Alkuun korostan, että en ole mikään mekaanikko, mutta näin sen itse olen tehnyt:
Säätö aina kylmälle koneelle - kone mielellään seissyt yli 12 h.
- Tankki irti
- Sytytystulppa ja flekti (jos on) irti
- Venttiilikopan kannet auki (?) (ne 2 pikku luukkua koneen päällä), sieltä paljastuu 4 keinuvipua
- Pyöritä kone yläkuolokohtaan (esim 5-vaihteella renkaasta), siihen kohtaan, missä mäntä on ylimmillään. Jäykän kohdan jälkeen. Voit laittaa esim. nippusiteen tulpan reiästä männän päälle (älä pudota koneeseen mitään). Nyt minkään venttiilin ei pitäisi olla auki, ts. minkään jousen puristuneena.
- keinuvipujen päissä olevat mutterit löysälle
- yksi kerrallaan ruuvaa hellästi keinuvivun ruuvi kiinni, ja käännä sitä 1/6-osa kierros auki (1 mutterin sivu) ja kiristä mutteri (pidä huoli, että ruuvi ei käänny kiristyksen aikana). Voit myös mitata välyksen, jos sinulla on rakotulkki (0,12 mm? tai jotain), sen pitäisi tuntua nihkeältä siellä välissä. Väliä on vaikea löytää, ainakin minun on, ja työtila on todella ahdas.
- Kannet tankki kiinni ja kovaa ajoa
Muistelisin.... Mulla tuo tänään edessä.
Säätö on samanlainen operaatio kuin KTM:n RFS koneessa. Siitä löytyy Youtubesta videoita. Husaberg orgin downloadseiden official media-tiedostoissa videossa 4 näytetään operaatio ylimalkaisesti.