Hornetin dyno-käyrän korjaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [Ju55i V.]
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

[Ju55i V.]

New member
Minkälaisilla toimenpiteillä saadaan käyrät kohdalleen? (muuten kuin photoshoppaamalla)


Pyörä siis: Honda CB600 Hornet -99, DPM-racen sliparilla ja vakio suuttimilla.
 
Riittää, kun kerran kuulee, miten tuo DPM:n torvi parkasee, niin paluuta vakioon ei ole.
 
Tuosta lambda-käyrästähän näkee suoraan että laihalla käy 4000-6500, kaasareiden säädöllä siihen lääke löytyy, kokeilisin ehkä itse nostaa neuloja pykälällä.
 
Vakioneuloja ei pysty nostaan ilman simmilevyjä,jotka voi laittaan neulan alle.
confused_orig.gif
 
Kyllä vakioneuloja voi nostaa vaikka M3 aluslevyillä, mutta se ei vaikuta tarpeeksi. Kokeiltu on, dynossa !!
Toki vaikutus on oikeaan suuntaan.
Pitäisi saada hoikemmat neulat -> Dynojet
 
Mitä tuollaiseen Hornettiin saa yleensä tehoa perusvireillä? Slipari, putsari ja suuttimet ja siihen säätö?
 
Ei paljon pskaakaan. Ääntä tulee kyllä.
Mulla oli Factoryn päin mäntyä säädetty suutinsetti+filsu+slipari, pistettii Dynojetit ja säädöt kohdalleen, 2hp lisää, + toimii kokoalueella. Tuli samassapenkissä samoissa olosuhteissa 1,5hp enemmän kuin täysin vakiosta FZS 600:sta. Eli, joko fasussa on hyvin tehoa vakiona, hondassa huonosti, tai virityksestä ei paljon iloa ole. Sou not. Kunhan toimii. Penkistä riippuen 87-90hp takarenkaalta on tullut. -99 600 Hornetti siis.
 
Ei paljon pskaakaan. Ääntä tulee kyllä.
Mulla oli Factoryn päin mäntyä säädetty suutinsetti+filsu+slipari, pistettii Dynojetit ja säädöt kohdalleen, 2hp lisää, + toimii kokoalueella. Tuli samassapenkissä samoissa olosuhteissa 1,5hp enemmän kuin täysin vakiosta FZS 600:sta. Eli, joko fasussa on hyvin tehoa vakiona, hondassa huonosti, tai virityksestä ei paljon iloa ole. Sou not. Kunhan toimii. Penkistä riippuen 87-90hp takarenkaalta on tullut. -99 600 Hornetti siis.
Eihän tehoa voi erilaiseen koneeseen verrata... ?
 
Miksei, justhan vertasin  
tounge.gif
Joo, ei sitä kannata tosissaan miettiä.
Vaan en oikein usko että kannattaa hevosvoimien perässä ruveta virityksiä miettimään. Toisaalta kannattaa putkenvaihdon+suodattimen jälkeen ainakin säädättää, että pelaa koko alueella. Ei tossa liikaa mitään ala-keski tehoa ole, että kannattaisi hukkaan heittää.
 
Ei paljon pskaakaan. Ääntä tulee kyllä.
Mulla oli Factoryn päin mäntyä säädetty suutinsetti+filsu+slipari, pistettii Dynojetit ja säädöt kohdalleen, 2hp lisää, + toimii kokoalueella. Tuli samassapenkissä samoissa olosuhteissa 1,5hp enemmän kuin täysin vakiosta FZS 600:sta. Eli, joko fasussa on hyvin tehoa vakiona, hondassa huonosti, tai virityksestä ei paljon iloa ole. Sou not. Kunhan toimii. Penkistä riippuen 87-90hp takarenkaalta on tullut. -99 600 Hornetti siis.
Mitäs tuo 87-90hp tarkoittaa sitten kone tehona?


