• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda CBR900rr (954)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ÄIJÄ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ÄIJÄ

New member
Ajattelin hommata syksyllä/talvella moisen kulkupelin. Onko pyörässä tyyppivikoja, ongelmia tekniikan suhteen?
baaa.gif

Itsellä on vastaava peli vuosim. -03 ja nyt tuli 18tkm täyteen ilman ongelmia. En ole muutenkaan kuullut että kavereilla olisi vastaavassa pyörässä ollut mitään ihmeellistä. Tosin muistan huhua että jotain olisi joskus ollut jonkun vaihteiston rattaan kanssa, mutta siinä kaikki. Muuten on todella hieno ajaa ja sopii myös pidemmälle matkalle kuten radallekin. Ja mikä parasta, ainakin minun mielestä on jarrut, ne on niin loistavat
062802jumpie_prv.gif

No mutta katsellaan mitä muut kommentoi. Onkos jotain muita vaatimuksia jos tuollaista olet ostamassa. Mieliväritys, viripalikat?

-C9B5R4-

Kannatta katto Moto 7/2004, tässä numeroa vihjeitä käytetyn pyörän ostajalle Honda CBR 900 RR.

MOTO-lehti löytyy hyllystä... tosin en olisi tuota muistanut, thanks.

Mitä väriin tulee niin joko musta-valkoinen tai musta-punainen... henk koht. en pidä keltaisesta lainkaan. Luulen että cebarissa riittää ruutia ainakin aluksi (myin juuri gsxf:n). Myöhemmin voisi ajatella akran-putkea, lähinnä kohentaakseni äänimaailmaa
wink.gif

Onko 954:ssa muuten vakiona ohjausiskari, tarvitseeko?
Tuolla oli keskustelua hondan maaliongelmista, todellista?
Minkälaiset huoltovälit 954:ssa on?

Mitä väriin tulee niin joko musta-valkoinen tai musta-punainen... henk koht. en pidä keltaisesta lainkaan. Luulen että cebarissa riittää ruutia ainakin aluksi (myin juuri gsxf:n). Myöhemmin voisi ajatella akran-putkea, lähinnä kohentaakseni äänimaailmaa  
wink.gif

Onko 954:ssa muuten vakiona ohjausiskari, tarvitseeko?
Tuolla oli keskustelua hondan maaliongelmista, todellista?
Minkälaiset huoltovälit 954:ssa on?
Nuo värithän ovat vaihtuneet -02 ja -03 ja tuo mustavalko on 02 väri, vastaavasti 03 värit ovat musta-puna, musta-sininen ja musta-keltainen.

Vakiona ei ole ohjausiskaria ja olen kuullut että moni on laittanut, mutta itse en ole nähnyt tarpeelliseksi...

Maaliongelmista olen juuri itse kirjoittanut kun tankin maali on himmeä ja nyt onkin tarkoitus lakata tankki talven aikana uudestaan. Tosin ei se niin pahalta näyttänyt kun kunnon vahalla työllisti
bowdown.gif

Huoltoväti on 6000km, joka toinen on periaatteessa öljy&suodatin.

-C9B5R4-

A-haa
idea3.gif

Eli 954:sta ei pitäisi olla musta-valkoisena, onko näin? Eikös ed. malli ole 929 vai 919?
033102beer_1_prv.gif

Puna-musta 954 -03. Ei ole vikoja ollut. Niin ja kohtapuoliin varmaan myynnissäkin, jos jotakuta kiinnostaa. En laita ilmoitusta vielä.

-03 954
062802moto_prv.gif
Minkälaisilla kilometreilla pärrä on myynnissä ja minkälaista hintahaarukkaa sille voisi kuvitella? Mä itse olen ajatellut hakea mopon ruotsista, jos Suomesta ei löydy meikäläiselle sopivaa. Ruotsissa hintataso on lähelle Saksan tasoa ja ruotsihan on kuitenkin tuossa aivan rapakon takana.
buttrock.gif

Mitä väriin tulee niin joko musta-valkoinen tai musta-punainen... henk koht. en pidä keltaisesta lainkaan.
Nuo värithän ovat vaihtuneet -02 ja -03 ja tuo mustavalko on 02 väri, vastaavasti 03 värit ovat musta-puna, musta-sininen ja musta-keltainen.
Eikös -02 mallia ole myös 3 eri värivaihtoehtoa; musta-valk, puna-musta ja joku kolmas olisko keltainen (ei heti muistu mieleen). En tiedä onko suomeen tuotu noita kaikkia värejä.

