• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda VF-sarjalaiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tume34
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tume34

New member
Vähän tuo viisisatanen versio kiinnostaisi nyt jo tulevalle kaudelle laittaa, mutta mites kun on nyt kuullut vähän kahdenlaista juttua; Jotkut sanovat tuon 500cc version olevan epäluotettavassa maineessa, ja toiset taas ylistävät 500cc kestävyyttä ja moittivat 750cc olevan huolia pullollaan?

Asia ei jahkailemalla ratkea, vaan kaipaankin Teidän, itsenne pyöränomistajien kommenttia ja kertomusta, miten on pyörät kestäneet. Suunnitelmissa kun olisi ensikaudelle pyöränvaihto, ja huvittaisi kerrankin ihan vaan ajaa läpi kauden ilman keskeytyksiä, että onko VF:ässä siihen samaa potentiaalia kuin nykypärrässä CX:ässä?

Toki pyörät ovat yksilöitä, mutta jos nyt saisi useamman käyttäjän kokemuksia niin niistä voisi päätellä jo paljon.

ps.Kiinnostaa myös kaikennäköisistä Vefeistä kokemukset, eli tänne vaan kertomaan kellä jotain sanottavaa on
smile_org.gif
.
 
Noi vf:t hän on aika epäluotettavan pyörän maineessa, vaikka ovatkin hondia. itselläni oli aikoinaan vuonna -95 vf 500f vm-85, se oli minulla pari kautta eikä siinä muistaakseni mitään isompia ongelmia ollut, mutta se oli silloin suhteellisen tuore pyörä. mutta pitää muistaa että noi pyörät ovat jo vanhoja ja paljonajettuja, viimeksi olen tainut 500 vf:n nähdä liikenteessä n. kolme vuotta sitten, eli melko harvinainen näky nykyään. onko sen seuraavan pyörän ihan pakko olla vf? meinaan siitä seuraava malli vfr 750f olisi mielestäni HUOMATTAVASTI parempi valinta etenkin luotettavuuden kannalta, honda otti aikoinaan todellakin opiksi virheistä joita oli vf:ssä ja suunnitteli uuden v4 koneen jota voisi sanoa todellakin onnistuneeksi ikiliikkujaksi, vfr:ssä ei pahemmin vikoja esiinny. tiedän yhden -88 vfr:n millä oli aikoinaan ensimmäinen omistaja ajanut 150 tkm ilman teknisiä murheita koneen puolelta. vanhempia viffereitä saa nykyään halvalla ja joukossa on varmasti monia vielä täysin hyviä käyttöpyöriä. pahoittelen jos viestini ei kauheesti antanut vastauksia vf:stä, cx:stä minulla ei ole mitään kokemuksia. minä suosittelisin siirtämään katsetta vfr:ään jos haet luotettavaa ja hyvää pyörää
062802moto_prv.gif
 
Ei kyllä se olisi oltava VF, tiedä sitten mikä sairas pakkomielle kyseiseen pyörään
tounge.gif
.

Tuo nykypyörä-CX nyt on hyvin luotettavassa maineessa, se puoltaisi sen pitämistä vielä mutta kun mieli tekisi niin kovasti sporttisempaa...

VeFRiä olen myös harkinnut, ja tullut tulokseen että aika tyyristä minulle. Halvimmat näkyvät lähtevän sieltä +3000e, eli tuplasti sen mitä VF:istä pyydetään.
 
Ei kyllä se olisi oltava VF, tiedä sitten mikä sairas pakkomielle kyseiseen pyörään
tounge.gif
.

Tuo nykypyörä-CX nyt on hyvin luotettavassa maineessa, se puoltaisi sen pitämistä vielä mutta kun mieli tekisi niin kovasti sporttisempaa...

VeFRiä olen myös harkinnut, ja tullut tulokseen että aika tyyristä minulle. Halvimmat näkyvät lähtevän sieltä +3000e, eli tuplasti sen mitä VF:istä pyydetään.
juuri katsoin uteliaisuuttani nettimotosta ja joitakin 87-90 vfr:iä saa jo alle 3000€, älä säikähdä noita n.100tkm lukemia, ne ei ole paljoa tolle uudemmalle v4 koneelle.
 
juuri katsoin uteliaisuuttani nettimotosta ja joitakin 87-90 vfr:iä saa jo alle 3000€, älä säikähdä noita n.100tkm lukemia, ne ei ole paljoa tolle uudemmalle v4 koneelle.

Tiedän, vuoden 2005 Kokkotreffeillä tapasin erään VeFRillä ajelevan, kertoili että varsin hyvä pyörä on, kuulemma ajelee sen parisensataa tuhatta ennenkuin pitää alkaa moottorille jotain remppaa suunnitella.

Onhan tuolla minunkin CX:ällä 116tkm mittarissa, ainoana huolena yläkierrostenkäämi joka täytyisi vaihtaa.
 
