• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HP2 Megamoto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KTE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KTE

New member
Onko kokemuksia HP2 Megamotosta?

Tai kaikkihan me tiedetään, että ek@:lla ainakin kokemusta löytyy HP2:n eri malleistakin  
smile_org.gif
.

Eli olen menossa katsomaan yhtä -07 Megamotoa (ajettu alle 10 tkm) perjantaina ja haluaisin  kuulla käyttäjien kokemuksia kyseisestä pyörästä.

- ei taida olla matkapyörä
- ei sovellu soralle
- soveltuu päällystetyille pikkuteille
- mukava lelu taajamissa
- ei tule vastaan joka risteyksessä
- helvetin kallis

Korjatkaa käsityksiäni, koska en ole muuta kuin istunut joskus kyseisen pyörän päällä.

Itse tykkään pyörän ulkonäöstä ja siitä että ei ole mikään massatuote.

Eniten ehkä kiinnostaa kuinka pidempi matka taittuu ja uskaltaako eksyä soralle?

t. Kari
 
Saako sen rahalla? Jos saa, "h.....tin" kallis on väärä kommentti.

Jos haluat sen ja hankit sen, se on juuri oikean hintainen.

Mutta muuten sinänsä täysin tyhjänpäiväinen kommentti.

Makuasioita, mutta ruma kun mikä.

Osta pois.

t. Repa
 
Ei kokemusta HP2 malleista, mutta yleisesti nuo ylikasvaneet supermotot ovat ihan hauskoja laitteita sorallakin. Matkaakin niillä taittaa, jos matkapyörän ei tarvitse olla henkilöauton painoinen kahdella renkaalla liikkuva sohvakalusto, jossa on säilytystilaa enemmän kuin opiskelijayksiön kaapeissa.

Muuten olen samaa samaa mieltä.
 
Itse ajoin omani Espanjasta Suomeen. Neljässä päivässä ajoin 4400km, joka päivä yli 1000km. Kyllä tuollakin matkaa ajaa, mutta tankillisella ei pääse kuin 200km. Mulla oli 2 l:n varakanisteri, mutta ei tullut tarvetta.

Omassa etuteleskoopin vähän kolisee hidastustöyssyissä ja muissa röykyissä. Täytyy koittaa, jos saisi takuusta uudet. Marzocchi nuo etupumput on tehnyt. Etujarrulevyt vaihdettiin takuuseen, kun vähän nypytti. Ilmeisesti on tehty jokin muutos, kun levyillä oli eri osanumero ja kiinnitysruuvitkin oli erilaiset. Muuten on ollut kyllä hyvä peli.

Missäs hinnoissa tuommoinen 2007 pyörii Suomessa?
 
Mulle tarjottiin tänään -07 rekisteröityä ja otettu käyttöön -08 ajettu noin 5000 km vähän alle 19 kiloeuron hintaan.
Kyseisessä pyörässä ei ole ABS:ää, ei tainnut vielä silloin maahantuoduissa olla, uudet tulee kuulemma aina ABS:llä, lisähintaan tietty.

Siis matkaa pystyy tekemään, kun pitää riittävän usein tupakki / tankkaustaukoja. Oliko soralla ajosta mitään kokemusta?

t. Kari
 
Niin, eikä tuo enää niin harvinainen olekaan, kun talven aina Espoon R.M Heinolta on yksi ajamaton -08 myyty
ja jos meikäinen hankki tänne Vantaalle toisen niin johan niitä alkaa olla kehäteillä ruuhkaksi asti...
 
Kyllä sillä sorateitä päästelee ihan mielikseen. Renkaan tosin vähän rajoittaa.
 
No mitä nyt Wunderlich, Touratech, Hornig, MV-motorrad etc. tarjoaa. Samaa tavaraa myynnissä kanssa eri paikoissa. Enduron varusteetkin käy suurin osa. Kyllä tuosta pystyy rakentamaan vaikka mitä ja viripalikkaakin löytyy noilta.
 
No niin kävin juuri tekemässä kaupat HP2 Megamotosta  
biggrin.gif
.

Ja ajattelin huomenna aloitta ajokauden eli viedä vaihdokin liikkeeseen ja Megamotolla himaan kieli keskellä suuta  
tounge.gif
.

Kiitokset kaikille "kannustuksesta" muodossa tai toisessa  
bowdown.gif
.

Kiitokset myös myyjälle eli Biketeamin Tomi Kurkilahdelle Vantaalla  
062802moto_prv.gif
.
 
Kiitos, kiitos  
smile_org.gif
.

Kun sä tuut käymään tänne härmään, niin voitais käydä vaikka  
062802moto_prv.gif
HP2:lla meinaan.
Pelejä kun ei täällä liikenteessä näy ja sitten niitä onkin yhtäkkiä kaksin kappalein  
eek.gif
.

