Moto-Guppe
New member
Jos jomman kumman sieraimesi ja palkokasvin välillä alkaa tuntua vetovoimaa, lopeta heti lukeminen!
Hitunvatunkylässä, tuolla peräsavossa asuu "Jakke"-niminen motoristi.
Kaikki hitunvatunkyläläiset - etenkin motoristit - tietävät Jaken olevan oikea ?:n perikuva.
Joka vuosi kevään koittaessa ottaa Jakke pyöränsä pois seisonnasta yleensä reilusti ennen huhtikuun puoltaväliä ja alkaa välittömän vittuilun "kermaperseisille kesämotoristeille" joiden pyörä on vielä seisonnassa - seisonnan syyn ei niinkään ole väliä. Edeltävän kuukauden (joidenkin toisten jo ajellessa) Jakke on luonnollisesti hiiren hiljaa. Koko kesän Jakke odottaa kärsimättömänä loppusyksyn tuloa, jolloin vittuilun saa aloittaa uudestaan. Syksyisen vittuilusession jälkee Jakke kertoo tarinaa siitä miten oli melkein kaatua jäisellä tiellä ja miten hienosti sai pyöränsä hallittua.
Motoristituttavan vaihtaessa pyörää, kertoo Jakke tälle ensi töikseen miten pyörää pitää laittaa jotta se olisi hitusenkaan näyttävä ja katu-uskottava, Jaken mielestä vakiona mikä tahansa pyörä on kaukana em. määritelmästä. Jakke kertoo vuolain sanoin miten ruma etenkin pyörän takapää on ilman pientä rekkaritelinettä ja juuri oikeanlaisia minivilkkuja ja miten käsittämättömän nuhaiset äänet vakiopöntössä - mikä muuten on aivan käsittämättömän ruma sekin - on. Jakke itse on ostanut pyöräänsä sliparin juuri viime viikolla, useamman vuoden "vakiopönttöilyn" jälkeen. Rekkariteline ja minivilkut Jaken pyörässä olikin jo ostaessa valmiina.
Jakke tietää minkä värinen pyörän kuuluu olla. Tietämys vaihtelee Jaken oman kulloisenkin pyörän värin mukaan. Jos pyörä ei ole Jaken mieltymyksen värinen - on pyörä ruma ja siitä pitää kertoa pyörän omistajalle. Jakke muistaa sanoa myös, että se juuri hankittu musta/metallinvärinen slipari ei sovi värinä juuri tuohon pyörään/väritykseen ja että ovaali/tri-ovaali/pyöreä olisi ollut paljon hienompi.
Jakke ei voi myöskään ymmärtää ihmisiä jotka ajavat "matkasohvilla". Jakke tekeekin aina väsymätöntä käännytystyötä ihmetellen isoon ääneen miten kukaan voi ajaa "tuollaisella matkasohvalla". Jaken omasta 8-vuotisesta motoristiurasta 6 meni tupla-x:n päällä. Jaken matkasohvaviha alkoi siis tasan 2 vuotta sitten...
Jakke ei myöskään ymmärrä ihmisiä jotka mieluummin eivät aja reilummassa sateessa jos ei ole pakko tai ajavat vähemmän kuin 25tkm vuodessa. Jaken mielestä tosi motoristi ei koskaan aja autoa/kävele/matkusta bussissa - ainakaan selvin päin. Olkoonkin että Jakella itsellään ei ole varaa autoon tai se vanha romu on rikki, kunto ei kestä baarireissua enempää kävelyä tai että Jakella päivän ainoa bussi perämetsästä kulkee klo. 13.00.
