• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hornet 600 Grossitanko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PUPUMAKI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PUPUMAKI

New member
Morienttes!
Kyseessä on siis Hornet 600 -06.
Kertokaapa kokemuksia millaisia grossitankoja olette asentaneen ja kuinka on ajaminen muuttunut??
Kuinka leveä voi olla et johdot riittää hyvin??
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Täältä löytyy Lucas Motocross medium, muistaakseni 765mm leveä. Sama tanko ilman välitankoa on Lucas Speedfighter. Painoa on hieman enemmän käsillä, mutta tottumisen jälkeen ajoasento on parempi, ihan ok jopa radalla. Se orggistankohan on ilmeisesti otettu puutarhajyrsijästä
wink.gif
.

Kannattaa varautua kovempiin tärinöihin tangon vaihdon jälkeen, ne Hondan tankopainot siellä tangon sisässä jäävät pois, kun vaihtaa alutangon (eivät sovi). Itse aion viritellä samanlaiset painot sinne, koska värinät tosiaan häiritsee ja (ainakaan tangonpääty-) peileistä ei näe tietyllä kierrosalueella mitään
confused_orig.gif
.

Itsellä oli hetken aikaa kiinni LSL:n terästanko, 760 leveä ja 70 korkea..kytkinvaijeri oli aika pinteessä mutta toimi kuitenkin jotenkin, muut piuhat riitti.

Nuo painot täytyy tosiaan hommata erilaiset, mutta muuten..pyörän käsittely pienemmissä nopeuksissa parani ja ulkonäkö tietty, mutta vaihdoin silti alkuperäisen takaisin aika piakkoin. Yli 120 km/h nopeuksissa alkoi tuuli ottamaan vähän liian kovasti kiinni, ja vauhdikkaampi kanttailu muuttui hiukan pelottavaksi, tämmöinen tappi kun olen niin kädet eivät riittäneet tarpeeksi hyvin tangolle asti.
biggrin.gif
Joku sellainen hieman kapeampi crossitanko vois olla hyvä kompromissi.

Yli 120 km/h nopeuksissa alkoi tuuli ottamaan vähän liian kovasti kiinni, ja vauhdikkaampi kanttailu muuttui hiukan pelottavaksi, tämmöinen tappi kun olen niin kädet eivät riittäneet tarpeeksi hyvin tangolle asti.
biggrin.gif
Joku sellainen hieman kapeampi crossitanko vois olla hyvä kompromissi.

Voin myös allekirjoittaa tämän, mutta ero ei ole omasta mielestäni mitenkään huomattava, ehkä kovalla tuulella huomaa, että hartioihin/käsiin ottaa enemmän tuuli. Alunperin oli aikomus lyhentää tankoa, mutta se ei ollutkaan mahdollista koska tangon taivutuksen vuoksi säätimet eivät olisi sopineet enää tangon tasaiselle osuudelle.

Kannattaa huomioida että tangonpäätypainoista ei välttämättä mitään hyötyä tärinän poistajina, itsellä on 200g puntukset ja niillä sai vain hieman vähennettyä tärinää. Ja alutankoja on yleensä kahdella eri seinämävahvuudella 5mm (13mm sisähalkaisija) ja 4mm (14mm sisähalkaisija), jälkimmäiseen on hankalampi löytää tangonpääty(koriste)painoja.

Orggistangossa on kieltämättä hyviäkin puolia; ohjattavuus on hieman nopeampi, koska tanko tulee lähemmäksi kuskia ja ajoasento on hieman pystympi joten pyörän hallinta on hitaissa nopeuksissa varmempaa. Huonoa puolena itse huomasin, että tangon taivutuskulmasta johtuen kämmenissä alkoi tuntua kipua yli 100km yhtäjaksoisessa ajossa. Suorempi on parempi
cool.gif

Back