• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda FireBlade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopokuume
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopokuume

ESPOO
Olisko mitään mieltä keskittää kyseisen mallin asiat saman otsakkeen alle, noin vastaavaa tyyliä löytyy muutamista merkeistä ja malleista, tästä RR 900 moposta ei tainnut olla vielä, lähinnä ettei tarvis selaa palasia sieltä täältä.
Voi olla turha postaus mutta kumminkin.
biggrin.gif

Käyttäjä määrä kumminkin on varmaan kohtuu suuri, näin Honta yhdyskuntana ajateltuna.
Lähinnä ajan takaa sitä, ettei jokakerta tarvis perustaa kokonana uutta aihetta.
biggrin.gif
 
No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..
confused_orig.gif

Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
 
No kokeillaas uuden Blade- palstan toimintaa...
wink.gif


Pitäisi taakse uutta kumia hankkia 954 Bladeen, ja 190 leveä läskihän siellä nykyisin luuraa. Kellään kokemuksia 180 leveästä? Herkemminhän sen pitäisi kääntyä, mutta meneekö muuten metsään?
 
No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..  
confused_orig.gif

Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
Nyt kun en ole hirveesti viel purkanut nykyistä kulkinetta, niin tulee mieleen oma ongelma XX:n kanssa, mahtaako blades olla samas kohtaa maadoituslevy kuin XX:äs, luulin kans et olisko menny se renkula virtalukon ympäriltä, mutta vika löytyi pitkän viikon kestävän kiroilun jälkeen, nimenomaan maadoituslevystä, joka on hyvin teipattuna puolan, sekä akun ja takahäkin tuntumaan?

Vika oli juuri samanlainen ja ilmeni töihin mennessä kun stoppasin motarin jälkeen liikennevaloihin siihen jäi mopo.


Ongelman löysin siten, kun mittasin kaikki sytyspuolen johdotukset järjestyksessä, maadoitus kusi yhdessä johdossa sen verran, että 12v tilasta meni 9v eculle, eli pelkkä maadoituslevyn hapettuminen sai matkan katkeamaan totaalisesti.
 
No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..  
confused_orig.gif

Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
Olikohan ohjekirjassa jokin maininta miten ns. kaatumistunnistus resetoidaan? Eli sehän lamaannuttaa tuon bensapumpun, mutta en muista miten se tuohon HISS valoon vaikuttaa?

-C9B5R4-
 
No kokeillaas uuden Blade- palstan toimintaa...  
wink.gif


Pitäisi taakse uutta kumia hankkia 954 Bladeen, ja 190 leveä läskihän siellä nykyisin luuraa. Kellään kokemuksia 180 leveästä? Herkemminhän sen pitäisi kääntyä, mutta meneekö muuten metsään?
Tähänkin vastaan edellisen mopon kokemuksella, että ainakin 190--> 180 siirtyminen bläkkärissä paransi mutkien ottoa kummasti.
 
Juur meni kytkinpaketti tilaukseen Ferodon massalevyt, sekä konnan ilmanputsari.

Mahtaako kyseiset massalevyt toimia hyvin? Lucasta kun olis saanut liki samaan hintaan.
 
No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..
confused_orig.gif

Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
Nyt kun en ole hirveesti viel purkanut nykyistä kulkinetta, niin tulee mieleen oma ongelma XX:n kanssa, mahtaako blades olla samas kohtaa maadoituslevy kuin XX:äs, luulin kans et olisko menny se renkula virtalukon ympäriltä, mutta vika löytyi pitkän viikon kestävän kiroilun jälkeen, nimenomaan maadoituslevystä, joka on hyvin teipattuna puolan, sekä akun ja takahäkin tuntumaan?

Vika oli juuri samanlainen ja ilmeni töihin mennessä kun stoppasin motarin jälkeen liikennevaloihin siihen jäi mopo.


Ongelman löysin siten, kun mittasin kaikki sytyspuolen johdotukset järjestyksessä, maadoitus kusi yhdessä johdossa sen verran, että 12v tilasta meni 9v eculle, eli pelkkä maadoituslevyn hapettuminen sai matkan katkeamaan totaalisesti.
Tuota en ole edes huomioinut. Minkälainen osa siis on kyseessä?? Koko, mitä johtoja sinne menee?? Eipä ole tietoa onko bladessa tuollaista mutta jos on niin mieluummin tarkistan sen kun lähden uusia osia hakemaan..

Mitattiin sieltä ensimmäisestä HISS:in liittimestä virrat päällä/pois (oikealla etukatteen sisällä) että virtaa ei tule HISS:lle eikä lähde sieltä. Onko jollain muuten tarkempaa tietoa tuosta HISS:in toimintaperiaatteesta??
nixweiss.gif
 
No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..  
confused_orig.gif

Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
Nyt kun en ole hirveesti viel purkanut nykyistä kulkinetta, niin tulee mieleen oma ongelma XX:n kanssa, mahtaako blades olla samas kohtaa maadoituslevy kuin XX:äs, luulin kans et olisko menny se renkula virtalukon ympäriltä, mutta vika löytyi pitkän viikon kestävän kiroilun jälkeen, nimenomaan maadoituslevystä, joka on hyvin teipattuna puolan, sekä akun ja takahäkin tuntumaan?