Ja toinen kysymys että jos rupeaa ratastamaan Hornettia esim 1 pienempi eteen ja 2 isompi taakse niin kuinkahan paljon tämä vaikuttaa normi matka-ajoon jos ajatellaan että siinä satasen vauhdissa on kierroksia n 4500rmp niin mitäs ratastuksen jälkeen?
 
mulla on -1/+2, tarkkaa virhettä en tiedä. Muuten kyllä hyvä viritys, ykkösellä nostaa kaasulla ja kakkosella kykällä. Huippuja meni lentokentällä 227km/h tutkaan. Vingutin 2500km lapin reissun eikä vingutus haitannut yhtään. Vakiopituset ketjut riittää.. Joku reipas 20km/h taitaa virhettä satasessa. Vajaa 6000rpm riittää liikennevirtaan
smile_org.gif
4500rpm ei kyllä riitä vakionakaan satasen alueelle.. Sanoisin että vajaa 1krpm tulee lisää kierroksia. Gearing commanderillahan noita voi testailla..
 
Täällä on +2 takana ja vakio edessä. 15/44
Todellinen 100kmh = 5500rpm ja ei haittaa yhtään mitään matkailun kannalta.
Suosittelen. Ja menee vakioketjuilla.
Jos enemmän nurkissa pyörisi ja osaisi kikkailla, niin ehdottomasti vielä -1 eteen!!

Edittiä...
Calypsolla on kulkenut aika hyvin tutkaan!!
Ei varmaan mitään toivoa vakiovälityksillä, ei jaksa ainakaan kutosella enään mihinkään.
 
Täällä on +2 takana ja vakio edessä. 15/44
Todellinen 100kmh = 5500rpm ja ei haittaa yhtään mitään matkailun kannalta.
Suosittelen. Ja menee vakioketjuilla.
Jos enemmän nurkissa pyörisi ja osaisi kikkailla, niin ehdottomasti vielä -1 eteen!!

Edittiä...
Calypsolla on kulkenut aika hyvin tutkaan!!
Ei varmaan mitään toivoa vakiovälityksillä, ei jaksa ainakaan kutosella enään mihinkään.
Nostaako kaasusta keulaa tällä vain +2 takana? Onko muita vireitä?
 
Kyllä vakioneuloja voi nostaa vaikka M3 aluslevyillä, mutta se ei vaikuta tarpeeksi. Kokeiltu on, dynossa !!
Toki vaikutus on oikeaan suuntaan.
Pitäisi saada hoikemmat neulat -> Dynojet
Voin yhtyä lainaukseen, osta sarja, itsellä -99 cbr 600f. Aiempi omistaja oli jäljitellyt dynojetin sarjaa. Sivuille 114 suuttimet ja keskelle 116 lisäksi laittanut "main air jet plug" paikoilleen mutta neuloja ei ollut vaihtanut ainostaan nostanut. Säädöt olivat aivan hukassa bensiiniä vei niin prklsti 600:ksi ja yläkierroksilla mustasavu pöllähdys.. Ostin dynojetin sarjan ja laitoin mukana tulleiden ohjeiden mukaiset säädöt, hyvin tuloksin. Tankillisella +70km aiempaan verrattuna, ja pöllähdykset pois. Vielä en ole käyttänyt tarkemmassa säädätyksessä kun hyvin toimii, ehkä ensi keväänä talviseisokin jälkeen viisain.  
smile_org.gif


Onkos hornetin ja cbr:n koneet kovinkin erinlaisia? Varmaankin sama muuten mutta pienin muutoksin??
Itsekkin miettinyt tuota ratastusta kun eipä noissa kusiaisissa liiaksi ole tuota alavääntöä, sujuisi rivakammin valoista lähtö, eikä siitä haittaakaan ole jos keulakevenisi ilman suurempaa provosointia  
biggrin.gif
 
No pienempi (-1) eturatas maksaa alle 20euroa. Kannattaa vaikka kokeilla. Siinä tulee jo eroa vakioon. +2 takanen ei mielestäny vielä juurikaan vaikuta..

Hornetissa on sama moottori kuin 95-98 CBRssä. Paitsi taitaa olla pikkasen pienemmät kaasarit ja erillaiset nokat, ehkä? olisiko viitisen heppaa vähennetty että ois muka saatu lisää alavääntöä..
 
Back
Ylös