Itse olen nähnyt liikenteessä ainoastaan yhden HP2 Enduron.

t. Kari
 
Laitoin tuon edellä mainitun 7l lisätankin penkin alle:

IMG_2342.jpg


IMG_2348.jpg


Ilmaletkun vedin ensin nippusiteellä ohjauskolmion keskustaan menevän päätankin ilmaletkun kylkeen. Vähän siitä tihkui välillä löpöä rytkytyksessä, joten porasin tankkiin tiukan reiän letkulle, pujotin sisään muutaman sentin ja tiivistin vielä kuumaliimalla:

IMG_2355.jpg


Ilmaputken pää on tankin täyttöaukon alapuolella. Jos vahingossa painaa täydellä tankilla nappia, niin pumppu imee bensaa päätankista lisätankkiin, koska ei saa ilmaa päätankista, jolloin ei tule bensat yli. Näin ainakin teoriassa  
lookaround_orig.gif


Tuossa pumpun ohjauksessa on ajastin. Eli kun bensavalo syttyy, niin painan nappia ja pumppu pumppaa määrätyn ajan ja tyhjentää lisätankin päätankkiin. Sen voi keskeyttää painamalla nappia uudestaan.

360km on pisin tankkausväli, mitä olen noilla tankeilla päässyt. Riittää meikäläiselle.
 
Joo, itseni tekisi mieli (sen lisäksi) tilata Saksasta HPN Fuel Tank HP2, jos olisi ylimääräistä rahaa  
bawling.gif
.
http://holan.pl/en/product/1/9/539/1572/HPN_23l_Fuel_Tank_

Ja tietysti hiilihuitu palikoilla ja muun osan tankista voisi maalauttaa vaikka Brightwhite Metallicilla.

Maksaa Saksasta näin:
The sales price incl. german VAT is 1.299,00€ shipment to Finland is abt 25,00€ Parts  are in stock.

- Kari
 
Joo, itseni tekisi mieli (sen lisäksi) tilata Saksasta HPN Fuel Tank HP2, jos olisi ylimääräistä rahaa  
bawling.gif
.
http://holan.pl/en/product/1/9/539/1572/HPN_23l_Fuel_Tank_

Ja tietysti hiilihuitu palikoilla ja muun osan tankista voisi maalauttaa vaikka Brightwhite Metallicilla.

Maksaa Saksasta näin:
The sales price incl. german VAT is 1.299,00€ shipment to Finland is abt 25,00€ Parts  are in stock.

- Kari
Mielestäni fiksumpi tuo takatankki on. Sen kanssa painopiste pysyy alempana ja taaempana eikä isompi etutankki rajoita ajoasentoa. (en tosin ole ikinä edes livenä nähnyt tuollaista isompaa etutankkia niin en osaa sanoa onko se edes sen leveämpi polvien kohdalta). Hintaakin tuolla takatankkipaketilla on vähemmän.

Ketjun aiempiin viesteihin liittyen, joitain kommentteja: megamoto soveltunee sorateillä ajeluun tietyin varauksin. Suurilla kovapohjaisilla sorateillä liidättäminen on varmasti mukavaa hommaa, pienemmillä ja pehmeämmillä pätkillä eturenkaan pieni koko rajoittaa nautintoa. Soratielle sopivia renkaitakaan ei oikein tahdo 17" etuvaanteelle löytää, kuten aiemmin oli jo todettu. Lyhyt keulajousto ja kenties pieni maavara muodostavat omat rajoitteensa. Keularatkaisu on sentään sellainen mikä soratiemopoissa kuuluukin, eikä mikään telelever kikkailu.

Matkailuun megamoto soveltunee ihan hyvin. Viime kesänä teimme 2 päällä hp2 endurolla euroopan reissun ja tänä kesänä samalla mopolla varmaankin samanlainen reissu uusiksi. Toki siihen hommaan esim GS on mukavampi laite, mutta missään muualla se ei sitten olisikaan niin hauska kuin hp2 enduro. Meilläkin oli varmuuden vuoksi mukana 2 litran varakanisteri, jota ei kertaakaan tarvittu. Mielenrauhaa se kyllä monta kertaa toi varsinkin kuin ennen reissua ei ollut kovinkaan paljon kokemusta kuinka hyvin siihen jäljellä olevien kilometrien laskuriin uskaltaa luottaa.

Motareilla ja muilla isommilla teillä tankkausväli oli luokkaa 200km ja pieniä alppiteitä körötellessä pisin tankkausväli oli noin 300km. Ennen reissua ajattelin vittuuntuvani pieneen tankkiin, mutta mitä enemmän olen tolla mopolla ajellut erilaisissa olosuhteissa niin sitä tyytyväisempi olen siihen, että tankki on pieni ja siro 13 litranen eikä mopon tankkeriksi muuttava 30 litrainen.
 