-02 ja -03 puna-musta/musta-puna välillä värit suurinpiirtein vaihtavat paikkaa, eli -02 punaisen kohdalla on -03 mustaa (noin suurinpiirtein). Näistä mielestäni -02 paremman näköinen (makuasia).

Itekin vähän miettynyt juuri tätä pyörää

954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.

tuo ei sitten ollut mutua vaan ihan omakohtaista facktaa

toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...

ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!

954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.

tuo ei sitten ollut mutua vaan ihan omakohtaista facktaa

toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...

ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!
Nyt vähän epäilen asiaa, lähinnä juuri eroa 02 ja 03 välillä sillä konehan on aivan sama ?

-C9B5R4-

Asiallista keskustelua
062802jumpie_prv.gif
Juuri tälläisia detaljeja.

Miten vuosimallin 2003 pyörät eroavat 2002:sta. Molemmathan ovat 954 cc, joten poraus on ainakin sama. Onko 2003:een tehty jokin facelift keventämällä lohkon poskia vai mistä moinen vika 2003:ssa johtuu.
kynttila.gif

Tietoa tai hemmetin hyviä arvauksia?
baaa.gif

Minkälaiset tehot tuossa laitteessa on? Eli hevosvoimat, kiihtyvyys ja kulkupuoli? Entäpä ajettavuus ja ajoasento? Jaksaako myös reissua ajaa?

Mielenkiinnolla olen alustavasti katsellut ko. peliä, josko ensikaudella mahdollisesti pyörää uudempaan vaihtaisi (muitakin vaihtoehtoja on monia).
tounge.gif
Huomattavasti parempi ainakin ulkonäöllisesti kuin uusi Blade. Paha vain, kun käytetyt on aika harvassa Suomessa ja uusia ei saa. Paljon ajetut ei kiinnosta jne.. Saksanmaalta olisi kai kohtuullisesti saatavilla..?

Mitäs suurimpia eroja ulkonäön lisäksi on ensimmäisellä ruiskubladella (olikos se 2000 ja 2001 mallit) ja tällä uudemmalla ysisatasella?

Minkälaiset tehot tuossa laitteessa on? Eli hevosvoimat, kiihtyvyys ja kulkupuoli? Entäpä ajettavuus ja ajoasento? Jaksaako myös reissua ajaa?

Mielenkiinnolla olen alustavasti katsellut ko. peliä, josko ensikaudella mahdollisesti pyörää uudempaan vaihtaisi (muitakin vaihtoehtoja on monia).
tounge.gif
Huomattavasti parempi ainakin ulkonäöllisesti kuin uusi Blade. Paha vain, kun käytetyt on aika harvassa Suomessa ja uusia ei saa. Paljon ajetut ei kiinnosta jne.. Saksanmaalta olisi kai kohtuullisesti saatavilla..?

Mitäs suurimpia eroja ulkonäön lisäksi on ensimmäisellä ruiskubladella (olikos se 2000 ja 2001 mallit) ja tällä uudemmalla ysisatasella?
Onhan noissa hieman eroa ulkonäössä, mutta tuosta kun klikkaa niin aika hyvät faktat saa ja hieman suuntaa hinnalle. Nämähän ovat tosin liikkeen pyyntihintoja ja niissä on ilmaa.

http://www.motopalsta.com/vaihtop....=&sp=10

Tuolla raision BW:ssä on tehty ainakin yksi motin/lohkon vaihto tollaseen 954:seen. Pakkaavat vissiin jonkun valuvirheen takia halkeilemaan (ei 100% faktaa). Kannattaa vaikka soitella sinne huollon puolelle ja kysellä vähän faktoja. Oon kuullut samalta koneenvaihtajalta että ei ollu eka eikä viissiin vika kone mikä on jouduttu vaihtaa täällä suomenmaallakin.  
nixweiss.gif

Kovasti ovat suositelleet siihen ohjausiskarin laittoa. Tietysti riippuu kovin käytöstä/käyttäjästä.
wink.gif
tounge.gif

Back