• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Huoltojen hinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Katselin omaa 20tkm:n huollon laskua H-D Centeriltä 12/05:
Öljyt 41,12€
Öljyn suodatin 14€
Tulpat 16,35€
KV(?) 18€
Pientarvike 8€
Käytetty aika 231,80€
Jarrupalat 31€
Yhteensä 360,27€ (sis.alv)

Edit: Ja pyörähän oli T-Bird -03...

Riippu paljolta kulkineesta, mutta oman triplen 20k huolto oli n. 700€...
sad_orig.gif

Triple 1050 20000km huolto oli jotain 130 eur, kun olin itse tehnyt kaikki huoltolistan pikkuhommat ja vaihtanut kulutusosat talvella etukäteen. Käytännössä toi oli venojen tsekkaus (ei tarvinu säätää) ynnä takalaakerin ja ohjauslaakerin rasvaus.

Ei tunnu olevan hinnoissa suuria eroja, MUTTA kun neuvottelin 40 k huollosta, minulle kerrottiin, että 60-70 prosentissa tapauksista joutuvat vaihtamaan nokkaketjun, joka on kuulemma venynyt, vähän kuulosti siltä kuin tekisivät sen hyvinkin mielellään automaattisesti
sad_orig.gif
Onko kokemuksia??

Laitan tänne saman minkä laitoin jo keskusteluun: huollot
Mulla 30 000 km:n iso huolto makso 1.355 e Motoboxsissa Karhulassa  
ghostface.gif

Tää huolto oli puolivuotta sitten, ja kesti 3 viikkoo.
Työtunteja 10 á 57,50 e yht: 575 e, kuulemma näissä vanhoissa on hankalasti purettavat katteet  

Nyt rahojen loppumisen takia on ite joutunu opettelee tän huoltopuolen  
idea3.gif

Jatkoa, nokka ketjun vaihdosta.
confused_orig.gif

Korjaan, minä halusin, että ketju,kiristin ym systeemit tarkistetaan huollon yhteydessä ja siinä samassa minulle kerrottiin tuo edellä mainittu vaihdon tarve ja se että "kun se kuitenkin aukastaan niin samalla olisi järkevää vaihtaa se ketju"
Joten nyt on pyörä takaisin ajossa koska ketju tullee vasta ensi viikolla.
Onhan tänä viikonloppuna Custom Bike show Nortäljessa, perinteisesti, sinnehän pitää mennä
biggrin.gif

http://www.twinclubmc.se/start.html

ghostface.gif

Työtunteja 10 á 57,50 e yht: 575 e, kuulemma näissä vanhoissa on hankalasti purettavat katteet
No onhan toi melko roisi huollon hinta kyllä (jos puhuttaisiin pelkästä määräaikaishuollosta, mitä kyllä vahvasti epäilen).

Mitäs kaikkea siitä pyörästä oli rikki? Onhan tossa työn lisäksi 800 eurolla osia. Nesteet+tulpat+suodattimet+pientarvikelisät jne. ei ole vielä lähelläkään edes 1/4 tuosta summasta.

Triplen iso huolto sisältää paljon purkamista, rasvausta, säätöjä, kiristyksiä ym. paljon työaikaa, mutta vähän varsinaista ammattitaitoa ja osia vaativaa pikkunysväystä. Siitä se hinta sitten pomppaa aika korkealle. Itse meinasin ensi talvena ottaa työn alle ja kaikessa rauhassa hieroa.

Joo, ei oo kyllä tuossa isossa huollossa 95% mitään erikoista. Pelkkää kulutusosien ja nesteiden vaihtelua pl. venojen säätö, synkkaus ynnä perämurikan ja ohjauslaakerin rasvaus. Takalaakeri + venat oikeastaan ainoat mitkä olisi hyvä tehdä suht'koht ajallaan. Muuhan tossa ei ole niin päivän päälle milloin tekee (jos takuuaikakin on jo ummessa).

