Honda CBR 600 F Sport -01

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crnd
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Crnd

New member
Ensimmäinen oma pyörä tuli ostettua vuosi sitten. Pyörällä oli silloin ajettu inauksen alle 24000km ja nyt on tullut hieman yli 6000km lisää mittariin. Edellinen omistaja oli jo pyörään hankkinut Akrapovicin kokoputkiston hiilikuitupöntöllä. Omia lisähankintoja ovat tähän asti olleet K&N ilmansuodatin ja ledivilkut.



Pyörän järkyttävä oma kilpiteline sai lähtöpassit keväällä ja tilalle tuli uusi pohjalevy ja sirompi kilpiteline. Pohjalevy, vilkku- ja kilpitelineet on alumiinilevyistä tehty ja maalattu mustaksi. Onneksi löytyi metallityömies perheestä...



Alkuperäisten vilkkujen varsi oli huomattavasti ledivilkkujen vartta paksumpi, joten etuvilkuille tarvittiin pohjalevy. Alumiini olisi pitänyt maalata, mutta hiilikuituhan varmaan näyttäisi ihan kivalta...



Tulevia hankintoja olisi vielä tumma tuplakupla, kate takapenkin tilalle, Powercommander ja uusi Akrapovicin tarra mökäpönttöön, kun edellinen on repeillyt reunoistaan.

Takapenkin korvaavia katteita en ole nähnyt kuin yhden omasta mielestäni hyvännäköisen, joka sekin oli eBayssa myynnissä. Mahtaakohan joku tietää mistä saan Suomesta tai Euroopasta vastaavan? Kuvat kyseisestä katteesta: 1 2 3
 
kaunista. miten toteutit ton perkeleellisen alkuperäsen kurasuojan poistamisen? omassa ähvässä ainaki joutus vetämään raakasti sahalla sen poikki. ois vaan NIIIIIIN paljo miellyttävämmän näkönen tollane kevennetty kilpiteline...
 
Heti lampun alareunan kohdalta rälläkällä pois kuraläppä ja jonkun verran pohjamuovia. Muovin tilalle tuli sitten alumiinilevyä, johon tehtiin vielä lukolle paikka kilven taakse. Alkuperäinen paikka lukolle olis ollu takavalon alapuolella, joten sen säilyttäminen ulkonäkösyistä ei tullut kysymykseen. Muutama heikkolaatuinen kuva löytyi koneelta tuosta levystä. Täytyy käydä ottamassa parempia vaikka huomenna.

yläpuolelta
alapuolelta

Työkalu-urien jälkeen tuossa pohjalevyn alkureunassa on muutama sentti suoraa ja sen jälkeinen osa levystä on vähän yläviistoon vinossa. Niin kauan näyttää kauniilta kun kukaan ei nosta tuota penkkiä irti...
 
Nätin näköinen pyörä! Suosittelen lämpimästi, että laitat factoryn syttypyörän. Omassa äffässä ala ja keskialueen vääntö parani mukavasti. Miinus puoli on se, että tulee siirtyä 98E bensaan.
 
Syttypyörä on edelleen hankkimatta, mutta tulee todennäköisesti vielä tämän vuoden puolella hankittua. Itse en pyörään ole 10tkm aikana muuta tankannutkaan kuin 98E:tä. Mitä nyt kerran pakon edessä V-poweria...

Vakiopleksi ei ollut kovinkaan mukava ajaa kovemmissa nopeuksissa, joten tuli ostettua Puigin tumma tuplakupla.
 
Näppärän näkönen tuo kilpiteline. Vilkut ja teline ois itelläki valmiina, nyt vaan pitäisi alkaa raakasti leikkaan alkuperänen pois ja uutta tilalle. Itsellä on uudempi (-08) äffä separi missä takavalon alla on avainreikä, millä saa penkin irtin eli ei ihan yhtä nätisti saa varmaan leikattua.
nixweiss.gif

Täytyy ottaa kuvia jahka hommat saa valmiiksi sen osalta.
 
Omassakin oli itseasiassa takavalon alla tuo lukko. Rälläkällä se kilpiteline lähti valon alapuolelta kuitenkin. Lukon paikka vaihdettiin sitten tuonne uuteen pohjalevyyn. Tässä kuvassa se ratkaisu ei ehkä näytä niin kovin tyylikkäältä, mutta toimii kuitenkin. Vaijeri tekee tuolla oikealla melkoisen jyrkän lenkin, mutta on tähän asti kestänyt vielä mainiosti.
 
Edellisestä kuvasta ei tuota pleksiä kovin hyvin näkynyt, mutta jos tästä jo vähän paremmin. Paransi omasta mielestäni pyörän ulkonäköä huomattavasti.


Seuraavaksi aloitetaan sitten takapenkin korvaavan katteen metsästys...
 
Edellisestä kuvasta ei tuota pleksiä kovin hyvin näkynyt, mutta jos tästä jo vähän paremmin. Paransi omasta mielestäni pyörän ulkonäköä huomattavasti.


Seuraavaksi aloitetaan sitten takapenkin korvaavan katteen metsästys...
Mitäs tollasesta pleksistä maksoit ja mistä hommasit?
thumbs-up.gif
 
Jämsästä ostin liikkeestä ja hintaa oli muistaakseni 95e. Halvemmalla vastaavan pleksin saat täältä, jos jaksat odottaa.
 
_small.jpg


Tämän vuoden puolella pyörään laitettu nyt teräspunosjarruletkut eteen ja taakse, Power Commander, shifteri ja uusi vaihdepoljin käännetyllä vaihdekaaviolla.

Takapenkin korvaavan katteen löysin käytettynä Ebayn avulla, mutta värisävy ei ihan osunut kohdalleen Hondan oman punaisen kanssa, joten maalarille on siis hommia tiedossa. Katteen pohjaan ehdin jo virittelemään kiinni GPS-mokkulan, jonka mukana tullut autolaturi sai uuden elämän tavaratilassa. Ei tarvitse enää huolehtia akunkestosta.

Seuraavana pitäisi kehitellä pakoputkelle uusi kiinnike, että saisi toiseltakin puolelta heivattua matkustajan jalkatapin pois.

Lentokenttäajoissa pyörä ehti 1600m matkalla kelaamaan vauhtia 247 km/h.
 
Back
Ylös