• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HRD

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adville
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

adville

mähän sanoin...
biggrin.gif
Muistaakos kukaan moista
biggrin.gif


kaverilla oli joskus -85 tollanen hrd merkkinen piikki missä piti olla siihen aikaan ihan sairaasti voimaa tai ainakin yli 30hp...
thumbs-up.gif


onkohan noita ollut muita??

muistelisin ettei se sillä paljoa ehtinyt ajella kun oli mokoma rikki kokoajan , joku valuosa siitä aina poiki ja uuden saamisessa meni aina viikkoja kun makarooneilta piti uusi tilata...
tounge.gif
 
on ollu juttua teknarissa joskus noina aikoinakin

muistaakseni sama runko 250:n kanssa
 
ilmeisesti nyt ei puhuta HRD:stä (Vincent) vaan jostain toisesta HRD:stä...




Vincent-HRD-BlackShadow-1950.jpg
 
Silver Horse. Oli jossain Tekniikan Maailman piikkivertailussakin, kun 80-luvun puolivälissä päiväuneksin piikistä. Ah ja voi, mitä olisi tuolloin antanut moisesta rimpulasta. Hyvin on jäänyt mieleen myös Honda MBX 125, joka oli niiiiiiin makee. Sekä HRD:n parina vertailussa ollut Malanca. Kuumia vehkeitä!!
tounge.gif


TM 12/1985 vertailussa katukevarit:

- HRD 125
- Kawasaki AR 125
- Malanca OB 125 Racing
- Yamaha RD 125 LC

Tuo klassikkoteknari olisi kyllä mukavaa iltalukemista.
 
Löytyi HRD-piikki tallista 90-luvun lopulla, kun piikki-iässä olin. Ei tosin ikinä ajokuntoisena, kertaakaan en sitä käyntiin saanut kun joku perkeleen osa siitä oli rikki -en nyt muista mikä- ja sellaista ei uutta ikinä löytynyt.

Jos oikein muistan, niin etuvanne jarrulevyineen on vieläkin kyseisestä pyörästä tallessa...
biggrin.gif
 
Kouvolassa vaikutti 80-luvun puolivälissä yksi HRD. Oli naisen käytössä ja hinta oli jotakin 24000 mk. Mikroautoradalla pyörää katseltiin. Muistan kun ilmeisesti pyörän kustantanut mies selitti hintaa sillä, että ei se ole oikeastaan kallis kun katsoo mistä osista se on tehty.
 
biggrin.gif
no jep...
biggrin.gif


pyörä paikallistettu ja ostettu...

juurikin tuo silverhorse, löytyi ihan tästä läheltä, pitää vielä käydä hakemassa ,kunhan kaveri saa sen kaivettua esiin tallin perältä.
tounge.gif
 
biggrin.gif
Silver horse kotiutettu...
biggrin.gif


oikea etuvilkun lasi puuttuu ja vasen peili on poikki, mutta muuten pikaisella inventaariolla näyttäs kakki osat löytyvän...
062802jumpie_prv.gif


mittarissa 7700 km ja kone irrallaan remontin jäljiltä, seissyt vuodesta -90 tallissa
nixweiss.gif


uus pyttykin löydetty suht pienellä vaivalla, mutta se on vielä matkalla.

ens talvena sitten nippuun ja kesäksi "ajoon", ainakin johkin italo kokoontumiseen...
 
biggrin.gif
Silver horse kotiutettu...
biggrin.gif


oikea etuvilkun lasi puuttuu ja vasen peili on poikki, mutta muuten pikaisella inventaariolla näyttäs kakki osat löytyvän...
062802jumpie_prv.gif


mittarissa 7700 km ja kone irrallaan remontin jäljiltä, seissyt vuodesta -90 tallissa  
nixweiss.gif


uus pyttykin löydetty suht pienellä vaivalla, mutta se on vielä matkalla.

ens talvena sitten nippuun ja kesäksi "ajoon", ainakin johkin italo kokoontumiseen...
Olisko kuvaa laittaa ?
 
biggrin.gif
nonni... nysse tuli...
biggrin.gif


se pytty... hiano ,lasikuulapuhallettu ja ihka ehta ajamaton nicasil pinta senkun kiiltelee...
thumbs-up.gif
700€...

ny pitäs viel löytää se oikean puolen vilkun lasi , oisko kellään
nixweiss.gif


peilin taitaa saada korjattua...
idea3.gif


talvi-iltojen palapeli...
sport05.gif
 
Moikka Adville. !
Hienoa että löytyy kiinnostusta näihin Italialaiskaunottariin.
Kuinka kunnostus on sujunut ?
Sain oman yksilöni ajokuntoon, olis mukava vaihdella ajatuksia, kuvia, vinkkejä.
Liityin juuri tähän moottoripyörä.org:iin eli saattaa vielä tökkiä tämä viestintä.
 
