Huippunopeutesi soralla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huippunopeutesi soralla -

  • En aja soralla

    Ääniä: 2 25,0%
  • 95km/h

    Ääniä: 1 12,5%
  • 100km/h

    Ääniä: 1 12,5%
  • 105km/h

    Ääniä: 1 12,5%
  • 110km/h

    Ääniä: 1 12,5%
  • 115km/h

    Ääniä: 1 12,5%
  • 120km/h

    Ääniä: 0 0,0%
  • 125km/h

    Ääniä: 0 0,0%
  • 130km/h

    Ääniä: 0 0,0%
  • 135km/h

    Ääniä: 1 12,5%

  • Ääniä yhteensä
    8
30km/h
cool.gif
 
Omalla kikottimella on vähän huteraa kyytiä tuolla nopeudella ihan asfaltillakin. Vaeltelee laidasta laitaan niin maan p...rkeleesti.
Loiva etukulma ja painoakin löytyy kohtalaisesti, ja se painopistekin kun on melko ylhäällä.
Mutta kun heittääntyy vetomieheksi ja antaa palaa hiekkatie suorilla semmosta 70 - 90km/h niin se meno muuttuu huomattavasti vakaammaksi.


+ 80 km/h. sorakerholainen
lookaround_orig.gif


Satasen korkkaus haaveena
062802moto_prv.gif
delvacilla.
 
Huteraahan se on. Mutta paljon turvallisempaa hakea sitä huteraa kyytiä täältä vauhtien alkupäästä, kuin sieltä läheltä maksimia
biggrin.gif
 
95-- kun pienempää ei ollut. zetori ei ole tehty soralla ajettavaksi. jo 80 vauhdissa tuntuu, ettei keulassa pitoja nimeksikään.
 
Jokusen kerran on naviin tarttunut 190-lukema, ilmeisesti juuri silloin kun olin ajamassa yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella. Ei toi Adve kulje asvaltillakaan kuin ehkä 210 (totesin Euroopan reissulla toissa vuonna).

Heksa totesi tulleensa etupyörä ilmassa mäen alas. Niin käy helposti jos nyppylän laella on liikaa vetoa päällä. Asvaltilla käy samalla tavalla, mutta sorateillä jyrkät nyppylät ovat yleisempiä. Ei hätää kunhan tie on vapaa eikä koske etujarruun ennen maakosketusta.

Ainakaan Advella ei suoraan ajettaessa tien pinnan laadulla ole niin väliä, junttiasvaltti tai kuulalaakerisora käy kumpikin (21" etupyörä vakauttaa kummasti). Tosin huippunopeus jää varmaan irtomurulla pienemmäksi.

Yleensä tulee hakeuduttua sen verran pienille teille että 80 tuntuu riittävältä. Noi Stagan kuvissa olevat tiet on kurapyöräilijöille kuin motareita, mutta puskat ovat lähellä ja metsästä tai nyppylän takaa voi pölähtää eteen hirvi, traktori tai joku muu pienempi elukka. Väistö isossa nopeudessa ei onnistu, joten täytyy ajatella jarrutusmatkoja, ja marssivauhti jää vaatimattomaksi.

Mutta tässä äänestyksessähän olikin kyse saavutetusta huippunopeudesta eikä keskinopeudesta.
 
130, muistaakseni tolla vessallani pöristelin kaverin enska kotarin perässä parikesää sitten, pitkin mettäteitä
biggrin.gif
 
Meni kaasuilla ja turpoilla 392km/h Vuosaaren aurinkorannalla 900m matkalla. Ois menny kovempaaki ilman slicksiä mutta ens kerral sit.
 
Jotain 140 uskalsi pistellä hiekkatiellä intin kuristamattomalla 640 kotarilla. Eikun se taiskin olla moottoriradalla, ja joku kaveri, pyöräkin tais olla joku muu
lookaround_orig.gif

Niinisalossa oli kivaa
tounge.gif
 
50cc mopo enskalla joskus vuonna nakki ja peruna meni 65.
600cc Kawalla ei uskalla mennä kuin 40-50 koska sitten alkaa etupyörä hakemaan ihme reittejä.
 
Kovasti koitan välttää soraa mutta jos mun paperi'gepsi' sattuu eksyttämään mut soratien päähän niin 30-50km/h on aikas lähel.
U-käännös on tullut tutuksi..
 
ei sinne tahallaan (FJR), mut onhan noita vahinkoja käyny mm. Vihreänkullan tie tullut ajettua pariinkin kertaa, siinä on tollaset 20km savisoraa, toukokuussa oli just kuivanu aamusen sateen jäljiltä "onneksi", ky siinä max. 90km/h pysty ajamaan, mutta tarkkana oli oltava, kun ei tienny mitä on seuraavan nypyn takana, pääosin oli kuin etelä- euroopan asvalttia, kureissa sitä irtosoralla 40-50km/h...
 
140km/h. Oli kyllä jo piikki-iässä ja mittarinopeutta. Tutkaa ei ollut paikalla. Mielikuvaksi jäi että melkoista luiruttelua oli, olisko sitten ollut kuulalaakerisoraa. Aika kyllä kultaa muistot...
 
Heh, en äänestänyt. Mutta 153km/h kerkesi vanha Suzuki DR kelata gepsiin, kunnes kone leikkasi kiinni...
tounge.gif
 
Back
Ylös