Hondan uus supermoto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ressa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ressa

New member
Elikkäs Honda lykkäs tollasta markkinoille. Teknisiä tietoja hieman:

Moottori Ilmajäähd.,1-syl.,4-taht. SOHC
Kuutiotilavuus 644
Sylinterimitat 100x82
Puristussuhde 8,3:1
Maksimiteho 27,7 kW / 5750 min-1
Maksimivääntö 52,3 Nm/ 4500 min-1
Renkaat, etu 120/70 -17
Renkaat, taka 150/60 -1

Näyttän olevan "hyvin" vääntöä koneessa varsin alhaalla. Mutes tuo teho puoli, luvataan vain 27 kW, onko liian vähän? Hintaa näytti hondan maahantuojan pitävän "vain" 8900e. Itte oon harkinnut tollasta supermotoa koska tulee suurimmaksi osaksi kaupunkia pyöritettyä ja mökillekkin on vain 40km, mut pärjääkö tolla sitten yhtään pitempää matkaa?. Hieman kaipaisi kyllä uutta maskia ja lokarii eteen mutta muuten mielestäni todella hienon näköinen
bowdown.gif
inlove.gif


Hondan sivulle jossa on tietoja lisää ja joitakin kuvia

Mitenköhän tossa on järjestelty tuo matkustajan olot? Onko ketään muu aikeissa hankkia tuollaista?
 
Näyttän olevan "hyvin" vääntöä koneessa varsin alhaalla. Mutes tuo teho puoli, luvataan vain 27 kW, onko liian vähän?
Moottori taitaa olla yhäkin se yksi ja sama mikä XL:ssä, Dominatorissa ym. Siitä kaiten pitäisi kohtuudella saada kymmenisen kilowattia lisääkin tehoa, jos/kun rupeaa hengettömältä tuntumaan. Eihän tuo nyt noilla tehoilla kylän nopein varmaan ole, mutta luulis tuostakin nyt hupikerrointa löytyvän vaikka ja kuinka.

Ainakin Dominatorilla kruisaa vähän pitempääkin siivua kestopäällysteellä, ainakin jos tiessä on satunnaisesti mutkia. Miksei sitten uudemmallakin konstruktiolla samasta asiasta.
 
Juu. Ja kyllä niillä supermotoilla pärryyttää pitempääkin matkaa, jos vaan viitsii ja jos kone ei oo kisakiree, kuten tossa ei näyttäis olevan. Ite oo nkäyny DR:llä pari kertaa Italiassa, toisen kerran enskarenkailla ja toisen kerran smotona. Nou problem!
 
Hauskasti 1-pyttysessä kaksi putkea, kivalta cityjänikseltä näyttää
wink.gif
 
Muuten nätti pyörä, mutta toi ankannokka on aivan järkyttävä.

Hintakaan ei ole paha, kun katsoo mistä palikoista pyörä on kasattu.

PS. linkki on pielessä
 
FMX:llä hieman sama vika kuin Yamahan XT660X:llä eli supermotoksi painoa liikaa: kuivapaino 163kg. Yammussa sentään vakiona löytyy 35kW/48hv, eikä se silti ole mikään raketti.
 
Painoa enemmän kuin KTM vessoissa ja ruutiakin paljon vähemmän (jopa Lc4 verrattuna).. toisaalta hintakin on monta tonnia halvempi.

Villi veikkaus on että alusta on lähinnä 'hinnat alkaen' mallia.
 
No hard fiilings, mun 350:ssä on 24kW, oikeasti enemmän
omg.gif


Mikä tossa on jippona, pitää noin isossa koneessa olla enemmän ytyä?
Tosin ei luultavasti tarvii 10 tunnin välein öljyjä vaihtaa
smile_org.gif
 
korjasin ton linkin.

Kyllähän tossa ihmeen vähän vähän on tehoo, onhan kuutioita silti 650 ja painooki tuo 160 kiloo. Noh täytyy odotella että olis jossain pientä testii tosta. Ja täytyyki varmaa vähä kattel mist tota sais vähä koeajettuu. Toisen vaihtoehton täytyy vähä kattel noit ktmmän lc4, mut niit ei näyt hirveesti olevan myynnis.
 