Ite juuri viime talvena kävin rauhassa ja pienissä erissä nysväillen 20000km listan läpi:
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....eri.jpg
En kyllä tajua tuon listan valossa 10h ja 800 eurolla osia päälle -huoltoa mistä tuossa ylempänä oli puhe.

ghostface.gif

No onhan toi melko roisi huollon hinta kyllä (jos puhuttaisiin pelkästä määräaikaishuollosta, mitä kyllä vahvasti epäilen).

Mitäs kaikkea siitä pyörästä oli rikki? Onhan tossa työn lisäksi 800 eurolla osia. Nesteet+tulpat+suodattimet+pientarvikelisät jne. ei ole vielä lähelläkään edes 1/4 tuosta summasta.
no tälläistä:
-öljyt + suodatin
-syt.tulppa vaihto/säätö
-venttiilit tarkistettu/säädetty
-kaasuttimet säädetty/puhdistettu
-ilmansuod. vaihdettu
-kytkinneste etu ja taka vaihdettu
-etuhaarukan öljy vaihdettu
-takahaarukan laakerit rasvattu
-jarrupalat (etu+taka) vaihdettu
-pultit ja mutterit kiristetty
-rengaspaineet takistettu (takana 2.2 ja edes 2, ite sai lisätä)
-ketjut kiristetty
-valot tarkistettu
-akku tarkistettu
-rasvaukset ja tarkistukset

Että tämmöinen iso huolto
eek.gif

Just. Öljyt+öljynsuodatin+tulpat+ilmansuodatin+pumppuöljyt+jarrupalat+jarrunesteet+lusikallinen vaseliinia=800eur.

Aika kovat on katteet kulutusosilla ja nesteillä tuolla Karhulan suunnalla.
biggrin.gif

Edit. Jaha. B12 ehtikin ensin.

Tuossa listassa on osia parilla satasella. Missä loput 600€?
Se on varmaan sitä kuuluisaa katetta, että firma pysyy "kuivana"
nixweiss.gif

Oli siinä startin solenoidi 60 e, ja 2 kpl etuvilkku á
30 e.
Vilkkuja kyllä kielsin vaihtamasta, kun piti liimata ite
ne kuntoon, mutta ei ne kyllä sit lopulta enää tuntunu
missään
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Asiasta ei ole parempaa tietoa huollon osalta, mutta pyörän vaihtoon ja takuuhommiin liittyen ei ole Karhulan suuntaan moittimista. Oudolta tuntuu noin iso lasku. Onkohan nyt kerrottu ihan kaikki puolin ja toisin?

Pyörää ei ole merkkiliikkeessä (eikä missään liikkeessä= ei leimoja huoltokirjassa) huollettu kertaakaan, mutta silti takuuhommat ym. pelaa kuin rasvattu.

Ikäviä yllätyksiä välttääkseni minulla on tapana tehdä määräaikaishuollot itse koska:

1. Osaan
2. On pelit ja pensselit + talli
3. Olen pihi paska = en halua maksaa jollekin toiselle 60€/t sellaisesta, mikä osaan tehdä itse muutamana pimeänä talvi-iltana ja koska saan itse tehdä monta tuntia töitä, että saan puhtaana käteen sen yhden tunnin korjaamoveloituksen. Käytän senkin rahan mieluummin johonkin sellaiseen, mitä en osaa tehdä, tai mitä ei ole kannattavaa tehdä.

Asiasta ei ole parempaa tietoa huollon osalta, mutta pyörän vaihtoon ja takuuhommiin liittyen ei ole Karhulan suuntaan moittimista. Oudolta tuntuu noin iso lasku. Onkohan nyt kerrottu ihan kaikki puolin ja toisin?

Pyörää ei ole merkkiliikkeessä (eikä missään liikkeessä= ei leimoja huoltokirjassa) huollettu kertaakaan, mutta silti takuuhommat ym. pelaa kuin rasvattu.

