• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Housuongelma jatkuu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Gero

New member
Aikaisemminkin jo peräänkuulutin ja kyselin PITKÄlahkeisia ajohousuja. Hyvännäköinen malli löytyi netistä Sw.... Urban ja sanottiin vielä, että lahjemitta on säädettävä.
Soitinpa pojilla ja ihan pääkallopaikalle ja sanoivat että säädettävä on. Viisi senttiä saa mittaa pois.... mutta kun minä tarvitsisin sen viisi senttiä lisää.!!!

Voi hemmetti...

Yhdet sopivat ajohousut olen löytänyt mutta kun ovat niin turkaleen kuumat, ei ole kiva olla aina pallit vaahdossa...

Kohta jo passaa ihan mittatilauskin, pakkohan mulle on ajohousutkin löytyä kun farkkujakin saa... ( 35"/36") on farkkukoko.
nixweiss.gif

..ajohousutkin löytyä kun farkkujakin saa... ( 35"/36") on farkkukoko.
nixweiss.gif
...
Pitkät lahkeet? Kokeilepa etsiä +36" farkkuja ilman, että vyötärö on mitoitettu kahdelle.
mad.gif
veryangry.gif

Verhoan omat pitkät koipeni Hanxin nahkaan. Ovat vaan talven aikana päässeet uhkaavasti löystymään reisistä ja vyötäröltä.. Housukauppaan siis itsekin kesän korvalla.

Kohta jo passaa ihan mittatilauskin, pakkohan mulle on ajohousutkin löytyä kun farkkujakin saa... ( 35"/36") on farkkukoko.
nixweiss.gif
Gero: Rukkalta ainakin saa monia housumalleja pitkillä lahkeilla (+7cm). Lahkeita ei siis ole vain jatkettu alapäästä, vaan suojatkin ovat oikeilla paikoillaan. "Viileitäkin" malleja löytyy. Hintaakin löytyy, mutta itse olen pitkänä huomannut, että pitkällä ei ole kauheasti valinnanvaraa, joten pitää ostaa kerralla hyvät ja sopivat.

TunturiTT: Mun farkkujen lahkeenmitta on 36"-38" vyötärön ollessa samaa luokkaa. Jack&Jonesilta olen aina löytänyt sopivat farkut, enkä ole muualta jaksanut vuosiin edes katsella.

Edit: Mulle kaupattiin jossain IXS Nima-housuja, jota pitäisi olla saatavana myös pitkänä mallina, mutta en ole henk koht koittanut moisia.

Rukan housuja muuttavat korjauspalvelussaan niin edullisesti, että turha tuollaista on murehtia. Sovittaa itselleen muuten sopivat housut ja mittaa, paljonko haluaisi lahkeeseen lisää pituutta ja lähettää Kokkolaan. Jos tuosta muutoksesta sopii kaupanteon yhteydessä, saattaa päästä vielä halvemmalla...

Itellä on liikaa pituutta yleensä pultuissa, mutta mp-asu tekee erimittaisia varusteita.

Pitkistä en valitettavasti tiedä mitään, mutta kannttaa ainakin tarkistaa.

onhan scotilla ainaskin long malli taitaa olla plus 5cm ja samaan hintaan kun muutkin kamppeet

No niin housut on hankittu. Hanx teki mittojen mukaan ja nyt on lahkeet riittävän pitkät, ei tarvitse caprihousuilla ajella.
062802moto_prv.gif

Maksoi muuten + 40 € lisää listahintaan, mutta ei paha...Nyt riittää mitta lahkeissa.
Mukavaa alkavaa ajokautta kaikille!!!!
033102beer_1_prv.gif

Mulla on ongelmana ettei mitkään valmistajat tee niiin leveitä housuja reisien kohdalta että ne menis päälle, sama juttu hartioiden kanssa, ei vaan mahdu takin sisään. Tai mahtuu, mutta sitten vyötärön kohdalla on n. 30cm liikaa tilaa...

