• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hulluja nuo Roomalaiset!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussiboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jussiboy

New member
Sanoi Asterix, mutta tosi hulluja löytyy tien päältä.
Ajelin Tampereelta Jyväskylään päin 9-tietä rajoitusten mukaan ja odottelin ohituspaikkaa kahdesta kotilosta ja täysperävaunuyhdistelmästä. Ohitin kotilot ja jäin hetkeksi "kyttäämään" rekan taakse vasemmalle kaistalle keskiviivan tuntumaan, jolloin Crv-mies ohitti mut vasemmalta peiliä hipoen. Vittuunnuin ko. tilanteesta ja ajoin härpäkkeen kiinni ja annoin kansainvälisen merkin, jolloin Crv-mies yritti kiilata mut ja akan ulos tieltä. annoin Crv:n mennä edeltä ja jätin siihen kilsan väliin... Perkele mulla oli pakko pysähtyä tankkaamaan Patalahdelle ja vaimo sai suostutelua hankkimaan verensokerin kohotusta. Jos se saatana olis pysähtyny kirjoittelisin tänne vasta alkuviikosta putkasta päästyäni. Olisin vittu hakannut paskaksi auton, kuskin, akan ja raiskannut koiran. Niko (sillä oli ihan oma rekkari) poikaa takapenkillä olisin tyytynyt vain ohjeistaan, että sukulaisia ei voi valita...
Toivottavasti en näe ko. autoilijaa enää tai jos näen niin se on Via con Dios.

Sanoi Asterix, mutta tosi hulluja löytyy tien päältä.
Ajelin Tampereelta Jyväskylään päin 9-tietä rajoitusten mukaan ja odottelin ohituspaikkaa kahdesta kotilosta ja täysperävaunuyhdistelmästä. Ohitin kotilot ja jäin hetkeksi "kyttäämään" rekan taakse vasemmalle kaistalle keskiviivan tuntumaan, jolloin Crv-mies ohitti mut vasemmalta peiliä hipoen. Vittuunnuin ko. tilanteesta ja ajoin härpäkkeen kiinni ja annoin kansainvälisen merkin, jolloin Crv-mies yritti kiilata mut ja akan ulos tieltä. annoin Crv:n mennä edeltä ja jätin siihen kilsan väliin... Perkele mulla oli pakko pysähtyä tankkaamaan Patalahdelle ja vaimo sai suostutelua hankkimaan verensokerin kohotusta. Jos se saatana olis pysähtyny kirjoittelisin tänne vasta alkuviikosta putkasta päästyäni. Olisin vittu hakannut paskaksi auton, kuskin, akan ja raiskannut koiran. Niko (sillä oli ihan oma rekkari) poikaa takapenkillä olisin tyytynyt vain ohjeistaan, että sukulaisia ei voi valita...
Toivottavasti en näe ko. autoilijaa enää tai jos näen niin se on Via con Dios.
Näköjään.

Onneksi kyseinen "crv-mies" tällä kertaa sentään säästyi hullun hyökkäykseltä.

Kun pitää turvallisen matkavauhdin päällä ja ohittaa reippaasti, ei juuri maastoautot ohittele.

Jotenkin tuntuu että nykyään kaikki otetaan henkilökohtaisena vittuiluna ja se pitää heti kostaa. Vai yrititkö näyttää vaimollesi että uskallat näyttää keskaria sinun ohittaneelle kotilokuskille ja sitten tänne kirjoittaa miten rohkeasti raiskasit ja hakkasit koiran ja honda miehen. Relaa vähän, on kesä ja vittuunnu vasta talvella sillä silloin on lunta ja pimeää etkä pääse ajamaan pyörällä.

Noh, kyllä se käämi palais itselläkin, jos joku koittas kiilata ojaan.
Ei ole naurun paikka tuolla liikenteessä.
Moni autoilija ei tajua, että jos raskaalla pyörällä joutuu pois asfaltilta, se voi tosiaan olla vaya con dios..
Tuskin sillä kotilokuskillakaan ihan niin kiire oli?
Vahinko ja tahallinen kiilaaminen ...ne on kaks eri asiaa..
Mutta...itse soittaisin poliisille ja antaisin rekisteritunnuksen...
Eikä se koiran raiskaaminen niin kamala juttu ole?
nixweiss.gif

Ohitin kotilot ja jäin hetkeksi "kyttäämään" rekan taakse vasemmalle kaistalle keskiviivan tuntumaan, jolloin Crv-mies ohitti mut vasemmalta peiliä hipoen.
saakx kysyä..mikx ihmees jäit tupeksimaan siihen keskiviivan tuntumaan?
mopolla pääsee huonommassakin paikas rekasta ohitte, mut tommosella crv alitehokotilolla ohituspaikat paljon harvemmassa. ihanko tarkotuksella yritit blokata kaverilta ohituspaikan?
aika usein saa sitä mitä tilaa...

Eh? Vaari?
Kyl se on takaa lähtijä, jonka pitää huomioida, onko jollakulla edessämenijällä myös aikomus lähteä ohitukseen?
Niinkun aloittajalla ilmeisesti oli.
En mä ainakaan lähtis rekasta ohi,summamutikassa, ilman että varmistan onko tie vapaa siellä edessä?

Eh? Vaari?
Kyl se on takaa lähtijä, jonka pitää huomioida, onko jollakulla edessämenijällä myös aikomus lähteä ohitukseen?
En mä ainakaan lähtis rekasta ohi,summamutikassa, ilman että varmistan onko tie vapaa siellä edessä?
pääshän siitä crv:läkin ohitte? miksei pyörällä?

edelleenkin sitä mieltä..joko mennään ohitse tai sitten ei mennä ja tehdään tilaa..ei jäädä roikkuun ja blokkaileen muita.

monesti miettinyt..ei noita jonoja rakenna se eka, vaan toinen ja kolmas..

