• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Huoltopukki itsetehtynä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lukander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lukander

New member
Vinkkejä kaivataan, voisin kuvitella että moisen voisi rakentaa itsekin suht helposti, säästöä se on pienikin säästö.

Eli jos jolla kulla antaa vinkkejä miten tehdään. Tai sitten voi myös vinkata mistä moisen saisi halvimmalla.

Itse vääntelin moisen putkesta ja ei ollut vaikea homma ja onnistui kyllä hyvin kun töissä oli taivutus koneet ja putket ja hitsauskoneet. Jos tarvit voin laittaa mitat ja kuvat jos sen toteuttat.

Katsopas vaikka TÄMMÖINEN HAKUTULOS. Mp-tallin puolelta löytyy.
Tuolta ei löydy enää mitään!? Olisiko kellään kuvia/piirroksia miten pukin voisi rakentaa? (turhaan jo tunnin googlettanut
sad_orig.gif
)

Pukki

Tässä mun ensimmäinen kehitysversio, erittäin simppeli, ja vielä säädettävä
wink.gif

Tuosta on toki seuraavia jalostettu... samaan tyyliin kummiskin vesijohtoputkesta taivuttelemalla
bowdown.gif

Itse otin mallia pitbullin yksipuoliseen swingiin tarkoitetusta pukista(kts bmw kuva)!Tuolla niistä muutamia kuvia, josta saa idean. Erittäin hyvä sillä pyörän saa nostettua yksin pukille, ilman ongelmia ja kaatumisen pelkoa. Näyttää olevan myös kuva kaksipuoliselle haarukalle...
thumbs-up.gif

jos on ees jonkunlaiset putkentaivutus mahdollisuudet niin tommosen pukin tekeminen on tosi helppoa.
Tais olla tuumasta tai kolmenvartin putkea josta ite tein.Aluks vähän mittoja pyörästä. korkeus ja maahan tulevan osan pituus.
tarvii tehä kaks 90 asteen mutkaa sinne taakse ja kaks yli 90asteen mutkaa ja päihin hitsaa koukut jotka tulee "lankarullien" alle ja vot se on valmis
biggrin.gif

pyörätkään ei ole välttämättömät kunhan ottaa huomioon että koko pyörä liikkuu aina hieman taakseppäin ku vääntää sen siihen päälle

miten kannattaa tehä kiinnitys pyörään GSX-R K6:seen? Pultilla vai semmonen koura joka pitää pyörää?

Back