Itse ajoin noin 30-40tkm 90 luvun alussa vf750cc mallilla.
Ei jäänyt mitenkään epäluotettava tai huono maku kyseisestä pyörästä (muistaakseni). Aika kultaa muistot mutta ikinä se ei ainakaan mennyt rikki tai muuta temppuillut (muistaakseni).
Höhöh ainoa olikin kun tankki ruostui pohjasta saumojen kohdalta puhki. Varmaan 10 per puoli ihan pieniä reikiä, kun tankkia alettiiin hiomaan ja maalaamaan uudelleen.
Nohöh ylempi syyläri kyllä alkoi vuotamaan korkin juuresta mikä vaan juotettiin kiinni uudelleen.
 
Ei kyllä se olisi oltava VF, tiedä sitten mikä sairas pakkomielle kyseiseen pyörään
tounge.gif
.
Itsellä on myös ajan kultaamia muistoja VF750F mallista. Pikkukoltiaisena semmoista kuolasin urheilukisojen aikana parkkiksella. Jäi kisat katsomatta, kun pyörää piti ihailla.

Kun alkuperäinen ja hyvä VF750F tulee vastaan, saa CBR1000RR tallikaverin. Toisaalta, myös CB1100R pitäisi olla ja tietty RC30. Ehkä joskus.
 
Minulla oli aikanaan VF750F (yli 10 vuotta sitten) ja siihen oli ne alkuperäiset suklaasta valmistetut nokka-akselit vaihdettu kovempiin. Tämä oli se suuri ongelma alkuaikojen VF750:ssä, "pehmeät" nokat ja liian huono voitelu.

Samaa ongelmaa ei raportoitu laajemmin VF500-sarjassa ja myös VF1000 oli kestävämpi (VF750 oli Hondan ensimmäinen kuluttajile suunnattu laite "uudella" V4:lla).
 
Perhepiirissä oli aikoinaan -88 500FII, hyvin pelasi, pirteä peli, tosin, pienikokoinen isolle kaverille, taitaa parhaiten sopia 175 cm ja alle kuskille. Venttileissä ruuvisäätö. Ahdas huoltaa, kuten kai V4set yleensäkin. Kannattaisi kokeilla VF1000R myös, mielenkiintoisena yksityiskohtana koneessa nokka-akselien veto suoraan hammasrattailla. Melkein ostin joskus tuollaisen, mutta pidän kyllä rivinelosta kokonaisuutena parempana, ainakin huoltojen osalta.
 
Hmm, eli kun nyt vähän kartoitetaan, niin VF500F ja tonniset Vefit ovat niitä valmiiksi hyviä ja luotettavia? Ja seiskapuolikkaasta löytyy nokka-akseliongelmat ja riittämätön voitelu..

Pitääpäs ruveta katsastamaan huvikseen löytyisikö jostain tehokkaampaa öljypumppua, nokka-akselit näkyy olevan vaihdettu aika useaan vastaan tulleeseen vf750 joten niistä tuskin tulisi olemaan murhetta.
 
Kyllähän nuo on niin vanhoja pyöriä kaikki VF:t että on ihan yksilöstä kiinni millaisen sattuu saamaan. Voi olla vähemmän ajettu johon ei ole yläpään remppaa tehty ja se on pian edessä, tai sitten enemmän ajettu ja hyvin hoidettu ja siis parempi.

Noihinhan on asennettu jälkikäteen sellaista voitelusarjaa jolla johdetaan paremmin nokka-akseleille, jos sellainen on tehty niin on varmaan plussaa.

Hyvännäköisiä pyöriä nuo on kaikki, etenkin sinipunavärityksellä nuo VF500 ja VF1000R. Kuulemma vääntävät hyvin alhaalta asti, mutta huollot hankalampia/kalliimpia kuin rivinelosissa. VFR on sitten varmasti parempi pyörä, mutta käytettynä pykälän kalliimpi ja jotenkin neutraalimman näköinen.

Nettimoto.com:issa ja Motopalsta.com:issa on tälläkin hetkellä ainakin kuvan perusteella aika alkuperäisen näköisiä VF750:ia myynnissä, ja halvalla.
 
Hmm, eli kun nyt vähän kartoitetaan, niin VF500F ja tonniset Vefit ovat niitä valmiiksi hyviä ja luotettavia? Ja seiskapuolikkaasta löytyy nokka-akseliongelmat ja riittämätön voitelu..

Pitääpäs ruveta katsastamaan huvikseen löytyisikö jostain tehokkaampaa öljypumppua, nokka-akselit näkyy olevan vaihdettu aika useaan vastaan tulleeseen vf750 joten niistä tuskin tulisi olemaan murhetta.
VF750F on pyörä jolla ei saa ajaa matka-ajoa alta 4000 krs/min, muuten nokka-akseli ei saa tarpeeksi voitelua.

Jos tämän muistaa ei ole ongelmia
biggrin.gif


Reiska_SB
 
Tänä kesänä vaihdoin oman -87 VF500F2:sen pois, 1,5 kautta tuli ajeltua, ei mitään pahaa sanottavaa... paitsi tehon puute.... nurkkamopona menee hienosti, pidemmällä matkalla alkoi tulla äiteetä ikävä.