Ensiksi anteeksi pyyntö kaikille kirjoituksen johdosta, olin vähän "tuohduksissa" ja lonkero pisti sormet tuleen näppiksellä.
Crv miehen ensimmäinen ohitus sai minut säikähtämään. saakx kysyä..mikx ihmees jäit tupeksimaan siihen keskiviivan tuntumaan? Jäin keskiviivalle katsomaan tuleeko liikennettä. mikäli olisin ohittanut kaks kotiloa ja täysperän (oma turvaväli  + 5m + 50 + 5 + 50m + 25m + paluu ohituksesta) "reippaasti" tien näkyvällä osuudella vauhtia olisi ollut piitkän kortin menetyksen verran. Provosoiduin tilanteesta, koska se oli törkeää meidän hengellä leikkimistä.
Mutta vielä tuohon kirjoitukseen pyydän tosiaan anteeksi asiattomuuksia.

Höpö höpö. Jos takana tuleva on jo ohittamassa niin edellä menevä joutuu kyllä odottamaan niin kauan että tämä on ohituksensa suorittanut.

Tyypillinen tilanne jossa edellä menevä ei katso peileihin että tuleeko sieltä takaa ketään. Näkee hyvin usein näitä maanteillä, luulin että kyse on tyhmyydestä mutta ilmeisesti onkin kyse tietämättömyydestä. Maalaisjärjellä tämän pitäisi olla selvää ellei sitten ole minäminäminä-asenteella liikkeellä.

Edit: Threadin aloittajan tapauksessa ilmeisesti oli jääty sinne vasemmalle kaistalle vielä kyttäämään. Ei tuokaan hirveän järkevää ole jäädä siihen tukoksi jos takana tulevalla on ollut parempi näkyvyys mutta todella typerää kyllä ahtaa autolla vielä siitä välistä.

Mä kyl käsitin, että crv oli jonossa pyörän takana.
Jos pyörä ryhmittyy rekan perään sen vasemmalle kulmalle, keskiviivan tuntumaan, ni kyllä mä tulkitsen, että se on ohitusaikeissa, vaikkei vilkku olekaan vielä päällä?
Itse asias... jos tuo oli tilanne, niin crv oli aikas uhkarohkee, koska lähti ohittamaan ilman, että kerkes tarkistaa onko tie vapaa.
Ne on niitä, joita sit joutuu väisteleen penkalle ja hidastaan kun vastaan tullaan monen auton rintamalla
smile_org.gif

Mä kyl käsitin, että crv oli jonossa pyörän takana.
Jos pyörä ryhmittyy rekan perään sen vasemmalle kulmalle, keskiviivan tuntumaan, ni kyllä mä tulkitsen, että se on ohitusaikeissa, vaikkei vilkku olekaan vielä päällä?
Itse asias... jos tuo oli tilanne, niin crv oli aikas uhkarohkee, koska lähti ohittamaan ilman, että kerkes tarkistaa onko tie vapaa.
Ne on niitä, joita sit joutuu väisteleen penkalle ja hidastaan kun vastaan tullaan monen auton rintamalla
smile_org.gif
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

18 §
Ohituskiellot

Ohittavan ajoneuvon kuljettajan on tarkoin varmistauduttava, ettei ohitus aiheuta vaaraa.

Ohitus, johon käytetään vastaan tulevan liikenteen puolta, on kielletty:

1) näkyvyyden ollessa mäenharjan tai kaarteen vuoksi tai muusta syystä turvalliseen ohitukseen riittämätön;

2) jollei ohitukseen käytettävä ajokaista ole riittävän pitkälti vapaa ja esteetön turvalliseen ohitukseen;

3) jollei ohittaja ohituksen jälkeen vaaratta ja muuta liikennettä oleellisesti häiritsemättä voi palata jonoon;

4) edellä ajavan osoitettua suuntamerkillä aikovansa ohittaa;

5) takaa tulevan ajoneuvon kuljettajan aloitettua ohituksen; sekä

6) risteyksessä ja rautatien tasoristeyksessä sekä välittömästi ennen niitä.

Ohituskielto ei koske risteystä, jossa risteävä tie on polku, tilustie tai muu vähäinen tie, eikä taajaman ulkopuolella muuta kuin liikennemerkistä ilmenevää risteystä.

Provosoiduin tilanteesta, koska se oli törkeää meidän hengellä leikkimistä.
jeps..tarkoituksella pieni sohaisu..

ikääväähän tuo on, mut elämää.

mut se, et provosoituu ja tekee jotain harkitsematonta..siinä saattaa vain itsensä vaaraan.

samate nuo keskarin heiluttelut..jätetään ne vähemmälle tai sitte heilutellaan semmosest paikast et oma terveys ei joudu uhatux.

pyöränpäällä oot melko suojaton.

mikäli olisin ohittanut kaks kotiloa ja täysperän (oma turvaväli  + 5m + 50 + 5 + 50m + 25m + paluu ohituksesta) "reippaasti" tien näkyvällä osuudella vauhtia olisi ollut piitkän kortin menetyksen verran.
Hyvä esimerkki, miten typerä laki aiheutti turhan tilanteen liikenteessä. Ohituksen aikaista ylinopeutta pitäisi katsoa huomattavasti lievemmin.

Mitäpä tuosta tinkaamaan.
Jussiboy on ainoa joka tietää oliko crv jo ohittamassa, vai olisiko sen pitänyt odottaa Jussin ohitus.

Back