Ihan hirvee vessa tuo honda. Liian painava, liian vähän tehoa, liian ruma jne...
Samaan hintaa taitaa saada Suzukin DR-Z 400 moton. Hyvä ja kestävä peli ja vie varmasti tuota hondaa ihan 100-0 vaikka onkin "vaan" nelisatanen.
 
Noh, mikähän "ihme"  olis että ilmotettu teho on just 27KW
wink.gif
 ....  eiköhän siitä oo ollu tarkotus heleppo alottelijan peli tehhä
tounge.gif
 
Ihan hirvee vessa tuo honda. Liian painava, liian vähän tehoa, liian ruma jne...
Samaan hintaa taitaa saada Suzukin DR-Z 400 moton. Hyvä ja kestävä peli ja vie varmasti tuota hondaa ihan 100-0 vaikka onkin "vaan" nelisatanen.
Juu, toikin oli hyvän näköne, mut eikös tossa ollu aivan h**vetin kapee ja kova penkki? tai näin muistelisin kun messuilla koe istuskelin. Tehoo näytti olevan saman verran mut vääntöö selvästi vähemmän, tosin kuutioita löytyy 250cc vähemmän
confused_orig.gif
Täytys käyd suzukin foorumin puolel kyselees mielipiteit jolleivat tänne eksy .

Koeajo varmaa sitten paljastaa kumpi o parempi
062802jumpie_prv.gif
 
Ihan hirvee vessa tuo honda. Liian painava, liian vähän tehoa, liian ruma jne...
Samaan hintaa taitaa saada Suzukin DR-Z 400 moton. Hyvä ja kestävä peli ja vie varmasti tuota hondaa ihan 100-0 vaikka onkin "vaan" nelisatanen.
Juu, toikin oli hyvän näköne, mut eikös tossa ollu aivan h**vetin kapee ja kova penkki? tai näin muistelisin kun messuilla koe istuskelin. Tehoo näytti olevan saman verran mut vääntöö selvästi vähemmän, tosin kuutioita löytyy 250cc vähemmän  
confused_orig.gif
Täytys käyd suzukin foorumin puolel kyselees mielipiteit jolleivat tänne eksy .

Koeajo varmaa sitten paljastaa kumpi o parempi  
062802jumpie_prv.gif
Onhan se penkki aika karu juu... Mulla on ollut tuommoinen punakilpinen drz enska. Se oli about 120kg ja 48hv ja kulki kyllä kivasti ja tykkäsin muutenkin siitä moposta.
thumbs-up.gif

Katumalli on käytännössä sama pyörä. Siinä on vaan kaikenmaailman turhuuksia tuomassa lisäpainoa ja moottorissa joitakin eroja. Eri kaasari ja ahtaampi putkisto ainakin... Pienellä rakentelulla siitä saa kovan pelin kadulle.
cool.gif
 
Mun äänet menee myöskin DR-Zetalle! Katumalliin joutuu tosin vaihtamaan nokka-akselit, kaasarin ja vaimentimen sekä riisumaan turhan painon pois mutta sen jälkeen alkaa hupikerroin olemaan kohdallaan!
 
Jokos joku on tuollaisen funmoto:n hommannut?
Tai koeajanut?
Heti kommenttia että miltä tuntuu/tuntui?
 
Jokos joku on tuollaisen funmoto:n hommannut?
Tai koeajanut?
Heti kommenttia että miltä tuntuu/tuntui?
Kävin koeajamassa tommosen FMX:n viime viikolla. Ketterä peli se oli. Tiukkoja mutkia sai ajaa kohtuu vauhdikkaasti. Keula sukelsi kohtuu paljon tiukoissa jarrutuksissa -> helppoja endoja
wink.gif

Moottorilta jäin kaipaamaan huomattavasti enemmän. Tylsä papatin... Jos keulia haluaa niin saa kyllä kikkailla kytkimen kanssa pirusti.

Jos tossa pyörässä olis 20hp enemmän tehoa ja hieman jämäkämpi jousitus niin se olisi oiva peli kaupunkiin. Nyt se lähinnä sopii harjottelijalle...
 
Back
Ylös