikennevakuutus ja kasko 726 e. Että huomattavasti halpeni mp-vakuutus.  
062802jumpie_prv.gif
Mistäs tuo Aktian toimisto löytyy täältä Rovaniemeltä? Nykyisin vakuutukset IF:ssä..
Aktiaa ei oo Rovaniemellä, mutta puhelimitse homma hoitui. Kannattaa soittaa, jos haluu muutaman sata euroa säästää esim. bensaan
062802moto_prv.gif
.

http://www.aktia.fi/konttorit_ja_yhteystiedot
 
Alkais olee kahvojen asennuksen aika. Tuntui olevan kovin tiukassa kiinni jos vertaa esim CB1000R, josta ne lähtee lähes ilman mitään apuvälineitä.

Lueskelin foorumilta että paineilma olisi hyvä, mutta en tiedä saanko sellaista käyttööni, olisiko muita hyviä vinkkejä? Riittääkö sellaisessa paineilmapurkissa teho?(esim. tietokoneiden putsaukseen tarkoitettu)
 
Mun ex-pyörään eli 600:seen kun laitettii lämpökahvat niin ei lähteny millään ilveellä irti vaan piti repiä nurin poijes... Ei niitä sitte enää takasin saanu
sad_orig.gif
 
Mun ex-pyörään eli 600:seen kun laitettii lämpökahvat niin ei lähteny millään ilveellä irti vaan piti repiä nurin poijes... Ei niitä sitte enää takasin saanu
sad_orig.gif
Sitä vähän pelkäsinkin, mutta toisaalta eipähän niitä vanhoja ole sinne tarkoitus takaisin laittaa.
No juu ei, mulla vaan tuli tosa mieleen että joku viritteli ne johdot sinne orggis-kahvojen alle syystä tai viidennestä, ja ajattelin josko sä meinaat samoilla lailla laittaa. Mun Oxfordit on aika paksut ne kahvat mutta ei häiritsevästi. Ainuu mitä siihen ei saa ni mun matkakaasu tai rannekaasu vai mikä se ny on ei mahu sen tupen ympärille. Niitäkin lienee jossain isokokosempia...
 
Back
Ylös