Jakke tietää että tosimotoristi käyttää vain ja ainoastaan nahkapukuja. Jaken kaapissa pölyyntyvät tix-tex:it ovat epämukavat ja ei-coolit, joten niin ovat kaikkien muidenkin tix-tex:it. Kylmä ei jakkea vaivaa, sillä tämän toisessa nahkapuvussa on vahvat vuoret joiden alle mahtuvat komeasti vielä adidaksen verkkaritkin. Lisäksi jaken pyörä antaa tuulelta suojaa, eikä Jaken tarvitse koskaan kylmillä/sateisilla keleillä ajaa kuin max. 2km töihin. Em. asioita ei tietenkään tarvitse kertoa tix-tex-miehille taivastellessa näiden asuvalintaa.
Jaken mielestä on olemassa vain yksi ainoa moottoripyörämerkki, kaikki muut ovat paskoja joita Jakke ei kuuna päivänä menisi ostamaan. Jakke ei koskaan väsykään vittuilemaan muunmerkkisiä pyöriä kuskaaville motoristeille näiden merkkivalinnasta. Myös ns. "jalat eellä" -tyylillä etenevät saavat Jaken ehtymättömästä vittuilurepertuaarista hyvän osansa.
Alle tuhatkuutioista pyörää Jakke ei voisi ajaa. Jaken mielestä pyörä ei saa painaa yli 180:tä kiloa ja tehoa pitää olla vähintäin saman verran heppoina takapyörältä. Jakke itse on 160cm/50kg ja vakaasti sitä mieltä että tämän oma nykyinen pyörä olisi paras valinta myös sille rapiat 2m pitkälle kaverille joka ajaa 175km työmatkaa ja on vaimonsa kanssa innokas euroopan kävijä.
Tehojen myötä pyörän siis pitää kulkea vähintäin 300:aa. Jakke usein kertookin miten kovaa ajoi pätkän x ja paljonko oli huiput, sekä sen miten näytti BMW-kotilokuskille närhen munat keskikaupungilla. Jaken kortin ollessa hyllyllä Jakesta ei kuulu mitään, poliisit ja lainsäädännön Jakke saattaa muistaa käydä haukkumassa foorumilla.
Hitunvatunkylässä asuu myös motoristi nimeltä Sakke. Sakke on aivan eri maata kuin Jakke, Saken tarinaa en ole kuullut, joten pistää miettimään mitkäköhän ovat Saken tunnuspiirteitä?
Hitunvatunkylässä, tuolla peräsavossa asuu "Jakke"-niminen motoristi.
Kaikki hitunvatunkyläläiset - etenkin motoristit - tietävät Jaken olevan oikea ?:n perikuva.
Joka vuosi kevään koittaessa ottaa Jakke pyöränsä pois seisonnasta yleensä reilusti ennen huhtikuun puoltaväliä ja alkaa välittömän vittuilun "kermaperseisille kesämotoristeille" joiden pyörä on vielä seisonnassa - seisonnan syyn ei niinkään ole väliä. Edeltävän kuukauden (joidenkin toisten jo ajellessa) Jakke on luonnollisesti hiiren hiljaa. Koko kesän Jakke odottaa kärsimättömänä loppusyksyn tuloa, jolloin vittuilun saa aloittaa uudestaan. Syksyisen vittuilusession jälkee Jakke kertoo tarinaa siitä miten oli melkein kaatua jäisellä tiellä ja miten hienosti sai pyöränsä hallittua.
Motoristituttavan vaihtaessa pyörää, kertoo Jakke tälle ensi töikseen miten pyörää pitää laittaa jotta se olisi hitusenkaan näyttävä ja katu-uskottava, Jaken mielestä vakiona mikä tahansa pyörä on kaukana em. määritelmästä. Jakke kertoo vuolain sanoin miten ruma etenkin pyörän takapää on ilman pientä rekkaritelinettä ja juuri oikeanlaisia minivilkkuja ja miten käsittämättömän nuhaiset äänet vakiopöntössä - mikä muuten on aivan käsittämättömän ruma sekin - on. Jakke itse on ostanut pyöräänsä sliparin juuri viime viikolla, useamman vuoden "vakiopönttöilyn" jälkeen. Rekkariteline ja minivilkut Jaken pyörässä olikin jo ostaessa valmiina.
