Honda CFR250R -06 venttiilien / ajoituksen säätö

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja josse100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

josse100

YCC # 54
Honda CFR250R -06 venttiilien / ajoituksen säätö

Krossiradalla on tullut niin paljon kuittailua Hondan käyntiinpolkemisesta, että piti nyt viimein tarkistaa ne venttiilien välykset.

Honda CFR250R 2006, ajettu yhteensä n. 128h. Edellisen omistajan toimesta 28h tuntia sitten tehty koneremppa jossa uusittu venttiilit, mäntä, kampura, kiertokanki.

Pyörä käy ja kulkee hyvin. Tehoa ja vääntöä piisaa. Käyntiin polkeminen on raskasta verrattuna muihin 250:siin, mutta olen kuvitellut sen johtuvan koneessa olevasta korkeammasta männästä. En tiedä tarkalleen, mikä mäntä siellä on. Käynnistäminen kuumana on toisinaan todella työlästä.

Venttiilien välykset oli ihan kohdillaan, mutta nokkarattaan asennossa on jotain hämärää. Ohjekirjan mukaan, kun kampiakselista käännetään merkit kohdilleen (kuva1) nokkarattaan merkkien pitäisi olla kannen reunan tasolla ( kuva2 ). Ero on pienehkö, enkä tiedä pitäisi asialla tehdä mitään. Tai jos pitäisi, niin mitä?

Tarkistin että koneessa on työtahti menossa. Pakopuolen venttiilien "linkku" on vapaa. Nokkaketju tuntuu tiukalta.

Pitäiskö tehdä jotain?
 

Liitetiedostot

  • honda_kampura1.jpg
    honda_kampura1.jpg
    92 KB · Katselut: 24
  • hondanokkaketju1.jpg
    hondanokkaketju1.jpg
    89,8 KB · Katselut: 27
  • honda_imuventtiili.jpg
    honda_imuventtiili.jpg
    91 KB · Katselut: 22
  • honda_pakoventtiili.jpg
    honda_pakoventtiili.jpg
    95,5 KB · Katselut: 23
Krossiradalla on tullut niin paljon kuittailua Hondan käyntiinpolkemisesta, että piti nyt viimein tarkistaa ne venttiilien välykset.

Honda CFR250R 2006, ajettu yhteensä n. 128h. Edellisen omistajan toimesta 28h tuntia sitten tehty koneremppa jossa uusittu venttiilit, mäntä, kampura, kiertokanki.

Pyörä käy ja kulkee hyvin. Tehoa ja vääntöä piisaa. Käyntiin polkeminen on raskasta verrattuna muihin 250:siin, mutta olen kuvitellut sen johtuvan koneessa olevasta korkeammasta männästä. En tiedä tarkalleen, mikä mäntä siellä on. Käynnistäminen kuumana on toisinaan todella työlästä.

Venttiilien välykset oli ihan kohdillaan, mutta nokkarattaan asennossa on jotain hämärää. Ohjekirjan mukaan, kun kampiakselista käännetään merkit kohdilleen (kuva1) nokkarattaan merkkien pitäisi olla kannen reunan tasolla ( kuva2 ). Ero on pienehkö, enkä tiedä pitäisi asialla tehdä mitään. Tai jos pitäisi, niin mitä?

Tarkistin että koneessa on työtahti menossa. Pakopuolen venttiilien "linkku" on vapaa. Nokkaketju tuntuu tiukalta.

Pitäiskö tehdä jotain?

Saattaa olla hampaan verran pielessä :blink:
 
Back
Ylös