Huijareitako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Enduromän
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Enduromän

New member
Mä sain oudolta tuntuvan osto kyselyn mun pyörästä sähköpostilla. Elikkä posti meni näin:

Hello,
I am interested in your bike and i have decided to buy it. So pls send me the last price so i can send you a draft as the form of payment because i am not within the country now and also send me the mechanical condition including the picture too..
Thanks..

lähettäjä on ilmoittanut nimekseen marion sean

Vähän ihmettelen kui joku ulkomaalainen haluaa ostaa Suomesta pyörän.

Nettiauton foorumilla luin juttua ulkomaalaisista huijareista ja sieltähän nousi tuttu nimi esille.

Kuulemma harrastavat ulkomailla sitä että tilaa katteettomilla shekeillä autoja ja pyöriä suomesta.
veryangry.gif

Onko muille tullut ulkomailta hämäriä ostotarjouksia sähköpostilla?

Sama viesti oli tullut minunkin s-postiini. Jo mää kauhiast ihmettelinkin, että joku ulkomaanelävä roudaisi mopoja pois Suomesta.

Toi kannattais viedä poliisille toi sähköposti.

Ei ne sille varsinaisesti mitään tee, mutta se auttaa rikoksen sarjoittamisessa, eli saavat osviittaa siitä paljonko ko. huijarit Suomessa kauppoja yrittävät.

Vie sulta varmaan aikaa 10 min, eli jos vaan jaksat, niin käy ihmeessä kääntymässä laitoksella.

Niin joo, ja ei muuta kuin huoltokirja ja avaimet ja mopo postiin ja rahoja odottelemaan
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif

Ei maar, älä usko!!
smile_org.gif

Ulkomaalainen setä ostaa Suomesta Ugandaan sporttipyörää ja mukisematta tarjoaa vaikka vähän enemmän, kuin mitä suomalaiset siitä maksaa. Yllättäen maksusuorite onkin hieman liian suuri (1000-2000 dollaria) ja pyytävät palauttamaan vahingossa lähettämänsä liian rahan. Rehellisenä poikana aidon näköinen shekki kädessä lähetät nettipankista rahat Ugandan pojalle ja painat tyytyväisenä lunastamaan shekkiä, joka osoittautuukin vääräksi.

Jos myyt pienempää tavaraa, kuten kannettavaa mikroa yms, yrittävät he saada sinut lähettämään tavaran ennen shekin lunastamista... Samaa porukkaa, kuin jotka lähettävät nigerialaiskirjeitä ja ilmoittavat sähköpostiisi lottovoitoista.

Olen kuullut, että Suomestakin löytyy sitten tyyppejä, jotka tekevät ilomielin kauppoja näiden kanssa + vastailevat uskomattomiin tarjouksiin joita virtaa sähköpostilla. Yllättäen huijari huomaakin liittyvänsä Suomalaiseen turskanpalvontakirkkoon, lähettää jäsenmaksuja ja ottaa itsestään kuvan kala päänsä päällä

http://www.kotisivut.org/spam/mugugallery/kingsely1.jpg
http://www.kotisivut.org/spam/mugugallery/rikollinen.jpg
http://www.kotisivut.org/spam/mugugallery/BPIC2.jpg

Vihje: Tällaisten ostajien sähköpostiosoitteen ja myytävän tavaran tiedon voi toimittaa minulle.

Ps. Onneksi joillakin kirjeenvaihtokavereilla on edes hyvä maku:
http://www.kotisivut.org/spam/mugugallery/paul.jpg
http://www.kotisivut.org/spam/mugugallery/suzuki.jpg

Mulle tuli samanlainen posti samalta hepulta. Alkoi sitten sen verran kiinnostamaan (siis se että miten se koittaa minua kusettaa) että vastasin postiin. Tuossa ohessa on sitten vastaus liitteenä. Lyhykäisesti se aikoo lähettää minulle katteettoman sekin jonka lunastettuani lähetän heille takaisin puolet summasta selvinä seteleinä. Että sellaista.

"
I am in america and i run my company in which i buy auto machines for clients around the world as long as you
can assure me of the bike being in perfect condition.my client told me that she want's a europe bike so that
is why i contacted you.
Once again thanks for your response, actually i have a garage where i put the bike i buy in europe but due
to the haste of my client i will be sending the draft i will send a draft of 7900euro. This means the draft
that will be sent to you will include an excess amount which is 4000 euro for the shippers fee for a home pick
up from your base down to united states its new origin,the shipper's fee is that much because he will also be
helping us ship in some other products other than your property,so the draft will be in the amount of 7900
euros
whereby you will deduct the cost of the bike which is 3,900 euros
and send the balance of 4,000 euros to my shipper via moneygram wire
transfer or western union money transfer, any of which is closest to you or
preferred .You do not need to worry as our prepaid shipping company will
come to pick the bike up from your base for shippment to america
and the draft will include the fees i mentioned above. so i am trusting you to handle his funds with care and
honesty and UTMOST confidentiality. What i want to clarify is that will you be able to cash the draft
immediately from your
bank and send the excess back via western union money transfer for the
shipping charges that my shipper will pay to the shipping company through western union money transfer or
moneygram method
as soon as the draft is cashed and you deduct the money for the sales
of your bike?
Please your answer on this will enable me to issue a directive to contact my client on the need to contact my
bank to get the draft ready and send
it to you with out any further delay . so send me your name, address and phone number so that the draft can be
sent to you as soon as possible..
Thanks...
"

Mulle tuli samanlainen posti samalta hepulta. Alkoi sitten sen verran kiinnostamaan (siis se että miten se koittaa minua kusettaa) että vastasin postiin. Tuossa ohessa on sitten vastaus liitteenä. Lyhykäisesti se aikoo lähettää minulle katteettoman sekin jonka lunastettuani lähetän heille takaisin puolet summasta selvinä seteleinä. Että sellaista.