Vika oli juuri samanlainen ja ilmeni töihin mennessä kun stoppasin motarin jälkeen liikennevaloihin siihen jäi mopo.


Ongelman löysin siten, kun mittasin kaikki sytyspuolen johdotukset järjestyksessä, maadoitus kusi yhdessä johdossa sen verran, että 12v tilasta meni 9v eculle, eli pelkkä maadoituslevyn hapettuminen sai matkan katkeamaan totaalisesti.
Tuota en ole edes huomioinut. Minkälainen osa siis on kyseessä?? Koko, mitä johtoja sinne menee?? Eipä ole tietoa onko bladessa tuollaista mutta jos on niin mieluummin tarkistan sen kun lähden uusia osia hakemaan..

Mitattiin sieltä ensimmäisestä HISS:in liittimestä virrat päällä/pois (oikealla etukatteen sisällä) että virtaa ei tule HISS:lle eikä lähde sieltä. Onko jollain muuten tarkempaa tietoa tuosta HISS:in toimintaperiaatteesta??  
nixweiss.gif
Osa on maadoituslevy johon näyttäisi kaikki mopon maadoitukset tulevan, XX:sä se oli muistaakseni teipattuna kaapelinippuun lähellä akkua, sen vasemmalle puolelle, kun teippaukset otti pois, paljastui muistaakseni ruskea muovikotelo johon meni helvetisti maadoitsjohtoja, sen kun avasi löytyi levy johon ne oli liitetty, se levy hapettuu helvetin helposti kun se on takahäkin alaputkissa jonne lentää kaikki vesi ja paska.
Tutkaile löytyykö paksumpi kohta kaapelinipusta, oma mopo on lainassa tulevan viikon, niin en pääse sitä edes itse katsomaan.
Koetan katsella onko jäljellä kuvia siitä onglemasta XX:sä.
 
No kokeillaas uuden Blade- palstan toimintaa...  
wink.gif


Pitäisi taakse uutta kumia hankkia 954 Bladeen, ja 190 leveä läskihän siellä nykyisin luuraa. Kellään kokemuksia 180 leveästä? Herkemminhän sen pitäisi kääntyä, mutta meneekö muuten metsään?
Entäs 190/55 (normi siis50)? Samantyyppinen vaikutus, mutta leveys pysyy samana 180 renkaathan on yleensä enimmäkseen 55 profiililla. Jos vaan mahtuu pyöriin vanteella (huggerit yms.!)? Periaatteessa korkeammalla profiililla takarenkaassa pyörän pitäis kääntyä nopeammin, mutta vastaavasti olla ehkä hitusen levottomampi ajaa suoraan. Mutta mitä olen rengaskokoa vaihtaneilta kuullut, tämä ei ole häiritsevää.
 
No eilen kävi seuraavaa. Pienen keulan jälkeen pyörä sammui ja nyt ei enää lähde käyntiin. Sahaa kyllä mutta ei käynnisty. Bensapumpulle ei mene virtaa (ei surahda virrat päälle käännettäessä), mutta se kyllä toimii. Testattu on. Virrat päälle käännettäessä myöskään H.I.S.S:in valo ei syty, eli ei ilmeisesti tunnista avainta?? Kaikki liittimet on tarkastettu, samoin sulakkeet, releet ja akunnavat. Myös asennontunnistin. Kahdella avaimella koitettu ja eikä pelaa kummallakaan. Tää on varmaan sitä samaa vikaa mitä tuossa oli silloin aikaisemmin keväällä, ainut vaan että nyt ei toimi enää ollenkaan..
confused_orig.gif

Eli voisiko olla että se virtalukon ympärillä oleva (HISS:in) kehä olisi rikki?? Tai molemmat avaimet?? Vai missä vika?? Alkaa palaa käämit tuon kanssa..
Todennälöisesti vika löytyy johtosarjan punaisesta maadoitus kammasta joka löytyy muistaakseni tankin alla. Tai mittariston alta löytyvästä vastaavasta vihreästä maakammasta. Vastaavanlainen vika oli tutun -00 Bladessa ja syynä oli juuri tuo punainen maakampa joka on johtosarjassa siten että johtosarjaa pitkin vesi valumaan liittimiin, jotka näin ollen hapettuvat.
 
