Kahvanlämppäreistä: mulla oli 600:ssa jotkut lämppärit jotka makso 59e Moto-Hämeestä (en muista merkkiä) joissa oli portaaton säätö. Olivat tosi tehottomat. No joululahjaksi ostin ittelleni tonnisen, ja sovin kauppaan kuuluvaksi Oxfordin kahvanlämppärit (30, 40, 70 ja 100%) ja ero on kuin yöllä ja päivällä! Lämppärit on tullu tarpeeseen, alotin 26.3. ja jos olis ne 600:sen lämppärit ei niillä olis tehny mitään. Okei, voi olla että toi ko. Stromilla oleva merkki on ihan OK mutta 30 euron lisäsatsaus että saa varmana toimivat lämppärit ei ole paha. Käsittääkseni asennus ei ole sen kummempi kuin muissakaan.
Renkaista: tonnisen kauppaan sovittiin myös uudet renkaat, muuta ei sovittu kuin että ns. "kunnon" merkki. No myyjäliike laitto Z6:set. Nyt takana n. 7000 kilsaa, kulutuspintaa on vielä oikein hyvin mutta vähän alkaa olee kantikas takanen. Pilot Road 2:sta on kehuttu myös maailmalla. Se saattaa olla mun seuraava renkuli, kuukauden sisään ne on vaihdettava... Sitä on kehuttu sekä pidon että kestävyyden kannalta. Toinen joka oli hyvä oli Bridgestonen Battlax 021 (oli siinä 600:ssa). 8tkm niillä ajoin viime syksynä (syys-joulukuu) eikä oikeestaan mitään kulumisen merkkejä. Jommat kummat laitan alle seuraavaks. Molemmat on siis touring-renkaita.
Vakuutuksista... Fenniassa 600:n vakuutus 912e/v (liikenne 20%, kasko 70%, pienimmät omavastuut, asuinpaikka Hesa, nainen 36v). Tonninen 22 e enemmän vuodessa... Go figure... Olen miettinyt yhtiön vaihtoa, otin tarjouksen Pohjantähdestä ja Pohjolasta. Fennia edelleen halvin. Mulla tosin valintaan vaikuttaa yhteyshenkilö Fenniassa joka on loistava ja ruusut ansainnut.