Mulla muuten etupään oikean teleskoopin liukupinnassa oli välystä. Huomasi, kun otti renkaan pois ja painoi putkea vähän sisään, niin oli selvä välys teleskoopissa. Stefa alkoi vuotaa ja ne vaihdettiin Biketeamin huollossa. Samalla laitettiin paksummat 10W keulaöljyt ja tuli tosi paljon jämäkämmäksi. Liukupala näytti hyvältä, eikä sitä vaihdettu, koska ei ollut myöskään aikaa odotella osia. Välys katosi uudelleen kasauksen jälkeen. Ehkä siellä ei ollut kaikki kohdallaan alunperin tai muuten asettui paremmin. Mulla on sisäänvaimennus nyt jotain 6 pykälää ja ulosvaimennus 5 pykälää löysemmällä kuin tehdasasetukset ja on silti vähän jämäkämpi. Etupään tuntee selvästi pitävän paremmin ihan pikkuvauhdissakin. On kuin olisi vähän pienemmät paineet renkaassa.

Tuommoista lotinaa se piti ennen huoltoa:
Video
 
KAATUMArautoja!

http://holan.pl/en....gn!

<a href="http://holan.pl/en/catalog/1/9/191/302/0/crashbars_cylinder_guards[/URL" target="_blank">
Löytyy täältä sekä Megamotoon että Sporttiikin.
Siis HP2Sarjalaisiin.

Olen molempia kuolannut ja harkitsinkin jo Megamotoa AVK:lla joka oli kaatunut ja vasen sylinteri oli irti lohkosta.

Jos laitatte nämä kaatumaraudat niin säilyy kallis venakoppa ja kansi ehjänä vaikka mopo kaatuisikin.

Rata-ajossa ehkä ei voi kantata enää kantta kiiinni asvalttiin kuin ennen.

http</a>
Kartaanin tatti suojaa sitä huoltovapaata perää ettei siihenkään tuu naarmuja.

[url="http://holan.pl/cache/images/6f75c97c7c9f8d210644a1251c344744.jpg"]http://holan.pl/cache/images/6f75c97c7c9f8d210644a1251c344744.jpg



Rispektiä hienoille pyörille vaan.
bowdown.gif


Onko eka saanut Sportin jo kuntoon?

edit:
withstupid.gif


Olin tietenkin unohtanut laittaa linkin rautoihin ja kuvat tuotteista.

Ainakin wanhoissa Pemareissa rautoja tarttee.
Vuosien mittaan kun mopo joskus kaatuu!
nixweiss.gif

buttrock.gif
 
KAATUMArautoja!

http://holan.pl/en....gn!

<a href="http://holan.pl/en/catalog/1/9/191/302/0/crashbars_cylinder_guards[/URL" target="_blank">
Löytyy täältä sekä Megamotoon että Sporttiikin.
Siis HP2Sarjalaisiin.

Olen molempia kuolannut ja harkitsinkin jo Megamotoa AVK:lla joka oli kaatunut ja vasen sylinteri oli irti lohkosta.

Jos laitatte nämä kaatumaraudat niin säilyy kallis venakoppa ja kansi ehjänä vaikka mopo kaatuisikin.

Rata-ajossa ehkä ei voi kantata enää kantta kiiinni asvalttiin kuin ennen.

http</a>
Kartaanin tatti suojaa sitä huoltovapaata perää ettei siihenkään tuu naarmuja.

[url="http://holan.pl/cache/images/6f75c97c7c9f8d210644a1251c344744.jpg"]http://holan.pl/cache/images/6f75c97c7c9f8d210644a1251c344744.jpg



Rispektiä hienoille pyörille vaan.
bowdown.gif


Onko eka saanut Sportin jo kuntoon?

edit:
withstupid.gif


Olin tietenkin unohtanut laittaa linkin rautoihin ja kuvat tuotteista.

Ainakin wanhoissa Pemareissa rautoja tarttee.
Vuosien mittaan kun mopo joskus kaatuu!
nixweiss.gif

buttrock.gif
Näyttää olevan nuo kaatumaraudat enduromalliin tarkoitettuja, joita saa useammaltakin valmistajalta ja taitaa ne bemarin omat gs:n myytävätkin sopia ainakin hp2 enduroon. Mikäänhän ei tietenkään estä tuollaisten askartelua muihinkin malleihin, joidenkin mielestä tuollaiset rautahäkit eivät vain ole kovin nätin näköisiä katumopoissa.
 
Back
Ylös