Doddi! Virsi lyhyesti kaunis!
Talosta löytyy Honda Shadow 600cc täysitehoinen eli 29kW. Avovaimolla on vielä vanhan lain mukainen pikku a-kortti, eli saapi ajaa maksimissaan 25kW pyörää. Ajatus oli tehdä tuosta Hondasta sellainen, mutta... Suolahden A-katsatuksessa sanoivat, etät mikäli kyseiseen pyörämalliin on olemassa tehdasvalmisteinen kuristussarja, on siihen asennettava sellainen.. eli mitkään kaasukahva tai luistimen säätö kikat ei onnistu.. noh Jyväskylän Bike Forumissa antoivat kuristussarjan ja töiden yhteishinnaksi lähes 500 euroa!!!
Netistä sitten etsimään kyseistä osaa halvemmalla ja en löytänyt kuristussarjaa mihinkään hintaa. Mutta siinä selaillessani selvitin, että "tehdasvalmisteinen" kuristussarja tarkoittaa sitä, että kaasuttimen imukurkku vaihdetaan sellaiseen, jonka sisällä on peltilätkä ja siinä 22mm halkaisijaltaan oleva reikä, kun alkuperäinen imukurkku on 34mm. (pelkkä imukurkku maksaa 15€) Eli tolle pirun peltilätkälle imurkun sisällä tulee hintaa satoja euroja?? Käsittämätöntä!
Varsinaiset kysymykset onkin:
Onko kuka viimeksi kuristanut pyöräänsä jollakin tehdasvalmisteisella sarjalla ja onko katsastuskonttori vaatinut jotakin asennustodistusta kyseisistä osista? Nimittäin jos ei, niin teen itse sen pirun peltilätkän sinne imukurkkuun.
Tai onko kellään tietoa mistäs tuollaisen kuristussarjan voisi saada halvemmalla, kuin Bike Forumin hinalla?
Talosta löytyy Honda Shadow 600cc täysitehoinen eli 29kW. Avovaimolla on vielä vanhan lain mukainen pikku a-kortti, eli saapi ajaa maksimissaan 25kW pyörää. Ajatus oli tehdä tuosta Hondasta sellainen, mutta... Suolahden A-katsatuksessa sanoivat, etät mikäli kyseiseen pyörämalliin on olemassa tehdasvalmisteinen kuristussarja, on siihen asennettava sellainen.. eli mitkään kaasukahva tai luistimen säätö kikat ei onnistu.. noh Jyväskylän Bike Forumissa antoivat kuristussarjan ja töiden yhteishinnaksi lähes 500 euroa!!!
Netistä sitten etsimään kyseistä osaa halvemmalla ja en löytänyt kuristussarjaa mihinkään hintaa. Mutta siinä selaillessani selvitin, että "tehdasvalmisteinen" kuristussarja tarkoittaa sitä, että kaasuttimen imukurkku vaihdetaan sellaiseen, jonka sisällä on peltilätkä ja siinä 22mm halkaisijaltaan oleva reikä, kun alkuperäinen imukurkku on 34mm. (pelkkä imukurkku maksaa 15€) Eli tolle pirun peltilätkälle imurkun sisällä tulee hintaa satoja euroja?? Käsittämätöntä!
Varsinaiset kysymykset onkin:
Onko kuka viimeksi kuristanut pyöräänsä jollakin tehdasvalmisteisella sarjalla ja onko katsastuskonttori vaatinut jotakin asennustodistusta kyseisistä osista? Nimittäin jos ei, niin teen itse sen pirun peltilätkän sinne imukurkkuun.
Tai onko kellään tietoa mistäs tuollaisen kuristussarjan voisi saada halvemmalla, kuin Bike Forumin hinalla?