"
I am in america and i run my company in which i buy auto machines for clients around the world as long as you
can assure me of the bike being in perfect condition.my client told me that she want's a europe bike so that
is why i contacted you.
Once again thanks for your response, actually i have a garage where i put the bike i buy in europe but due
to the haste of my client i will be sending the draft i will send a draft of 7900euro. This means the draft
that will be sent to you will include an excess amount which is 4000 euro for the shippers fee for a home pick
up from your base down to united states its new origin,the shipper's fee is that much because he will also be
helping us ship in some other products other than your property,so the draft will be in the amount of 7900
euros
whereby you will deduct the cost of the bike which is 3,900 euros
and send the balance of 4,000 euros to my shipper via moneygram wire
transfer or western union money transfer, any of which is closest to you or
preferred .You do not need to worry as our prepaid shipping company will
come to pick the bike up from your base for shippment to america
and the draft will include the fees i mentioned above. so i am trusting you to handle his funds with care and
honesty and UTMOST confidentiality. What i want to clarify is that will you be able to cash the draft
immediately from your
bank and send the excess back via western union money transfer for the
shipping charges that my shipper will pay to the shipping company through western union money transfer or
moneygram method
as soon as the draft is cashed and you deduct the money for the sales
of your bike?
Please your answer on this will enable me to issue a directive to contact my client on the need to contact my
bank to get the draft ready and send
it to you with out any further delay . so send me your name, address and phone number so that the draft can be
sent to you as soon as possible..
Thanks...
"
Apinaa koijataan!!!

Eipä tässä pitkäänkään ole, kun poliisi varoitteli ryhtymästä mihinkään tekemisiin näitten yrittäjien kanssa, koska niin moni suomalainen oli jo tullut huijatuksi..! Siis jotkut ihan oikeasti uskoo näihin...

Eipä tässä pitkäänkään ole, kun poliisi varoitteli ryhtymästä mihinkään tekemisiin näitten yrittäjien kanssa, koska niin moni suomalainen oli jo tullut huijatuksi..! Siis jotkut ihan oikeasti uskoo näihin...
No hei, suomalaiset on periaatteessa juntteja... ja juntit on hyväuskoisia tai jopa hölmöjä. Vai millä muuten perustelette Matti Nykäsen (sen laulajan...) suunnattoman suosion lähiöbaarien esiintymislavoilla?

En tiiä mut, mitenkähän sais huijattuu tommosen huijarin tänne, ihan tartuntaetäisyydelle? Nii et sais otettuu lutkusta kii ja vähä ravistettuu, ja sanottuu pari valittua sanaa, mitkä vois olla vaik ..RKELE ja ..TTU! ja
kaboom.gif

tounge.gif

Btw, viikoittain ihmiset lähettävät tuhansia/kymmeniätuhansia/satojatuhansia dollareita ympäri maailmaa mm. surullisen kuuluisaan Nigeriaan. Siellä rikolliset tekevät ihan kunnon tiliä - onpa varmasti miljonäärejäkin tullut.

Olen itse kommunikoinut oikeiden uhrien kanssa ja olen nähnyt yksittäisten ihmisten tekevän tuhansien taalojen siirtoja... - eivä vaikuta edes idiooteilta, tolkuttoman hyväuskoisilta vain. Siinä on mennyt monelta elämät ja asunnot: tosin sääliä en voi kaikkia, kun tuntemattomille rahansa lähettävät.. vihaksi laittaa silti jokainen huijaus. Välittömästi Tsunamin jälkeen oli liikkeellä lukuisia väärennettyjä avustusosoitteita ja tippuu niitä vieläkin. Holocaustin uhreillekin kerätään viikoittain rahaa...  
veryangry.gif
Onpa muuten tullut näissä tapauksissa Suomalaisiakin yhteyksiä ilmi.

Kevennys: Tällä sivulla voitte ihmetellä, kumpi voittaa - Tekoäly vai rikollinen: http://kotisivut.org/spam/baitbot/

Mullekkin on tullut tommonen viesti ja halus vieläpä ostaa mun mopon
omg.gif

Ei sitä uskois et joku oikeesti uskoo noihin
confused_orig.gif

Mä sain oudolta tuntuvan osto kyselyn mun pyörästä sähköpostilla. Elikkä posti meni näin:

Hello,
I am interested in your bike and i have decided to buy it. So pls send me the last price so i can send you a draft as the form of payment because i am not within the country now and also send me the mechanical condition including the picture too..
Thanks..

lähettäjä on ilmoittanut nimekseen marion sean

Vähän ihmettelen kui joku ulkomaalainen haluaa ostaa Suomesta pyörän.

Nettiauton foorumilla luin juttua ulkomaalaisista huijareista ja sieltähän nousi tuttu nimi esille.

Kuulemma harrastavat ulkomailla sitä että tilaa katteettomilla shekeillä autoja ja pyöriä suomesta.
veryangry.gif

Onko muille tullut ulkomailta hämäriä ostotarjouksia sähköpostilla?
Mulle tuli kans, mutta halusi auton ostaa... pistin suoraan junkmail-laatikkoon.

Back