• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

hornetista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouskari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jouskari

New member
Honda Hornet 600
onko eri vuosimallien välillä eroja? jos niin mitä?
minkäverran pääsee tankillisella (siis semmoista suunnilleen 100km/h vauhtia maantiellä).
Onko niissä varatankkia vai ei? Tämä tieto tuntuu vaihtelevan lähteestä riippuen.

saahan toki kertoa muutakin ko. mopoon liittyvää =)
myös huonoja kokemuksia jos semmoisia on.

*Hups* lisätty koneen koko
biggrin.gif

-Jouskari
 
kuussatkusta siis on kyse. unohtui laittaa ja näemmä tota viestin otsikkoa ei pääse enää muuttamaan.
 
Bensaa tuntuu kelpaavan. Kaikki on menny mitä oon tankkiin laittanut. No joo, noin.140-180km kunnes tyrkkää varalle. Koneessa on suutin sarja ja slipari. Mukava pyörä ajella. Vakio stongalla en ole tosin ajanut kilometriäkään, mutta kai se silläkin menee.
 
Juu, parinsadan kilsan välein pitää käydä tankilla, varatankki on. Vuosimallien eroista ainakin sen muistan, etttä ensimmäinen vuosimalli -98 oli varustettu 16" etuvanteella, johon ei välttämättä löydä niin helposti rengasta kuin uudempien 17" vanteisiin. Oli niissä jotain muitakin pieniä eroja, mutta tuo on muistaakseni merkittävin.
 
Huippu mopedi. Oma kilocebari jai talliin kun emannalle tuli pikku hornetti... Ja eihan tuohon kuumeeseen ollut muuta laaketta kun paivittaa pyora. Huomenna pitaisi olla oma 900 hornet kaupassa odottamassa valmiina  
062802jumpie_prv.gif

Niinkuin joku tuolla jo mainitsikin, etunen vaihtui 98-99? isompaan.
Varatankille on menee 140-180km valein, eli loytyy sekin. Etujouset on hiukan ehka loysat, pohjaa kovassa jarrutuksessa ja alkaa pomppimaan, mutta siihen pitaa kylla rutata se jarru ihan tosissaan pohjaan. Kaupungissa ja mutkatiella hauska kun mika, mutta autobaanalla 180 paikkeilla tuntuu etta paa lahtee irti ja tangossa saa roikkua ihan tosissaan. Matka nopeutena voi pitaa mukavasti 140 mutta siina nopeudessa on pienta tarinaa.
Pidempaa matkaa ei ole viela tullut ajeltua, mutta ens viikolla starttaa pyorat muutamaksi paivaksi gardalle kurvailemaan!
sport05.gif
 
Korjausopas(brittien tekemä) sanoi, että kulutus vakiona olis 8,1l/100km. Itellä on kyl enemmän(suuttimet + slipari). Oottekos penkissä pyöräänne käyttäneet? Tehoja?
 
Korjausopas(brittien tekemä) sanoi, että kulutus vakiona olis 8,1l/100km. Itellä on kyl enemmän(suuttimet + slipari). Oottekos penkissä pyöräänne käyttäneet? Tehoja?
Oliskohan opuksessa pieni virhe?
Kuulostaa aika hurjalta, jos vakio veis 8.1 litraa satasella? Vai olisko kyseessä maileja kenties?
Oma hornetti kulkee noin kuudella litralla
 
Honda Hornet 600
onko eri vuosimallien välillä eroja? jos niin mitä?
minkäverran pääsee tankillisella (siis semmoista suunnilleen 100km/h vauhtia maantiellä).
Onko niissä varatankkia vai ei? Tämä tieto tuntuu vaihtelevan lähteestä riippuen.

saahan toki kertoa muutakin ko. mopoon liittyvää =)
myös huonoja kokemuksia jos semmoisia on.

*Hups*  lisätty koneen koko
biggrin.gif

-Jouskari
Ehkä kannattaa sijoittaa nekin rahat turvalliseen diesel perheautoon, jos moottoripyörässä kiinnostaa bensankulutus.
tounge.gif
Sen takaan, että sitä menee. Kaikki on hävinnyt mitä on ostettu. Viime kesänä laskin huvikseni tiliotteista kesän bensalaskua ja totesin 600 €:n kohdalla (taisi olla heinäkuuta), että antaa olla. Turha pilata hyvää harrastusta laskemalla paljonko siihen menee rahaa. Sen verran voin sanoa, että Hornet on listalla kun pyörän vaihto tulee eteen. Noiden eroista en tiedä.
 
Ulkonäöllisistä seikoista voisin mainita, että mittaristo on ihan erilainen uuden mallin Hornetissa.
 
Honda Hornet 600
minkäverran pääsee tankillisella (siis semmoista suunnilleen 100km/h vauhtia maantiellä).
Onko niissä varatankkia vai ei? Tämä tieto tuntuu vaihtelevan lähteestä riippuen.
Ehkä kannattaa sijoittaa nekin rahat turvalliseen diesel perheautoon, jos moottoripyörässä kiinnostaa bensankulutus.
tounge.gif
Sen takaan, että sitä menee. Kaikki on hävinnyt mitä on ostettu.
Jepulis, kiitos kaikille vastauksista. Nyt alkaa vuosimallierotkin olla jo hallussa.

tuosta kulutuksesta: ei se raha, vaan ne litrat ja sitä kautta toimintasäde. Bensa-aseman etsiminen pyörää työntäen kun ei ole moottoripyöräilyn valoisin puoli.
 
600 Hornetin tehot oli vakiona 87,? hp ja sliparin, suutinsatsin ja vapaavirtaus filsun vaihdon jälkeen 6 hp lisää. Vuosimalli oli 2001. 600 Hornetin keula on kyllä kieltämättä aika löysä jos ajaa vähän tiukempaa mutkapätkää. Se on ehkä ainut huono puoli kyseisessä mallissa.
 
Itellä tehot 99,4hv koneessa (slipari ja suuttimet). Eikös vakiona koneesta pitäis löytyä n.95?
 
Pitäs pitäs mutta ei löytynyt. Noh, penkeissä on aika paljon eroja niinkuin on pyörissäkin.
 
Siukolan penkissä pamahti koneelta yli sata pollea...joten kyllä teillä pojat niitä hepoja on vielä laitumilla.
 
Dodii, nyt on ollut 900 muutamia paivia alla. Aika paljon eri tuntuinen mita 600. Molemmissa hyvia puolia. 900 keula on huomattavasti kevyempi  
biggrin.gif
...
Mutta kysymys. Pyorassa ei ole mitaan pientakaan katetta ja putkina bossin carbonit, nyt on alkanut takki haista aika pahasti pakokaasulle. Samaa ongelmaa ei ole yhtaan emannan pyorassa, mutta siina on pieni kate edessa. Onko ketaan huomannu samaa ilmiota? Haviaako pakokaasun haju jos laittaa pienen pleksin etupaahan? Voisiko tuo vaikuttaa tuulen pyorimiseen/virtaukseen niin paljon?
 
Tosta kulutuksesta voin todeta sen verran et mulla vie perus kepityksessä sen 6l/100km, matka ajossa viel litran vähemmän. Mut sit jos lähtee ajaa kovaa, yli 200 mittarissa ni joudut vaihtaa varatankille jo 110km kohdalla.
 
Back
Ylös