Noin 3 vuotta sitten bemarini (RT) oli merkkiliikkeessä kolarikorjauksessa syyskuusta alkaen talven yli...
1. Menin hakemaan pyörää keväällä, sovittuna kellonaikana. No, pyörä oli varastossa, eikä siihen ollut asennettu uutta akkua, vaikka olin sopinut asiasta pari päivää aiemmin. Odottelin asennusta 1-2 tuntia..
2. Vaikka huoltoliikkeellä oli ollut talvi aikaa hoitaa kolarikorjaus, yksi mittariston paneeleista oli vääränlainen. Sanoin, että toimittakaa osa minulle niin asennan sen itse, ettei tarvi ajella toiselle puolelle kaupunkia sen vuoksi.
3. Paneelin saavuttua ajattelin asentaa myös navigaattorin pyörään. Mittariston paneelin irroitettuani, alta paljastui melkoinen yllätys - kaikki mitä paneelin alle oli piilossa oli jätetty korjaamatta. Mm. Mittariston neljästä kiinnityskorvakkeesta 3 oli korjattu liimaamalla ja silminnähden huonosti. Muitakin muoviosia oli jätetty korjaamatta. Sappi kiehui - onneksi oli jo iltamyöhä, niin en saanut suoraa puhelua huoltoon.
4. Hieman lauhtuneena soitin seuraavana päivänä huoltopäällikölle. Ensimmäinen vastaus oli: "Oletko varma että pyörällä ei ole kaaduttu aikaisemmin edellisen omistajan toimesta"
Tuli sanottua pari valittua sanaa.. Pyörä oli ollut minulla uutena alusta asti.
5. No, sain aika nopeasti korjausajan pyörälle. Pyörä huoltoon ja illalla hakemaan pois. Ok, hyvältä näytti! Noin kilometrin verran ajoa, ja toinen peili (jossa myös vilkku) tipahti tielle. Heh, peili takin alle ja takaisin huoltoon samantien. Huoltopäällikkö käveli pihalla vastaan. Kaivoin peilin takin alta ja sanoin: Tämmöinen tipahti... Sanoin, että pyörä jää tähän, korjaatte peilin, ja annatte jonkun pyörän käyttööni, jotta voin käydä töissä. Siinä vaiheessa piti kutsua jo omistajaa paikalle, kun ei huollon valtuudet riittäneet pyörän lainaamiseen.. Omistajallekin tuli kerrottua asia kärkevään sävyyn, kun hänellä ei tuntunut aluksi asiat menevän jakeluun, ja lopulta sainkin käyttööni käytetyn pyörän...
No, loppu sujuikin sitten jo paremmin.
Tarkistin korjaukset, ja kaikki oli ok.
Näihin päiviin asti en ole liikkeessä käynyt - sen verran paska maku tuosta jäi. Pyörän huollotkin olen teettänyt muualla.
Varmaan seuraavien varustehankintojen yhteydessä boikotin voi purkaa..
ps. normaalisti olen kyllä hyvin rauhallinen ihmisolento