:D mitään en oo tehny... :D

meni viime talvi töiden kanssa taistellessa ja vähät vapaat ajeltiin huskyllä...

nyt on kotitalli saatu siihen kuntoon että siellä mahtuu ton hrd projektin toteuttamaan.

edelleen puuttuu toinen etuvilkun lasi mutta muut osat on olemassa, italiasta löytyi originaali tarrasarjakin ja nyt mietinkin että jos tuon sittenkin maalais uudelleen , sais kerralla siistimmän eikä tarvis kaikkia osia kiillottaa.

mutta ens talvena sitten...:thumbup:
 
Moikka Adville.
Samanlainen tilanne on täällä, ei ole paljoa aikaan saatu. Myöskin tallia täytyy järjestellä jotta tekeminen on kivaa.Lastentaudit on tuosta pyörästä löydetty. Kone tärisee, joten takahaarukan neulalaakerit jumittuvat kiinni ja haarukan saa irti vain rälläkällä. Omastani puuttuu myöskin yksi vilkku. Toki muista merkeistä löytyy lähelle samanlaisia. Täytyisi löytää joku pyörämerkki missä on samanlaiset vilkut. Tärkeintä on että saadaan pelastettua näitä italianhelmiä ruususen unestaan.
 
niinpä...
mulla on sikäli kiva että tiedän tuon mopon historiankin aika tarkkaan , kun on sen vaiheita uudesta, eli omista piikkiajoista asti tullut sivusta seurattua...:thumbup:

periaatteessa vaan odottelin sopivaa hetkeä ja sitten ostin sen pois kun oli tilaisuus..

onhan sen kanssa joskun hiukan kylillä kisattukin ja ihmetelty..:)-

mutta on mulla se oikeesti tarkoitus saada kasaan jossain vaiheessa ja kun sillä ei ole pakkoa eikä kiirettä ,saattaa se ottaa aikansa
 
Pistäs Adve kuvaa siitä vilkun lasista niin vilkuillaan ja muistellaan jos keksitään siihen ruutu.Ja vilkun varsi mukaan kuvaan... Italot käytti tuohon aikaan jo myös japanilaisia osia mutta se saattaa silti olla jotain omia merkkejä.
Harvinaisen myllyn olet löytänyt,pistä se alkuperäisasuun niin sen saa kohta museoitua.Touhuan itsekin noiden vanhojen italiaanojen kanssa.
 
Eikös tuossa HRD:ssä ole sama TAU:n valmistama 125cc kone, kuin toisessa saman ikäluokan Italiaanossa Ancillottissa. Itselläni tallissa majailee piikkinen Ancilotti ja tarvitsisi siitä kone räjäyttää auki, enkä ainkaan minä lyötänyt tältä foorumilta minkäänlaista keskustelua tuosta pyörästä, niin päätin sitte tulla tänne rettelöimään. Olen kanssa kuullut, että Japsi pyörissä olisi samoja osia ainakin tuolla jo edellämainitun TAU moottorin puolella. Ainakin kiertokanki ja mäntä pitäisi olla identiset jonkun jaappaanialaisen piikin kanssa. Onko kenellekään tästä tarkempaa tietoa? Ja muutenkin kiinnostaisi tietää mistä noita osia mahtaisi saadaa
 
:D

jep, sama kone on tosiaan ancilotti enduroissa...

puromotor myy koneeseen osia joita sille on jäänyt hyllyyn joskus, mutta hinnat on veikkaustoimiston hintoja eli arvalla vedetään...

mulle ei suostunut sanomaan hintaa puhelimessa mutta ilmeisesti TM uudesta hinnastosta oli sitten sen pytyn hinnan katsonut, sen verran oli kallis...:itkupilli:

soita sinne ja koita tentata ,sain sen käsityksen ukon jutuista että aika hyvin olisi moottorin osia vielä jäljellä ja ilmeisesti juurikin ancilottiin sitten muitakin osia :thumbup:
 
Back
Ylös