Vikoja ei ollut, vehkeellä oli kruisattu 66tkm
 
Tänä kesänä vaihdoin oman -87 VF500F2:sen pois, 1,5 kautta tuli ajeltua, ei mitään pahaa sanottavaa... paitsi tehon puute.... nurkkamopona menee hienosti, pidemmällä matkalla alkoi tulla äiteetä ikävä.

Vikoja ei ollut, vehkeellä oli kruisattu 66tkm

No entisen piikin (CB125) 18hp, ja nykyisen pyörän CX 500 40hp (impulssikäämi rikki, yläkiekat poissa käytöstä) jälkeen tuon viisisatasen tarjoamat 70hp riittänee pitkäksi aikaa
smile_org.gif
.
 
Olen nyt ajellut kaksi kesää tonnisella F2:lla. Ostettaessa 72000 km mittarissa, nyt 82000. Parkkipolttimo ja vilkun polttimo piti vaihtaa.
Tosin edellistalvena tehtiin todellinen perushuolto alkaen etupään stefoista päättyen takapyöränlaakereihin, ja paljon siltä väliltä. Mutta mitään ei ole tarvinnut varsinaisesti korjata, ja ulkonäöstä päätellen moottori on avaamaton. Sanovat, että noissa tonnisissa nokka-akselit kestävät, ja kuten jo kerrottu, kaikkiin malleihin saa sitä öljynkierron parannussarjaa. Nyt on tallissa sitten seurana se alkuperäinen nakumalli VF750S, johon ne lastentaudit olivat oikein kunnolla keskittyneet, siitä tehdään kartsapyörä ensi kesäksi. Tonninen on kyllä mukava matkallakin, ja tehoa sekä vääntöä riittää kotitarpeiksi. Eikä tule enää samanlaisia juurikaan vastaan, eikä varmaan viissatasiakaan, olivat aikoineen sen verran hinnakkaita laitteita.
 
itellä oli aikoinaan v89-93 500f11-86. ajoin noin 40tkm. ja toimi kun junan klosetti mainoksena vois mainita että hyllystä löytyy vf500 korjaamo käsikirja.
 
Minulla oli VF750f mallia -83 aikanaan vuosina 1986-87. Nokka-akseli ongelmia aikanaan kuulin olevan (oli karkaisu mennyt japseilta pepulleen, vaihdettiin takuuna), mutta ei kyllä minulla. Tuo pienten kierrrosten välttäminen pitää varmaan paikkaansa. Vaihteisto meni kerran jumiin, sellainen pienin kuulakynästäkin tuttu jousi oli katkennut. Korjasin itse, kustannukset 0,50 mk. Eniten minua rassasi lämpöongelmat eli flektit ei tahtonut kuumalla ilmalla kaupungissa riittää. Kävin radalla pari kertaa, mutta noiden lämpöongelmien takia siitä ei tullut mitään. Vaihdoin parin vuoden jälkeen VFR:ään ja se on kyllä HUOMATTAVASTI parempi peli: moottorista lapsentaudit pois, alumiiniboxirunko paljon jäykempi jne. kestää kilometrejä aivan sairaasti.
sport05.gif
 
Hondan vf 750 f ollut tallissa ja siihen liittyen purkanut fillarin ....My Webpage. Suurempia riemuja en osaa kyllä väitellä mutta huonoa on ko venttiilin säätöväli aika tiuha ja näppärä kaveri kyllä tekee itekkin "tulee öljyjä vaihdeltua samalla n6000km=))" radalla havaitsin lämpöjen kasvavan käytyäni 2x 20min. Muuten ei ongelmia ole ollut kovemmassakaan matka ajossa.

Mielenkiinnolla voi iformoida jos tietää ko laitteeseen jostain saatavissa olevan tehokkaamman öljypumpun.
 
Emmä öljypumpusta tiedä, mutta viidelläkympillä ja postikuluilla saisit terveemmän kollektorin. Haynesin kirja, jossa 750- ja 1000-kuutioiset VF:t lähtis sitten kahdellakympillä.
 
Tänä kesänä vaihdoin oman  -87 VF500F2:sen pois, 1,5 kautta tuli ajeltua, ei mitään pahaa sanottavaa... paitsi tehon puute.... nurkkamopona menee hienosti, pidemmällä matkalla alkoi tulla äiteetä ikävä.

Vikoja ei ollut, vehkeellä oli  kruisattu 66tkm

No entisen piikin (CB125) 18hp, ja nykyisen pyörän CX 500 40hp (impulssikäämi rikki, yläkiekat poissa käytöstä) jälkeen tuon viisisatasen tarjoamat 70hp riittänee pitkäksi aikaa
smile_org.gif
.
....nälkä kasvaa syödessä... ei kestä kauan kun alat kiroamaan ettei sillä mihinkään kerkeä... eka bemari mikä ruuvaa ohi ni jo alat miettimään vaihtoa....
nixweiss.gif
kokemuksen karvaalla rintaäänellä.....
 
Back
Ylös