Jakke tietää minkä värinen pyörän kuuluu olla. Tietämys vaihtelee Jaken oman kulloisenkin pyörän värin mukaan. Jos pyörä ei ole Jaken mieltymyksen värinen - on pyörä ruma ja siitä pitää kertoa pyörän omistajalle. Jakke muistaa sanoa myös, että se juuri hankittu musta/metallinvärinen slipari ei sovi värinä juuri tuohon pyörään/väritykseen ja että ovaali/tri-ovaali/pyöreä olisi ollut paljon hienompi.
Jakke ei voi myöskään ymmärtää ihmisiä jotka ajavat "matkasohvilla". Jakke tekeekin aina väsymätöntä käännytystyötä ihmetellen isoon ääneen miten kukaan voi ajaa "tuollaisella matkasohvalla". Jaken omasta 8-vuotisesta motoristiurasta 6 meni tupla-x:n päällä. Jaken matkasohvaviha alkoi siis tasan 2 vuotta sitten...
Jakke ei myöskään ymmärrä ihmisiä jotka mieluummin eivät aja reilummassa sateessa jos ei ole pakko tai ajavat vähemmän kuin 25tkm vuodessa. Jaken mielestä tosi motoristi ei koskaan aja autoa/kävele/matkusta bussissa - ainakaan selvin päin. Olkoonkin että Jakella itsellään ei ole varaa autoon tai se vanha romu on rikki, kunto ei kestä baarireissua enempää kävelyä tai että Jakella päivän ainoa bussi perämetsästä kulkee klo. 13.00.
Jakke tietää että tosimotoristi käyttää vain ja ainoastaan nahkapukuja. Jaken kaapissa pölyyntyvät tix-tex:it ovat epämukavat ja ei-coolit, joten niin ovat kaikkien muidenkin tix-tex:it. Kylmä ei jakkea vaivaa, sillä tämän toisessa nahkapuvussa on vahvat vuoret joiden alle mahtuvat komeasti vielä adidaksen verkkaritkin. Lisäksi jaken pyörä antaa tuulelta suojaa, eikä Jaken tarvitse koskaan kylmillä/sateisilla keleillä ajaa kuin max. 2km töihin. Em. asioita ei tietenkään tarvitse kertoa tix-tex-miehille taivastellessa näiden asuvalintaa.
Jaken mielestä on olemassa vain yksi ainoa moottoripyörämerkki, kaikki muut ovat paskoja joita Jakke ei kuuna päivänä menisi ostamaan. Jakke ei koskaan väsykään vittuilemaan muunmerkkisiä pyöriä kuskaaville motoristeille näiden merkkivalinnasta. Myös ns. "jalat eellä" -tyylillä etenevät saavat Jaken ehtymättömästä vittuilurepertuaarista hyvän osansa.
Alle tuhatkuutioista pyörää Jakke ei voisi ajaa. Jaken mielestä pyörä ei saa painaa yli 180:tä kiloa ja tehoa pitää olla vähintäin saman verran heppoina takapyörältä. Jakke itse on 160cm/50kg ja vakaasti sitä mieltä että tämän oma nykyinen pyörä olisi paras valinta myös sille rapiat 2m pitkälle kaverille joka ajaa 175km työmatkaa ja on vaimonsa kanssa innokas euroopan kävijä.
Tehojen myötä pyörän siis pitää kulkea vähintäin 300:aa. Jakke usein kertookin miten kovaa ajoi pätkän x ja paljonko oli huiput, sekä sen miten näytti BMW-kotilokuskille närhen munat keskikaupungilla. Jaken kortin ollessa hyllyllä Jakesta ei kuulu mitään, poliisit ja lainsäädännön Jakke saattaa muistaa käydä haukkumassa foorumilla.
Hitunvatunkylässä asuu myös motoristi nimeltä Sakke. Sakke on aivan eri maata kuin Jakke, Saken tarinaa en ole kuullut, joten pistää miettimään mitkäköhän ovat Saken tunnuspiirteitä?