Niin,HD-Centteristä (House of Bikes) saa ainakin mittojen mukaan Lindstrandsin (Jofama?) releitä. Housut tilasin sieltä mittojen mukaan, maksoivat vähän enemmän mutta reidet mahtuu sisään. Oli vielä suht nopea toimituskin ja jos menevät rikki tai lippaat niin voit lähettää takaisin tehtaalle korjattavaksi. Suosittelen.

Toinen mesta on tämä jo mainittu EuroBiker: jäätävän hienoa palvelua, ja ainakin toistaiseksi tuntuu olevan nopea palvelu myös. Tilasin sieltä omilla mitoilla nahkapuvun, johon sai vielä muutoksiakin ilman merkittäviä lisäkustannuksia. Asiakaslähtöistä palvelua missä asiakasta peräti kuunnellaan.

Ei tarvinnu mitään kummempia. Ensin ähelsin siinä hetken aikaa liian pienien housujen kanssa jonka jälkeen sain yli-isot housut jolloin kysyin että eikös näitä saa ihan mittojen mukaan. Se myyjä siinä sitten otti mitat ja muutaman viikon päästä kaupassa oli housut sovitettavana. Ja sopihan ne. Huomenna pitäisi mennä ihmettelemään sitä nahkapukua, katsellaan minkälainen siitä sitten tulee...

Suosittelen mittatilaushousuja. Siipalle sellaiset teetettiin (takki+housut), eikä se nyt niin kalliiksi tullut, etteikö se olisi hyvä vaihtoehto. Saat varmasti sopivat housut, jotka kestävät kovaakin kulutusta vuosia. Kunhan vaan käyttäjä pysyy samassa koossa.
biggrin.gif
Muistaakseni Konalan Nakkilan Pyörän ja Mopon kautta saatiin yhteystiedot tamperelaiselle miehelle, joka tekee myös mm. poliiseille mittatilausajopukuja. Nimeä en kyllä muista.
lookaround_orig.gif

Niin,HD-Centteristä (House of Bikes) saa ainakin mittojen mukaan Lindstrandsin (Jofama?) releitä.
Pitääkin käydä katsomassa. Mitenkä mittojen ottaminen luonnistu? Pitikö mennä vaatturin luo täyttämään kaavaketta vai myyjäkö otti?
Eivätpä paikalla käydessä mainostaneet moista mahdollisuutta, olisivat mieluummin myyneet liian pitkät housut, jotta reidelle olisi ollut tarpeeksi tilaa.

Toisaalta, Berikin 5927 byysissa oli enemmän stretsejä paloja kuin vanhemmassa mallissa. Paremmin tilaa reidessä.

Tilasin just itelleni IXS housut, kokoa LL, eli LongLarge. Pitäis olla se +5-7cm lahkeissa..

Tilasin just itelleni IXS housut, kokoa LL, eli LongLarge. Pitäis olla se +5-7cm lahkeissa..
Mulle ehkä joku shortlarge olis ollut paras. Tein aikoinani sen virheen, että ostin takin ja ajattelin, että kyllä siihen sitten housut löydän. Ainakin minun ruumiinrakenteellani olisi pitänyt ensin etsiä housut, takki olisi kyllä sitten löytynyt. Jollain muulla ehkä toisinpäin.

Mutta pidin takkia tärkeämpänä suojavarusteena. Takki ja hanskat oli saatava, jotta edes jotenkuten suojattuna pystyi koeajamaan pyöriä.

Kun sopivia Arlennessin takkiin kiinnittyviä housuja ei sitten löytynyt, ostin Lindstardin pärräilyyn tarkoitetut farkut ja siihen suojasetin. Ovat reidestä piukahkot ja ilman suojia vyötäröllä olisi 2-3 kokoa ylimääräistä. Suojien kanssa vain sen verran, että ilman vyötä housut juuri ja juuri tippuisivat ellei niitä nostelisi.

Nimim. että onpas mukavaa olla isoreitinen ja persjalkainen pitkäselkäinen ukko.

Mulla pituutta ~191cm ja MP-Asun ajohousut on käytössä. Ainakin meikäläiselle ihan sopivat ja mukavatkin. Vuoren saa irroitettua kesäkuumille...

Back