Ikäviä yllätyksiä välttääkseni minulla on tapana tehdä määräaikaishuollot itse koska:

1. Osaan
2. On pelit ja pensselit + talli
3. Olen pihi paska = en halua maksaa jollekin toiselle 60€/t sellaisesta, mikä osaan tehdä itse muutamana pimeänä talvi-iltana ja koska saan itse tehdä monta tuntia töitä, että saan puhtaana käteen sen yhden tunnin korjaamoveloituksen. Käytän senkin rahan mieluummin johonkin sellaiseen, mitä en osaa tehdä, tai mitä ei ole kannattavaa tehdä.
Kaikki kerrottu, en pimitä mitään
talktohand.gif

Ei huoltokirjoja tässäkään Saksantuontivehkeessä.

Kohdissa 1,2 ja 3 täysin samaa mieltä, en vain tiennyt loppuvuonna pyöristä mitään. Tämä 1. pyörä.
Nyt olen jo paljon viisaampi
thumbs-up.gif

No niin, 1. huoltokokemukseni : vapaakytkin (starttikytkin)
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img490535.jpg

Noin 5 viikkoo sitten kuului käynnistäessä hirveä räime, aivan kuin hammasrattaat hankaisisivat.
Saattoi myös osaltaan johtua liiasta öljystä, merkkihuolto neuvoi väärin  
033102ass_1_prv.gif
, tikku pitääkin ruuvata kiinni.

Vapaakytkin maksoi 240e, samalla vaihtuu laturinakselilta 2 kpl laakeria (yht. 50e).

Oli tämä pikkusen vaikeempi kuin öljynvaihto, minkä luulin olevan 1. huoltoni, mutta näin se maallikkokin oppii kun on pakko.
Enkä tiedä käyttäisinkö enää "merkkihuoltoa", vaikka jostain löytyis siihen rahaa  
idea3.gif

Itse oon aina huoltanut.

ensimmäistä kertaa rupesin tripleä huoltamaan tässä 14tonnin kohdalla, sanoisin, että

ilmanputsarin ja tulppien vaihtoon voi mennä korkeintaan kaksi tuntia.

keulaöljyjä olen vaihdellut ja varsinkaan ilman stefojen vaihtoa siinä ei pitäs mennä yli 2 tuntia. varsinkaan nakupyörässä.

mutta kuitenkin kun tuossa on venttiilien säätö(tarkkaa homma), jarrupalojen vaihto, takahaarukan voitelu(vie aikaa).

niin kokonaisuutena voi 10 tunnin aikaa pitää jopa hyvänä suorituksena. ei ole nukkunut asentaja.

hinta joka siitä kertyy on se mikä kertyy. lisäksi on totta, että katepyörässä menee helposti aikaa vielä tunti pari katteiden kanssa.

kannattaa jättää keulaöljy, takahaarukka huolto, venasäätö talveen ja tehdä rauhassa. muita voi sitten tehdä osissa kesän aikanakin esim sadepäivinä. tekee vähän kerrassaan, niin riittää tekemistä koko vuodeksi.

Jaket.

inlove.gif

No niin, 1. huoltokokemukseni : Noin 5 viikkoo sitten kuului käynnistäessä hirveä räime, aivan kuin hammasrattaat hankaisisivat.
Saattoi myös osaltaan johtua liiasta öljystä, merkkihuolto neuvoi väärin  
033102ass_1_prv.gif
, tikku pitääkin ruuvata kiinni.
Tuo on tosiaan hiukan hämäävää, että pitää olla pyörä pystyssä, eli ei jalustimella, ja tikku ruuvattu pohjaan, niin näyttää oikean öljymäärän.

ömm no eikös tuo kaikissä mopoissa ole että oltava vaaterissa että tarkistusluukusta/tikusta näyttää oikein?

Back