No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..
Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
Nyt kun en ole hirveesti viel purkanut nykyistä kulkinetta, niin tulee mieleen oma ongelma XX:n kanssa, mahtaako blades olla samas kohtaa maadoituslevy kuin XX:äs, luulin kans et olisko menny se renkula virtalukon ympäriltä, mutta vika löytyi pitkän viikon kestävän kiroilun jälkeen, nimenomaan maadoituslevystä, joka on hyvin teipattuna puolan, sekä akun ja takahäkin tuntumaan?
Vika oli juuri samanlainen ja ilmeni töihin mennessä kun stoppasin motarin jälkeen liikennevaloihin siihen jäi mopo.
Ongelman löysin siten, kun mittasin kaikki sytyspuolen johdotukset järjestyksessä, maadoitus kusi yhdessä johdossa sen verran, että 12v tilasta meni 9v eculle, eli pelkkä maadoituslevyn hapettuminen sai matkan katkeamaan totaalisesti.