Toimii taas. Sulake oli palanut...
ghostface.gif


Kaikki, niin kaikki sulakkeet tsekattiin eilen. Ja vielä moneen kertaan, purettiin melkein koko pyörä. "Main fuse B (20A)" oli sitten jäänyt tarkistamatta..
blush.gif
 
Testilenkki heitetty ja muutaman kerran kun ajoi pienen matkan takarenkaalla niin poltti taas sulakkeen??
confused_orig.gif
Sitä sitten seuraavaksi metsästämään..
crazy.gif
 
Testilenkki heitetty ja muutaman kerran kun ajoi pienen matkan takarenkaalla niin poltti taas sulakkeen??  
confused_orig.gif
Sitä sitten seuraavaksi metsästämään..
crazy.gif
Veikkaisin että jostain on kaapelin kuori vaurioitunut ja pääsee vetämään oikosulun esim. runkoon. Eli ensin koittaa silmämääräisesti katsoa mistä kaapelin kuori voisi olla rikki, esim. mistä kohtaa kaapeli pääsee liikkumaan ja kuori olisi voinut kulua puhti. Sitten toinen tapa voisi olla se että uusi sulake paikalleen ja pelit käymään ja koittaa kaapeleita liikuttamalla saada vika aikaiseksi.

En tiedä onko näistä apua, mutta parasta toivon että vika löytyisi....


-C9B5R4-
 
Testilenkki heitetty ja muutaman kerran kun ajoi pienen matkan takarenkaalla niin poltti taas sulakkeen??
confused_orig.gif
Sitä sitten seuraavaksi metsästämään..
crazy.gif
Veikkaisin että jostain on kaapelin kuori vaurioitunut ja pääsee vetämään oikosulun esim. runkoon. Eli ensin koittaa silmämääräisesti katsoa mistä kaapelin kuori voisi olla rikki, esim. mistä kohtaa kaapeli pääsee liikkumaan ja kuori olisi voinut kulua puhti. Sitten toinen tapa voisi olla se että uusi sulake paikalleen ja pelit käymään ja koittaa kaapeleita liikuttamalla saada vika aikaiseksi.

En tiedä onko näistä apua, mutta parasta toivon että vika löytyisi....


-C9B5R4-
Tuota mietin itsekin. Tarkennuksena siis vielä; eli mopo ei sammu täydessä laulussa vaan aina kun on hiljentänyt vähän kovemman ajon jälkeen. Sulakkeen vaihdon jälkeen lussuttelin kotiin ja siinä taas toimi moitteettomasti. Sulakkeen pitäisi olla ihan oikean kokoinen, ainakin service manualin mukaan (main fuse B 20A)..

Taidan koittaa 25A sulakkeella seuraavaksi..
 
Sulakkeen pitäisi olla ihan oikean kokoinen, ainakin service manualin mukaan (main fuse B 20A)..

Taidan koittaa 25A sulakkeella seuraavaksi..
Sanoisin että sulakkeen suurentaminen ei auta tässä asiassa lainkaan, päinvastoin!!!!

Nyt sulake on se joka antaa ekasi periksi, jos vaihdat isomman sulakkeen niin seuraavaksi voi mennä jokin kaapeli tai pahimmassa tapauksessa jokin muu komponentti ja miksei vaikka piirilevyn vedot kärähtää..

Joten etsipä nyt rauhassa se vika äläkä hommaa lisäharmia
bowdown.gif


-C9B5R4-
 
Hommaat jostain yleismittarin jossa 20-25A virtamittaus ja isket sen sulakkeen tilalle, pelit tulille ja tutkimaan viekö se koko ajan liikaa vai mikä siihen vaikuttaa.
 
Tänään meni kaksi, noin 4 km pääsee yhdellä sulakkeella..
veryangry.gif


Voisiko paskana oleva jännitteensäädin aiheuttaa tuollaista??
Ei tässä auta muu kuin alkaa purkamaan pyörää..
kaboom.gif
 
Mulla tuli jännittensäädin mieleen, miittaas kierroksilla paljon työntää voltteja, alle 14.5 voltin pitäs pysä noin suurinpiirtein.
 
Nyt löytyi ainakin yksi syy, lambda-anturin johtojen kuoret ovat alhaalta kuluneet puhki ja näin ollen pääsee lyömää runkoon. Heiluttelin johtoja pyörän ollessa käynnissä ja lambdan johdosta aina sammui. Testasin laittamalla johdot kulkemaan niinkuin alunperinkin jalkatappihässäkässä (kiinnikkeen kautta, tekee aika tiukan mutkan) ja johtoja liikuteltaessa tietyssä asennossa sammui. Ja sulake poksahti..Eli tekee juuri sitä mitä tähänkin asti..

Tuossa varmasti yksi syy, toivottavasti ainoa. Toivottavasti nyt toimii, tosin sen näkee vasta kun pääsee kunnolla ajamaan. Vielä en ehtinyt testilenkkiä käydä heittämässä..
thumbs-up.gif

Vähä huono kuva vielä mukaan. Yhdestä johdosta näkyy vähän damagea..
JOHDOT
 
Back
Ylös